CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)
Uzbierałem już dosyć dużo cewek zapłonowych do WSK 175, oczywiście są one używane. Chciałbym sprawdzić ich stan i mam do Was pytanie - w jaki sposób? Elektryka nie jest moją mocną stroną, ale mam nadzieję, że znajdzie się na Forum osoba, która będzie mogła udzielić mi informacji. Do dyspozycji mam miernik uniwersalny.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jedyny pewny sposób to sprawdzenie ich w praktyce. Ewentualnie możesz sprawdzić czy przewodzą prąd (pomiędzy zaciskami) jednak nie mam pewności czy może mieć miejsce takie uszkodzenie tej cewki że w ogóle przestanie przewodzić. Nie wiem też jaki powinien być opór. Tam jest nawinięty cieniutki drut, bardzo mały prąd tam płynie. Ja mam nową orginalną cewkę 6V do WSK 175 jeszcze ani razu nie popłynął przez nią prąd
Mogę zmierzyć przy okazji. Jest to jakiś punkt wyjścia do porównania. Będę miał okazję najwcześniej w weekend bo teraz na uczelni mam napięty harmonogram.
Możesz sprawdzać po kolei i te które będą miały odstępstwa ewentualnie testować w praktyce.

Możesz sprawdzać po kolei i te które będą miały odstępstwa ewentualnie testować w praktyce.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Romano
- Posty: 198
- Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Poddębice
- Kontaktowanie:
Tzn to co Zbiku mówisz to gość po prostu sprawdził czy jest przejście i czy drut w środku cewki nie jest przepalony , i to w pewnym stopniu też jest wyjście na sprawdzenie ale nie w 100% chyba najlepszym sprawdzeniem będzie praktyka ale i można zobaczyć miernikiem ,przeważnie mierniki mają funkcję nie pamiętam jak to się fachowo nazywa ale po dotknięciu kabelków miernik wydaje dźwięk można wtedy sprawdzić z jest na cewce przejście , jak jest to duża szansa że cewka jest dobra
- Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
- Kontaktowanie:
- miklek
- Posty: 70
- Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
hehe oj sporo cewek sie sprawdzało na pracowni elektrycznej a wiec cewkę czy jest dobra można sprawdzić po pierwsze czy przewodzi prąd
później możemy zmierzyć jej rezystancje (oporność ) Rezystancje możemy wyliczyć z prawa Ohma R=U/I
R rezystancje (ohm)
U natężenie prądu (A)
I napięcie (V)
albo zamiast prawa ohma można odczytać z ohmomierza dostępny w miernikach uniwersalnych
i jak już zmierzycie waszą rezystancje to porównujecie z taką jaka powinna być i wtedy wiemy czy cewka jest uszkodzona jeszcze można sprawdzić indukcyjność cewki ale musiał bym poszukać zeszyt i sobie przypomnieć jak to było
później możemy zmierzyć jej rezystancje (oporność ) Rezystancje możemy wyliczyć z prawa Ohma R=U/I
R rezystancje (ohm)
U natężenie prądu (A)
I napięcie (V)
albo zamiast prawa ohma można odczytać z ohmomierza dostępny w miernikach uniwersalnych
i jak już zmierzycie waszą rezystancje to porównujecie z taką jaka powinna być i wtedy wiemy czy cewka jest uszkodzona jeszcze można sprawdzić indukcyjność cewki ale musiał bym poszukać zeszyt i sobie przypomnieć jak to było
- Maciek
- Posty: 561
- Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
- GG: 8665055
- Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd - Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
cewka zapłonowa
koledzy mam pytanie czy jeżeli podłocze cewkę tą bytelkową 6V pod instaklację 12V to czy będzie pobierać mniej prądu??
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Pewnie 21 i 22. Ale przyjrzyj się dokładnie. Na oryginalnej cewce z jedne strony jest 21 i 22 a z drugiej 11 i 15.
Do tych cewek faktycznie nie mieści się standardowy przewód WN ale to nie problem. Ja delikatnie zebrałem trochę tworzywa i teraz nie ma problemu z montażem.
Co do cewek to sześciowoltowa może się spalić gdy zasilamy ją dwunastoma woltami. Iskra jest na oko większa ale przez uzwojenie płynie większy prąd który może uszkodzić cewkę.
Do tych cewek faktycznie nie mieści się standardowy przewód WN ale to nie problem. Ja delikatnie zebrałem trochę tworzywa i teraz nie ma problemu z montażem.
Co do cewek to sześciowoltowa może się spalić gdy zasilamy ją dwunastoma woltami. Iskra jest na oko większa ale przez uzwojenie płynie większy prąd który może uszkodzić cewkę.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
też mam cewkę przy kobuzie na cienki kabel WN, przy silikonowym kablu musiałem zeskrobać trochę izolacji tak by wszedł. Moja cewka ma po 2 oznaczenia na każdym styku ( i inne które widziałem też) 15 i 1 i do tego te 21 i coś (nie pamiętam). Bynajmniej to są jakieś odpowiedniki oznaczeń 15 i 1. Zajrzyj pod bak i przypatrz się czy nad stykiem na kabel nie ma innych oznaczeń bo być powinny. Moja ma z tyłu wybite 6V używana chyba od nowości kobuza (25 lat) i działa jak należy na razie (odpukać), nową kupiłem i zepsuta grzeje sie. Zapal motóra i zobacz czy się cewka grzeje, logicznie myśląc gdyby miała brać więcej prądu niż powinna to będzie się grzać (moje domysły).
[ Dodano: 2007-06-12, 23:07 ]
[ Dodano: 2007-06-12, 23:07 ]
Chyba Wojtek "1" nie "11"Wojtek pisze:a z drugiej 11 i 15.

- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
- GG: 0
- Lokalizacja: zamość
- Kontaktowanie:
WSK 175 problem cewka pod bakiem strasznie sie grzeje
WITAM
Mam dziwny problem z moja wsk 175 mam w niej nowy akumulator 12V . WSK pochodzi pół dnia i koniec akumulator wyczerpany i motor niechodzi. Z obserwacji zauważyłem że cewka pd bakiem strasznie się grzeje czarny kabel który do niej idze również się grzeje. |Podłączyłem miernik do akumulatora i jak przekręce stacyjke to bardzo szybklo spada napiecie na akumulatorze. Co to moze być bylbym bardzo wdizęczny za jak najszybszą odpowidz ????????????????????????
POZDRAWIAM
Mam dziwny problem z moja wsk 175 mam w niej nowy akumulator 12V . WSK pochodzi pół dnia i koniec akumulator wyczerpany i motor niechodzi. Z obserwacji zauważyłem że cewka pd bakiem strasznie się grzeje czarny kabel który do niej idze również się grzeje. |Podłączyłem miernik do akumulatora i jak przekręce stacyjke to bardzo szybklo spada napiecie na akumulatorze. Co to moze być bylbym bardzo wdizęczny za jak najszybszą odpowidz ????????????????????????
POZDRAWIAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości