Silnik na dotarciu
Silnik na dotarciu
Właśnie wymieniłem cylinder, tłok, pierścienie. Kupiłem olej Orlen 2T i nie wiem jaka powinna być mieszanka paliwa z tym olejem jeżeli silnik jest na dotarciu... szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć.. pomóżcie... czekam...
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ja do dotartego slinika leje 1:30 - tak jak pisze w instrukcji. Poza tym Castrol i Orlen (a Mobil to to samo) mają fajną właściwość - usuwają nagar i spalają się w sumie praktycznie bez osadzania gówna (jeśli silnik jest dobrze ustawiony i nie powstają skutki uboczne spalania). Kiedyś natarłem cylinder zakopcony nagarem (kanał wydechowy) castrolem i na drugi dzień ku mojemu zdziwieniu nagar odszedł calusieńki
Cylinder ten jest dziś w mojej M06-B1 


- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Nie możesz jej dawać "po garze" bo sie zatrze
Z kolei za mocno mulić też nie można. Ja przez pierwsze 300km jeździłem bardzo spokojnie, potem zaczynałem stopniowo wkręcać go na obroty (nie mam tu na myśli jakiś szaleńtw itd). Na dłuższych odcinkach w czasie jazdy na biegu przelotowym (w Twoim przypadku bieg "3") co 100-200m przymykaj przepustnice na 1-2 sek. W Gaźniku podnieś mu o 1 ząbek iglicę przynajmniej na te pierwsze 500km, grunt żeby na dotarcie miał bogatszą mieszankę, nawet jeśli będzie przez to troszeczkę zamulony. Nie wozić pasażerów ani ciężkiego bagażu.
Grunt żeby nie zapominać o tych kilku i innych czynnościach i jeździć normalnie, oczywiście bez żyłowania silnika, nie ma co za mocno przesadzać z ostrożnością przy docieraniu (słowa z książki).

Grunt żeby nie zapominać o tych kilku i innych czynnościach i jeździć normalnie, oczywiście bez żyłowania silnika, nie ma co za mocno przesadzać z ostrożnością przy docieraniu (słowa z książki).
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
- RaPi
- Posty: 121
- Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
- GG: 0
- Moje maszyny: ze Świdnika
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
myślę za na współczesnych olejach można robić mieszankę 1:40 bo maja duzo leprze własności niż mixol taki jak był 30 lat temu,
w "dzisiejszych" 2T producenci zalecają 1:30 na dotarcie a jak wiadomo te silniki są wyżyłowane.
Na dobrym oleju nie da się zatrzeć wsk, prędzej popękają pierścienie lub coś się urwie (kto jak kto ale szrot team ma ten temat przerobiony
)
I nie polecam osobiście tego czerwonego oleju z orlenu
w "dzisiejszych" 2T producenci zalecają 1:30 na dotarcie a jak wiadomo te silniki są wyżyłowane.
Na dobrym oleju nie da się zatrzeć wsk, prędzej popękają pierścienie lub coś się urwie (kto jak kto ale szrot team ma ten temat przerobiony

I nie polecam osobiście tego czerwonego oleju z orlenu
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- RaPi
- Posty: 121
- Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
- GG: 0
- Moje maszyny: ze Świdnika
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- Markiz
- Posty: 148
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
- GG: 1155265
- Moje maszyny: Romet 50 T-1
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Kontaktowanie:
- luk@sz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
- Lokalizacja: Golinka
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- RaPi
- Posty: 121
- Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
- GG: 0
- Moje maszyny: ze Świdnika
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
nie popadajmy w skrajności, olej stihla to pełen syntetyk który rozpuszcza nagar na tłoku i jeśli ktoś wcześniej jeździł na mineralnym silnik może sie zatrzeć (zalepić), później dam wam zdjęcia zalepionego tłoka. Ja nie polecam oleju orlenu bo widziałem co robił z współczesnymi silnikami ale do wsk napewno będzie dobry
- Firewall
- Posty: 225
- Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
- GG: 0
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
- Markiz
- Posty: 148
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
- GG: 1155265
- Moje maszyny: Romet 50 T-1
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
- Kontaktowanie:
- RaPi
- Posty: 121
- Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
- GG: 0
- Moje maszyny: ze Świdnika
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości