Przerabianie wueski
Przerabianie wueski
Witam jestem tu bardzo nowy i bardzo zielony.
Mam wske 175 kobuz w stanie trochę fatalnym. stała około 20 lat bez odpalania.
Myszy sobie posiadywały tu i ówdzie między innymi poprzegryzały trochę kabelków, a i ojciec wyjmowal z niej wszystko to co bylo mu potrzebne. teraz chciałbym doprowadzic ja do stany urzytecznosci (tylko aby w miare jezdzila). w związku z fatalnym stanem elektryki chcialym przerobic ją tak zeby byla bez akumulatora (orginalnie byl). i moje pytanie jak mam sie do tego zabrac, i co po kolei robic?
zgory dzieki
POzdro
Mam wske 175 kobuz w stanie trochę fatalnym. stała około 20 lat bez odpalania.
Myszy sobie posiadywały tu i ówdzie między innymi poprzegryzały trochę kabelków, a i ojciec wyjmowal z niej wszystko to co bylo mu potrzebne. teraz chciałbym doprowadzic ja do stany urzytecznosci (tylko aby w miare jezdzila). w związku z fatalnym stanem elektryki chcialym przerobic ją tak zeby byla bez akumulatora (orginalnie byl). i moje pytanie jak mam sie do tego zabrac, i co po kolei robic?
zgory dzieki
POzdro
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Sprawa dla ludzi po trochu orientujących się w prądach jest banalna ,ale:
-po pierwsze w pierwszym Twoim poście pasowałoby się przedstawić
-po drugie uzupełnij profil
-po trzecie ,ostatnie na starym forum nasz szef Fenix wtłukł nam do głów że pomocy przy przerabianiu instalacji w ten sposób nie udzielamy. Po prostu mamy zbyt dużego bakcyla żeby przykładać ręce do bezczeszczenia nawet motocyklowych "zwłok". Wszystko da się odratować ,i radzę Ci wróć do oryginału.
-po pierwsze w pierwszym Twoim poście pasowałoby się przedstawić
-po drugie uzupełnij profil
-po trzecie ,ostatnie na starym forum nasz szef Fenix wtłukł nam do głów że pomocy przy przerabianiu instalacji w ten sposób nie udzielamy. Po prostu mamy zbyt dużego bakcyla żeby przykładać ręce do bezczeszczenia nawet motocyklowych "zwłok". Wszystko da się odratować ,i radzę Ci wróć do oryginału.
Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
drogi marianku
masz racje w pierwszym poście wypadało by sie przedstawić ale nie chciałem robić offtopa
a co do tej instalacji to chciałem to zrobić na krótko tylko po to by zobaczyć czy moja maszyna wogóle zaiskrzy i czy nie będzie trzeba przestawiać albo nawet wymieniać gaźnika
rozumiem twoje oburzenie ale obiecuje ze jeśli mój sprzęt zacznie działać to pierwsze co zorbie to polorze całą instalacje
masz racje w pierwszym poście wypadało by sie przedstawić ale nie chciałem robić offtopa
a co do tej instalacji to chciałem to zrobić na krótko tylko po to by zobaczyć czy moja maszyna wogóle zaiskrzy i czy nie będzie trzeba przestawiać albo nawet wymieniać gaźnika
rozumiem twoje oburzenie ale obiecuje ze jeśli mój sprzęt zacznie działać to pierwsze co zorbie to polorze całą instalacje
- qwert45
- Posty: 234
- Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
- GG: 0
- Lokalizacja: Łosice
- Kontaktowanie:
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
No tak ale moim zdaniem lepiej zrobic na krotko i sprawdzic czy dziala niz wydac 50 zł na akumulator, kable itp. a potem okaze sie ze silnik nie jest sprawny a jego naprawa jest ponad jego mozliwosci.marianek_spox pisze:Chłopak jeśli nie wie jak to działa może narobić gorszego burdelu niż ma.
Ostatnio zmieniony 2007-07-28, 11:16 przez Wężu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
Więc niech weźmie akumulator samochodowy i cewkę samochodową. Bo właśnie przy spięciu na krótko o które Ci chodzi cewka butelkowa może się przegrzać i spalić. Ja wiem że "wujek zenek brat cioci ... o tak jeździł... Ale my tu rozmawiamy poważnie.
Sposób podłączenia jest prosty:
-kabel minus od AQ do masy motocykla
-kabel plusowy do zacisku cewki (obojętnie którego)
-kabel od platynek do drugiego zacisku cewki.
-musi być kondensator podłączony jak normalnie.
Prościej się nie da. Nic nie popsujesz. A jak motor nie odpali to już na pewno nie wina zapłonu (oczywiście jeśli ten jest prawidłowo ustawiony).
Sposób podłączenia jest prosty:
-kabel minus od AQ do masy motocykla
-kabel plusowy do zacisku cewki (obojętnie którego)
-kabel od platynek do drugiego zacisku cewki.
-musi być kondensator podłączony jak normalnie.
Prościej się nie da. Nic nie popsujesz. A jak motor nie odpali to już na pewno nie wina zapłonu (oczywiście jeśli ten jest prawidłowo ustawiony).
Pozdrawiam Marian
Ekipa Południe
Ekipa Południe
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
"Wezu" przez miesiąć bytności na tym forum zdążyłeś napisać prawie 70 postów czyli wypada średnio 2 dziennie co do nich wartości merytorycznej nie będę się wypowiadał , jestem jednak ciekaw ile postów napisanych przez innych przeczytałeś .
Marianek napisał Ci jasno i zrozumiale, na tym forum nie będziemy tolerować doradztwa na temat palenia motoru na krótko .
Jeżeli kogoś nie stać na kupienie akumulatora to może do testu zastosować jakiekolwiek inne źrudło napięcia takie jak baterie od latarki , transformatorek, zasilacz stabilizowany czy też akumulator od innego pojazdu .
Marianek napisał Ci jasno i zrozumiale, na tym forum nie będziemy tolerować doradztwa na temat palenia motoru na krótko .
Jeżeli kogoś nie stać na kupienie akumulatora to może do testu zastosować jakiekolwiek inne źrudło napięcia takie jak baterie od latarki , transformatorek, zasilacz stabilizowany czy też akumulator od innego pojazdu .
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Większość. Nie napisałem zeby zrobił "na krótko" i jezdzil tylko zeby zrobił i sprawdził czy motor pali. Zreszta akumulatorem samochodowym i cewka samochodowa nie sprawdzi sie czy cewka w motorze jest dobra.andi pisze:jestem jednak ciekaw ile postów napisanych przez innych przeczytałeś .
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- marianek_spox
- Posty: 218
- Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar - Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Akumulatorem samochodowym można sprawdzić każdą cewkę wysokiego napięcia , czy to 6V czy też 12V wystarczy trochę wysilić szare komórki .
Tak jak Marianek pisze, wystarczy sam miernik, wtedy i bez akumulatora możemy sprawdzić czy cewka jest dobra.
Chcesz kogoś uczyć jak odpalać lub jeździć bez akumulatora zrób to poza forum .
Tak jak Marianek pisze, wystarczy sam miernik, wtedy i bez akumulatora możemy sprawdzić czy cewka jest dobra.
Chcesz kogoś uczyć jak odpalać lub jeździć bez akumulatora zrób to poza forum .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości