WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Mam na imię Bartosz, mieszkam w Szczecinie, od wczoraj jestem właścicielem Szanownej Pani Wiesławy.
W czasie swego długiego żywota zapewne wiele przeszła, dlatego zamierzam przywrócić ją do należytego porządku i oryginalności na tyle na ile będę potrafił.
Poniżej kilkanaście fotek motoru. Na początek, zapytam znawców ile jest w niej oryginalności? Proszę o opinię.
WSK w całej okazałości. Tłumik trochę pogięty - da się coś z tym zrobić, czy od razu szukać nowego? Osłony boczne ma metalowe - czy w tym roczniku nie było plastikowych? Emblematów "125" brak. Bak - są ślady podmalowywania i jedno wgnieconko. Lampa przednia plastikowa z ramką niechromowaną. Wg mnie na pewno w silniku już ktoś grzebał co widać po czerwonym silikonie i "ruszanych" śrubach na pokrywach silnika. Bagażnik to chyba jakaś samoróbka. Co o nim sądzicie? Numery ramy i silnika: Siedzienie - gąbka pożółkła, chyba oryginalna. Blacha od siedzenia pomalowana na niebiesko. Po wykrzywionym mocowaniu reflektora i kierownicy widać, że Wieśka zaliczyła kraksę. A tu jeszcze rzut oka na schowek pod siedzeniem i okolice.
Mam na imię Bartosz, mieszkam w Szczecinie, od wczoraj jestem właścicielem Szanownej Pani Wiesławy.
W czasie swego długiego żywota zapewne wiele przeszła, dlatego zamierzam przywrócić ją do należytego porządku i oryginalności na tyle na ile będę potrafił.
Poniżej kilkanaście fotek motoru. Na początek, zapytam znawców ile jest w niej oryginalności? Proszę o opinię.
WSK w całej okazałości. Tłumik trochę pogięty - da się coś z tym zrobić, czy od razu szukać nowego? Osłony boczne ma metalowe - czy w tym roczniku nie było plastikowych? Emblematów "125" brak. Bak - są ślady podmalowywania i jedno wgnieconko. Lampa przednia plastikowa z ramką niechromowaną. Wg mnie na pewno w silniku już ktoś grzebał co widać po czerwonym silikonie i "ruszanych" śrubach na pokrywach silnika. Bagażnik to chyba jakaś samoróbka. Co o nim sądzicie? Numery ramy i silnika: Siedzienie - gąbka pożółkła, chyba oryginalna. Blacha od siedzenia pomalowana na niebiesko. Po wykrzywionym mocowaniu reflektora i kierownicy widać, że Wieśka zaliczyła kraksę. A tu jeszcze rzut oka na schowek pod siedzeniem i okolice.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Ogólnie to całkiem niezły stan. Są papiery ?
Według mnie elementy nie zgodne z rocznikiem:
- licznik ( te czarne kreski np pomiędzy 20 a 40km/h mają być cieńsze )
- boczki mniejsze nowszego typu, plastikowe
- tylne amorki odkryte ( sprężyny )
- cylinder powinien być żeliwny
- tłumik czarny
- pokrywa od strony sprzęgła z napisem "Predom-Dezamet"
- bagażnik - nie wiem aczkolwiek są bardzo podobne, musi ktoś ocenić kto w tym temacie siedzi.
Według mnie elementy nie zgodne z rocznikiem:
- licznik ( te czarne kreski np pomiędzy 20 a 40km/h mają być cieńsze )
- boczki mniejsze nowszego typu, plastikowe
- tylne amorki odkryte ( sprężyny )
- cylinder powinien być żeliwny
- tłumik czarny
- pokrywa od strony sprzęgła z napisem "Predom-Dezamet"
- bagażnik - nie wiem aczkolwiek są bardzo podobne, musi ktoś ocenić kto w tym temacie siedzi.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Papiery oczywiście są!
Co do pokrywy z napisem "Predom-Dezamet" to z tego co wiem dopiero później taką montowali, więc w moim jest prawidłowa.
Licznik też wydaje się być ok w porównaniu z modelami z tego rocznika na forum.
Co do cylindra, zastanawiam się nad takim kompletem:
http://allegro.pl/nowy-cylinder-wsk-125 ... 57866.html
Warto?
Co do pokrywy z napisem "Predom-Dezamet" to z tego co wiem dopiero później taką montowali, więc w moim jest prawidłowa.
Licznik też wydaje się być ok w porównaniu z modelami z tego rocznika na forum.
Co do cylindra, zastanawiam się nad takim kompletem:
http://allegro.pl/nowy-cylinder-wsk-125 ... 57866.html
Warto?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-01-30, 19:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m21w2
- Lokalizacja: 82-550 Prabuty
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Jeśli masz fundusze to niema nic lepszego od orginalnych częsci zmd.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Pokrywa kwestia sporna, ostatnio była dyskusja na ten temat w innym temacie
Licznik na 200% jest z późniejszych wuesek. Taki powinna mieć Twoja WSK:
http://allegro.pl/wsk-4-175-licznik-nie ... 22273.html
Taki cylinder jak widzisz jest bardzo drogi. Osobiście zamontował bym go tylko do wueski, która ma stać jako ozdoba i być w 99% oryginalna. Według mnie najlepszą opcją jest zakup ładnego, oryginalnego, używanego żeliwniaka, nominał albo R1. Żeby miał wszystkie żeberka i dobry gwint. Do 100zł powinieneś taki dostać. Kupić oryginalny tłok itp i załóżmy za 200zł jest wszystko ładnie zrobione.
Licznik na 200% jest z późniejszych wuesek. Taki powinna mieć Twoja WSK:
http://allegro.pl/wsk-4-175-licznik-nie ... 22273.html
Taki cylinder jak widzisz jest bardzo drogi. Osobiście zamontował bym go tylko do wueski, która ma stać jako ozdoba i być w 99% oryginalna. Według mnie najlepszą opcją jest zakup ładnego, oryginalnego, używanego żeliwniaka, nominał albo R1. Żeby miał wszystkie żeberka i dobry gwint. Do 100zł powinieneś taki dostać. Kupić oryginalny tłok itp i załóżmy za 200zł jest wszystko ładnie zrobione.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400 - Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
No trochę pracy Cię czeka,ale warto bo w tragicznym stanie nie jest,a brakujące i zgodne z oryginałem części tak jak wyżej koledzy pisali,zresztą są tematy zrobionych b3-ek więc podpatruj,pytaj.Miłej renowacji
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Dzięki, dzięki
Faktycznie licznik się różni, ale chyba zostawię ten co mam. To są różnice kosmetyczne. Co innego gdybym miał licznik np. z rocznika 1974 wyskalowany do 100 km/h. Zmienię tylko ramkę, bo jest pogięta.
Boczki metalowe w takim razie muszę sprzedać i kupić plastikowe z emblematami 125. Może ktoś ma chęć się zamienić?
Zastanawia mnie jeszcze centralny podnóżek (czy jak to się nazywa ). Od strony kopki ma taki wystający pręt. Dam sobie głowę uciąć, że jeszcze u kogoś na forum takie coś widziałem. Czy to jest oryginalne dla mojego rocznika?
Co sądzicie o numerach ramy i silnika widocznych na zdjęciach, czy to się wszystko trzyma kupy rocznikowo?
Faktycznie licznik się różni, ale chyba zostawię ten co mam. To są różnice kosmetyczne. Co innego gdybym miał licznik np. z rocznika 1974 wyskalowany do 100 km/h. Zmienię tylko ramkę, bo jest pogięta.
Boczki metalowe w takim razie muszę sprzedać i kupić plastikowe z emblematami 125. Może ktoś ma chęć się zamienić?
Zastanawia mnie jeszcze centralny podnóżek (czy jak to się nazywa ). Od strony kopki ma taki wystający pręt. Dam sobie głowę uciąć, że jeszcze u kogoś na forum takie coś widziałem. Czy to jest oryginalne dla mojego rocznika?
Co sądzicie o numerach ramy i silnika widocznych na zdjęciach, czy to się wszystko trzyma kupy rocznikowo?
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Jeżeli chodzi o stopkę centralną, to ja tam widzę wszystko ok.
Boczki mają być takie:
http://allegro.pl/boczki-plastikowe-osl ... 08110.html
Spokojnie sprzedasz te swoje metalowe w dobrych pieniądzach i kupisz odpowiednie ( albo się wymienisz )
Boczki mają być takie:
http://allegro.pl/boczki-plastikowe-osl ... 08110.html
Spokojnie sprzedasz te swoje metalowe w dobrych pieniądzach i kupisz odpowiednie ( albo się wymienisz )
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Mam pytanko, czy numery na karterach powinny być takie same dla połówek tego samego silnika?
U mnie to wygląda tak:
U mnie to wygląda tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400 - Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Powinny być takie same,choć kiedyś miałem komara,miał różne i chodził ponad 3 lata.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Perspektywa tylko 3 lat mnie nie satysfakcjonuje...
Co zatem robić, szukać samych karterów, całego silnika od razu z żeliwnym cylindrem?
Na co uważać przy zakupie, żeby nie było wtopy?
Znalazłem taką aukcję:
http://allegro.pl/silnik-wsk-125-orygin ... 18957.html
Co zatem robić, szukać samych karterów, całego silnika od razu z żeliwnym cylindrem?
Na co uważać przy zakupie, żeby nie było wtopy?
Znalazłem taką aukcję:
http://allegro.pl/silnik-wsk-125-orygin ... 18957.html
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Decyzja należy do Ciebie. Ja bym tych karterów z różnymi numerami nie składał.
Silnik za 300zł w internecie to dosyć dobra cena. Jakbyś go kupił to miałbyś sporo części zapasowych, te w najlepszym stanie zamontować. Zapytaj który wymiar ma cylinder.
Silnik za 300zł w internecie to dosyć dobra cena. Jakbyś go kupił to miałbyś sporo części zapasowych, te w najlepszym stanie zamontować. Zapytaj który wymiar ma cylinder.
- Tomekk
- Posty: 367
- Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
- GG: 8565479
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Tłumik bym nowy czarny malowany kupił
Emblematy na baku powinny być WSK a nie PZL
Pokrywa sprzęgła jest OK
Zabierak zębatki tylnej powinien być aluminiowy a jest stalowy
Bagażnik bym pochromował, ponieważ dodaje jeszcze więcej klimatu PRLu i jest przydatny (wiem co mówię)
Oprawka lampy przód chromowana a nie malowana
POWODZENIA!!
Emblematy na baku powinny być WSK a nie PZL
Pokrywa sprzęgła jest OK
Zabierak zębatki tylnej powinien być aluminiowy a jest stalowy
Bagażnik bym pochromował, ponieważ dodaje jeszcze więcej klimatu PRLu i jest przydatny (wiem co mówię)
Oprawka lampy przód chromowana a nie malowana
POWODZENIA!!
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Wymaga małego dopieszczenia ale i tak jest piękna
P.S odpisz na PW
P.S odpisz na PW
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 2014-02-01, 16:47
- GG: 0
- Moje maszyny: komar 2350 i jawa 50 mustang wsk 125
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
emblematy pzl powiny być czyli masz dobre fajna wieśka moje tez z tego roku
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
W 79r mają być przyklejane WSK tak jak pisał Tomekk
- zainak
- Posty: 78
- Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Chciałbym się odnieść do tematu bagażnika.Tomekk pisze:Tłumik bym nowy czarny malowany kupił
Emblematy na baku powinny być WSK a nie PZL
Pokrywa sprzęgła jest OK
Zabierak zębatki tylnej powinien być aluminiowy a jest stalowy
Bagażnik bym pochromował, ponieważ dodaje jeszcze więcej klimatu PRLu i jest przydatny (wiem co mówię)
Oprawka lampy przód chromowana a nie malowana
POWODZENIA!!
Z tego co mi wiadomo były one dostępne w sklepach i przeznaczone były dla wsk. Jak najbardziej były chromowane.
Sam posiadam takowy i zastanawiam się czy go założyć do fumki. Tym bardziej jak wspomniał Tomekk jest on bardzo przydatny, ale jednak czy nie psuje wyglądu całości ? Co myślicie?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976 - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Po dwóch latach wznawiam pracę nad WSK-ą. Zakupiłem już emblematy zgodne z rocznikiem, plastikowe boczki, prawidłowy nowy licznik.
Kupiłem także silnik, ale po rozebraniu okazało się, że było uszkodzone jedno z gniazd do tulei, więc musiałem zakupić nowe kartery. Nowy karter jest chyba z nowszego wypustu, ponieważ posiada dodatkowy korek spustowy z komory wału. Ktoś wie może od kiedy stosowano takie rozwiązanie? I jeszcze jedna sprawa. Mam 2 wały korbowe i któryś z nich chcę oddać do regeneracji, ale mam pewne wątpliwości. Który z nich jest oryginalny?
Wał nr 1: Wał nr 2: A może obydwa są oryginalne? Który lepiej oddać do regeneracji?
Kupiłem także silnik, ale po rozebraniu okazało się, że było uszkodzone jedno z gniazd do tulei, więc musiałem zakupić nowe kartery. Nowy karter jest chyba z nowszego wypustu, ponieważ posiada dodatkowy korek spustowy z komory wału. Ktoś wie może od kiedy stosowano takie rozwiązanie? I jeszcze jedna sprawa. Mam 2 wały korbowe i któryś z nich chcę oddać do regeneracji, ale mam pewne wątpliwości. Który z nich jest oryginalny?
Wał nr 1: Wał nr 2: A może obydwa są oryginalne? Który lepiej oddać do regeneracji?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć
Jak nie chcesz żeby na ciebie bluźnili to oddaj drugi (oba są oryginalne). To co zadziało się w karterze jest do naprawienia (nie w swoim zakresie). Raczej unika się łączenia połówek karterów od różnych silników (nr karterów)
- mietek009
- Posty: 532
- Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: 125,175 i takie tam
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości