Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-11, 21:16

Witam! Chciałbym wam przedstawić mój plan działania. Za pewne połowa z was mnie wyśmieje ale trudno. Chce uzyskać więcej mocy z silnika od wsk 125 robiąc tuning. Ten tuning to: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)
Wydaje sie nie możliwe a jednak to możliwe. Sworzeń jest taki sam jak we wsk 125 (chodzi mi o grubość) Szpilki różnią sie o rozstaw 1mm i Skok tłoka jest taki sam. Pewnie większość mnie wyśmieje tak jak pisałem wyżej lecz to jest mój plan i chce udowodnić koledze, że takie coś jest możliwe i zadaje wam pytanie. Co o tym sądzicie? Jeżeli jutro sprzedam silnik do wsk odrazu zamawiam używany komplecik cylek,głowica,tłok 3 szlif. Myśle, że po takim tuningu uzyskam o wiele wiele więcej mocy niż na seryjnym silniku. Rame mam z mińska więc mam miejsce. Zapomniałem dodać... Nie jestem WIEJSKIM PATENCIARZEM!
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 21:20 przez dido1214, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: KoSzU » 2009-03-11, 21:20

Tulejka Cylindra Nie wejdzie do silnika
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-11, 21:21

Aj widzisz... Zapomniałem napisać o szlifowaniu karterów. Szlifowanie to pare mm (starczy karterów).

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: ŻbiKu » 2009-03-11, 21:47

Pomysł wcale nie jest zły jako zabawa hobbystyczna, nie zapomnij o założeniu wydechu z MZ etz i zmiany zapłonu na lżejszy, wszystkie etz to silniki wyżej obrotowe niż WSK125. Nie miałem w rękach nigdy cylindra od ETZ ale zrób pomiary, żeby potem nie okazało się, że ścianki karterów są za wąskie, chociaż to można załatwić przez napawanie (wzmocnienie) gniazda cylindra na wierzchu dookoła. Takie zabawy są kosztowne i kartery trzeba raczej obrobić maszynowo nie ręcznie.

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: sismon » 2009-03-11, 22:21

obstawiam ze wał się zaraz rozleci a jak nie zmienisz zapłonu będzie ścinać klin na wale, no i skrzynia tez juz będzie miała ciężko...

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: KoSzU » 2009-03-11, 22:23

Niby czemu ma ścinać klin?? :?:
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-11, 22:44

Hmm co do wydechu to będzie robiony specjalnie na zamówienie dyfuzor. Zapłon prawdopodobnie będzie od rometa. Lekko trzeba stoczyć wał i przerobić stojan pod uchwyty. Co do Kasy to nie problem bo pracuje. Mam dostępność części jak i kasy i oczywiście dużą chęć by sie tego podjąć. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: sismon » 2009-03-11, 23:14

wieksze obroty, większy moment zapłon od wsk nie jest do tego przystosowany.

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-11, 23:48

kolego pomysł dobry ale ja bym tam założył zapłon od JAWY 50 w porównaniu z wueskowym jest o ponad połowę lżejszy i nie zapominajmy że jawka kręci się do 7000 obrotów, więc zapłon prędzej by podpasował niż ten rometowski ;-)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Wojtek » 2009-03-12, 22:38

Jest szansa że wystarczy towaru aby zwiększyć średnicę otworu na tuleję jednak zgranie kanałów może być nie lada wyzwaniem. Nie mam pojęcia jaki kształt mają kanały MZ ale stawiam że trzebaby napawać dużą ilość aluminium i w tej bazie drążyć nowe kanały które byłyby zgrane z tymi w cylindrze MZ. W WSK ścianki trzymające tuleje są cieniutkie i nie ma tam pola do popisu jeśli chodzi o kształtowanie kanałów. Nie trudno się domyślić że progi przysłaniające kilkanaście procent światła kanałów to porażka.

Miałem okazje pomacać lepszą wydumkę niż ten pomysł. Był to silnik CZ 250 z cylindrem od Husqvarny.
Porównanie:
http://www.bikepics.com/pictures/504030/" target="_blank
Zdjęcia autorstwa Lucasa z Olsztyna. Jako że są dostępne dla każdego na portalu bikepics to czuje się upoważniony do zamieszczenia linku :) Silnik zmodyfikowany własnoręcznie przez jego ojca, mistrza Polski w MX w latach osiemdziesiatych.
Zobacz przy okazji jakiej wielkości jest przylgnia w CZ
http://www.bikepics.com/pictures/504020/" target="_blank
http://img527.imageshack.us/img527/8519/90657457mm5.jpg" target="_blank
A mimo wszystko trzeba było napawać masę materiału aby było w czym wykonać kanał zgrany z cylindrem. Porównaj to z WSK i rozważ czy jesteś w stanie wykonać taką modyfikację. Czy w ogóle kanał przelotowy w cylindrze MZ nie będize odsłonięty po nałożeniu tego cylindra? :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-12, 22:43

Jednak doszedłem do wniosku, że założe zapłon od jawki i cylinder do wsk 140ccm (alu) lecz mam kolege który mi go przerobi powiększy kanały i dorobi dodatkowe płuki i dyfuzor ;) Mam chęć do robienia tego lecz usiadłem i pomyślałem przeczytałem wasze posty wydawało sie to nie być aż takie trudne a jednak. Założe cylinder do wsk 140ccm, dyfuzor, gaźnik od ety 150 i zapłon od jawki i to powinno wystarczyć. CO o tym pomyśle sądzicie?
PS: jeżeli ktoś nie widział cylka 140ccm to ma go w tym sklepie:
http://tedi60.bazarek.pl/opis/143993/cy ... uning.html" target="_blank
Czy po zrobieniu tych modyfikacji mocy dużo przybędzie?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wafelson » 2009-03-12, 22:50

Czy te cylindry nie były tylko przeszlifowane na ostatni szlif??
Bo z nimi był jakiś tam wałek...
Gdyby to były na prawdę 140ccm to przecież co drugi wskowicz by je miał. :]

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-12, 23:02

Nie one nie mają 140ccm mają jakoś 133ccm3 jakos tak tylko nie wiem który to szlif będzie? One są tylko przeszlifowane.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: ŻbiKu » 2009-03-13, 03:36

to będzie daaaleki szlif skoro mają 133ccm a normalny ma 123,5 jakoś tak; a szlif to 0,25mm

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Anzel » 2009-03-13, 08:45

najprościej to poproś sprzedawcę żeby podał ci średnicę cylindra.porówaj to z średnicą cylindra po IV szlifie i będziesz wiedział na czym stoisz.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-13, 08:56

Niestety dopiero cylindry na 140ccm będzie miał w kwietniu...

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-03-13, 11:07

A ja mam taki pomysł wylko nie wiem na ile wykonalny. Tu jest tłok http://moto.allegro.pl/item578708248_tl ... 54_00.html" target="_blank o średnicy 54mm na sworzeń 16mm (niestety) , ale może dałoby się zrobić małą przerubke głowki wału. Przeszlifować ten cylinder na 54mm (jeśli jest to możliwe bo nie mam w domu cyl. od 125). Później zmienić okna najlepiej na podobieństwo mz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: piotrek7533 » 2009-03-13, 11:51

Za mało materiału jest na korbowodzie żeby rozwiercić pod sworzeń 16mm :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: adasiek185 » 2009-03-13, 13:53

albo zostawic sworzen 14mm a w tloku zrobic w piastach tulejki z 16 na 14mm
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Wojtek » 2009-03-13, 17:25

Cylinder po 4 szlifie ma pojemność 127cc. Cylinder 140cc musi mieć średnicę 55,5mm.

W jakim celu wkładać tłok od hondy NSR do archaicznego cylindra WSK? To przecież nic nie da. Sprawdził ktoś czy reszta wymiarów zgadza się z potrzebnymi?

Co więcej cylinder wsk pozwala na minimalne korekty. Nie ma mowy o dużych modyfikacjach kształtu kanałów bo po prostu nie ma materiału w którym możnaby rzeźbić. Ścianki są cieniutkie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość