Współcześnie produkowane części

Odpowiedz
Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: czochu » 2009-10-13, 22:06

ja mam felge w mz tą co mówi maniek i po sezonie jest elegancka

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Alien » 2009-10-15, 01:06

Jako że szukałem tabliczki znamionowej do 175,a w SD akurat nie było, dogrzebałem się takiego sympatycznego sklepu, wrzucam link - może komuś się jeszcze przyda.
http://www.masteral.com/sklep/shopping/ ... 047&na=WSK
co do jakości wykonania to dam znać za kilka dni bo przesyłka już do mnie idzie.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: wueskajarka » 2009-10-15, 08:15

Alien pisze:
ŻbiKu pisze:no dobra to który w końcu cwaniak pokaże swoją wsk z tymi felgami?? ;]
A przypadkiem Wueskajarka nie ma takich w jakiejś maszynie?
Założyłem taką felgę Sławkowi z Forum i wygląda jak "kolarzówka". Ale to można znieść, gorzej z zaplataniem (9 wypustów pod szprychy ma inny kąt). Odsyłam do moich postów o felgach i szprychowaniu :>
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: wujcio » 2009-10-15, 08:35

Alien pisze:Jako że szukałem tabliczki znamionowej do 175,a w SD akurat nie było, dogrzebałem się takiego sympatycznego sklepu, wrzucam link - może komuś się jeszcze przyda.
http://www.masteral.com/sklep/shopping/ ... 047&na=WSK
co do jakości wykonania to dam znać za kilka dni bo przesyłka już do mnie idzie.
Nie wiem czemu ale wcześniej były dwa rodzaje tych tabliczek do WSK 175 i jeden to był właśnie ten który oferuje ten sklep do którego podałeś link jest to jedyna firma która produkuje te tabliczki i cała ich oferta jest dostępna na SD.

Niestety tabliczka jest szersza i krótsza co uniemożliwia poprawne przynitowanie jej w starych otworach.

Ma ktoś pomysł jak odmalować starą tabliczkę? ja pomyślałem że można by ją pomalować podkładem na popielato potem kupić odpowiednie literki samoprzylepne (o odpowiedniej wysokości) i taśmę izolacyjna pozaklejać napisy takie jakie są w oryginale dorobić te paski zasłaniające izolacją a resztę która ma być czarna prysnąć akrylem, na koniec oderwać literki i nanieść bezbarwny.
Może jeszcze łatwiejszym sposobem było by zaprojektowanie takiej tabliczki na wzór oryginału i wykonanie jej w jakiejś firmie która zajmuje się foto drukiem takich tabliczek z oznaczeniami.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Alien » 2009-10-15, 23:42

Nie wiem czemu ale wcześniej były dwa rodzaje tych tabliczek do WSK 175 i jeden to był właśnie ten który oferuje ten sklep do którego podałeś link jest to jedyna firma która produkuje te tabliczki i cała ich oferta jest dostępna na SD.
No nie do końca...Akuratnie tabliczek do 175 u p. Wacława teraz nie ma, a to co widnieje na stronie w katalogu "WSK 175" to nic innego jak tabliczka do 125 ze zdrapanym nadrukiem "06 z" - widać to nawet na zdjęciu. Żeby wszystko było jasne, jak tylko dojdzie do mnie tabliczka to ją skrupulatnie porównam z oryginałem ;-)

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Anzel » 2009-10-16, 18:25

Ja stwierdziłem że w mojej drugiej S1 zostawie orginalną tabliczkę,na której widoczne są tylko ślady numeratorów.W pewnym sensie jest to dowód zgodności silnika z ramą i nie ma tu mowy o żadnych przekładkach i nabijaniu numerów.Zgoda,nowa tabliczka to ładny detal,a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach.Jednak posiadając pomalowaną proszkowo ramę z nową tabliczką zdecydowałem że druga zachowa orginalną znamionówkę :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Alien » 2009-10-28, 19:20

Niestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy :/

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: mateusz 46 » 2009-10-28, 20:52

jako że ostatnio była rozmowa na forum na temat nowych korbowodów do wsk i z racji że akurat dziś kupiłem nową korbe do m06b3 u mnie w sklepie ze całe 70zł moge wam powiedzeć śmiało ze wszytkie nowe korby mają dolny sworzeń o 1 mm gubszy od orginału ,który jak zapewne wiecie ma 21 mm i przez to konieczne jest roztoczenie połówek wału lub z toczenie brzegów sworza.
Jeszcze nie wiem jak z długoscią w porównaniu do orginału. Bo do 175 sa dłuższe o czym pisałem gdzies na forum .
Jak dla mnie nowe korby mają jeden duży + łożysko igełkowe jednorzedowe w koszyczku które wytrzyma znacznie dłużej od luzniego 3 rzedowego
zamieszczam link do fotek tej korby (sorry za jakość ale nie mam cyfrówki tylko telefon )
http://www.bikepics.com/members/mateusz46/czesci1/

tyle odmnie na temam korbowodów jak ktos widzi jakieś inne różnice lub inne plusy niech je opisze
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Alien » 2009-10-28, 22:46

Ja się ostatnio zacząłem zastanawiać czy ten grubszy sworzeń to nie jest przypadkiem działanie przemyślane i zamierzone - tzn żeby wykonać regeneracje na zasadzie nadwymiaru. W przeciwnym razie nabijając nowy sworzeń w miejsce starego nie uzyskali byśmy właściwego pasowania..Nie zagłębiałem się nigdy w metody regeneracji wałów dlatego liczę ze ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie..

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: wujcio » 2009-10-28, 23:35

no ale ja przemierzyłem dokładnie wały i mam jeden ze sworzniem 21mm a resztę ze sworzniem 22 mm wiec Rykun miał rację żę było kilka serii produkcji wałów (oczywiście ja pisze o korbie do WSK 175)
Ostatnio zmieniony 2009-10-30, 09:45 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: mateusz 46 » 2009-10-29, 20:14

bardzo możliwe z tak było w realiach PRL ze nie było 2 takich samych motrów i cześci :D a tak pozatym to ja opisałem tylko to co ja zauwarzyłem może to jest zamierzone ale tak błeboko w to nie wnikałem ale jak pojade zawiesć wał do regeneracji to sie wszystkiego dowiem
a pozatym w wolnej chwili zrobie porównanie cylindrów made in PRL & made in china
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: Alien » 2009-10-29, 22:41

A co z korbą do 175? Seba, masz już może ją u siebie?

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: kapitan zbik » 2009-12-13, 21:45

czy ktoś się orientuje jak wygląda jakość współczesnych kolanek wydechowych do WSK?
w szczególności chodzi mi to:
- trwałość powłoki chromu,
- odporność na przebarwienia pod wpływem temperatury,
- wymiary (czy przypasuje),
- sam materiał (jakoś podejrzanie cienko wygląda ścianka takiego kolanka na zdjęciach z allegro)

Mam nówkę tłumik w pięknym chromie i myślę czy dokupić kolanko czy też pochromować swoje (jest trochę zfatygowane zębem czasu i będzie się smutno odcinać od tłumika...)

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: maykii » 2009-12-14, 16:21

Dokładnie nawet na zdjęciu widać, że grubość ścianki kolanka jest cienka... Nie wiem jak te od 175 ale te do 125 to lipa moim zdaniem w pierwsze B3 musiałem je podginać troszkę do góry... Natomiast w drógiej B3 pochromowałem stare kolanko i efekt jest niziemski :-) Dlatego polecm Ci pochromować stare ;-)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: z-tomek » 2009-12-14, 20:58

Co do trwałości chromu w tym miejscu to skoro fabryczny chrom się odbarwiał bardzo szybko to ten wcale nie jest lepszy. Co do grubości ścianek to w starym i tym współczesnym mam prawie takie same ścianki (różnica minimalna a WSK to model M06 64 czyli kolanko takie jak w WFM). Pod pasowało całkiem nieźle po za tym że miałem problem z uszczelnieniem miejsca styku z cylindrem no i w miejscu styku z tłumikiem też pojawiły się przedmuchy --> będzie trzeba coś pomyśleć

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: maykii » 2009-12-14, 21:03

No właśnie, dlatego, że pojawiały się przedmuchy to zależy od wygięcia kolanka i zamocowania koło cylindra... Nie wiem jak twoje te od WFM ale moje te pierwsze do 125 takie śmieszne gięcie ma no i najpierw je lekko podgiąłem, a potem zaczęły się przedmuchy robić w jednym i drugim miejscu... Między tłumik a kolanko poszedł "jeans". Tak wyciąłem kawałek ze swoich spodni ;D Natomiast pomiędzy cylinder a kolanko poszły dwie podkładki te ze Skutera no i do dziś trzyma ale jakoś wykonania kolanka pozostawia wiele do życzenia...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: sismon » 2009-12-14, 21:41

wrócę sie do nowych tabliczek
Niestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy
mam u siebie taka w lelku i nawierciłem nowe otwory i jest super, nie mam foty bo bym wam pokazał

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: wujcio » 2009-12-14, 22:34

sismon pisze:wrócę sie do nowych tabliczek
Niestety tak jak pisał Wujcio tabliczka jest do bani - szersza, krótsza, otwory nie zgrywają się z tymi z ramy
mam u siebie taka w lelku i nawierciłem nowe otwory i jest super, nie mam foty bo bym wam pokazał
Tak zgadza się tylko że te otwory powinny być już firmowo zrobione na taki rozstaw.
Nowe otwory wychodzą praktycznie na krańcu tabliczki i widać stare dziurki.
Ja u siebie też zastosuje to rozwiązanie bo na pewno będzie ładnie wyglądało (teraz nie mam żadnej tabliczki założonej).

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: sismon » 2009-12-14, 22:40

u mnie nic nie widać jutro zarzucę fotę

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Współcześnie produkowane części

Post autor: maykii » 2009-12-14, 22:54

Nie wiem ja u siebie w B3 mam nową ze Skutera i na otwory pasuje niemalże idealnie ;-) odchył jest jakieś dziesiąte milimetra do środka, ale ogółem nie było się do czego przyczepić ;-)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości