Jak ściągnąć wahacz?
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Oczywiście że A...inaczej Ci wahacz nie wejdzie.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Ja mam wahacz starego typu i tulejki były założone jak w metodzie B, ale to trochę inna konstrukcja. Jeśli chodzi o wahacz taki jak ma kpt Żbik to patrząc logicznie nie ma to znaczenia dla działania wahacza, z której strony jest kołnierz - i tak tulejka nie wypadnie. Ale wszystko wskazuje na to że dla nowszego typu właściwym ułożeniem jest to oznaczone literką A.. http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1269 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
ja wiem że początkowo włożyłem ze złej strony i wahacz nie chciał wejść musiałem przeprasować na drugą stronę po tej operacji wszystko się zgrało, niestety nie pamiętam z której to było dokładnie ale wydaje mi się że od zewnątrz
- Romano
- Posty: 198
- Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Poddębice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Wahacz można ściągną jeszcze jedną metodą , nie jest to moetoda książkowa ale skuteczne gdy za nic nie możemy wybi ośki . Wiadome metoda nie zda egzaminu gdy mamy ładny lakier na motorku aa chcemy tylko wymienic tulejki gdyż uderzając w wahacz pewnei uszkodzi nam sie lakier ale gdy chcemy zdemontowac wahacz z jakiejs starej ramy to jes ok
Ehh zle wkleiłem fotki , więc trzeba oglądac od końca;)
Ehh zle wkleiłem fotki , więc trzeba oglądac od końca;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
dokładnie w taki sposób ja wyciągnąłem mój wahacz
tylko niestety te środkowe osłonki metalowe psują się ponieważ przy przebijaniu wahacza w jedną stronę ścina ich otwór na większy.

tylko niestety te środkowe osłonki metalowe psują się ponieważ przy przebijaniu wahacza w jedną stronę ścina ich otwór na większy.
- Romano
- Posty: 198
- Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Poddębice
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
hmm jak bys to robił raz w tygodniu to owszem ale raz surki rok to niesądze
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
wcisnąłem te tuleje, jedna poszła lekko uderzając młotkiem, a druga praktycznie pod naciskiem palca
sprawdzałem jeszcze z innymi tulejami metalowymi i tak samo lekko wchodziły
być może otwór w wahaczu delikatnie się powiększył jako efekt piaskowania
w każdym razie nie sądzę żeby to stanowiło jakiś problem, luz między osią a tuleją metalową jest i tak dużo większy i tu musi pracować wahacz

sprawdzałem jeszcze z innymi tulejami metalowymi i tak samo lekko wchodziły
być może otwór w wahaczu delikatnie się powiększył jako efekt piaskowania
w każdym razie nie sądzę żeby to stanowiło jakiś problem, luz między osią a tuleją metalową jest i tak dużo większy i tu musi pracować wahacz
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Czy os wahacza powinna mieć w ramie w miejscu przechodzenia przez tą tuleje lekki luz czy powinna wchodzić z małym oporem ?
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
ośka wahacza w rurkę ramy ma wchodzić lekko ważne żeby te tulejki boczne żeliwne nie miały dużego luzu w tych tulejkach z tworzywa.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
troche dziwne bo te tuleje z tworzywa wchodzą ciasno w wahacz ,a luz jest na tych metalowych /żeliwnych tulejach od strony ośi wahacza . ( te tuleje na pewno są z żeliwa ? )wujcio pisze:ośka wahacza w rurkę ramy ma wchodzić lekko ważne żeby te tulejki boczne żeliwne nie miały dużego luzu w tych tulejkach z tworzywa.
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
tak tuleje są z żeliwa.
Tak ma być właśnie śrubą ściskasz te tuleje żeliwne i one blokują się z ramą (nie przekręcisz ich) i wtedy swobodnie dopiero kręcą się w wahaczu
Tak ma być właśnie śrubą ściskasz te tuleje żeliwne i one blokują się z ramą (nie przekręcisz ich) i wtedy swobodnie dopiero kręcą się w wahaczu
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
wielkie dzięki wujcio !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
czy te tuleje mogą zostać wykonane z metalu odpornego na ścieranie czy lepiej jednak z tego żeliwa .Jak z zeliwa to ma to żeliwo jakieś oznaczenie bo nie wiem zabardzo gdzie cos takiego dostać i jak to rzeliwo dobrać żeby było dobrewujcio pisze:tak tuleje są z żeliwa.
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
tu raczej wystarczy zwykłe żeliwo bo ono ma własności samosmarujące, stal może być za twarda ale defakto to nie ma dużego znaczenia 
dlaczego chcesz dorabiać nowe tulejki? najczęściej są w bd stanie tylko troszkę przy korodowane wystarczy górę wypolerować i dorobić nowe tulejki z teflonu

dlaczego chcesz dorabiać nowe tulejki? najczęściej są w bd stanie tylko troszkę przy korodowane wystarczy górę wypolerować i dorobić nowe tulejki z teflonu
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Kurde pogubiłem się już teraz całkowicie .wujcio pisze:tu raczej wystarczy zwykłe żeliwo bo ono ma własności samosmarujące, stal może być za twarda ale defakto to nie ma dużego znaczenia
dlaczego chcesz dorabiać nowe tulejki? najczęściej są w bd stanie tylko troszkę przy korodowane wystarczy górę wypolerować i dorobić nowe tulejki z teflonu
Czyli według tego co napisałeś w tym poście (chyba go ostatnio nie dokładnie przeczytałem) wynika że na tych tulejach żeliwnych a osią główną wahacza ma być luz ?wujcio pisze:tak tuleje są z żeliwa.
Tak ma być właśnie śrubą ściskasz te tuleje żeliwne i one blokują się z ramą (nie przekręcisz ich) i wtedy swobodnie dopiero kręcą się w wahaczu

Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
No tak tulejki na oś mają wchodzić w miarę luźno bo jak mówię ta oś ściska tulejki do ramy co blokuje ich obracanie się (są wtedy tak jakby integralną częścią ramy) a wahacz kręci się dopiero na tych tulejach z teflonu (w sensie tulejki stoją w wahaczu a kręcą się na tulejach z żeliwa).Junak pisze:
Czyli według tego co napisałeś w tym poście (chyba go ostatnio nie dokładnie przeczytałem) wynika że na tych tulejach żeliwnych a osią główną wahacza ma być luz ?
Najczęściej te tuleje żeliwne kręcą się z całym wahaczem wyrabiając oś (są zapieczone w teflonie)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Witam.
A proszę mi powiedzieć czy ośkę wahacza przesmarować smarem w środku ramy??
Tak samo tulejki wahacza??
W ogóle co to jest za pierścień uszczelniający??
Pozycja 14??

A proszę mi powiedzieć czy ośkę wahacza przesmarować smarem w środku ramy??
Tak samo tulejki wahacza??
W ogóle co to jest za pierścień uszczelniający??
Pozycja 14??

- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Można, zapobiegnie to ewentualnemu rdzewieniu.AudioBas pisze: A proszę mi powiedzieć czy ośkę wahacza przesmarować smarem w środku ramy??
Jeśli chodzi o plastikowe to tylko ich wewnętrzną powierzchnie. Z zewnątrz zostaw suche bo muszą sztywno siedzieć w wahaczu - najlepiej je wkleić bo bardzo często metalowa tulejka zamiast kręcić się w plastikowej kręci się razem z nią w "uszach" wahacza.AudioBas pisze: Tak samo tulejki wahacza??
Obrazek nie działa.
- kot0072
- Posty: 57
- Rejestracja: 2010-11-17, 22:55
- GG: 5906978
- Moje maszyny: wsk sport
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Ja właśnie przed chwilą skończyłem rozbierać wahacz i tulejki miały kołnierz od środka ale w S1 to było:)
Wódka nie ma smakować , ma sponiewierać:)
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-08-20, 10:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 m06b3 '84
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Re: Jak ściągnąć wahacz?
Witam
Mam problem- w sumie to mam same problemy z moją M06B3- ale s..e nie odpuszczę. Zabrałem się dzisiaj za demontaż osi wahacza tylnego no i niestety Zonk- grzane do czerwonego bite młotek przez młotek i co? skrzywiła się rama - część wykonana z tego szerokiego prostokątnego profilu- bardziej to wgięła się jedna ściana boczną - jutro zrobię zdjęcia aparatem foto bo telefonem będzie g...o widać. Ponadto od tego walenia jakby trochę odkleiła się od ramy jedna łapa mocująca silnik. Pytanie jest proste- czy warto taką ramę reanimować? czy to wgniecenie będzie miało wpływ na jazdę?
No i czy wystarczy ze kupię dowolną ramę do m06b3 jednoramówki i będzie wszystko pasowało (poza numerami ramy) czy ramy różniły się w rocznikach pomiędzy sobą??
Pozdrawiam
Mam problem- w sumie to mam same problemy z moją M06B3- ale s..e nie odpuszczę. Zabrałem się dzisiaj za demontaż osi wahacza tylnego no i niestety Zonk- grzane do czerwonego bite młotek przez młotek i co? skrzywiła się rama - część wykonana z tego szerokiego prostokątnego profilu- bardziej to wgięła się jedna ściana boczną - jutro zrobię zdjęcia aparatem foto bo telefonem będzie g...o widać. Ponadto od tego walenia jakby trochę odkleiła się od ramy jedna łapa mocująca silnik. Pytanie jest proste- czy warto taką ramę reanimować? czy to wgniecenie będzie miało wpływ na jazdę?
No i czy wystarczy ze kupię dowolną ramę do m06b3 jednoramówki i będzie wszystko pasowało (poza numerami ramy) czy ramy różniły się w rocznikach pomiędzy sobą??
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości