Jak ściągnąć wahacz?

podwozie - nadwozie
Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: 175mirek » 2010-01-23, 00:09

Oczywiście że A...inaczej Ci wahacz nie wejdzie.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Alien » 2010-01-23, 02:09

Ja mam wahacz starego typu i tulejki były założone jak w metodzie B, ale to trochę inna konstrukcja. Jeśli chodzi o wahacz taki jak ma kpt Żbik to patrząc logicznie nie ma to znaczenia dla działania wahacza, z której strony jest kołnierz - i tak tulejka nie wypadnie. Ale wszystko wskazuje na to że dla nowszego typu właściwym ułożeniem jest to oznaczone literką A.. http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1269 :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2010-01-23, 13:11

ja wiem że początkowo włożyłem ze złej strony i wahacz nie chciał wejść musiałem przeprasować na drugą stronę po tej operacji wszystko się zgrało, niestety nie pamiętam z której to było dokładnie ale wydaje mi się że od zewnątrz

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Romano » 2010-01-23, 15:08

Wahacz można ściągną jeszcze jedną metodą , nie jest to moetoda książkowa ale skuteczne gdy za nic nie możemy wybi ośki . Wiadome metoda nie zda egzaminu gdy mamy ładny lakier na motorku aa chcemy tylko wymienic tulejki gdyż uderzając w wahacz pewnei uszkodzi nam sie lakier ale gdy chcemy zdemontowac wahacz z jakiejs starej ramy to jes ok

Ehh zle wkleiłem fotki , więc trzeba oglądac od końca;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2010-01-23, 15:19

dokładnie w taki sposób ja wyciągnąłem mój wahacz :)
tylko niestety te środkowe osłonki metalowe psują się ponieważ przy przebijaniu wahacza w jedną stronę ścina ich otwór na większy.

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Romano » 2010-01-23, 18:57

hmm jak bys to robił raz w tygodniu to owszem ale raz surki rok to niesądze

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: kapitan zbik » 2010-01-23, 20:55

wcisnąłem te tuleje, jedna poszła lekko uderzając młotkiem, a druga praktycznie pod naciskiem palca :roll:

sprawdzałem jeszcze z innymi tulejami metalowymi i tak samo lekko wchodziły

być może otwór w wahaczu delikatnie się powiększył jako efekt piaskowania

w każdym razie nie sądzę żeby to stanowiło jakiś problem, luz między osią a tuleją metalową jest i tak dużo większy i tu musi pracować wahacz

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Junak » 2011-02-17, 00:53

Czy os wahacza powinna mieć w ramie w miejscu przechodzenia przez tą tuleje lekki luz czy powinna wchodzić z małym oporem ?
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2011-02-17, 10:31

ośka wahacza w rurkę ramy ma wchodzić lekko ważne żeby te tulejki boczne żeliwne nie miały dużego luzu w tych tulejkach z tworzywa.

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Junak » 2011-02-17, 17:43

wujcio pisze:ośka wahacza w rurkę ramy ma wchodzić lekko ważne żeby te tulejki boczne żeliwne nie miały dużego luzu w tych tulejkach z tworzywa.
troche dziwne bo te tuleje z tworzywa wchodzą ciasno w wahacz ,a luz jest na tych metalowych /żeliwnych tulejach od strony ośi wahacza . ( te tuleje na pewno są z żeliwa ? )
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2011-02-17, 23:45

tak tuleje są z żeliwa.
Tak ma być właśnie śrubą ściskasz te tuleje żeliwne i one blokują się z ramą (nie przekręcisz ich) i wtedy swobodnie dopiero kręcą się w wahaczu

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Junak » 2011-02-18, 17:09

wielkie dzięki wujcio !
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Junak » 2011-02-28, 12:49

wujcio pisze:tak tuleje są z żeliwa.
czy te tuleje mogą zostać wykonane z metalu odpornego na ścieranie czy lepiej jednak z tego żeliwa .Jak z zeliwa to ma to żeliwo jakieś oznaczenie bo nie wiem zabardzo gdzie cos takiego dostać i jak to rzeliwo dobrać żeby było dobre
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2011-02-28, 13:01

tu raczej wystarczy zwykłe żeliwo bo ono ma własności samosmarujące, stal może być za twarda ale defakto to nie ma dużego znaczenia :)
dlaczego chcesz dorabiać nowe tulejki? najczęściej są w bd stanie tylko troszkę przy korodowane wystarczy górę wypolerować i dorobić nowe tulejki z teflonu

Junak
Posty: 313
Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
GG: 1339321
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Junak » 2011-02-28, 16:19

wujcio pisze:tu raczej wystarczy zwykłe żeliwo bo ono ma własności samosmarujące, stal może być za twarda ale defakto to nie ma dużego znaczenia :)
dlaczego chcesz dorabiać nowe tulejki? najczęściej są w bd stanie tylko troszkę przy korodowane wystarczy górę wypolerować i dorobić nowe tulejki z teflonu
Kurde pogubiłem się już teraz całkowicie .
wujcio pisze:tak tuleje są z żeliwa.
Tak ma być właśnie śrubą ściskasz te tuleje żeliwne i one blokują się z ramą (nie przekręcisz ich) i wtedy swobodnie dopiero kręcą się w wahaczu
Czyli według tego co napisałeś w tym poście (chyba go ostatnio nie dokładnie przeczytałem) wynika że na tych tulejach żeliwnych a osią główną wahacza ma być luz ? :?:
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: wujcio » 2011-02-28, 22:48

Junak pisze:
Czyli według tego co napisałeś w tym poście (chyba go ostatnio nie dokładnie przeczytałem) wynika że na tych tulejach żeliwnych a osią główną wahacza ma być luz ? :?:
No tak tulejki na oś mają wchodzić w miarę luźno bo jak mówię ta oś ściska tulejki do ramy co blokuje ich obracanie się (są wtedy tak jakby integralną częścią ramy) a wahacz kręci się dopiero na tych tulejach z teflonu (w sensie tulejki stoją w wahaczu a kręcą się na tulejach z żeliwa).
Najczęściej te tuleje żeliwne kręcą się z całym wahaczem wyrabiając oś (są zapieczone w teflonie)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: AudioBas » 2011-04-28, 20:20

Witam.

A proszę mi powiedzieć czy ośkę wahacza przesmarować smarem w środku ramy??
Tak samo tulejki wahacza??

W ogóle co to jest za pierścień uszczelniający??
Pozycja 14??

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Tukan » 2011-04-29, 14:39

AudioBas pisze: A proszę mi powiedzieć czy ośkę wahacza przesmarować smarem w środku ramy??
Można, zapobiegnie to ewentualnemu rdzewieniu.
AudioBas pisze: Tak samo tulejki wahacza??
Jeśli chodzi o plastikowe to tylko ich wewnętrzną powierzchnie. Z zewnątrz zostaw suche bo muszą sztywno siedzieć w wahaczu - najlepiej je wkleić bo bardzo często metalowa tulejka zamiast kręcić się w plastikowej kręci się razem z nią w "uszach" wahacza.

Obrazek nie działa.

Awatar użytkownika
kot0072
Posty: 57
Rejestracja: 2010-11-17, 22:55
GG: 5906978
Moje maszyny: wsk sport
Lokalizacja: Oborniki
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: kot0072 » 2011-05-23, 18:37

Ja właśnie przed chwilą skończyłem rozbierać wahacz i tulejki miały kołnierz od środka ale w S1 to było:)
Wódka nie ma smakować , ma sponiewierać:)

Litwin
Posty: 51
Rejestracja: 2014-08-20, 10:45
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 m06b3 '84
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Re: Jak ściągnąć wahacz?

Post autor: Litwin » 2014-11-13, 19:47

Witam

Mam problem- w sumie to mam same problemy z moją M06B3- ale s..e nie odpuszczę. Zabrałem się dzisiaj za demontaż osi wahacza tylnego no i niestety Zonk- grzane do czerwonego bite młotek przez młotek i co? skrzywiła się rama - część wykonana z tego szerokiego prostokątnego profilu- bardziej to wgięła się jedna ściana boczną - jutro zrobię zdjęcia aparatem foto bo telefonem będzie g...o widać. Ponadto od tego walenia jakby trochę odkleiła się od ramy jedna łapa mocująca silnik. Pytanie jest proste- czy warto taką ramę reanimować? czy to wgniecenie będzie miało wpływ na jazdę?
No i czy wystarczy ze kupię dowolną ramę do m06b3 jednoramówki i będzie wszystko pasowało (poza numerami ramy) czy ramy różniły się w rocznikach pomiędzy sobą??
Pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości