WueSKa 125 B3 Tomka

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-04-13, 18:15

ustawiałem różnie. Nie liczyłem obrotów, bo kręciłem puki było dobrze :-)
Do tego okazało się, ze była słaba, bo głowica była za luźna... Leciał dym i myślałem, ze z wydechu pomiędzy żeberkami przelatuje na tył, ale wydech mam szczelny. Okazało się, ze miałem jeszcze ponad pół cm szpilki "więcej" po dokręceniu.

Wczoraj ją umyłem, ale nie widać większej różnicy :-)
#przracingteam

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: maykii » 2011-04-13, 18:24

Irek.S. pisze:Niezła.
Tak to jak chodzi? Mocna jest ? Mulenie wkurzająca sprawa i to bardzo.
Gaźnik jak ustawiłeś? Jak na dotarciu to iglica powinna iść na 3 rowek od góry, jak już dotarta to na 2. Wkręt powietrza ok 2,5-3,5 obrotu jak tak w obu ustawiałem i OK jest.

Jak z gaźnikiem masz kłopot to nie ma sensu bawić sie z używkami, ja za 60zł kupiłem nowy współczesny i bdb chodzi lekko odpala, nie muli, mało pali .
Jak ty ustawiasz gaźnik ? Gaźnik ustawia się metodą prób i błędów... Poniżej macie link jak prawidłowo ustawia się gaźnik. Oczywiście każdy gaźnik jest bardziej lub mniej wyeksploatowany więc regulacja będzie przebiegać też troszkę inaczej.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Kristy
Posty: 72
Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Kristy » 2011-04-13, 19:33

maykii gdzie ten tajemniczy link ??

Irek.S.

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Irek.S. » 2011-04-14, 17:36

Mówie około 2,5-3,5 obrotu bo tak jest, ustawiam najpierw ok 2,5 obrotu, jade sprawdzam jak idzie, potem wykręcam świece i oszacowuje czy trzeba odkręcić/dokręcić wkręt.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: maykii » 2011-04-14, 20:00

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-04-17, 21:08

Dzięki za link. Jutro powalczę dalej i powinno być idealnie. Po za tym doprowadziłem wueskę do stanu idealnego pod względem technicznym. Wizualkę zostawię na potem.

I jeszcze moja radosna twórczość.
____________WSK 125_____________
Motocykl dla każdego entuzjasty wiatru we włosach/sierści
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#przracingteam

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Brat » 2011-04-18, 00:28

Co za sierściuch spoczywa na kanapie ^^ gdzie zgubiłeś klamkę hamulca ręcznego ? wiesz chyba że na motocyklu 80 % hamowania to udział przedniego spowalniacza ;)

Irek.S.

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Irek.S. » 2011-04-18, 18:12

Ja tam głównie używam tylnego, w Wuesce '85r którą dużo jeżdże mam przedni,a w tej '73r tak jak polo w ogóle nie mam dźwigni a nawet szczęk :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Savier » 2011-04-18, 20:11

Ludzie... Niech Wam się zblokuje tylny hamulec to pogadamy w szpitalu. Rozmawiałem z jednym forumowiczem o hamulcach - opowiedział mi historię, kiedy w mieście musiał nagle użyć obydwu hebli. Może nic wielkiego się nie stało, ale tylny hamulec jest tylko pomocniczy! W każdej książce znajdziecie taką informację.

Koniecznie załatw sobie klamkę z mocowaniem, bo tutaj bardziej chodzi o Twoje zdrowie :).

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: maykii » 2011-04-19, 15:15

Savier pisze:Ludzie... Niech Wam się zblokuje tylny hamulec to pogadamy w szpitalu. Rozmawiałem z jednym forumowiczem o hamulcach - opowiedział mi historię, kiedy w mieście musiał nagle użyć obydwu hebli. Może nic wielkiego się nie stało, ale tylny hamulec jest tylko pomocniczy! W każdej książce znajdziecie taką informację.

Koniecznie załatw sobie klamkę z mocowaniem, bo tutaj bardziej chodzi o Twoje zdrowie :).
Jeździłeś dużo po mieście z tym przednim spowalniaczem ? Jeśli tylko ruszamy i jedziemy niewielki dystans to możemy sobię pozwalniać tylko tym przednim spowalniaczem. Natomiast kiedy jeździmy po mieście dłużej to spowalniacz praktycznie nie zwalnia... Tył natomiast spowalnia dużo szybciej. Co masz namyśli mówiąć o zblokowaniu koła ? Mój tylny hamulec, nawet nie wiem z jakich powodów blokuje się nagminnie. Po delikatnym naciśnięciu dźwigni hamulec zatrzymuje koło... Natomiats przednia piasta od KOSa lepie radzi sobię z hamowaniem ;) Myślę, żeby bezpiecznie jeździć taka piasta jest niezbędna, bo z oryginalnym spowalniaczem nie ma się nawet co bawić, bo to strata czasu... Ale napewno przy tym spowalniaczu nie stracimy zębów po wciśnięciu go do końca. ;D
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Stary » 2011-04-19, 15:42

maykii pisze:Natomiast kiedy jeździmy po mieście dłużej to spowalniacz praktycznie nie zwalnia...
Co świadczy o tym, że gładź bębna jest uszkodzona lub przedni dekiel hamulca ulega wypaczeniu podczas hamowania - tzw. efekt gumowej linki.
maykii pisze: Mój tylny hamulec, nawet nie wiem z jakich powodów blokuje się nagminnie. Po delikatnym naciśnięciu dźwigni hamulec zatrzymuje koło...
Zowalizowanie bębna hamulcowego. Typowy problem - przyznam się bez bicia, że w M10 1963 mam taką samą sytuację. Na razie nie było gotówki na nowe koło. Przedni hamulec po zmianie szczęk, dotarciu, wymianie rozpieracza zmienił się nie do poznania.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-04-20, 22:18

Wiem jak ważny jest przedni hamulec, bo w nowym motorze hamuję przodem (tylnym wchodzę w ślizg :D ). Z resztą jadąc WueSKą szukam gdzieś tej dźwigni od hamulca i nagle sobie przypominam, ze jej nie ma...
To jest jeszcze do dopracowania. Dziś próbowałem spolerować lakier, ale ma za dużo wżerów. Nie mam pojęcia co zrobić z boczkami, bo są matowe i białawe w niektórych miejscach. Pastami nie idzie. Przy okazji mam pytanie. Czy te boczne osłony były malowane na czarno, czy w tym kolorze miały swoją "plastykową" barwę? Na moich nie ma nawet śladów farby i dla tego pytam.

I na koniec odpowiem na pytanie. Ten sierściuch, to Bruder :) Uwielbia jazdę samochodem, a ostatnio próbował wejść na Wieśkę (moze kiedyś dorośnie :-P )
#przracingteam

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-06-03, 17:15

Dawno mnie nie było na forum, bo nie miałem internetu i dla tego teraz wrzucę kilka zaległych zdjęć.

Ze 3 tygodnie temu znalazłem na złomie pomarańczowe coś... po wygrzebaniu zobaczyłem bak od WueSKi. Lakier prawie jak nowy, ale ale... nie zobaczyłem jego drugiej strony :| Cały bok podrapany- nie szkodzi. I tak zabrałem na wzór do ewentualnego dobierania lakieru, po za tym jest pomarańczowy, a to nie bez znaczenia :D
P070511_11.17.jpg
P070511_11.17_[01].jpg
Po za tym mam zdjęcia z "wycieczki" do lasu.
P210411_11.32.jpg
P210411_11.30.jpg
P210411_11.30_[01].jpg
P210411_11.29_[01].jpg
P210411_11.29.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
#przracingteam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Savier » 2011-06-03, 17:25

Zbiornik od Gila?

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-06-03, 17:36

Tego nie wiem. Leżał sam, bez reszty motoru.
Ale Gile chyba mają nowsze zbiorniki, a ten jest "garbaty"
#przracingteam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Savier » 2011-06-03, 17:51

polo pisze: Ale Gile chyba mają nowsze zbiorniki, a ten jest "garbaty"
Krótka seria pierwszego Gila miała taki zbiornik.

Kermit

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Kermit » 2011-06-03, 18:52

Nie pierwszego Gila. Pierwsze były z 75r. a garbate wychodziły w 76r.

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-07-19, 22:31

WSK po tygodniu mojej nieobecności (szpital) wyglądała tragicznie... Cała ufajdana, nie chciała nawet odpalić :o
Tak, braciszek urządził sobie krosa. Urwał mi pewną fajną rzecz, wręcz wyznacznik "epoki"- mój chlapacz od Malucha :( Pewnie biedny leży gdzieś w błocie...

Pierwsze za co się zabrałem, to umycie z węża.

Postanowiłem lekko odpicować szczegóły, malowanie zostawię na "kiedyś". Kierownica poszła w p...udełko :D Wykręciłem lampę i chciałem coś zrobić z tymi paskudnymi plamami. Wziąłem trochę pasty do butów, nałożyłem na lampę warstwę,wysuszyłem, potem kolejna warstwa, suszenie i lekka polerka. Wyszło nieźle.
Pasta jest niebrudząca, więc co sobie będę żałował, wypastowałem tak samo boczne osłony. :D

Kolejna była polerka chromów. Ogólnie mam skompletowane wszystkie (chyba) chromowane części poza tłumikiem i ramką licznika, która pójdzie chyba razem z licznikiem papa ;) Korek paliwa był niezły, ale porysowany- podmieniłem z drugiej Wieśki, bo tam niepotrzebny jest taki ładny chrom.

Lakier, a w sumie bak i półki wypolerowałem Zaprawek nawet nie ma co robić, bo nie ma na czym. Do malowania dojdzie tylny, głęboki błotnik. Z resztą miałem wcześniej dylemat czy kompletować jako garbuskę, czy nowszą... to składak, więc nie zaszkodzi jak ją postarzę :P

Poskładałem wszystko do kupy. Podłączyłem kabelki, bo były powyciągane ze stacyjki. Dla tego nie paliła. Przy okazji okazało się, że pół instalacji znowu jest do naprawienia. :/

Kolejne w kolejce było lusterko. Już dawno siedziało na miejscu, ale było brzydkie. Rozebrałem na części. Plastikowy element wypastowałem (co mnie naszło? :D), zdarłem resztki brzydkiej farby z "dekla" i wypolerowałem go na lekki połysk. Obwódkę oszlifowałem średnim papierem ściernym, przeleciałem rozpuszczalnikiem i poskładałem wszystko w całość. Przy okazji usunąłem luz, bo lusterko ciągle się przestawiało.

Podsumowanie.
Do szczęścia brakuje mi tylko nowej ramki licznika, oryginalnego tłumika i chlapacza od Malucha :D Potem przyjdzie czas na malowanie.
Chciałbym założyć niską kierownicę, ale raczej nie będę na pusto pakował kasy w niepotrzebne elementy.

To by było na tyle. Dzięki za przeczytanie :]

Lampa

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I reszta fotek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
#przracingteam

Awatar użytkownika
polo
Posty: 82
Rejestracja: 2010-09-27, 22:57
GG: 22211093
Moje maszyny: WSK 125 B3 '71, SHL M06 U/T, WFM M06 S34 itp
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: polo » 2011-07-23, 19:47

Jednak wziąłem się za ją szybciej niż myślałem :D

Dziś skończyłem rozkręcać osprzęt. Zostawiłem koła i kierownicę żeby wyprowadzić do myjki, bo trzeba w końcu porządnie wybić brud. Wtedy zobaczę, czy wypalę farbę w całości, czy zmatuję, a podkładem pomaluje tylko "gołe" miejsca. Jeżeli wygra pierwsza opcja, to Wieśka będzie niestety czarna, a jeżeli się uda, to myślę nad wiśniową z kremowymi bokami i bakiem. :)
Obrazek
#przracingteam

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WueSKa 125 B3 Tomka

Post autor: Szczepan » 2011-07-23, 19:55

Tylko niestety z garbuski posiada ona tylko zbiornik... reszta późna b3. Przy tej specyfikacji nie ma co malować na wiśnia-krem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości