WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-18, 22:41

Zapraszam za rok ;)

Ponawiam o pytanie o zaplatanie i centrowanie. Jutro popytam w paru serwisach rowerowych jak za 50 zł zrobią to jest sens zabierać koła do wrocka, walnąć na chrom, napleść i wycentrować.

Koło z przodu jeszcze nie miało prawie bicia, ale nie wiem co jest z tyłem.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Savier » 2011-08-18, 22:48

Zajrzyj do tematu AudioBasa, on jest z Wrocka i też szukał odpowiednich zakładów.

Co do chromowania obręczy... Oby Cię koszty nie przeraziły :P.

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-18, 23:00

Stawiam, że po 200 za jedną. Idzie przełknąć, zresztą wiesia jest bezcenna i koszty nie mają znaczenia. Jak nie to poczeka się dłużej, ale końcowy efekt będzie lepszy niż bym się spieszył.

Koło sobie już naplotę, łatwiej niż w rowerze :) http://users.finemedia.pl/jjakubowski/u ... a_kolo.htm

I znam tego kolesia w zakładzie na Prusa we Wrocławiu. Max 50zł weźmie za koło, ale wiem że na pewno będzie zrobione porządnie.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Skinder » 2011-08-18, 23:12

Alien, ze mną też się założysz ? :lol:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Alien » 2011-08-18, 23:49

Skinder pisze:Alien, ze mną też się założysz ? :lol:
Z Tobą nie bo troche już w tym siedzisz ;-) chodzilo mi raczej o 7000 po polerce kanałów..

ps. ja uderzam w 8k :D

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Stary » 2011-08-19, 00:14

Tomoyo pisze:(...)splanowana głowica i polerowanie kanałów potrafi takiej M06B3 dodać maksymalnie 9 KM przy prawie 7000 obr/min.
"A Seba siedzi i zawija pierniki w te sreberka". Nierealne, acz do kartingu robili silnik S01 kręcące i 10.000 rpm. Cóż z tego, skoro moc jest i tak przy 5500? Na 3 biegu nie poczujesz nic, do tego spadnie Ci dynamika.
Alien pisze:Jak wykręcisz 7000obr/min w swoim silniku to przyjadę i przywiozę Ci flaszkę.
Apropo - flaszka od Ciebie ze spotkania w 2010 została spożytkowana w tamtym tygodniu xD

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-19, 00:51

Błąd w tekście?

Ah no tak mój błąd, aczkolwiek:

"Moc silnika wzrastała o 9 KM przy 6000 obr/min."

Jeżeli to prawda to ten silnik miałby 16,3 KM i na 3-ce chyba chciałby wypluć przekładnię razem ze sprzęgłem. Jednak różnica jest taka, że dysza w gaźniku była większa i nie było filtra powietrza(lepsze ssanie), kanały lekko powiększano. Wszystko to jest wykonalne, ale najpierw to trzeba pożądnych łożysk, które wytrzymają sprężanie na poziome 10 : 1. Ale zaraz... Przecież Białoruskie Miński miały 15 KM.

Nie mam tam dostępu do hamowni, ale szosa jest. Jakby tyle miał to by ponad 100 poleciał.

Przy okazji, koło naplatać ze starymi szprychami czy kupić nowe? To takie pytanie z wyprzedzeniem, jak dotrze cylinder to wybiorę się w odpowiednie miejsce. Wujaszek mi mówił, żeby pominąć od razu 1 szlif, składał w świdniku :) miał parę WueSeK i najgorzej wspomina 4-kę. Ale jak mówiłem muszę się dowiedzieć ile mi tam "zetrą" powierzchni, potrzebnny jest do tego tłok aby to dopasować. Na alledrogo widziałem tłoki FSO, czy na siłę szukać almota? Chińczyka nie kupię, bo pewnie spuchnie.

Jakby ktoś też mógł już w końcu powiedzieć ile dawał za chromowanie felg to będę wdzięczny, oszczędzę sobie telefonów...

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Skinder » 2011-08-19, 01:04

Almot też mi spuchł. Jednak zlokalizowałem przyczynę w gaźniku - za dużo powietrza. Fso ponoć nie polecają, o gorzyckie trudno. Kwestia pasowania, mieszanki i regulacji. Ja swojego nie docieram zbyt delikatnie.

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-19, 01:29

Najpierw podzwonię do paru zakładów we Wrocławiu, muszę znaleźć kogoś kto zrobi to dobrze i jeszcze dopasuje tłok do szlifu. Trzeba go pomierzyć, ale musi to zrobić ktoś kto będzie potrafił ocenić zużycie. Ten ZMD to niby nominał, ale ile chodził i w jakim stanie jest to nie wiem(środek). Ja stawiam, żeby od razu mu zrobić drugi szlif, z tego co wiem, zazwyczaj pierwszy to za mało.

Co do mieszanki to nie wiem ile lać ojelu, ale słyszałem że dużo nie ma sensu, bo się nie dotrze jak powinien. Ja na 5L leję 150ml mixolu. Za dużo czy za mało? Gaźnik jest dobrze ustawiony teraz, pali ile powinien. I już tez sam nie wiem. Jak się dociera to się jeździ na niskich czy na podwyższonych obrotach, ale bez szaleństw?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Stary » 2011-08-19, 08:48

Tomoyo pisze:Przecież Białoruskie Miński miały 15 KM.
A CZ Cross 125 miała 25KM i co? :P Każdy kto chociaż trochę siedział w modyfikacjach silników S01, wie, że to konstrukcja z którą nie da się wiele nawojować. Dodatkowe kanały można rzeźbić jedynie w aluminiowych cylindrach.
Tomoyo pisze:Nie mam tam dostępu do hamowni, ale szosa jest. Jakby tyle miał to by ponad 100 poleciał.
Trzymam kciuki, acz 103km/h ledwo lecą lekko modyfikowane WSK 175 ;-) Gdzie tu do WSK 125! Skrzynia niewiele ma do gadania bo przełożenia 3,4 biegu są w obu motocyklach zbliżone. Wybacz dużą dawkę sceptycyzmu, ale na forum przelały się całe hektolitry "tuningowców" i nikt nigdy nie skończył dobrze projektu, a nawet jeśli skończył to i tak nie "pochwalił się" swoimi "fantastycznymi" osiągami. Było parę naprawdę ciekawych modyfikacji, ale z tego co widzę prace stoją w miejscu. Dodatkowo mało kto mierzy prędkość GPS. "Tata za mną jechał polonezem i miał 110km/h, a ja mu odchodziłem" - tego typu bzdury można sobie wsadzić :) "Na liczniku w wsk miałem 130!" - pozostaje pogratulować :hihi: Taki delikwent po sprawdzeniu prędkości GPS-em zapewne dostałby ataku serca i depresji, ledwo przekraczając 100km/h. Tak samo jak CZ350 leci 150, a MZ250 160km/h taaaaa :P Oj takich łebków to ja lubię.

Zmierz realną prędkość GPS, a sam zobaczysz.

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-19, 09:59

Więcej kanałów to zmiana konstrukcyjna, o takie usprawnienia nie pytałem.

Ja tuningowcem nie jestem, dla mnie ta maszyna może zostać fabryczna... I tak jest dobra. Nie będę ukrywał, że skoro robię silnik to na parę usprawnień można sobie pozwolić.

Wiem, że to zabawne, ale nie mogę sobie wyobrazić jak wyglądałoby przekręcanie licznika na wiesi ;)

I zakładam, że moje 70 na liczniku to nie te 70 :) Prędkość się nie liczy, liczy się sama jazda wiesią.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: AudioBas » 2011-08-19, 10:16

Szlif zrobisz na nowowiejskiej :)

Ogólnie odezwij się na info@audiobas.pl - znam kilka źródeł we Wrocławiu, które Ci się przydadzą.

www.WSK.AudioBas.pl ;-)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Johnny » 2011-08-19, 11:26

Tomoyo znowu napiszę nie obraź się ale zejdź na ziemię. Te 9KM, o których pisał p. Sałek i do których się odnosisz to zupełnie nie tak :!: Sałek w swoich opracowaniach podaje jak zwiększyć moc silnika do 10KM i do 14KM. Żeby uzyskać taki przyrost nie wystarczy wypolerować kanałów i wstawić podkowy. On opisuje cały szereg zabiegów, które należy wykonać .... łącznie z doborem innego gaźnika i wykonaniem innego tłumika. W wersji 14KM konieczna jest modyfikacja przełożeń :!: Będziesz dorabiał nowe tryby do skrzyni - sorry, ale Tobie jest szkoda kasy na szlif (jak wcześniej napisałeś). Żeby przeprowadzić wszystkie modyfikacje wg. Sałka trzeba mieć kasę, doświadczenie i zaplecze :!: Dlatego posłuchaj rad doświadczonych i zejdź na ziemię. Połowiczne modyfikacje nic nie dają - zmarnujesz czas i pieniądze, a prawdopodobnie do tego zniszczysz silnik. Zamiast kombinować poskładaj najpierw silnik na igłę tak jak jest. Ewentualnie skoryguj przejście kanałów płuczących w karterach i cylindrze, wyeliminuj progi w kanele ssącym + legendarna polerka wszystkiego.

Nie piszę tego żeby Ci zrobić jakąś przykrość ale często potrzeba kogoś żeby ostudził zamiary .... Znam kilka osób, które teraz byłyby wdzięczne gdyby kiedyś ktoś ich opamiętał ......... ;)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Stary » 2011-08-19, 11:49

Johnny pisze:Tomoyo znowu napiszę nie obraź się ale zejdź na ziemię. Te 9KM, o których pisał p. Sałek i do których się odnosisz to zupełnie nie tak :!: Sałek (...) Nie piszę tego żeby Ci zrobić jakąś przykrość ale często potrzeba kogoś żeby ostudził zamiary .... Znam kilka osób, które teraz byłyby wdzięczne gdyby kiedyś ktoś ich opamiętał ......... ;)
E tam, my możemy sobie pisać, a i tak przeciętny Wiesiek ze spawarką i kompletem połamanych śrubokrętów wykręci z S01 15KM, nie wiesz?!

Pzdr.

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-19, 12:10

Zobaczymy co z tego urośnie, oczywiście kanały zaliczą polerowanie, jak będzie się składać silnik to zrówna się je z karterami. Ja się domyślam, że efektu może nie być, chociaż może lekkie modyfikacje coś mału dadzą.

Na razie czekam na cylinder i pewne narzędzie. Jak obie rzeczy dotrą to dam znać.

Ja się nie spodziewam Johny wspaniałych osiągów, bo ta maszyna od tego nie jest, ona ma ten cięzki do opisania urok i mnie urzeka nawet w takim stanie, a każdy dolany litr benzyny to bezcenne km na trasie :)

Po prostu jeszcze może za młody jestem, jakaś namiastka bycia dzieckiem została i jakieś tam myśli są, żeby z wiesi zrobić trans- formersa :))

hans

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: hans » 2011-08-19, 12:20

do kartingu robili silnik S01 kręcące i 10.000 rpm. Cóż z tego, skoro moc jest i tak przy 5500? Na 3 biegu nie poczujesz nic, do tego spadnie Ci dynamika.


Jeżeli silnik kreci się do 10000 i zakładając ze dokręci te obroty na biegu bezpośrednim to z prostego wzoru na mamy

60*10000*1,914
----------------- =150km/h - na orginalnym przełożeniu.
1000*7,623

Więc chyba coś poczuje na tym 3 biegu. Mozę nie 150 ale 110, 120 co odpowiadało by ok 8000obr/min

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Stary » 2011-08-19, 15:12

Hans pokaż mi lepiej taką WSK bo każdy pieprzy, a nikt jakoś nie zrobił.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Savier » 2011-08-19, 15:35

Polerowanie żeliwa to katoorga. Życzę Ci powodzeni Tomoyo i mam nadzieję, że nie będziesz tego robił ręcznie.

Tomoyo

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: Tomoyo » 2011-08-19, 16:34

Napisałem, że czekam na narzędzia. Dotrą troszkę później niż cylinder. Najpierw zajmę się kanałami, a potem we wrześniu poleci szlif i kupię tłok.

Ja wiem o twardości żeliwa, ale nad tym cylindrem mogę ślęczeć calutki rok :) Codziennie po godzinkę i będzie dobrze ;) Zresztą za czasów PRL'u też to robili, czyli się da tylko trzeba chcieć.

hans

Re: WSK 125 M06B3 1984r by Tomoyo

Post autor: hans » 2011-08-19, 16:44

Stary pisze:Hans pokaż mi lepiej taką WSK bo każdy pieprzy, a nikt jakoś nie zrobił.
Przecież ja nie mówie ze sie wsk kręciła 10000 tylko ty. No to teoretycznie jak by sie dokręcila do tych 8000 na bezpośrednim to jest 120km/h. Mi kreci 6500 na 2 biegu i 5700 na 3 na trochę innym przełożeniu co daje mi v maks 80 km/h po zmianie na orginalne powinna iść ok 90km/h

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości