WSK M06B3 '78 Grzaniec

Odpowiedz
Grzaniec

WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-24, 21:19

Witam Was, to jeden z pierwszych moich postów na tym forum. Kilka lat temu byłem zarejestrowany, ale moje hasło wygasło, bo dawno do Was nie zaglądałem. Posiadam kilka pojazdów z epoki PRLu - WSK M06B3 '78, WSK M06Z (niekompletna, może doczeka się kiedyś reanimacji), Motorynkę Pony M3 '89 (już po kompleksowej odbudowie), Komara Sport '75 (na chodzie, w kolejce do restauracji), Motorynkę Pony '86 (też do odbudowy). Dziś chciałem pokazać WSK M06B3 '78, która aktualnie przechodzi kurację odmładzającą :)
Kupiłem ją jakiś czas temu za śmieszne pieniądze. Miała trafić na złom, bo starszy pan, pierwszy właściciel nie jeździł od dawna, ale cały czas opłacał OC. Zbliżała się kolejna płatność ubezpieczenia i zapadła decyzja o złomowaniu.... tylko nie bardzo miał czym zatargać Wieśkę na złom ;]. Przez znajomych znajomego udało się w ostatniej chwili odkupić staruszkę. Była w nieciekawym stanie - ucierpiała w pożarze jakiejś komórki czy szopy, ale była w miarę kompletna. I co najważniejsze - z kompletem papierów :ok:. (choć badanie techniczne ostatnio było w 1986 ;]).
Tak wyglądała po przywiezieniu do mnie: :o

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać elementy z tworzywa przestały prawie istnieć, instalacja elektryczna z kilku przewodów stała się jednym ulepkiem ;], lakier trochę się okopcił ;).
Ale co ciekawe, w zbiorniku było jeszcze sporo paliwa ;]. Sprawdziłem delikatnie, czy silnik się kręci.... bez problemu. Iskry nie było. Ale odpięcie stopionej instalacji sprawiło, że iskra wróciła i to jaka :ok:.

Po zakupie Wieśka została częściowo rozebrana, części posortowane, część trafiła do śmietnika, część do kartonów. W takim stanie pół-negliżu odstała prawie 3 lata, bo w tym czasie odbudowywały się inne dwu kołowe pojazdy PRLu ;) (ale o tym kiedy indziej :cool:).
W minionym tygodniu przyszedł czas na Wieśkę - zaczęliśmy całkowitą rozbiórkę:

Obrazek

Obrazek

Coraz mniej motocykla, coraz więcej puzzli ;]

Obrazek

Obrazek

I do piachu z tym!! ;]
Dziś odebrałem klamoty po piaskowaniu....prawie można jechać ;]:

Obrazek

Obrazek

Teraz podkładzik, lakierek i zaczynamy to, co lubię najbardziej - składanie tych wszystkich odnowionych części w jedną całość ;].
Silnik Wiesławy już jest po kapitalce, zostały jeszcze tylko sprawy kosmetyczne, typu polerka dekli, gaźnika - ale nie mam foto ;]

Ciąg dalszy nastąpi... o ile będziecie chcieli ;)

P.S. Na jednym z foto w tle widać Motorynkę, którą odbudowałem z puzzli przywiezionych w skrzynce po jabłkach ;]. Podczas odbudowy została polakierowana na czerwono, ale starszy syn uparł się, by zbiornik miała czarny. Więc wygrzebałem ze swoich zapasów drugi zbiornik i błotnik i pomalowaliśmy na czarno - chyba całkiem nieźle motorynce w takich barwach?? Jak sądzicie?:

Obrazek

P.S. 2 - niestety - większość fot z telefonu, bo aparat mam zbyt duży by zabierać go do prac warsztatowych ;]

Master

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Master » 2011-09-24, 21:44

prowadź temat na bierząco bo widzę że bierzesz się porzadnie do roboty i moze byc cos dobrego ;) masz wielkiego plusa za checi do pracy mimo swiadomosci ile wszystko kosztuje

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Johnny » 2011-09-24, 22:24

Na bieŻąco warto się również uczyć ortografii ;)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-24, 23:11

W miarę postępów prac będę się starał aktualizować temat :)
Przy okazji mam pytanie - z kanapy została niestety tylko blacha - czy jest ona oryginalna dla rocznika 1978? Chodzi o kształt - o to rozszerzenie w przedniej części? Taka była zamontowana na WSK w chwili zakupu, ale nie mam pewności czy nie pochodzi ze starszych roczników?

Obrazek

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Johnny » 2011-09-24, 23:22

Moim zdaniem blacha pochodzi tak jak piszesz ze starszego rocznika. W B3 blacha mam w zasadzie stałą szerokość na całej długości :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-25, 00:28

I tak nie mam ani gąbki ani pokrowca, więc trzeba będzie rozejrzeć się za całą kanapą.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-27, 19:23

Niestety dopiero dziś udało się położyć podkład. Wiem, że po piaskowaniu należy to robić niezwłocznie, ale cóż - nie było czasu i warunków.
Z dobrych wieści to takie, że Wiesława już jest zapodkładowana - tu w trakcie suszenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ze złych wieści - brakuje mi części :o Przy przeglądaniu zdjęć z reanimacji, przed chwilą dopatrzyłem się, że nie mam po piaskowaniu mocowań podnóżek pasażera. Podczas demontażu były (widać na foto) a po piaskowaniu już ich nie mam :o. Musiałem je zawieźć do piaskowania, bo wszystkie części zdjęte z ramy odkładałem do kartonu, karton wstawiłem do bagażnika i wyjąłem dopiero w firmie piaskującej. Musiały im się gdzieś zawieruszyć. Jutro rano tam jadę.... mam nadzieję, że znajdą. Problem w tym, że nawet jak znajdą, nie są zapodkładowane... a że nie mam swojego sprzętu do lakierowania, tylko korzystałem dziś z uprzejmości znajomego, to nie wiem jak teraz je prysnąć podkładem :pad:
Ostatnio zmieniony 2011-09-27, 19:29 przez Grzaniec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grzesław
Posty: 66
Rejestracja: 2011-09-07, 16:07
GG: 0
Moje maszyny: WFM
WSK
MZ
i parę innych
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzesław » 2011-09-27, 19:27

Widzę, że kolega mieszka niedaleko mnie. A strata podnóżek to chyba nic strasznego, ale wszystko powinno się zgadzać. Życzę powodzenia.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-27, 19:39

Faktycznie... mieszkamy blisko:). Strata o tyle duża, że jest to chyba ciężki do kupienia element. Przejrzę zaraz allegro, ale obawiam się, że luzem będzie ciężko - raczej z całą ramą :(

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: wujcio » 2011-09-27, 21:06

czemu taki obity zbiornik malujesz? Nie lepiej było znaleźć coś w lepszym stanie? Takie zbiorniki chodzą za grosze

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-09-27, 21:18

Zbiornik ma niewielkie wgniecenie, które oczywiście wyszpachluję - poza tym jest w idealnym stanie wewnątrz.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-12, 20:14

Mały update:
Niestety - mało czasu na prace przy babci Wiesi..... w krótkich wolnych chwilach szpachluję zbiornik i błotniki, reszta elementów na szczęście nie wymaga używania szpachli. Polerują się też bębny hamulcowe.
Dziś natomiast kurier przyniósł takie coś:
20111012024.jpg
0,5 L lakieru czarnego z palety Audi Q7 (podobno, trochę nie wierzę, ale ma być głęboka czerń :) )
0,1 L lakieru białego na szparunki (też audi :) )
0,3 utwardzacza do akrylu
0,5 rozpuszczalnika do akrylu

Mam nadzieję, że za kilka dni ukończę szpachlowanie i plan jest taki, żeby w sobotę 22.10 Wieśka przybrała czarne barwy - niestety, dopiero wtedy będę miał wolniejszą sobotę :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Skinder » 2011-10-13, 11:53

Widzę, że wiesz co dobre :) Jeżeli chodzi o konsole podnóżków to można to spokojnie dokupić.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-13, 12:39

Spokojnie - konsolę znalazłem... w innym kartonie:). Dzięki kolegom z forum udało się też skompletować brakujące boczki i skrzyneczkę narzędziową (czekam na przesyłki). Stare stopiły się w pożarze, o którym wspominałem. Ostatnio zastanawiałem się czego jeszcze nie mam... trochę tego jeszcze jest:(
- siedzenie
- nowe opony (stare mam, ale nie chcę mieć z nimi nic wspólnego :) )
- nowy łańcuszek sprzęgłowy i zębatki do niego
- nie mam nawet kawałka instalacji - przewody to pikuś, ale nie mam też prostownika... będę kombinował, mam zaprzyjaźnionych elektroników i sam też w tej dziedzinie trochę grzebię, może uda się zrobić jakiś prostownik

W dalszym ciągu waham się, czy szprychować koła starymi, wyczyszczonymi szprychami z nyplami z mosiądzu, czy może skusić się na nowe z allegro.... ale chyba wygra opcja oryginału, bo nie chcę mieć za chwilę zardzewiałych nypli... nawet jak na początku będą się bardziej błyszczały :)
I pewnie jeszcze kilka innych braków się znajdzie - ale to wyjdzie w praniu a właściwie składaniu :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-13, 21:52

A tymczasem info z dzisiejszej walki
Pomału kończę szpachlować Nie lubię tego tematu, ale na szczęście jeszcze z jeden wieczór i koniec. Potem jeszcze tylko warstwa podkładu i w końcu elementy będą gotowe do lakieru.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Przy okazji tylny błotnik ujawnił potrzebę spotkania z migomatem Jutro w ciągu dnia będziemy więc spawać ;)
Urwany uchwyt:
6.JPG
7.JPG
Brzydko dospawany uchwyt z drugiej strony (robota poprzedniego właściciela - do poprawy)
5.JPG
I dziura :)... ale nie wyżarta przez rdzę, tylko wytarta przez (chyba?) przewód elektryczny
4.JPG
Aha... dziś założyłem sobie bloga w temacie reanimacji WSK .... więc już niedługo odsłona :):)

Blog już działa!!! http://grzaniec.blogspot.com
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-15, 00:08

Dzisiaj, dzięki uprzejmości jednego z forumowiczów przyszła kolejna paczuszka. Niestety - jest to część używana - nowa raczej nie do zdobycia, a przynajmniej mnie się nie udało znaleźć. Jest to skrzyneczka narzędziowa, która znajduje się pod lewym boczkiem motocykla. Spróbuję ją jakoś odnowić...
1.JPG
Naprawiłem też błotnik tylny (dospawałem urwany uchwyt, drugi poprawiłem i zaspawałem dziurę)
3.JPG
7.JPG
i znów czeka mnie szpachlowanie....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-20, 20:27

Prace w toku...
Podnóżki, których zapomniałem oddać do piaskowania, zostały wyczyszczone chemicznie za pomocą środka do usuwania starych powłok lakierniczych
a.jpg
Obecnie czekają na lakier, jak reszta części nadwozia:
3.jpg
2.jpg
Więcej na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-10-23, 18:35

Wczoraj udało się położyć lakier:
bak3.jpg
rama1.jpg
Nie do końca jestem zadowolony, ale też miałem kiepskie warunki do lakierowania. W kilku miejscach pojawiła się "skórka pomarańczowa" :( Za kilka dni przepoleruję bak i błotniki, jak to nic nie zmieni, wiosną ponownie polakieruję te 3 elementy.

Więcej fot na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-02, 11:22

Ostatnio prace pozornie zwolniły. Faktycznie nie widać wielkich postępów, ale trochę jednak się dzieje. Polakierowane części leżą sobie i czekają na poskładanie wszystkiego w jedną całość, ale żeby się do tego zabrać, należy przygotować też kilka innych elementów.
Ponieważ lada chwila trzeba będzie zamontować zawieszenie do motocykla, zacząłem uważnie przyglądać się przednim elementom resorującym. Chrom na lagach jest w całkiem dobrym stanie, wystarczy przepolerować lagi i obejdzie się bez ponownego chromowania. Cieszy mnie to, ponieważ usługa chromowania jest dość kosztowna, a ponadto dzisiejsze powłoki galwaniczne nie są tak trwałe jak te sprzed kilkunastu lat. Tyle o wyglądzie przednich teleskopów. Zostały rozebrane na części pierwsze i .... niespodzianka :)
Po pierwsze, okazało się, że lagi nieruchome są krzywe...mogłem się tego spodziewać, wszak po kilkuletnej eksploatacji motocykla zapewne spotkała go jakaś przygoda drogowa. Zamontowałem lagi we wrzeciono tokarki i ukazało się spore bicie. Nic to - lagi zostały dokładnie wyprostowane. Bez pomocy tokarki było by to niemożliwe, na szczęście zostało już wykonane. Oczywiście uszczelnienia oraz olej zostaną wymienione na nowe. Pozostał jeszcze tylko problem prowadnic wykonanych oryginalnie z tworzywa - otóż widok jaki ujrzałem po rozebraniu nie napawał optymizmem. Prowadnice były chyba strugane za pomocą nożyka :)
a1.jpg
Przyczyną takiego stanu było prawdopodobnie jakieś zdarzenie drogowe, w wyniku którego lagi zostały skrzywione. Aby krzywe lagi mogły jednak się przesuwać w lagach ruchomych, poprzedni właściciel prawdopodobnie wykonał "struganie" :):). Nie specjalnie podoba mi się taka technika naprawy :), a poza tym mam już przecież proste lagi, więc tuleje prowadzące zostaną dotoczone z teflonu.
Z kolejnych wieści z frontu prac - obręcze kół zostały oddane do lakierowania proszkowego, lada chwila powinny do mnie wrócić, bębny leżą u znajomego, który podjął się polerki - myślę, że jeszcze kilka dni i będę mógł przystąpić do zaplatania szprych :)
A tymczasem uzbroiłem ramę w drobne elementy:)
rama małe.jpg
Tradycyjnie zapraszam też na bloga :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: mateo88k » 2011-11-02, 14:13

Wiem, że zdjęcia robione są telefonem i może nie wszystko widać, ale mam pytanie... czy polerowałeś lakier?
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości