WSK M06B3 '78 Grzaniec
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Lakieru jeszcze nie polerowałem. Najprawdopodobniej błotniki i zbiornik będą ponownie lakierowane. Nie jestem zadowolony z rezultatu. O ile rama i reszta elementów wygląda OK, to zbiornik i błotniki, które dla mnie muszą być po prostu idealne - takie nie są. Lakierowałem w kiepskich warunkach - problemem było światło. Miałem doświetlić sobie miejsce pracy halogenem 500W, ale .. zapomniałem go zabrać z domu. Na zbiorniku i błotnikach pojawiła mi się tzw. "skórka pomarańczowa" i w jednym miejscu tylnego błotnika poszedł odkurz...Z tego powodu też nie maluję jeszcze szparunków na błotnikach. Na razie składam motocykl, ale najpewniej błotniki i zbiornik raz jeszcze zdemontuję (to chwila roboty). Zacznę od polerki, ale pewnie ta nic nie da, więc albo ponowne lakierowanie akrylem, albo polecę bezbarwnym na te 3 elementy.
- mateo88k
- Posty: 107
- Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r. - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Akrylu nie polecam pokrywać bezbarwnym. Można próbować, ale bardzo często te lakiery nie lubią się wzajemnie. Spróbuj najpierw przepolerować te elementy pasą Farecla G3 na mokro. A jeśli to nic nie da to lakieruj ponownie 

M06-Z2 1960 r. stan 90%
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Taki jest plan. Ale to prawdopodobnie na wiosnę. Na razie chciałbym złożyć motocykl w jedną całość, potem mogę zdemontować zbiornik i błotniki - to już jest niewiele pracy. Najważniejsze, że rama jest OK - inaczej nie mógłbym składać 

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Piasty wypolerowane, lagi też, dorobione nowe, teflonowe prowadnice lag. Pomału do przodu
Tradycyjnie już aktualizacja na blogu 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Jak wypolerowałeś chrom na lagach ruchomych?
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Ile Cię wyniosło dorobienie tych tulejek z teflonu?
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Lagi ruchome były w niezłym stanie. Miały tylko kilka kropek powierzchownej rdzy. Polerowałem za pomocą krążka filcu zamocowanego w tokarce i pasty polerskiej. Tak samo jak polerowałem piasty. Co prawda przy polerowaniu aluminium mogłoby być jeszcze lepiej, ale robiłem to po raz pierwszy, więc jak na początek uważam, że i tak jest OKSavier pisze:Jak wypolerowałeś chrom na lagach ruchomych?


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Nic - praca własna, pomoc kolegi. Z racji miejsca pracy mam dostęp do kilku maszyn. Pracuję w biurze, ale obsługa tokarki czy frezarki nie jest mi obca i czasem dla relaksu zakładam fartuszek i schodzę sobie do warsztatu, odpalam tokarkę i działamman on the WSK pisze:Ile Cię wyniosło dorobienie tych tulejek z teflonu?


Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Z tą pastą sam mam problem. Wziąłem dziś do pracy tubkę pasty tempo, założyłem krążek filcowy na tokarkę i próbowałem polerować Tempo - nic z tego - pod wpływem obrotów "ucieka" z krążkaSavier pisze:Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?


EDIT:
Dziś odebrałem też felgi z lakierowania proszkowego. Więcej fot na blogu

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Z tą pastą sam mam problem. Wziąłem dziś do pracy tubkę pasty tempo, założyłem krążek filcowy na tokarkę i próbowałem polerować Tempo - nic z tego - pod wpływem obrotów "ucieka" z krążkaGrzaniec pisze:Savier pisze:Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?


Witam- a wtrynię swoje trzy grosze. Wielki polermistrz nie jestem



-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Grzaniec jaki numer RAL lakieru poszedł na felgi
Na zdjęciach wygląda bardzo podobnie do oryginału, a jak jest w rzeczywistości




Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
W rzeczywistości, przynajmniej wizualnie - jest bardzo blisko oryginału. Niestety - kolor, to rzecz przypadku (mam farta, nie?
). Jako, że lakierowanie było troszkę po znajomości - oddałem felgi i poprosiłem, by dorzucili je do pieca, jak będą coś lakierować w kolorze szarym
. Po dwóch tygodniach dostałem info, że są gotowe - efekt mnie zaskoczył - oczywiście pozytywnie
. Nie znam też z tego powodu numeru RAL - spróbuję się dowiedzieć, ale nie wiem, czy dam radę.



- Łukasz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Hmm... ciekawe, jak moje wyjdą (jutro do odbioru
)
A ogólnie rzecz biorąc idzie...świetnie

A ogólnie rzecz biorąc idzie...świetnie

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Grzaniec a z górnymi tulejkami w zawieszeniu coś robiłeś
Na początku produkcji stosowali te tulejki z tworzywa, później były one spiekane. Chyba najlepiej byłoby to z brązu dorobić ..... Jak to wygląda u Ciebie 


Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Hmmm..o jakich tulejkach mówisz? Mam na ladze nieruchomej najpierw te tulejki, które dorobiłem z teflonu, potem tulejkę stalową (w schemacie nazywa się ona ślizgową) no i oczywiście 2 simmeringi 31x40x6, oraz gumowy zderzak dobicia. Tulejki stalowe mam w dobrym stanie, nie będę ich raczej dorabiał.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
Chodzi mi właśnie o te stalowe (na górze dolnej lagi). Pytam bo na moich są spore luzy i zastanawiam się co z tym zrobić 

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec
No i kolejny update - czasu nie mam wiele, ale staram się chociaż powoli zmierzać ku końcowi...
Na obecną chwilę tylne amortyzatory zostały zregenerowane - uszczelniacze były OK, wymieniłem tylko olej. Założyłem też szklanki na sprężyny - jakoś bardziej mi się takie widzą
Odnowiłem też puszkę filtra powierza - jest już zamontowana i przykryta boczkiem.
Mam już uszczelniacze do lag przednich, kulki do główki ramy, więc niebawem moto stanie na kołach 
A w wolnych chwilach dopieszczam detale:) Więcej na blogu - zapraszam:)
Na obecną chwilę tylne amortyzatory zostały zregenerowane - uszczelniacze były OK, wymieniłem tylko olej. Założyłem też szklanki na sprężyny - jakoś bardziej mi się takie widzą


A w wolnych chwilach dopieszczam detale:) Więcej na blogu - zapraszam:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości