WSK M06B3 '78 Grzaniec

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-02, 15:02

Lakieru jeszcze nie polerowałem. Najprawdopodobniej błotniki i zbiornik będą ponownie lakierowane. Nie jestem zadowolony z rezultatu. O ile rama i reszta elementów wygląda OK, to zbiornik i błotniki, które dla mnie muszą być po prostu idealne - takie nie są. Lakierowałem w kiepskich warunkach - problemem było światło. Miałem doświetlić sobie miejsce pracy halogenem 500W, ale .. zapomniałem go zabrać z domu. Na zbiorniku i błotnikach pojawiła mi się tzw. "skórka pomarańczowa" i w jednym miejscu tylnego błotnika poszedł odkurz...Z tego powodu też nie maluję jeszcze szparunków na błotnikach. Na razie składam motocykl, ale najpewniej błotniki i zbiornik raz jeszcze zdemontuję (to chwila roboty). Zacznę od polerki, ale pewnie ta nic nie da, więc albo ponowne lakierowanie akrylem, albo polecę bezbarwnym na te 3 elementy.

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: mateo88k » 2011-11-02, 15:27

Akrylu nie polecam pokrywać bezbarwnym. Można próbować, ale bardzo często te lakiery nie lubią się wzajemnie. Spróbuj najpierw przepolerować te elementy pasą Farecla G3 na mokro. A jeśli to nic nie da to lakieruj ponownie :)
M06-Z2 1960 r. stan 90%

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-02, 15:53

Taki jest plan. Ale to prawdopodobnie na wiosnę. Na razie chciałbym złożyć motocykl w jedną całość, potem mogę zdemontować zbiornik i błotniki - to już jest niewiele pracy. Najważniejsze, że rama jest OK - inaczej nie mógłbym składać :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-08, 16:59

Piasty wypolerowane, lagi też, dorobione nowe, teflonowe prowadnice lag. Pomału do przodu :)
1.jpg
4.jpg
Tradycyjnie już aktualizacja na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2011-11-08, 17:06

Jak wypolerowałeś chrom na lagach ruchomych?

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: man on the WSK » 2011-11-08, 17:35

Ile Cię wyniosło dorobienie tych tulejek z teflonu?

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-08, 20:59

Savier pisze:Jak wypolerowałeś chrom na lagach ruchomych?
Lagi ruchome były w niezłym stanie. Miały tylko kilka kropek powierzchownej rdzy. Polerowałem za pomocą krążka filcu zamocowanego w tokarce i pasty polerskiej. Tak samo jak polerowałem piasty. Co prawda przy polerowaniu aluminium mogłoby być jeszcze lepiej, ale robiłem to po raz pierwszy, więc jak na początek uważam, że i tak jest OK :). Po prostu jak spojrzy się pod światło, czasem widać delikatnie ciemniejsze miejsca - ale dałem sobie z tym już spokój :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2011-11-08, 21:01

Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-08, 21:02

man on the WSK pisze:Ile Cię wyniosło dorobienie tych tulejek z teflonu?
Nic - praca własna, pomoc kolegi. Z racji miejsca pracy mam dostęp do kilku maszyn. Pracuję w biurze, ale obsługa tokarki czy frezarki nie jest mi obca i czasem dla relaksu zakładam fartuszek i schodzę sobie do warsztatu, odpalam tokarkę i działam :). Teflon jaki użyłem, to jakieś odpadki znalezione w warsztacie :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-08, 21:05

Savier pisze:Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?
Z tą pastą sam mam problem. Wziąłem dziś do pracy tubkę pasty tempo, założyłem krążek filcowy na tokarkę i próbowałem polerować Tempo - nic z tego - pod wpływem obrotów "ucieka" z krążka :). Ale któryś z mechaników otworzył czeluście swojej szafki i wręczył mi kawałek zielonej pasty polerskiej - w kostce. Nie znam nazwy, ani miejsca zakupu, ale muszę to namierzyć i zamówić chłopakom z warsztatu - bo to ostatni dostępny kawałek, a zarówno ja jak i kilku chłopaków ma coś do polerki :)

EDIT:
Dziś odebrałem też felgi z lakierowania proszkowego.
a.jpg
b.jpg
Więcej fot na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: zmyngut » 2011-11-08, 22:50

Grzaniec pisze:
Savier pisze:Mógłbyś mi polecić jakąś konkretną pastę polerską? AutoMax da radę?
Z tą pastą sam mam problem. Wziąłem dziś do pracy tubkę pasty tempo, założyłem krążek filcowy na tokarkę i próbowałem polerować Tempo - nic z tego - pod wpływem obrotów "ucieka" z krążka :). Ale któryś z mechaników otworzył czeluście swojej szafki i wręczył mi kawałek zielonej pasty polerskiej - w kostce. Nie znam nazwy, ani miejsca zakupu, ale muszę to namierzyć i zamówić chłopakom z warsztatu - bo to ostatni dostępny kawałek, a zarówno ja jak i kilku chłopaków ma coś do polerki :)

Witam- a wtrynię swoje trzy grosze. Wielki polermistrz nie jestem ;-) - do tej pory używałem głównie pasty automax i w sumie wystarczało. Ale jak dostałem całą wielką 800 gramową kostkę zielonej pasty polerskiej i ot tak od niechcenia poszedłem do garażu i na próbę spróbowałem tej pasty na starej chromowanej opasce tłumika nooo to panie- generalnie efekt zajefajny- stara opaska (zapyziała) stała się nagle ładniejsza od tej którą mam w motocyklu. Także polecam jak najbardziej. Mogę powiedzieć, że automaxem to se tak można pocochać jakiś zmatowiony lakier- tu sprawdza się świetnie. A znaleźć to łatwo - wujek google zna wszystkich, np. tu http://www.hurtmet.pl/p3365_309_pasta_p ... a800g.html. Przy czym kostka 800 gramów powinna pozwolić na wypolerowanie kilkunastu wuesek ;-). Spotkałem się też z nazwą pasty ZET 75- do końcowego polerowania ale to i to to po prostu zielona pasta Zresztą past polerskich jest od cholery i trochę rodzajów. jakby coś to jutro mogę zrobić fotkę etykiety tej mojej pasty- opaski też :-)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Johnny » 2011-11-08, 22:55

Grzaniec jaki numer RAL lakieru poszedł na felgi :?: Na zdjęciach wygląda bardzo podobnie do oryginału, a jak jest w rzeczywistości :) :?:

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-09, 09:41

W rzeczywistości, przynajmniej wizualnie - jest bardzo blisko oryginału. Niestety - kolor, to rzecz przypadku (mam farta, nie? :) ). Jako, że lakierowanie było troszkę po znajomości - oddałem felgi i poprosiłem, by dorzucili je do pieca, jak będą coś lakierować w kolorze szarym :). Po dwóch tygodniach dostałem info, że są gotowe - efekt mnie zaskoczył - oczywiście pozytywnie :). Nie znam też z tego powodu numeru RAL - spróbuję się dowiedzieć, ale nie wiem, czy dam radę.

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Łukasz » 2011-11-09, 17:54

Hmm... ciekawe, jak moje wyjdą (jutro do odbioru :mrgreen: )

A ogólnie rzecz biorąc idzie...świetnie :cool:

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-10, 13:39

Jak odbierzesz - pokaż fotki :)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Johnny » 2011-11-10, 13:44

Grzaniec a z górnymi tulejkami w zawieszeniu coś robiłeś :?: Na początku produkcji stosowali te tulejki z tworzywa, później były one spiekane. Chyba najlepiej byłoby to z brązu dorobić ..... Jak to wygląda u Ciebie :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-10, 14:56

Hmmm..o jakich tulejkach mówisz? Mam na ladze nieruchomej najpierw te tulejki, które dorobiłem z teflonu, potem tulejkę stalową (w schemacie nazywa się ona ślizgową) no i oczywiście 2 simmeringi 31x40x6, oraz gumowy zderzak dobicia. Tulejki stalowe mam w dobrym stanie, nie będę ich raczej dorabiał.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Johnny » 2011-11-10, 15:08

Chodzi mi właśnie o te stalowe (na górze dolnej lagi). Pytam bo na moich są spore luzy i zastanawiam się co z tym zrobić :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-10, 15:34

U mnie są pasowane suwliwie, więc lepiej być nie może.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-15, 12:18

No i kolejny update - czasu nie mam wiele, ale staram się chociaż powoli zmierzać ku końcowi...
Na obecną chwilę tylne amortyzatory zostały zregenerowane - uszczelniacze były OK, wymieniłem tylko olej. Założyłem też szklanki na sprężyny - jakoś bardziej mi się takie widzą :)
20111114149.jpg
Odnowiłem też puszkę filtra powierza - jest już zamontowana i przykryta boczkiem.
20111114159.jpg
Mam już uszczelniacze do lag przednich, kulki do główki ramy, więc niebawem moto stanie na kołach :)
A w wolnych chwilach dopieszczam detale:)
20111115160.jpg
Więcej na blogu - zapraszam:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości