Wielu osobom którzy rozpoczynają przygodę z motocyklami typu: WSK, Romet, Jawa, WFM, SHL itd. (wszystkie które mają taki sam zapłon jak w silniku s-01) powinien się przydać ten oto poradnik.
Potrzebne rzeczy:
-żarówka 6V
-źródło prądu 6V (np. akumulator)
-suwmiarka lub prosty patyczek o długości około 15 cm
-szczelinomierz lub taki nożyk
![Obrazek](http://nokautimg2.pl/p-18-6d-186da0838028d80bd3e8086eb3fae6ff500x500/yato-ostrza-lamane-do-nozyka-18mm.jpg)
-2 jakieś kabelki o długości 50 cm
- śrubokręt płaski
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Gdy już mamy potrzebne narzędzia możemy zabierać się do pracy
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
1. Odkręcamy pokrywę iskrownika, zdejmujemy czapeczkę (fajkę) ze świecy zapłonowej.
2. Ustawiamy przerwę na przerywaczu za pomocą szczelinomierza 0.3 mm lub tego nożyka w ten sposób: luzujemy śrubkę regulacji przerywacza, kręcimy magnetem w stronę w którą pracuje silnik (w przypadku silnika S-01 w prawą stronę) aż tłok znajdzie się idealnie na górze, wkładamy między styki przerywacza szczelinomierz/nożyk i przesuwamy całym przerywaczem aż młoteczek zetknie się z krzywką na magnecie, następnie zakręcamy tą śrubkę i oto mamy ustawioną przerwę.
3. Teraz czas na ustawienie kątku wyprzedzenia zapłonu. Odkręcamy trzy śrubki śrubokrętem płaskim które trzymają całą podstawkę.
4. Kręcimy magnetem w prawo aż będzie GMP, wkładamy kijek lub suwmiarkę w otwór świecy zapłonowej na głowicy i opieramy nasz kijek na tłoku, następnie zaznaczamy żyletką na kijku cechę przy gwincie na świecę, wyjmujemy ten kijek i od tej cechy odmierzamy 3 mm w górę np. suwmiarką i zaznaczamy następną cechę.
5. Podłączamy akumulator. - do masy silnika a + bezpośrednio do żarówki. Od przerywacza odłączamy wszystkie przewody czyli od kondensatora i cewki zapłonowej. Na miejsce odłączone bierzemy drugi kabelek i podłączamy go do przerywacza i zakręcamy śrubką, drugą końcówkę tego przewodu podłączamy do żarówki. Teraz gdy platynki są zwarte, żarówka powinna świecić, gdy są rozwarte, gaśnie.
6. Ustawiamy tłok w GMP, wkładamy kijek i w lewą stronę kręcimy magnetem aż cecha zaznaczona na kijku 3 mm wyżej, oprze się na gwincie głowicy.
7. Zostawiamy dokładnie w tym miejscu tłok, wyjmujemy patyczek, następnie NIE RUSZAJĄC MAGNETEM, blokujemy je aby nie dało się przekręcić.
8. Kręcimy statorem aż żarówka zgaśnie, przykręcamy go z powrotem. Dla pewności patrzymy czy platynki faktycznie zaczynają się rozwierać 3 mm przed GMP czyli wkładamy w/w kijek i interesuje nas górna cecha, opieramy ją na gwincie głowicy, w tym momencie styki na przerywaczu powinny ZACZĄĆ się roztwierać. Jeżeli tak nie jest, ustawiamy jeszcze raz.
9. Skręcamy wszystko do kupy, moczymy świecę w benzynie, zakręcamy szybko do głowicy, motocykl powinien odpalić od pierwszego kopnięcia.
Mam nadzieję że poradnik się przyda. Pozdrawiam.