Wielu osobom którzy rozpoczynają przygodę z motocyklami typu: WSK, Romet, Jawa, WFM, SHL itd. (wszystkie które mają taki sam zapłon jak w silniku s-01) powinien się przydać ten oto poradnik.
Potrzebne rzeczy:
-żarówka 6V
-źródło prądu 6V (np. akumulator)
-suwmiarka lub prosty patyczek o długości około 15 cm
-szczelinomierz lub taki nożyk

-2 jakieś kabelki o długości 50 cm
- śrubokręt płaski

Gdy już mamy potrzebne narzędzia możemy zabierać się do pracy

1. Odkręcamy pokrywę iskrownika, zdejmujemy czapeczkę (fajkę) ze świecy zapłonowej.
2. Ustawiamy przerwę na przerywaczu za pomocą szczelinomierza 0.3 mm lub tego nożyka w ten sposób: luzujemy śrubkę regulacji przerywacza, kręcimy magnetem w stronę w którą pracuje silnik (w przypadku silnika S-01 w prawą stronę) aż tłok znajdzie się idealnie na górze, wkładamy między styki przerywacza szczelinomierz/nożyk i przesuwamy całym przerywaczem aż młoteczek zetknie się z krzywką na magnecie, następnie zakręcamy tą śrubkę i oto mamy ustawioną przerwę.
3. Teraz czas na ustawienie kątku wyprzedzenia zapłonu. Odkręcamy trzy śrubki śrubokrętem płaskim które trzymają całą podstawkę.
4. Kręcimy magnetem w prawo aż będzie GMP, wkładamy kijek lub suwmiarkę w otwór świecy zapłonowej na głowicy i opieramy nasz kijek na tłoku, następnie zaznaczamy żyletką na kijku cechę przy gwincie na świecę, wyjmujemy ten kijek i od tej cechy odmierzamy 3 mm w górę np. suwmiarką i zaznaczamy następną cechę.
5. Podłączamy akumulator. - do masy silnika a + bezpośrednio do żarówki. Od przerywacza odłączamy wszystkie przewody czyli od kondensatora i cewki zapłonowej. Na miejsce odłączone bierzemy drugi kabelek i podłączamy go do przerywacza i zakręcamy śrubką, drugą końcówkę tego przewodu podłączamy do żarówki. Teraz gdy platynki są zwarte, żarówka powinna świecić, gdy są rozwarte, gaśnie.
6. Ustawiamy tłok w GMP, wkładamy kijek i w lewą stronę kręcimy magnetem aż cecha zaznaczona na kijku 3 mm wyżej, oprze się na gwincie głowicy.
7. Zostawiamy dokładnie w tym miejscu tłok, wyjmujemy patyczek, następnie NIE RUSZAJĄC MAGNETEM, blokujemy je aby nie dało się przekręcić.
8. Kręcimy statorem aż żarówka zgaśnie, przykręcamy go z powrotem. Dla pewności patrzymy czy platynki faktycznie zaczynają się rozwierać 3 mm przed GMP czyli wkładamy w/w kijek i interesuje nas górna cecha, opieramy ją na gwincie głowicy, w tym momencie styki na przerywaczu powinny ZACZĄĆ się roztwierać. Jeżeli tak nie jest, ustawiamy jeszcze raz.
9. Skręcamy wszystko do kupy, moczymy świecę w benzynie, zakręcamy szybko do głowicy, motocykl powinien odpalić od pierwszego kopnięcia.
Mam nadzieję że poradnik się przyda. Pozdrawiam.