WSK M30 Orlik i inne by gromchester
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Swego czasu był na allegro pewien człowiek, który twierdził, że ma oryginalną dokumentację do ORLIKa. Czy ktoś coś o tym wie? Wielokrotnie prosiłem o jakieś zdjęcie tej dokumentacji ale nigdy nic nie otrzymałem...
- jakemdural
- Posty: 429
- Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Znalazłem trochę fotek ramy http://www.polskiemotocykle.mik.pl/m30_orlik-zaw.html
- misiek125
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
- GG: 5981881
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Hmmm , na razie będę wam mógł zrobić zdjęcia sprzęgła bo teraz je robiłem to jak pojadę na miejsce to zrobię fotki ;]
Właśnie dostałem telefon od gromchestera i jeżeli ktoś chce to może zrobić pielgrzymkę do niego i oblookać
Właśnie dostałem telefon od gromchestera i jeżeli ktoś chce to może zrobić pielgrzymkę do niego i oblookać
Freedom Riders
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Pozwolicie, że rozpocznę ideologiczną dysputę 
Dokumentacja Orlika podobno jest w rękach Semtex'a.
Pytanie, które mnie nurtuje to ile wykonano kopii dokumentacji. Zwykle robi się kilka kopii dokumentacji konstrukcyjnej. Jedna na warsztat, druga dla konstruktora prowadzącego, jedna do archiwum, ewentualnie jeszcze kopia dla technologa... Mam namyśli tutaj tzw. kopie nadzorowane czyli z podpisami osób zatwierdzających dokumentację oraz z datami. Tutaj pojawia się kolejne pytanie.
Czy Świdnik dysponuje jakąkolwiek kopią dokumentacji Orlika
To prowadzi do konkluzji - dlaczego dokumentacja znajduje się w prywatnych rękach
A nie w archiwum zakładowym, muzeum itp. Dokumentacja jest tajemnicą firmy. W niej zawarta jest wiedza tej firmy z danej dziedziny techniki. Dokumentacja Junaka leży w Archiwum Państwowym w Szczecinie. A została tam przyniesiona przez pracownika, który nie chciał żeby poszła na makulaturę w momencie likwidowania SFM.
Tak o to Polska dba o swój dorobek i swoją historię
Tyle dysputy ..........

Dokumentacja Orlika podobno jest w rękach Semtex'a.
Pytanie, które mnie nurtuje to ile wykonano kopii dokumentacji. Zwykle robi się kilka kopii dokumentacji konstrukcyjnej. Jedna na warsztat, druga dla konstruktora prowadzącego, jedna do archiwum, ewentualnie jeszcze kopia dla technologa... Mam namyśli tutaj tzw. kopie nadzorowane czyli z podpisami osób zatwierdzających dokumentację oraz z datami. Tutaj pojawia się kolejne pytanie.
Czy Świdnik dysponuje jakąkolwiek kopią dokumentacji Orlika

To prowadzi do konkluzji - dlaczego dokumentacja znajduje się w prywatnych rękach

Tak o to Polska dba o swój dorobek i swoją historię

Tyle dysputy ..........
- arek wsk175
- Posty: 37
- Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 lelek
- Lokalizacja: okolice Swidnika
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
W archiwum zakładowym już nic niema, bo zakład jest w prywatnych rękach.Jest tylko przechowywana dokumentacja śmigłowców.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Tak wiedza i tajemnica firmy z lat 80 to żadna tajemnica na świecie w tym czasie już znali te wszystkie patenty albo mieli o wiele lepsze więc nie wiem co to strzec . Polska od dawna nie dba o swój dorobek zlikwidowali Junaka, WFM, naszą poczciwą WSK, po za tym FSO i tak dalej można by wymieniać. a później się dziwią że jest bezrobocie skoro zakłady likwidują to trudno żeby była praca. Młodzi ludzie kończą szkołę i spi******ą stąd a starych trzymają do 67 a niedługo podniosą wiek do 70.Johnny pisze: To prowadzi do konkluzji - dlaczego dokumentacja znajduje się w prywatnych rękachA nie w archiwum zakładowym, muzeum itp. Dokumentacja jest tajemnicą firmy. W niej zawarta jest wiedza tej firmy z danej dziedziny techniki. .
Dobra koniec offtopa proponuję przenieść te posty do działu o luźnych gadkach a nie zaśmiecać koledze forum
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Czas na parę opowiastek, ponieważ ktoś dementował, jakim cudem taki Orlik zrobił 87k km. Tak więc zaczynając od tematu, ile prototypów było:
Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.
Silnik 3.40 po testach potrafi przejechać nie widząc naprawy głównej 30 tysięcy km. Raczej obecnie nikt by tego nie próbował z racji iż nie ma części do M30.
A teraz moja osobista ocena: Jak zobaczyłem film autora tematu, ten silnik pięknie się wkręca, prawie jak simson. Całość dopełnia konsoleta, ach piękna ona. Z taką konsolą to ja bym B3 widział
Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.
Silnik 3.40 po testach potrafi przejechać nie widząc naprawy głównej 30 tysięcy km. Raczej obecnie nikt by tego nie próbował z racji iż nie ma części do M30.
A teraz moja osobista ocena: Jak zobaczyłem film autora tematu, ten silnik pięknie się wkręca, prawie jak simson. Całość dopełnia konsoleta, ach piękna ona. Z taką konsolą to ja bym B3 widział

- misiek125
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
- GG: 5981881
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.
na forum jest jeden , ten sam...
Ten z youtube ma silnik 3.41 który ma moc 26 km , ten w tym orliku ma 19 km i jest to silnik 3.40
Jest jeszcze jeden w muzeum Topacz we Wrocławiu , lecz bez silnika , więcej grzechów nie pamiętam...
na forum jest jeden , ten sam...
Ten z youtube ma silnik 3.41 który ma moc 26 km , ten w tym orliku ma 19 km i jest to silnik 3.40
Jest jeszcze jeden w muzeum Topacz we Wrocławiu , lecz bez silnika , więcej grzechów nie pamiętam...

Freedom Riders
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Pytanie skąd ta przepaść? Przecież oba silniki są klasy 175... A gdzie 3.42? On także był obecny.
Zaraz, zaraz. Trochę to dziwne, skoro autor tematu i semtex mają taki motocykl. Chyba, że semtex ma dokumentację, a autor tematu motocykl. Jak to jest?
Edit: Dobra, zagapiłem się. Rzeczywiście forumowy Orlik jest jeden.
To w takim razie, ile było silników klasy 3.4X? Licząc sokoła w muzeum w Świdniku, naszą forumową i tą z youtube to mamy 3 bloki. Jeśli mnie pamięć nie myli, to w muzeum stoi też motocykl z silnikiem 3.42.
Zaraz, zaraz. Trochę to dziwne, skoro autor tematu i semtex mają taki motocykl. Chyba, że semtex ma dokumentację, a autor tematu motocykl. Jak to jest?
Edit: Dobra, zagapiłem się. Rzeczywiście forumowy Orlik jest jeden.
To w takim razie, ile było silników klasy 3.4X? Licząc sokoła w muzeum w Świdniku, naszą forumową i tą z youtube to mamy 3 bloki. Jeśli mnie pamięć nie myli, to w muzeum stoi też motocykl z silnikiem 3.42.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Wasz orlik z silnikiem 3.40-175cm3 ma 14 KM, moc taka sama jak silnik W2, ma tylko 5 biegów. Silnik 3.41-175cm3 miał 18 KM, silniki 3.42 o pojemności 125cm3 ma 13-15 KM. Silnik 3.43-250cm3 podobno około 28 KM, ale tego nie jestem pewien.misiek125 pisze:Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.
na forum jest jeden , ten sam...
Ten z youtube ma silnik 3.41 który ma moc 26 km , ten w tym orliku ma 19 km i jest to silnik 3.40
Jest jeszcze jeden w muzeum Topacz we Wrocławiu , lecz bez silnika , więcej grzechów nie pamiętam...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
125cc - 3.42 - 13KM
175cc - 3.40 - 14KM
175cc - 3.41 - 18KM
250cc - 3.43 - 26KM
175cc - 3.40 - 14KM
175cc - 3.41 - 18KM
250cc - 3.43 - 26KM
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
To teraz znaleźć dokumentacje i zaczynamy odlewać bloki tych silników
Swoją drogą 26KM z 250ccm to więcej jak w ETZ
Albo coś przegapiłem ewentualnie to nie ten temat. Ktoś zna śr. tłoka oraz skok poszczególnych silników rodziny 3.40?

Albo coś przegapiłem ewentualnie to nie ten temat. Ktoś zna śr. tłoka oraz skok poszczególnych silników rodziny 3.40?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
3.42 - 54x54Savier pisze:125cc - 3.42 - 13KM
175cc - 3.40 - 14KM
175cc - 3.41 - 18KM
250cc - 3.43 - 26KM
3.40, 3.41 - 61x59,5
3.43 - 72x61 ???
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2011-10-21, 23:11
- GG: 0
- Moje maszyny: wueska trójka
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
orlik ma i taki sam zapłon cylinder wał jak w czwórce, napęd z wału na sprzęgło jest przeniesiony przez tryby zębate 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Gromchester. Dokładnie tak jak piszesz, napęd z wału na sprzęgło odbywa się kołami zębatymi z zębami skośnymi.
Taka prośba do Ciebie. Jeśli będziesz zdejmował kiedyś kapy, zrób jakieś bardzo dokładne zdjęcia osprzętu i karterów.
Nikt chyba jeszcze wnętrzności nie oglądał
Taka prośba do Ciebie. Jeśli będziesz zdejmował kiedyś kapy, zrób jakieś bardzo dokładne zdjęcia osprzętu i karterów.
Nikt chyba jeszcze wnętrzności nie oglądał

- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
A możecie pokazać tego orlika z you tuba, bo zbytnio nie kojarzę
czy rozmawiamy o tym samym co jest na tej focie ??
czy rozmawiamy o tym samym co jest na tej focie ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Tak to jest ten Orlik z Youtuba. Filmik był nagrany na zlocie w Świdniku.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- arek wsk175
- Posty: 37
- Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 lelek
- Lokalizacja: okolice Swidnika
- Kontaktowanie:
Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester
Daje linka do filmiku.http://www.youtube.com/watch?v=vuNtY4VO ... ature=plcp .Filmik jest mojego autorstwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości