WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Johnny » 2011-12-12, 16:29

Swego czasu był na allegro pewien człowiek, który twierdził, że ma oryginalną dokumentację do ORLIKa. Czy ktoś coś o tym wie? Wielokrotnie prosiłem o jakieś zdjęcie tej dokumentacji ale nigdy nic nie otrzymałem...

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 429
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: jakemdural » 2011-12-12, 19:05


Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: misiek125 » 2011-12-12, 19:49

Hmmm , na razie będę wam mógł zrobić zdjęcia sprzęgła bo teraz je robiłem to jak pojadę na miejsce to zrobię fotki ;]
Właśnie dostałem telefon od gromchestera i jeżeli ktoś chce to może zrobić pielgrzymkę do niego i oblookać
Freedom Riders

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Johnny » 2011-12-12, 20:35

Pozwolicie, że rozpocznę ideologiczną dysputę ;)

Dokumentacja Orlika podobno jest w rękach Semtex'a.

Pytanie, które mnie nurtuje to ile wykonano kopii dokumentacji. Zwykle robi się kilka kopii dokumentacji konstrukcyjnej. Jedna na warsztat, druga dla konstruktora prowadzącego, jedna do archiwum, ewentualnie jeszcze kopia dla technologa... Mam namyśli tutaj tzw. kopie nadzorowane czyli z podpisami osób zatwierdzających dokumentację oraz z datami. Tutaj pojawia się kolejne pytanie.

Czy Świdnik dysponuje jakąkolwiek kopią dokumentacji Orlika :?:

To prowadzi do konkluzji - dlaczego dokumentacja znajduje się w prywatnych rękach :?: A nie w archiwum zakładowym, muzeum itp. Dokumentacja jest tajemnicą firmy. W niej zawarta jest wiedza tej firmy z danej dziedziny techniki. Dokumentacja Junaka leży w Archiwum Państwowym w Szczecinie. A została tam przyniesiona przez pracownika, który nie chciał żeby poszła na makulaturę w momencie likwidowania SFM.

Tak o to Polska dba o swój dorobek i swoją historię :!:

Tyle dysputy ..........

Awatar użytkownika
arek wsk175
Posty: 37
Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 lelek
Lokalizacja: okolice Swidnika
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: arek wsk175 » 2011-12-12, 20:44

W archiwum zakładowym już nic niema, bo zakład jest w prywatnych rękach.Jest tylko przechowywana dokumentacja śmigłowców.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: z-tomek » 2011-12-12, 20:49

Johnny pisze: To prowadzi do konkluzji - dlaczego dokumentacja znajduje się w prywatnych rękach :?: A nie w archiwum zakładowym, muzeum itp. Dokumentacja jest tajemnicą firmy. W niej zawarta jest wiedza tej firmy z danej dziedziny techniki. .
Tak wiedza i tajemnica firmy z lat 80 to żadna tajemnica na świecie w tym czasie już znali te wszystkie patenty albo mieli o wiele lepsze więc nie wiem co to strzec . Polska od dawna nie dba o swój dorobek zlikwidowali Junaka, WFM, naszą poczciwą WSK, po za tym FSO i tak dalej można by wymieniać. a później się dziwią że jest bezrobocie skoro zakłady likwidują to trudno żeby była praca. Młodzi ludzie kończą szkołę i spi******ą stąd a starych trzymają do 67 a niedługo podniosą wiek do 70.
Dobra koniec offtopa proponuję przenieść te posty do działu o luźnych gadkach a nie zaśmiecać koledze forum

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: 35C2S1P » 2011-12-18, 11:11

Czas na parę opowiastek, ponieważ ktoś dementował, jakim cudem taki Orlik zrobił 87k km. Tak więc zaczynając od tematu, ile prototypów było:

Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.

Silnik 3.40 po testach potrafi przejechać nie widząc naprawy głównej 30 tysięcy km. Raczej obecnie nikt by tego nie próbował z racji iż nie ma części do M30.

A teraz moja osobista ocena: Jak zobaczyłem film autora tematu, ten silnik pięknie się wkręca, prawie jak simson. Całość dopełnia konsoleta, ach piękna ona. Z taką konsolą to ja bym B3 widział :)

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: misiek125 » 2011-12-18, 21:55

Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.

na forum jest jeden , ten sam...
Ten z youtube ma silnik 3.41 który ma moc 26 km , ten w tym orliku ma 19 km i jest to silnik 3.40
Jest jeszcze jeden w muzeum Topacz we Wrocławiu , lecz bez silnika , więcej grzechów nie pamiętam... :)
Freedom Riders

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: 35C2S1P » 2011-12-18, 22:06

Pytanie skąd ta przepaść? Przecież oba silniki są klasy 175... A gdzie 3.42? On także był obecny.

Zaraz, zaraz. Trochę to dziwne, skoro autor tematu i semtex mają taki motocykl. Chyba, że semtex ma dokumentację, a autor tematu motocykl. Jak to jest?

Edit: Dobra, zagapiłem się. Rzeczywiście forumowy Orlik jest jeden.

To w takim razie, ile było silników klasy 3.4X? Licząc sokoła w muzeum w Świdniku, naszą forumową i tą z youtube to mamy 3 bloki. Jeśli mnie pamięć nie myli, to w muzeum stoi też motocykl z silnikiem 3.42.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-19, 00:30

misiek125 pisze:Oficjalnie mówi się, że były tylko 2 prototypy i tylko 2 silniki, jednak źródło internet mówi nam, że oprócz naszych dwóch forumowych posiadaczy + kolegi z youtube są na pewno 3 takie egzemplarze jak nie więcej.

na forum jest jeden , ten sam...
Ten z youtube ma silnik 3.41 który ma moc 26 km , ten w tym orliku ma 19 km i jest to silnik 3.40
Jest jeszcze jeden w muzeum Topacz we Wrocławiu , lecz bez silnika , więcej grzechów nie pamiętam... :)
Wasz orlik z silnikiem 3.40-175cm3 ma 14 KM, moc taka sama jak silnik W2, ma tylko 5 biegów. Silnik 3.41-175cm3 miał 18 KM, silniki 3.42 o pojemności 125cm3 ma 13-15 KM. Silnik 3.43-250cm3 podobno około 28 KM, ale tego nie jestem pewien.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Savier » 2011-12-19, 12:22

125cc - 3.42 - 13KM
175cc - 3.40 - 14KM
175cc - 3.41 - 18KM
250cc - 3.43 - 26KM

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: z-tomek » 2011-12-19, 15:52

To teraz znaleźć dokumentacje i zaczynamy odlewać bloki tych silników :-D Swoją drogą 26KM z 250ccm to więcej jak w ETZ
Albo coś przegapiłem ewentualnie to nie ten temat. Ktoś zna śr. tłoka oraz skok poszczególnych silników rodziny 3.40?

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-19, 16:12

Savier pisze:125cc - 3.42 - 13KM
175cc - 3.40 - 14KM
175cc - 3.41 - 18KM
250cc - 3.43 - 26KM
3.42 - 54x54
3.40, 3.41 - 61x59,5
3.43 - 72x61 ???
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

gromchester
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-21, 23:11
GG: 0
Moje maszyny: wueska trójka
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: gromchester » 2011-12-19, 22:53

orlik ma i taki sam zapłon cylinder wał jak w czwórce, napęd z wału na sprzęgło jest przeniesiony przez tryby zębate :?:

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Sebastian440 » 2011-12-19, 23:08

Gromchester. Dokładnie tak jak piszesz, napęd z wału na sprzęgło odbywa się kołami zębatymi z zębami skośnymi.
Taka prośba do Ciebie. Jeśli będziesz zdejmował kiedyś kapy, zrób jakieś bardzo dokładne zdjęcia osprzętu i karterów.
Nikt chyba jeszcze wnętrzności nie oglądał :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: jarek » 2011-12-19, 23:15

A możecie pokazać tego orlika z you tuba, bo zbytnio nie kojarzę
czy rozmawiamy o tym samym co jest na tej focie ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: Szczepan » 2011-12-19, 23:48

Tak to jest ten Orlik z Youtuba. Filmik był nagrany na zlocie w Świdniku.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
arek wsk175
Posty: 37
Rejestracja: 2008-12-24, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 lelek
Lokalizacja: okolice Swidnika
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Orlik i inne by gromchester

Post autor: arek wsk175 » 2011-12-20, 19:29

Daje linka do filmiku.http://www.youtube.com/watch?v=vuNtY4VO ... ature=plcp .Filmik jest mojego autorstwa.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości