WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85 - Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
wstaw obecne fotki wski
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-11-22, 19:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Zipp Triad II
WSK 125 MO6 B3'85 - Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
co tu tak cicho ?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Praca, praca, sesja, sesja i szkoda gadać...
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
AudioBas czy mógł być napisać ile i jakiego przekroju oplotu zużyłeś na instalke do swojej WSK??
P.S. super odnowiony motorek oby ci wiernie służył długie lata
P.S. super odnowiony motorek oby ci wiernie służył długie lata
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Oj nie wiem ile bo ja to mam na magazynie biorę tyle ile chcęLukasz1331 pisze:AudioBas czy mógł być napisać ile i jakiego przekroju oplotu zużyłeś na instalke do swojej WSK??
P.S. super odnowiony motorek oby ci wiernie służył długie lata

Nie liczę ile zeszło.
Dobra sprawy mają się następująco:
- Silnik został wyszkiełkowany jeszcze raz
No cóż jak mi jarek z forum pokazał różnicę to, nie było mowy, abym nie oddał mu na poprawki
Podkładka, która jednak była potrzebna również została dokupiona oraz przy okazji kupiłem nowy tryb zdawczy (jak cała skrzynia również PRL):
Do całości dołączą nowe uszczelki silnika oraz ponoć najbardziej ***zajeb*** uszczelka płynna (ciekawe jak ja później rozkleję ten silnik, ponoć jak robią tym miski olejowe to trzeba młotem napierdzielać heh):
Teraz znowu kilka pytań:
- 1. Jakie macie sposoby na złożenie silnika - mam na myśli wał. Najpierw łożyska dajecie na wał, później grzejecie kartery w środku i nakładacie połówki? No a jak później z zewnętrznymi łożyskami młotkiem nabijacie? Bo kurde jakoś kiepsko widzi mi się ten pomysł...
Ale innego nie ma, kartery od strony magneta mogę rozgrzać, ale na czop wału już łożyska nie rozgrzeję, bo mi się poszerzy po całości...
Od strony sprzęgła już w ogóle lipa, bo tam simmering jest w środku nie chcę go nadgrzać opalarką
Czekam na propozycje
2. Jak głęboko osadzacie łożysko wałka zdawczego? Na równi z blokiem silnika czy może jednak trochę mniej lub więcej?
3. Jak mocno musi być wbity ten czpień, który trzyma sprężynę i kulkę od zmieniacza biegów? Mocno ma być to naprężone??
W sumie można rozciągnąć sprężynę i czpień będzie mniej wbity
Jako, że motor w 2012 roku nie będzie miał łatwo (planuję zrobić duuużo km) wszystko musi być na tip top!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Ad. 2 . równo z blokiem dobrze jeszcze podłożyć dopasowaną cienką podkładke pod dekielek simeringu. Z doświadczenia wiem że to często powoduje wypadanie 3. biegu jeśli łożysko troche sie wysunie.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Pomiędzy łożyskiem trybu zdawczego, a simmeringiem wbitym w dekielek oryginalnie jest stosowana podkładka
Z drugiej strony pomiędzy łożyskiem, a wałkiem zdawczym też jest stosowana podkładka 0,25mm, którą dodatkowo dystansuje się tryby w skrzyni.
Łożyska zewnętrzne wciska się przyrządem po skręceniu połówek karterów. Przyrząd wygląda podobnie jak do rozpoławiania silnika tylko działa w drugą stronę. Można to również próbować wbijać ale lepszym pomysłem jest wciskanie. Ważne jest aby siła była przykładana zarówno do pierścienia zewnętrznego, jak i wewnętrznego łożyska - wtedy nie ma niepotrzebnych naprężeń na bieżniach

Łożyska zewnętrzne wciska się przyrządem po skręceniu połówek karterów. Przyrząd wygląda podobnie jak do rozpoławiania silnika tylko działa w drugą stronę. Można to również próbować wbijać ale lepszym pomysłem jest wciskanie. Ważne jest aby siła była przykładana zarówno do pierścienia zewnętrznego, jak i wewnętrznego łożyska - wtedy nie ma niepotrzebnych naprężeń na bieżniach

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Łożysko będzie wklejone na klej:Irek.S. pisze:Ad. 2 . równo z blokiem dobrze jeszcze podłożyć dopasowaną cienką podkładke pod dekielek simeringu. Z doświadczenia wiem że to często powoduje wypadanie 3. biegu jeśli łożysko troche sie wysunie.

Nie ma więc bata, że wysunie się

Jest, jest nawet ją tutaj zaprezentowałem:Johnny pisze:Pomiędzy łożyskiem trybu zdawczego, a simmeringiem wbitym w dekielek oryginalnie jest stosowana podkładkaZ drugiej strony pomiędzy łożyskiem, a wałkiem zdawczym też jest stosowana podkładka 0,25mm, którą dodatkowo dystansuje się tryby w skrzyni.
http://www.youtube.com/watch?v=uWoa-O7LKjI
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Dokładnie przy rozbiórce Kosa znalazłem taką podkładke jest idealnie dopasowana do gniazda łożyska.
Co do dystansowania skrzyni to sposób prosty składamy skrzynie nie wkładając wału itd skręcamy na pare śrubk łapiemy za wałek sprzęgłowy i ciągniemy do siebie , luz powinien być minimalny (w okolicach 1mm) . Jeśli po lekkim uderzeniu w wałek zdawczy luz sie zniweluje znaczy że musimy dołożyć podkładke lub kilka
Zgodnie z katalogiem części między łożyskiem 6202 pod koszem a wałkiem powinno być od 1-3 podkładek 0,25 a między wałkiem zdawczym a łożyskiem także od 1-3 podkładek 0,25mm
W mojej B3 '82r właśnie wiejscy eksperci na to nie wpadli bo w skrzyni wszystko OK a 3 bieg wypadał... ściągam lewy dekiel a tam luz na wału sprzęgłowym chyba ze 3mm...
Co do dystansowania skrzyni to sposób prosty składamy skrzynie nie wkładając wału itd skręcamy na pare śrubk łapiemy za wałek sprzęgłowy i ciągniemy do siebie , luz powinien być minimalny (w okolicach 1mm) . Jeśli po lekkim uderzeniu w wałek zdawczy luz sie zniweluje znaczy że musimy dołożyć podkładke lub kilka

W mojej B3 '82r właśnie wiejscy eksperci na to nie wpadli bo w skrzyni wszystko OK a 3 bieg wypadał... ściągam lewy dekiel a tam luz na wału sprzęgłowym chyba ze 3mm...
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Kolejna sprawa 
Pewna osoba powiedziała mi, abym zlikwidował ten próg występujący na zdjęciach.
Czyli go wyszlifował i wypolerował.
Z racji tego, że już raz się posłuchałem "poprawiając fabrykę" (zakładaniem podkładki sprężynowej) wolę zapytać czy to serio ma sens.
Czyli wygładzenie tego przejścia.
Na jednym karterze widać działania korbowodu heh pewnie miał duuuuży luz

Pewna osoba powiedziała mi, abym zlikwidował ten próg występujący na zdjęciach.
Czyli go wyszlifował i wypolerował.
Z racji tego, że już raz się posłuchałem "poprawiając fabrykę" (zakładaniem podkładki sprężynowej) wolę zapytać czy to serio ma sens.
Czyli wygładzenie tego przejścia.
Na jednym karterze widać działania korbowodu heh pewnie miał duuuuży luz

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Jakie ślady korbowodu, o czym ty mówisz. Pozatym chyba nie dokońca ten próg zaznaczyłeś co trzeba.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Właśnie zaznaczyłem ten o którym mi pisała ta osoba 
A Ty o jakim mówisz?
Słucham sugestii

A Ty o jakim mówisz?
Słucham sugestii

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Progi likwidujesz na łączeniu gar-karter + poprawka uszczelki jeżeli nie jest dopasowana, a z reguły zachodzi do środka trochę. Wtedy to ma jakiś sens, bo poprawia przepływ mieszanki, jednak na temat polerowania kanałów płuczących zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że chropowatość powierzchni powoduje lepsze mieszanie + oddanie ciepła, drudzy że gładka powierzchnia poprawi przepływ.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Ale przecież mieszanka leci do komory po tym progu zaznaczonym na zdjęciu 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Możesz to spiłować ale nie musisz
Różnicy nie odczujesz w tym silniku.

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Korbowód i tak zrobi swoje, hehe 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
Wał na szczęście jest po regeneracji zero luzów itp 
Więc nie powinien nic tam na grzebać

Więc nie powinien nic tam na grzebać

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
spiłowanie tego progu raczej nic nie pomoże ale na pewno cie zaszkodzi ale ja zostawił bym jak jest
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
I jak zwykle zdania podzielne 

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)
z ciekawości sprawdziłem moje 100000% oryginalne i nie grzebane kartery też mają takie "progi" więc tak fabryka dała 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość