WSK 125 M06B3 [1985]

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-02-27, 19:36

Daniel22 pisze:Piaskowanie obręczy i renowację tych chyba sobie daruję, z tego co widzę nowe można dostać w sklepie internetowym za 60zł/ sztuka
Tak, ale zobaczymy ile ja pośmigam na malowanych proszkowo bez widocznych oznak rdzy czy odprysków, a ile TY :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-02-27, 19:37

AudioBas pisze:
Daniel22 pisze:Piaskowanie obręczy i renowację tych chyba sobie daruję, z tego co widzę nowe można dostać w sklepie internetowym za 60zł/ sztuka
Tak, ale zobaczymy ile ja pośmigam na malowanych proszkowo bez widocznych oznak rdzy czy odprysków, a ile TY :)
Sugerujesz, że te nowe obręcze mają mizernej jakości chrom/są kiepsko wykonane?
Edit: Nie zauważyłem postu saviera :-P Pomyślę jeszcze nad tym.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-02-27, 20:17

Daniel22 pisze:Sugerujesz, że te nowe obręcze mają mizernej jakości chrom/są kiepsko wykonane?
Hmmm ja jestem z osób, które jak nie miały w ręce czegoś to nie wypowiadają się. Dlatego nie biję piany i nie mi to oceniać :)

Proszku jestem pewien w 1000%, tamtego nie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-03-02, 19:47

Motor odpalił i jeździ, po podpięciu elektryki zadziałało nawet przednie światło :-P Ale spory luz na wale zwiastuje potrzebę regeneracji, ewentualnie przełożę drugi w lepszym stanie. Ze skrzyni wylał się czarny muł, przeczyściłem wszystko i zalałem luxem 10.

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=4tOPA3Q3FdA

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-03-24, 19:49

Aktualnie motor prezentuje się tak:

Obrazek

Trochę nim pojeździłem gdzie się dało, posprawdzałem co i jak no i silnik w tym lub następnym tygodniu na stół i do generalnego remontu. Wał (lub tłok na korbowodzie) ma ogromne luzy, mocno dzwoni :/ Silnik rzyga olejem spod zębatki, więc simmeringi pewnie wszystkie do wymiany, tarcze sprzęgłowe też, nie da się wyregulować sprzęgła, żeby nie ciągnęło, dwójka ciężko wchodzi i zgrzyta. Międzyczasie rozbieram po trochę i staram się czyścić i lakierować niektóre części. Lakier można zdrapywać paznokciami, fabrycznie taki marnej jakości kładli na wueski?

"Psikam" wieśkę podkładem i sprayem motipa za 35zł, ciekawe, czy wytrzyma do profesjonalnego malowania 2-3 lata :-)

Mycie myjką ciśnieniową:

Obrazek

Zdzieranie lakieru i podkład:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-13, 18:43

Silnik rozebrany do remontu i tu niemiła niespodzianka, gość od którego kupiłem motor zarzekał się, że remont był robiony i ten wał nie ma luzów, w przeciwieństwie do tego w drugim silniku (jest na odwrót), który dostałem razem z WSK. Remont polegał na wsadzeniu chińskiego tłoka bez szlifu, czego efektem są niezłe rysy w cylindrze i to co widać na zdjęciach poniżej... Zaspawana zębatka zdawcza, tryb do wywalenia a wał do regeneracji lub zabawa w składanie dwóch z jednego, ale to raczej odpadnie :-/ Jutro się zorientuję w jakich cenach są łożyska (w sklepie do wyboru są SNR albo california), ewentualnie zamówię zestaw od AudioBasa. Do tego szlif cylindra i porządny anodowany tłok R3, łańcuchy do wymiany, zębatki... ech rosną koszta
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: 35C2S1P » 2012-04-14, 14:57

Bierz zestaw od Audio, fagi są dobre.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-15, 03:00

Niech zobaczy na miejscu może dostanie w dobrej cenie.
Zawsze to 10 zł na wysyłce zaoszczędzi :)


Czekamy na resztę fotek!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Tomekk » 2012-04-15, 08:06

Ale piękna maszyna, rób remont rób, i nigdy nie sprzedawaj nikomu!! Taki motór posiadać to jest coś:) Tylko po jasną cholerę ludzie zaspawowują zębatkę zdawczą!? U mnie też jest zaspawana:/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-15, 09:51

Tomekk pisze:Tylko po jasną cholerę ludzie zaspawowują zębatkę zdawczą!? U mnie też jest zaspawana:/
W mojej sam miałem zaspawaną...
Już Ci tłumaczę dlaczego...

Często odkręcała się nakrętka i ogólnie zrywał gwint na trybie.
Żeby zmienić tryb trzeba silnik na pół.
Więc lepiej zaspawać w 3 minuty i mieć spokój...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: chomik » 2012-04-15, 12:02

AudioBas pisze:Żeby zmienić tryb trzeba silnik na pół.
;D Wystarczy odkręcić 3 śruby i masz tryb na wierzchu ;) Bez rozpoławiania :D

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-15, 12:04

Czyli lepiej dla spokoju zaspawać?

Co do łożysk, do wyboru mam california(co to za firma?) i SNR, facet podał ceny odpowiednio 14 i 18zł za sztukę, więc chyba taniej wyjdzie mi kupić FAGi z wysyłką. Wyjęte łożyska były w beznadziejnym stanie, wypalone i totalnie wyjechane.
Audio pisałem do Ciebie PW w sprawie tych łożysk.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: maykii » 2012-04-15, 13:56

chomik pisze:
AudioBas pisze:Żeby zmienić tryb trzeba silnik na pół.
;D Wystarczy odkręcić 3 śruby i masz tryb na wierzchu ;) Bez rozpoławiania :D
Sory ziomuś ale odkręcając dekielek łożyska, nie wyjmiemy trybu zdawczego... :razz:
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-15, 14:57

No właśnie tryb jest szerszy niż łożysko....
Więc proszę głupot nie wypisywać ;-)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Skinder » 2012-04-15, 14:59

Gówno wiecie i się udzielacie. Przecież jak łożysko ma 5mm luzu, a z reguły tak jest to nie ma żadnego problemu :roll:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-15, 15:20

Skinder pisze:Gówno wiecie i się udzielacie. Przecież jak łożysko ma 5mm luzu, a z reguły tak jest to nie ma żadnego problemu :roll:
:what: :what: :what:
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Szczepan » 2012-04-15, 15:28

Ktoś tu nie wyczuł ironii :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-15, 15:29

Wyczułem ale musiałem skomentować :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: chomik » 2012-04-15, 15:50

:oops: Zasugerowałem się silnikem S-34, gdzie wyciągałem sobie ten 'tryb' po odkręceniu pokrywki tylko. 8/

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-17, 15:56

Przegląd części do wymiany, nie jest ich mało. Zamówiłem u AudioBasa zestaw FAG-ów, więc wiesia będzie złożona na najlepszych łożyskach :-)

Zostało mi w tej chwili 50zł, więc sprzęt trochę poczeka, aż zbiorę potrzebne pieniądze (może ktoś zechce wspomóc remont kupując klasyczny magnetofon szpulowy? Easy rider ze szpuli w trasie to by było coś :lol: )

Niektóre części zamówię w sklepie skuter-dębica, wyjdzie chyba trochę taniej i nawet mają gorzycki tłok:

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1098
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1899
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1076
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1130
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1132
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2329
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1009
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości