CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-06-16, 00:09

Dla rozluźnienia atmosfery poczytajcie:

http://dwa-kolka.pl/Thread-Zap%C5%82on-CDI-do-WSK


Myślałem, że padnę!!!!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Adrian. » 2012-06-16, 00:27

Hahahah.
Dość że tak powiem prowizorka , nie wiadomo czy jest bezpiecznie się takim czymś poruszać .
Słabo sie starasz AudioBas , skoro inni twierdzą że to prowizorka ;D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-06-16, 00:34

To pikuś lepsze to, że myślą iż mam wtrysk dieslowski:
heh, Cdi to wysokocisnieniowy wtrysk z diesli a zaplon w benzynowych silnikach odbywa sie za pomocą iskry, nie poprzez wtrysk jak w dieslu. z tego co widze to jedynie wtryskiwane jest tam paliwo do gaznika i niewiem czy to w czymkoliek pomaga, szczegolnie przy takim prowizorycznym wykonaniu, pozatym dieslowskie wtryskiwacze sie bardzo szybko zatrą jeżeli będą chodzic na benzynie zamiast ropy.
Cdi to zapłon diesla, tam nie ma iskry, zapłon następuje poprzez wtrysk oleju napędowego.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

reandeer
Posty: 35
Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI Piaggio Typhoon

Post autor: reandeer » 2012-06-16, 07:28

reandeer pisze:Witam!
Stałem się nabywcą zapłonu od skutera Piaggio Typhoon 50 i chcę go zamontować w WSK 125.
Może nie ten dział ale chodzi mi przecież o zapłon. :]
Więc tak: przymierzyłem magneto i wydaje mi się że pasuje w 100%.
Magneto się nie chwieje ani nie ma luzów.
Czy ktoś wie jaki jest kąt wału korbowego Piaggio Typhoon a jaki WSK ?
I kolejne pytanie do tych którzy robili tą przeróbkę: czy kąt wyprzedzenia zapłonu nadal pozostaje ten sam 3mm przed GMP ?
Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-06-16, 09:08

reandeer pisze:Czy ktoś wie jaki jest kąt wału korbowego Piaggio Typhoon a jaki WSK ?
Ja nie wiem.
reandeer pisze: I kolejne pytanie do tych którzy robili tą przeróbkę: czy kąt wyprzedzenia zapłonu nadal pozostaje ten sam 3mm przed GMP ?
TAK, chociaż możesz się pobawić 2,8, 2,6, 3,2 :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

reandeer
Posty: 35
Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: reandeer » 2012-06-16, 19:29

Inne pytanie czy są stosowane rozrusznikoalternatory w motocyklach (ogólnie)?

piotreks
Posty: 18
Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
GG: 9129532
Moje maszyny: wsk125, simson sr50
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: piotreks » 2012-06-17, 20:12

Witam,
Jak obiecałem wrzucam zdjęcia mojej wersji cdi. Poniżej przedstawiam też krótki filmik z działania. Jak będę miał więcej czasu to zrobię zdjęcia stojana.
DSC08325.jpg
DSC08327.jpg
DSC08331.jpg
DSC08332.jpg
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lLstSq_XnTk[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Adrian. » 2012-06-17, 21:58

piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2012-06-17, 22:37

Sayan. pisze:piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?
Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematu :lol:

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2012-06-17, 22:49

z-tomek pisze:Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematu :lol:
no ale fajna sprawa dowiedzieć się ze jednak uczą sie ludzie z informacji udzielanych na forum <ok>
jest to jak najbardziej motywacja do dalszych przemyśleń i w rezultacie przeróbek;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

piotreks
Posty: 18
Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
GG: 9129532
Moje maszyny: wsk125, simson sr50
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: piotreks » 2012-06-17, 23:16

Nic nadzwyczajnego, ja miałem jakąś starą zniszczoną podstawę, którą kiedyś kupiłem dla cewki zapłonowej. Nie nadawała się do normalnej eksploatacji natomiast do CDI przypasowała. Trochę rzeźbienia i przypasowała. Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Adrian. » 2012-06-17, 23:59

z-tomek pisze:
Sayan. pisze:piotreks zamontowałeś to wszystko na Wuesowskiej podstawie iskrownika? W jaki sposób?
Podejrzewam że w taki sam jak zrobił to autor tematu :lol:

Kto pyta nie błądzi ;-)
piotreks pisze:Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.

Duża. Wytłoczenie takiej podstawki jak co niektórzy sądzą kosztuje od 30zł w góre. Gdybym zastosował starą podstawkę od iskrownika w to miejsce mam okablowanie lub jakiś moduł lub cewkę.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-06-18, 17:34

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

termin21

Re: CDI W WSK 125

Post autor: termin21 » 2012-06-19, 18:36

Sayan. pisze:Nie wiem jaka w tym filozofia i co za nauka z tego może popłynąć.


Duża. Wytłoczenie takiej podstawki jak co niektórzy sądzą kosztuje od 30zł w góre. Gdybym zastosował starą podstawkę od iskrownika w to miejsce mam okablowanie lub jakiś moduł lub cewkę.
Zgadza, się im więcej sie wymota samemu tym taniej ,jak widze ,że można za 60-80zl miec gotowe CDI(np.Ob.Savier) to aż milo na sercu z tą myślą ,że można naprawde w dobrych pieniądzach mieć porzadny zapłon.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-06-20, 00:57

termin21 pisze:za 60-80zl miec gotowe CDI
Za tą kwotę sam zapłon.
Dolicz do tego tokarza za frezowanie karterów, regulator, cewkę, moduł :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2012-06-20, 07:37

Dokładnie, 69 zapłon bez przesyłki a gdzie reszta. Nie ma lekko, trzeba płacić - ale za to mamy dużo części zamiennych w przyzwoitej mam nadzieję jakości i w supuer cenie.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: chomik » 2012-06-20, 22:42

Montując CDI na oryginalnej podstawie iskrownika trzeba toczyć kartery, czy coś innego modzić?

Z wpasowaniem cewek na podstawę myślę, że sobie poradzę :D

piotreks
Posty: 18
Rejestracja: 2012-04-10, 14:04
GG: 9129532
Moje maszyny: wsk125, simson sr50
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: piotreks » 2012-06-21, 11:30

Jeżeli traktować podstawę WSK jako oryginalną to nie trzeba toczyć karterów.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-06-21, 11:52

Toczenia karterów ( nawet nie trzeba toczyć mająć wiertarkę stołową , imadło do niej i krążek papieru 80 można sobie spokojnie samemu poradzić, wczoraj testowane :-D ) nie ma co się bać, spokojnie można wrócić do oryginału, w silniku którym pierwszy raz rok temu testowaliśmy CDI aktualnie siedzi oryginalny zapłon ;).
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: chomik » 2012-06-21, 11:59

piotreks, a mógłbyś przybliżyć temat CDI na wueskowej podstawie iskrownika?
Bo na pierwszej stronie już zdjęć ni ma, a ja tego nie ogarniam do końca. Cewki przewijałeś?

Najlepiej, jakbyś od początku do końca opisał proces montażu takiego zapłonu, super by było, jakbyś dorzucił do tego zdjęcia, albo rysunki poglądowe ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości