Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: WKZ
- Kontaktowanie:
Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Panowie, krótkie pytanie:
Czy pomiar kompresji daje nam jakąś informację o szczelności skrzyni korbowej pod tłokiem (stan simeringów uszczelka)?
Albo inaczej:
Czy 8,5kg/cm2 zmierzone nad tłokiem gwarantuje mi,że simeringi i uszczelka są szczelne?
Podejrzewam, że nie ale wolę zapytać.
Chyba szykuje mi się rozpoławianie silnika ale chcę najpierw wykluczyć wszystko inne
Czy pomiar kompresji daje nam jakąś informację o szczelności skrzyni korbowej pod tłokiem (stan simeringów uszczelka)?
Albo inaczej:
Czy 8,5kg/cm2 zmierzone nad tłokiem gwarantuje mi,że simeringi i uszczelka są szczelne?
Podejrzewam, że nie ale wolę zapytać.
Chyba szykuje mi się rozpoławianie silnika ale chcę najpierw wykluczyć wszystko inne
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
8.5 bara to wynik dla zdrowego silnika. Z tym że ciśnienie sprężania mierzone w otworze świecy nijak się ma do ciśnienia w skrzyni korbowej - w momencie w którym zyskuje ono maksymalną wartość, obszar jest absolutnie odizolowany od skrzyni.
Ciśnienie/szczelność w korbowej ma wpływ na to z jaką sprawnością świeży ładunek zostanie zassany z dolotu, a później wtryśnięty przez płuczące. Jeśli korbowa ma przedmuchy to powinien być problem z zaciągnięciem mieszanki, będzie bardzo słabo palił z kopa.
Ciśnienie/szczelność w korbowej ma wpływ na to z jaką sprawnością świeży ładunek zostanie zassany z dolotu, a później wtryśnięty przez płuczące. Jeśli korbowa ma przedmuchy to powinien być problem z zaciągnięciem mieszanki, będzie bardzo słabo palił z kopa.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: WKZ
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Tak też myślałem
~8.5bara wyszło z pomiaru i to na sucho bez oleju-aż sam się zdziwiłem.
Z kopa pali PRZEWAŻNIE* bez problemu,tyle że zaraz po uruchomieniu są problemy z ruszeniem-musi się trochę rozgrzać i dopiero wtedy da radę jechać.
Na luzie wchodzi na obroty bez problemu.
Śrubka od dodatkowego powietrza w gaźniku wykręcona raptem pół obrotu, bo jak wykręcę więcej to w ogóle nie ma siły-tak jakby za ubogo miał (choć na luzie pracuje ładnie)
Po paru km. jazdy świeca brązowiutka-czyli niby mieszanka powinna być dobra.
Vmax takie sobie-niby raz jechałem ~70km/h a innego dnia pod małą górkę miałem problem podjechać.
Jak przystawiam ucho w pobliże silnika, to tak jakby gdzieś coś syczało, ale za pierona nie mogę rozeznać co-prędzej ogłuchnę od brzęczenia silnika niż wyczaję gdzie to syczy (gaźnik i króciec już ze 100x dociągałem)
*Bywało że odpalić nie chciała, tylko wywalała mieszankę do filtra a świeca była sucha- z tego co czytałem klasyczny objaw nieszczelnej skrzyni korbowej
~8.5bara wyszło z pomiaru i to na sucho bez oleju-aż sam się zdziwiłem.
Z kopa pali PRZEWAŻNIE* bez problemu,tyle że zaraz po uruchomieniu są problemy z ruszeniem-musi się trochę rozgrzać i dopiero wtedy da radę jechać.
Na luzie wchodzi na obroty bez problemu.
Śrubka od dodatkowego powietrza w gaźniku wykręcona raptem pół obrotu, bo jak wykręcę więcej to w ogóle nie ma siły-tak jakby za ubogo miał (choć na luzie pracuje ładnie)
Po paru km. jazdy świeca brązowiutka-czyli niby mieszanka powinna być dobra.
Vmax takie sobie-niby raz jechałem ~70km/h a innego dnia pod małą górkę miałem problem podjechać.
Jak przystawiam ucho w pobliże silnika, to tak jakby gdzieś coś syczało, ale za pierona nie mogę rozeznać co-prędzej ogłuchnę od brzęczenia silnika niż wyczaję gdzie to syczy (gaźnik i króciec już ze 100x dociągałem)
*Bywało że odpalić nie chciała, tylko wywalała mieszankę do filtra a świeca była sucha- z tego co czytałem klasyczny objaw nieszczelnej skrzyni korbowej
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
M06B3 - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Witam!
Mam podobnie. Nie zasysa paliwa, tylko pluje nim w filtr powietrza a świeca suchutka, jak Sahara. Wskazywałoby to na nieszczelność komory korbowej, ale Simmery dałem nówki. I co? Nico! To samo i cholera wie o co mu się tak naprawdę rozbiega. Wyrzuciłem dziada w kąt, wstawiłem drugi i śmigam. Jesienią go znowu rozbiorę.
Pozdro
Mam podobnie. Nie zasysa paliwa, tylko pluje nim w filtr powietrza a świeca suchutka, jak Sahara. Wskazywałoby to na nieszczelność komory korbowej, ale Simmery dałem nówki. I co? Nico! To samo i cholera wie o co mu się tak naprawdę rozbiega. Wyrzuciłem dziada w kąt, wstawiłem drugi i śmigam. Jesienią go znowu rozbiorę.
Pozdro
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: WKZ
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Gratuluje pomysłowości...Raptus pisze:Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
A co jeśli wkręcilibyśmy czujnik zamiast korka spustowego skrzyni korbowej? Nie dałoby nam to dokładnego pomiaru ciśnienia?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
A jaka jest zależność pomiędzy ciśnieniem w skrzyni biegów, a ciśnieniem w skrzyni korbowej?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
M06B3 - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Alien - odpowiadając na to retoryczne pytanie i dla tych, którzy nie wiedzą to ŻADNA. Jedno ma się nijak do drugiego. Proste jak drucik!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Polać mu!dario75 pisze:Alien - odpowiadając na to retoryczne pytanie i dla tych, którzy nie wiedzą to ŻADNA. Jedno ma się nijak do drugiego. Proste jak drucik!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Przecież Łukasz nie ma na myśli spustu ze skrzyni biegów tylko ze skrzyni korbowej mośki .
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
M06B3 - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Brawo Savier za błyskawiczną odpowiedz (a może podpowiedz! )
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Niektórzy mogli nie załapać o co biega , bo nie wszystkie silniki posiadają śrubę spustową w skrzyni korbowej
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: WKZ
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Spokojnie, spokojnie, aż tak głupi nie jestem.wujcio pisze:Gratuluje pomysłowości...Raptus pisze:Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji
Założyłem worek i pomału "kopałem" najpierw ręką a potem dopiero nogą-przepustnica była zamknięta.
Większego niebezpieczeństwa nie było.
Przytykanie wlotu ręką nic nie da, bo niby coś tam syka, ale nie wiadomo w którą stronę.
Dokładny pomiar podciśnienia moim zdaniem i tak nic nie da, bo nie wiadomo jaka wartość jest prawidłowa.
Na jakimś filmiku widziałem, jak gość robił taki sam eksperyment, ale jemu ewidentnie wypychało worek na zewnątrz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
M06B3 - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
A czy ktoś wie jaka powinna być wartość prawidłowa tego ciśnienia?Łukasz S. pisze:A co jeśli wkręcilibyśmy czujnik zamiast korka spustowego skrzyni korbowej? Nie dałoby nam to dokładnego pomiaru ciśnienia?
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Może ktoś kto ma trójke na chodzie mógłby to zweryfikować, mielibyśmy jakiś punkt zaczepienia.
PS Poczytajcie co to jest skrzynia korbowa, bo widzę, że chyba za mało łopatologiczne się wyraziłem...
PS Poczytajcie co to jest skrzynia korbowa, bo widzę, że chyba za mało łopatologiczne się wyraziłem...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
No racja, myślę niestety silnikiem 0-59 który takich cudów jak spust korbowej nie posiada.
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Człowieku To na 100% nie simmer i skryznia bo za ch*@*@ byś tego nie usłyszał. Prawdopodobnie Głowica ma przedmuch Tam masz największe ciśnienie i to jedyna opcja żebyś to usłyszał. Jedyny przypadek miałem zeby było słychać simer był w simsonie bo jakiś idiota wsadził karter z simerem to piekarnika i ten simer pierdział
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej
Alien pisze:przez Alien » poniedziałek, 2 lip 2012, 19:49
Datę widzisz? Górniku złoty.....final pisze:Człowieku To na 100% nie simmer i skryznia bo za ch*@*@ byś tego nie usłyszał. Prawdopodobnie Głowica ma przedmuch Tam masz największe ciśnienie i to jedyna opcja żebyś to usłyszał. Jedyny przypadek miałem zeby było słychać simer był w simsonie bo jakiś idiota wsadził karter z simerem to piekarnika i ten simer pierdział
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości