Post
autor: bruce_willis » 2012-07-15, 19:16
Teraz może przedstawię stan rzeczy faktycznych jak się ma, instalacja sprawdzona 2 razy ale jest parę dodatków;
Kupiłem nową stacyjkę do wski i działa dość ciężko ale dobrze, a mianowicie nie mogę dojść do momentu w którym działa przednie światło i tylna pozycja. Stop się jarzy JAKOŚ a klakson też ani drgnie. Kolejny problem dotyczy stacyjki, motocykl gaśnie po przekręceniu stacyjki w prawo- kupiłem kable z internetu wraz ze schematem, z jednej strony schemat do mojej wski a z drugiej pozycje stacyjki. Podłączyłem wszystko wg. schematu a jedynie rzeźbiłem z prostownikiem. Prostownik Unitra Telpod II, podłączyłem na + do aku +, kable ładowania (prąd zmienny ~) złączyłem i podłączyłem pod gniazdo stacyjki 21 i nie wiem czy dobrze ponieważ na schemacie jest pokazane coś ponad stacyjką i nie wiem czy to jest ten prostownik czy jakiś bezpiecznik a wychodzą z niego 4 kable (WG SCHEMATU KABEL ZÓŁTY ŻÓŁTO ZIEL IDZIE DO 21, CZERWONY DO 52, A DRUGI ŻÓŁTO ZIEL NA MASE A JA TAK NIE ZROBIŁEM). Kabel idący z silnika, środkowy brązowy połączyłem z wejściem nr. 52.
Stacyjka to standardowa 70-11 czy coś takiego.
Poniżej zamieszczam wszystko jak zrewidowałem w instalacji elektrycznej;
Kable z silnika;
Biały- górny 10
Brązowy - środkowy - 52
Zielono żółty - 16
Inna wiązka;
Brązowy światła (idący z przełącznika) - 55
Czarny idący do klaksonu - 47 (tak samo nie wiem gdzie jest + i - na klaksonie... )
Zielony idący z włącznika - światło przednie duże na + lub - bo też nie wiem które jest które
Żółto zielony - jw.
Niebieski z przełącznika idzie do klaksonu i problem z + i -.
Wiązka akumulatora:
Czerwony kabel - z + aku do pozycji 46
minus aku idzie do bezpiecznika i na mase
zielony kabel stop (działa o dziwo) - 53 a następnie do oświetlenia prędkościomierza
Kable z lampy; (obsada "Element optyczny ursus") i tutaj kolejny problem- jeden kabel z małej lampy pozycyjnej idzie do środkowego zacisku dużej lampy przedniej a po drodze na mase? tak miałem w kablach które dostałem co jest dziwne ale nie wiem czy poprawne.
zielono zółty idzie do przełącznika
zielony idzie do przełącznika
Mała lampa postojowa;
Niebieski - 54
Żółto zielony idzie na mase i potem do dużej lampy
A teraz prostownik :
Kabel Biały (+) idzie do akumulatora na (+)
kabel Brązowy i żółty złączone (~) i puściłem do pozycji 21 na stacyjce
Minus do masy poszedł.
Uwaga! Nie łączyłem wielu mas w jednym miejscu żeby nie było...
Proszę o jakieś rady odnośnie połączenia bo podejrzewam, że chodzi o połączenie prostownika. Proszę też o nie pisanie rad w stylu "sprawdź raz jeszcze podłączenie stacyjki... bo na pewno nie pomieszałem kabli we/w wiązkach.
Proszę o rady i dziękuje za ew. pomoc Smile
Harry94; czyli wg. tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę podłączyć przewód z prostownika dający prąd przemienny pod silnik, minus na mase, a + do stacyjki pozycja JW napisałem i będzie światło działać ? a jak podłączył bym światło postojowe tak jak jest w stacyje oraz na mase to by banglało? I czy przewody przemienne można złączyć?