WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Witam, wymieniam właśnie kable w wsc-e (rocznik w dowodzie 79). Kupiłem kabelki z allegro i wszystkie są piękne, pasują itp. Mam stacyjkę taką jak na tym schemacie (STACYJKĘ) http://arecki113.republika.pl/schematy/wskm06l.JPG. Jednak prostownik jaki tam był to był Unitra-Telpod, taki prostokątny z +, -, i 2 wyjściami prądu zmiennego a nie selenowy jak na tym zdjęciu. Mam 2 pytania- jak podłączyć ten prostownik pod stacyjkę tak żeby ładował aku (bodajże 70-11 typ) oraz na schemacie miałem pokazane, że jest tam jakiś bezpiecznik podłączony przez stacyjke i wychodzi na 3 miejsca w stacyjce ? Proszę o w miarę szybką pomoc i przepraszam, za laicki język
EDIT: Mam jeszcze jeden problem- kupiłem nową lampę z obsadką (element optyczny URSUS) i posiada 3 wyjścia na dużej żarówce. Czy mam podłączyć to środkowe wyjście gdzieś i czy żarówka postojowa powinna się łączyć przewodem z tą "dużą" ? bo schemat stał się niestety nieczytelny już
EDIT: Mam jeszcze jeden problem- kupiłem nową lampę z obsadką (element optyczny URSUS) i posiada 3 wyjścia na dużej żarówce. Czy mam podłączyć to środkowe wyjście gdzieś i czy żarówka postojowa powinna się łączyć przewodem z tą "dużą" ? bo schemat stał się niestety nieczytelny już
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
+ do plusa na aku. - do minusa na aku. Zolty przewod na cewke ladowania.
Tak jest bezpiecznik i ty go rowniez zamontuj na plusie. Sa takie samochodowe male wtyki ktore pusc pomiedzy prostownikiem a plusem na aku.oraz na schemacie miałem pokazane, że jest tam jakiś bezpiecznik podłączony przez stacyjke i wychodzi na 3 miejsca w stacyjce
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-07-03, 18:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 Ex
Simson S51
WSK 125 B3
Jawa 20 - Lokalizacja: Pieruszyce
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Prostownik unitra to nic innego jak mostek graetza. A jak wszyscy wiemy mostek ten składa się z czterech diod prostowniczych. Dlatego masz 4 opcje podłączenia:
-od silnika przewód do jednego lub drugiego z tych przemiennych, a ten do stacyjki z "+"
-od silnika przewód do minusa na mostku i wyjście z jednego lub drugiego z tych przemiennych.
Jednocześnie poprawne będzie również powyższe podłączenie.
Środkowe wejście musisz podłączyć do masy. Lampa ta wyklucza zamontowanie światła postojowego, no chyba że je przewiercisz i wstawisz postojówkę:)
-od silnika przewód do jednego lub drugiego z tych przemiennych, a ten do stacyjki z "+"
-od silnika przewód do minusa na mostku i wyjście z jednego lub drugiego z tych przemiennych.
Jednocześnie poprawne będzie również powyższe podłączenie.
Środkowe wejście musisz podłączyć do masy. Lampa ta wyklucza zamontowanie światła postojowego, no chyba że je przewiercisz i wstawisz postojówkę:)
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Teraz może przedstawię stan rzeczy faktycznych jak się ma, instalacja sprawdzona 2 razy ale jest parę dodatków;
Kupiłem nową stacyjkę do wski i działa dość ciężko ale dobrze, a mianowicie nie mogę dojść do momentu w którym działa przednie światło i tylna pozycja. Stop się jarzy JAKOŚ a klakson też ani drgnie. Kolejny problem dotyczy stacyjki, motocykl gaśnie po przekręceniu stacyjki w prawo- kupiłem kable z internetu wraz ze schematem, z jednej strony schemat do mojej wski a z drugiej pozycje stacyjki. Podłączyłem wszystko wg. schematu a jedynie rzeźbiłem z prostownikiem. Prostownik Unitra Telpod II, podłączyłem na + do aku +, kable ładowania (prąd zmienny ~) złączyłem i podłączyłem pod gniazdo stacyjki 21 i nie wiem czy dobrze ponieważ na schemacie jest pokazane coś ponad stacyjką i nie wiem czy to jest ten prostownik czy jakiś bezpiecznik a wychodzą z niego 4 kable (WG SCHEMATU KABEL ZÓŁTY ŻÓŁTO ZIEL IDZIE DO 21, CZERWONY DO 52, A DRUGI ŻÓŁTO ZIEL NA MASE A JA TAK NIE ZROBIŁEM). Kabel idący z silnika, środkowy brązowy połączyłem z wejściem nr. 52.
Stacyjka to standardowa 70-11 czy coś takiego.
Poniżej zamieszczam wszystko jak zrewidowałem w instalacji elektrycznej;
Kable z silnika;
Biały- górny 10
Brązowy - środkowy - 52
Zielono żółty - 16
Inna wiązka;
Brązowy światła (idący z przełącznika) - 55
Czarny idący do klaksonu - 47 (tak samo nie wiem gdzie jest + i - na klaksonie... )
Zielony idący z włącznika - światło przednie duże na + lub - bo też nie wiem które jest które
Żółto zielony - jw.
Niebieski z przełącznika idzie do klaksonu i problem z + i -.
Wiązka akumulatora:
Czerwony kabel - z + aku do pozycji 46
minus aku idzie do bezpiecznika i na mase
zielony kabel stop (działa o dziwo) - 53 a następnie do oświetlenia prędkościomierza
Kable z lampy; (obsada "Element optyczny ursus") i tutaj kolejny problem- jeden kabel z małej lampy pozycyjnej idzie do środkowego zacisku dużej lampy przedniej a po drodze na mase? tak miałem w kablach które dostałem co jest dziwne ale nie wiem czy poprawne.
zielono zółty idzie do przełącznika
zielony idzie do przełącznika
Mała lampa postojowa;
Niebieski - 54
Żółto zielony idzie na mase i potem do dużej lampy
A teraz prostownik :
Kabel Biały (+) idzie do akumulatora na (+)
kabel Brązowy i żółty złączone (~) i puściłem do pozycji 21 na stacyjce
Minus do masy poszedł.
Uwaga! Nie łączyłem wielu mas w jednym miejscu żeby nie było...
Proszę o jakieś rady odnośnie połączenia bo podejrzewam, że chodzi o połączenie prostownika. Proszę też o nie pisanie rad w stylu "sprawdź raz jeszcze podłączenie stacyjki... bo na pewno nie pomieszałem kabli we/w wiązkach.
Proszę o rady i dziękuje za ew. pomoc Smile
Harry94; czyli wg. tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę podłączyć przewód z prostownika dający prąd przemienny pod silnik, minus na mase, a + do stacyjki pozycja JW napisałem i będzie światło działać ? a jak podłączył bym światło postojowe tak jak jest w stacyje oraz na mase to by banglało? I czy przewody przemienne można złączyć?
Kupiłem nową stacyjkę do wski i działa dość ciężko ale dobrze, a mianowicie nie mogę dojść do momentu w którym działa przednie światło i tylna pozycja. Stop się jarzy JAKOŚ a klakson też ani drgnie. Kolejny problem dotyczy stacyjki, motocykl gaśnie po przekręceniu stacyjki w prawo- kupiłem kable z internetu wraz ze schematem, z jednej strony schemat do mojej wski a z drugiej pozycje stacyjki. Podłączyłem wszystko wg. schematu a jedynie rzeźbiłem z prostownikiem. Prostownik Unitra Telpod II, podłączyłem na + do aku +, kable ładowania (prąd zmienny ~) złączyłem i podłączyłem pod gniazdo stacyjki 21 i nie wiem czy dobrze ponieważ na schemacie jest pokazane coś ponad stacyjką i nie wiem czy to jest ten prostownik czy jakiś bezpiecznik a wychodzą z niego 4 kable (WG SCHEMATU KABEL ZÓŁTY ŻÓŁTO ZIEL IDZIE DO 21, CZERWONY DO 52, A DRUGI ŻÓŁTO ZIEL NA MASE A JA TAK NIE ZROBIŁEM). Kabel idący z silnika, środkowy brązowy połączyłem z wejściem nr. 52.
Stacyjka to standardowa 70-11 czy coś takiego.
Poniżej zamieszczam wszystko jak zrewidowałem w instalacji elektrycznej;
Kable z silnika;
Biały- górny 10
Brązowy - środkowy - 52
Zielono żółty - 16
Inna wiązka;
Brązowy światła (idący z przełącznika) - 55
Czarny idący do klaksonu - 47 (tak samo nie wiem gdzie jest + i - na klaksonie... )
Zielony idący z włącznika - światło przednie duże na + lub - bo też nie wiem które jest które
Żółto zielony - jw.
Niebieski z przełącznika idzie do klaksonu i problem z + i -.
Wiązka akumulatora:
Czerwony kabel - z + aku do pozycji 46
minus aku idzie do bezpiecznika i na mase
zielony kabel stop (działa o dziwo) - 53 a następnie do oświetlenia prędkościomierza
Kable z lampy; (obsada "Element optyczny ursus") i tutaj kolejny problem- jeden kabel z małej lampy pozycyjnej idzie do środkowego zacisku dużej lampy przedniej a po drodze na mase? tak miałem w kablach które dostałem co jest dziwne ale nie wiem czy poprawne.
zielono zółty idzie do przełącznika
zielony idzie do przełącznika
Mała lampa postojowa;
Niebieski - 54
Żółto zielony idzie na mase i potem do dużej lampy
A teraz prostownik :
Kabel Biały (+) idzie do akumulatora na (+)
kabel Brązowy i żółty złączone (~) i puściłem do pozycji 21 na stacyjce
Minus do masy poszedł.
Uwaga! Nie łączyłem wielu mas w jednym miejscu żeby nie było...
Proszę o jakieś rady odnośnie połączenia bo podejrzewam, że chodzi o połączenie prostownika. Proszę też o nie pisanie rad w stylu "sprawdź raz jeszcze podłączenie stacyjki... bo na pewno nie pomieszałem kabli we/w wiązkach.
Proszę o rady i dziękuje za ew. pomoc Smile
Harry94; czyli wg. tego co napisałeś zrozumiałem, że mogę podłączyć przewód z prostownika dający prąd przemienny pod silnik, minus na mase, a + do stacyjki pozycja JW napisałem i będzie światło działać ? a jak podłączył bym światło postojowe tak jak jest w stacyje oraz na mase to by banglało? I czy przewody przemienne można złączyć?
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Obojetnie gdzie podlaczysz plus a gdzie minus. Plus podlaczasz pod 46a (akumulator) a mase puszczasz na przelacznik.Czarny idący do klaksonu - 47 (tak samo nie wiem gdzie jest + i - na klaksonie... )
46aCzerwony kabel - z + aku do pozycji 46
Bezpiecznik dajesz na plusie. A minus do ramy.minus aku idzie do bezpiecznika i na mase
Od zarowki stopu (okragla na srodku) ciagniesz przewod do automatu stopu i podlaczasz pod prawa pozycje. Lewa pozycje puszczasz do akumulatora na plus.zielony kabel stop (działa o dziwo) - 53 a następnie do oświetlenia prędkościomierza
Tylko do srodkowego zacisku. Mase dajesz do odzielnego konektora bodajze pierwszy od lewej strony.Kable z lampy; (obsada "Element optyczny ursus") i tutaj kolejny problem- jeden kabel z małej lampy pozycyjnej idzie do środkowego zacisku dużej lampy przedniej a po drodze na mase?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Ok poprawka, motocykl gasł po przekręceniu klucza w lewo i mam 2 kable podłączyć pod zacisk 46a?
Niestety trzeba mi łopatologicznie wytłumaczyć Co znaczy
Niestety trzeba mi łopatologicznie wytłumaczyć Co znaczy
? Mam podłączyć na przedniej małej żarówce 6v na lewy i prawy zacisk?podlaczasz pod prawa pozycje. Lewa pozycje puszczasz do akumulatora na plus.
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Nie, ja teraz mowie o stopie i o postojowce tylnej. Stylu w lampie masz dwie zarowki. Jedna jest rurkowa i od niej puszczasz kabel do stacyjki podlaczajac pod wtyk 53. Druga zarowka na srodku jest okragla i ma ona dwa konektory meskie. Jeden konektor podlaczasz do masy (bodajze lewy) a drugi dajesz do automatu stopu (taki prostokat przez ktory idzie kawalek druta). Na tym automacie masz dwie male srubki ktore luzujesz. Pod prawa srubke wsuwasz kabel od tej wlasnie okraglem zarowki i dokrecasz. Obok tej srubki czyli po prawej wsuwasz inny kabel i dokrecasz. Ten kabel dajesz na "+" do akumulatora. I takim rozwiazaniem masz stop.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Automat stopu akurat taki jaki powinien być, nie chiński. Jestem głupi albo ułomny ale w stopie z tyłu w lampie mam tylko 2 wejścia na + i - więc nie wiem jak mógłbym puścić dodatkowy kabel do stacyjki . Bear albo harry94, jeżeli nie sprawi wam to problemu, prosze rozrysujcie mi nawet w peincie tak jak wy byście zrobili z prostownikiem unitry bo inaczej to można mi pisać a ja będę kombinował i nic nie będzie działało. Postawie komuś 4pak żubra. Ze wszystkich kombinacji z prostiwnikiem i klaksonem na 46a i aku na 46a działała tylko stacyjka i klucz który znowu po obróceniu w lewo gasił motocykl, chociaż tyle dobrego.
INFO: Sam stop świecił mi się na początku zabawy z instalacją po wciśnięciu hamulca, a później bez niczego mocno świecił czyli... 4 dni temu. Ja już nie mam siły na to dziadostwo, czemu ci konstruktorzy sprawili przeciętnemu użytkownikowi tyle problemów
INFO: Sam stop świecił mi się na początku zabawy z instalacją po wciśnięciu hamulca, a później bez niczego mocno świecił czyli... 4 dni temu. Ja już nie mam siły na to dziadostwo, czemu ci konstruktorzy sprawili przeciętnemu użytkownikowi tyle problemów
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
http://zapodaj.net/593136a22de78.jpg.html
http://zapodaj.net/9d14963f50089.jpg.html
http://zapodaj.net/e6eb5cc2da728.jpg.html
http://zapodaj.net/5c319855fba5a.jpg.html
http://zapodaj.net/91c35b38b5155.jpg.html
Tak sie podlacza swiatla. Jesli teraz to nie zatrybisz to oddaj wsk do elektryka...
Lecimy dalej.
Pod 21 podlaczasz mase.
Pod 56 podlaczasz zasilenie na przelacznik swiatel na kierownicy (srodkowy wtyk w przelaczniku)
Pod 54 postojowke
Pod 46a prad z akumulatora czyli plus "+"
Pod 10 czarny przewod z silnika (gaszenie)
46-11 to plus z prostownika
Pod 53 podlaczasz tylna postojowke (zarowka rurkowa podluzna z jednym konektorem) i podswietlenie predkosciomierza.
Lepiej juz sie nie da wyjasnic. Jak cos to pytaj.
http://zapodaj.net/9d14963f50089.jpg.html
http://zapodaj.net/e6eb5cc2da728.jpg.html
http://zapodaj.net/5c319855fba5a.jpg.html
http://zapodaj.net/91c35b38b5155.jpg.html
Tak sie podlacza swiatla. Jesli teraz to nie zatrybisz to oddaj wsk do elektryka...
Lecimy dalej.
Pod 21 podlaczasz mase.
Pod 56 podlaczasz zasilenie na przelacznik swiatel na kierownicy (srodkowy wtyk w przelaczniku)
Pod 54 postojowke
Pod 46a prad z akumulatora czyli plus "+"
Pod 10 czarny przewod z silnika (gaszenie)
46-11 to plus z prostownika
Pod 53 podlaczasz tylna postojowke (zarowka rurkowa podluzna z jednym konektorem) i podswietlenie predkosciomierza.
Lepiej juz sie nie da wyjasnic. Jak cos to pytaj.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
już wiem na czym polega problem... dzięki bear, że pomogłeś
lampa jaką mam pochodzi z SHL Gazeli, co ciekawe kupiłem drugą wske na części i miała taką samą lampe.
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2366621273
moto z allegro ma taką samą lampkę...
http://allegro.pl/wsk-125-mo6b3-1972-i2490508961.html
Mam też taką nową lampe
http://www.dsmoto.pl/userdata/gfx/39b48 ... 0a0232.jpg
a tej chyba nie podłącze w ten sposób bo jakoś inaczej działa
Więc teraz pytanie, czy można podłączyć jakoś sensownie dwie powyższe lampki?
lampa jaką mam pochodzi z SHL Gazeli, co ciekawe kupiłem drugą wske na części i miała taką samą lampe.
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2366621273
moto z allegro ma taką samą lampkę...
http://allegro.pl/wsk-125-mo6b3-1972-i2490508961.html
Mam też taką nową lampe
http://www.dsmoto.pl/userdata/gfx/39b48 ... 0a0232.jpg
a tej chyba nie podłącze w ten sposób bo jakoś inaczej działa
Więc teraz pytanie, czy można podłączyć jakoś sensownie dwie powyższe lampki?
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
trzecią też możesz podłączyć i będzie działać jak powinna ja u siebie miałem podobny problem i po odpowiednim podłączeniu działała jak powinna
P.S. kupowałeś nową lampę(współczesnej produkcji) czy zakładałeś oryginalną??
P.S. kupowałeś nową lampę(współczesnej produkcji) czy zakładałeś oryginalną??
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Lampa kanciasta na 2 kable jest nowa, natomiast mam 2 identyczne od Gazeli, więc nie wiem co się bardziej opłaca podłączyć. Ta od SHLki ma 2 wejścia i 2 żarówki, z kolei ta nowa lampa do WSKi ma jedną żarówkę i 2 kable.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-03-11, 11:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 80
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Tak w drugiej lampie żarówka jest dwu żarnikowa.
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Wiem. Skoro w lampie jest jedno-zarnikowa zarowka to oznacza ze nie masz stopu a tylko postojowke. Musisz miec lampe albo z zarowka dwu-zarnikowa albo z dwoma zarowkami.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Stary temat ale nie będę zakładał nowego bo mam dwa szybkie pytanka dotyczące m.in. Unitry Telpod - mostka prostowniczego. Pytanie pierwsze : w jakim miejscu był fabrycznie bezpiecznik 2 A z mostka Unitry do + akumulatora i jak wyglądała fabryczna jego oprawka ( w lampie, na ramie ? ). Chodzi o miejsce gdzie powinien być zamontowany w motocyklu. W swojej starej instalacji miałem mostek podłączony z plusem akumulatora bez bezpiecznika. Miałem coś jakby szklaną rurkę, żarówkę w czerwonej oprawce wciśniętą w sztycę kierownicy zamiast zaślepki. Czy to mógł być ten bezpiecznik 2 A?
Były takie patenty fabrycznie? Jak wiedomo w starszych WSKach był selen z bezpiecznikiem wbudowanym. A jak to wygląda w sprzętach po 1980 roku? Druga sprawa to gdzie jest fabrycznie wpięty bezpiecznik 8 A idący od masy, ramy do akumulatora. Zdjęcie oprawki jaką posiadam poniżej wskazuje, że gdzieś jest wciskany w ramie. Ale gdzie?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź
Były takie patenty fabrycznie? Jak wiedomo w starszych WSKach był selen z bezpiecznikiem wbudowanym. A jak to wygląda w sprzętach po 1980 roku? Druga sprawa to gdzie jest fabrycznie wpięty bezpiecznik 8 A idący od masy, ramy do akumulatora. Zdjęcie oprawki jaką posiadam poniżej wskazuje, że gdzieś jest wciskany w ramie. Ale gdzie?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Pod siedzeniem, po prawej stronie masz takie widełki nad puszką filtra.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była) - Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
OK. Już dojrzałem gdzie to ustrojstwo przychodzi. Dzięki! Miejsce ***zajeb***..ste na bezpiecznikSkinder pisze:Pod siedzeniem, po prawej stronie masz takie widełki nad puszką filtra.
P.S. Nadal nie mam pojęcia gdzie w instalacji jest bezpiecznik obwodu ładowania akumulatora z prostownika Unitry Telpod...
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125M06B3 a prostownik unitra telpod...
Nie było takiego. (schemat instalacji do WSKi ze stacyjką Charta).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości