WSK 175 83r. - Remont na całego!

Odpowiedz
Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-01, 19:59

Witam.
Jestem na tym forum już od jakiegoś czasu, więc pora przedstawić swoje maszyny.
Na początek myślę że dobrze by było pokazać tą WSKę, którą aktualnie remontuje. Więc historia o niej:
Ogłoszenie znalazłem na Tablica.pl, gość mieszkał jakieś 100km ode mnie, WSKa za 750zł w pełnym oryginale to była dla mnie okazja. Problemem jednak okazał się cylinder, w którym zaklinował się tłok, jakoś z gościem negocjowałem i sam myślałem że to mi się po prostu nie opłaca, ale jednak żal mi się zrobił tej WSKi i pewnie gdyby kupił ją kto inny, używałby jej do tzw. '' orania pola ''. Cena jednak zmalała do 500zł bo gość ode mnie kupił komara z dokumentami z silnikiem w częściach + kilka wiertarek za 250zł. Przy okazji miałem trochę więcej grosza by ten remont rozpocząć.

No i się zaczęło, pierwszy dzień już z WSKą u mnie ( poprzedni właściciel ją przywiózł do mnie w cenie WSKi ). Silnik zdemontowałem by zobaczyć jego stan, no jednak najlepszy to on nie był, nic nie szło zobaczyć przez całe zabłocenie od środka, wszędzie po prostu syf :faint: . No ale to połowa problemów..
Ten zastojony tłok, nie wiem jakim cudem, ale po prostu się zapiekł z cylindrem. Tłuczenie młotkiem z kołkiem nic nie dawało, nawet uderzanie w tłok za pomocą samego młotka tylko po prostu ten tłok gniotło, no nic zostawiłem to.
Poszedłem nie co na łatwiznę, kupiłem cylinder na nominale w świetnym stanie + wał za 140zł. Opłacało się na pewno, wał dla własnego spokoju poddam regeneracji.
Silnik jeszcze nie rozpołowiony, walczę z upartymi dwoma śrubkami, jedna od karteru a druga od pokrywy uszczelniacza wału.
Na szczęście udało mi się rozebrać motor do części pierwszych, chodziło mi aby przede wszystkim wysłać ramę do malowania proszkowego. Błotniki i zbiornik paliwa zostały już oczyszczone z farby oraz rdzy i dzisiaj już poszły do lakiernika, mojego kolegi.
Kolor jak w oryginale - czarny, wysoki połysk. Kupiony autorenolak ( nic innego w mieście nie dostałem, mam nadzieję, że zadowolony będę.
Silnik po rozpołowieniu i całkowitym rozebraniu pójdzie do użytkownika tego forum, Jarka by ten mi go wyszkiełkował razem z gaźnikiem i piastami kół ( wpierw to oczywiście dobrze wyczyszcze :lol: )

Jeśli chodzi o dokumenty WSKi..
Wyrejestrowana była w 2007r. , tak więc o ponownej rejestracji zapomnieć mogę, do tego poprzedni właściciel spisał umowę na umowie-kupna sprzedaży samochodu..
Co więc zrobię? Na pewno nie będę siedział z założonymi rękoma. Podejmę " Mission Impossible " - rejestrację jako pojazd zabytkowy :-o .
Rejestracja ta wiadomo, tania nie jest, jednak myślę że po pierwsze zwiększy się wartość motocykla, a po drugie będzie mogła ona legalnie wyjechać na ulicę. Dodatkowym plusem jest fakt, że przegląd jest bez terminowy, oc nie obowiązkowe i zresztą tańsze.

Nie mam niestety fotek WSKi od razu po zakupie, po prostu natychmiastowo się wziąłem za robotę. Wrzucam więc w załącznikach fotki jak to teraz wygląda. Będę oczywiście często pisał jak idą pracę, na pewno nie będzie nic stało w miejscu. Na przeszkodzie co najwyżej może stanąć mi szkoła lub najgorszy wróg - brak gotówki, ale nie chcę krakać, jestem optymistą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 14:01 przez Adijaga2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 88r. - Remont na całego!

Post autor: andy2004f » 2012-08-01, 21:09

Jesteś pewny co do rocznika (nazwa tematu)? ;)

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 88r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-01, 21:35

andy2004f pisze:Jesteś pewny co do rocznika (nazwa tematu)? ;)
Tak wskazywała tabliczka, bynajmniej numery na niej wybite ( jest cała zardzewiała ).
Fosolem odrdzewię ją to będzie wszystko jasne.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 88r. - Remont na całego!

Post autor: andy2004f » 2012-08-01, 21:40

Różne cuda na tym forum były, ale takiego rocznika nie kojarzę. Może '86? Rok po oficjalnym zakończeniu produkcji jeszcze podobno się zdarzały, ale później chyba nie...

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 88r. - Remont na całego!

Post autor: Szczepan » 2012-08-01, 21:41

To może być maksymalnie 84 rok. Pewnie 3 z 8 pomyliłeś. Rocznik masz na liczniku od spodu, selenie i oponach sprawdź ;)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 88r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-02, 13:59

Borewicz pisze:Pewnie 3 z 8 pomyliłeś.
Tak, rzeczywiście pomyliłem ;), sory za błąd i już to poprawiam.
Fotka tabliczki w załączniku, jutro ją odrdzewię.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-02, 19:05

Teraz kolejna kwestia - elementy chromowane.
Czyli kierownica, teleskopy przód i sprężyny amorków tył - opłaca się chromować, czy może po prostu to wypolerować?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Savier » 2012-08-02, 19:16

Wszystko zależy od stanu, ale z tego co widzę to bedzie to raczej konieczne.

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-08-02, 19:20

Ile mogło by kosztować chromowanie tych elementów? W 200zł bym się zmieścił?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Savier » 2012-08-02, 19:23

Wstaw lepsze zdjęcia części chromowanych to pomyślimy co da się uratować ;). Zazwyczaj lagi ruchome przedniej zawiechy nie rdzewieją.
W 200 ciężko będziesz miał sie zmieścić.

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-09-07, 18:50

Witam po trochę długiej przerwie.
Rama już gotowa, silnik już jakiś czas temu wrócił od Jarka po szkiełkowaniu.
Cylinder z wałem kupiłem nowe, oba elementy idą do regeneracji u użytkownika rzabik.
Silnik oczywiście w rzeczywistości wygląda dużo lepiej, aparat ciężko łapie ostrość i często śnieży w ciemniejszych pomieszczeniach.
https://picasaweb.google.com/1021114127 ... directlink
Rama trochę zakurzona ale wygląda znakomicie. Kupiłem też kilka części:
- Komplet linek
- Komplet szczek hamulcowych
- Automat stopu
- Wkład reflektora przód
- Stacyjka
- Gumy na kopniak i zmieniacz biegów
Wszystko oczywiście nowe, niby niewiele ale wydałem na to ponad 200zł :-/ a jeszcze trochę zostało do kupienia. Powoli szukam jakiegoś zakładu do chromowania elementów.
Bak i Błotniki jeszcze u kolegi się " malują " ( z 1.5 msc. co najmniej ), twierdzi że nie ma czasu, no cóż - mi się tak bardzo nie spieszy ;). Oczywiście inne elementy takie jak boczki tez będą pomalowane. Wszystko na kolor czarny, tak jak to w oryginale było.
Obręcze będą piaskowane i malowane proszkowo na kolor RAL9006, tak samo puszka filtra powietrza. Piasty kół natomiast szkiełkowane, a szprychy nowe, niklowane. Pewnie trochę dziwna kombinacja ale jestem ciekaw efektu.

Adijaga2
Posty: 82
Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
GG: 6629253
Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: Adijaga2 » 2012-09-24, 20:59

Panowie!
Co bardziej pasowałoby dla WSKi by nadać jej dawny wygląd i nie przesadzić z " błyszczeniem " motoru - lagi chromować czy polerować? Kierownicę, sprężyny amortyzatorów tył i chyba jeszcze jakieś pierdoły pójdą raczej pod chrom.

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 285
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 83r. - Remont na całego!

Post autor: SEBA » 2012-11-13, 18:00

Są jakieś postępy w remoncie?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości