WSK M06B3 '78 Grzaniec

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-24, 10:13

Nie mam oryginalnych nitów. Chyba zaczynam łapać, że nie rozmawiamy o nitach zrywalnych a pewnie o stalowych.
Takie nity mam zastosować?: Obrazek
czy może takie:
Obrazek Jeżeli te drugie, to jak je przełożyć przez główkę ramy, bez rozbierania....
Jeżeli jeszcze inne, bądź łaskaw mi je pokazać, bo chyba ciężko dziś u mnie z wyobraźnią :D :D

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: iron_bird » 2012-08-24, 10:28

Grzybkowe oczywiscie, te drugie ;) poprostu wloz je w glowke ramy tak aby glowka nitu troche wystawala i sprobuj go wbic, wtedy koncowka sie rozplaszczy na sztycy i bedzie trzymac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-24, 10:54

OK, wielkie dzięki!! Nareszcie zrozumiałem :what:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: AudioBas » 2012-08-24, 11:41

iron_bird Robiłeś nowe dziury w ramie czy tabliczka pasowała bez problemu?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-24, 12:16

Ja musiałem jeden otwór przewiercić, ale mam inną tabliczkę.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: iron_bird » 2012-08-24, 14:35

AudioBas pisze:iron_bird Robiłeś nowe dziury w ramie czy tabliczka pasowała bez problemu?
Pasowala idealnie, na allegro jest pare osob ktore zajmuja sie dorabianiem tych tabliczek, niezle im to wychodzi swoja droga.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-09, 20:12

Badanie techniczne zaliczone w sobotę :). Udało się w końcu przynitować tabliczkę znamionową, akumulator z 1987 !! roku naładowany, więc ruszyłem w sobotę do stacji kontroli pojazdów. Pan diagnosta trochę się zdziwił, gdy powiedziałem, że przyjechałem na badanie wehikułu czasu, ale zaprosił mnie do hali, obejrzał sprzęt, pochwalił i ... zaczęły się schody :D. Pan diagnosta stwierdził, że nie ma wszystkich danych tego sprzętu - co się dało odczytaliśmy z tabliczki, a reszta - jak nacisk osi - skąd? Z internetu, z forum wueska.pl!!!!! :D:D. Zajrzałem przez ramię na monitor, a diagnosta mówi, że szuka danych w internecie, patrzę, a on przegląda to forum:D. I znaleźliśmy - wpisaliśmy 2.0kN, myślę, że będzie OK.
Obrazek
Od remontu zrobiłem już prawie 250km i na razie oprócz uchodzącego powietrza z tylnego koła - wszystko jest idealnie:)

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-09-10, 18:51

Świetna Wueska :) hmm to uchodzące powietrze z koła to najgorsze co może być :/ albo całkowicie dziurawa dętka :/ :oops:

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-10, 21:24

Heh...z tym powietrzem to walczę już jakiś czas...podczas składania kół miałem całkowicie odnowione felgi, po piaskowaniu i lakierze proszkowy, nowe fartuchy na szprychy i nowe opony i dętki. Pojeździłem chwilę i codziennie pompowałem koło :(. Chińskie dętki :D. W końcu rozebrałem koło, zawiozłem do wulkanizatora, bo nie chciałem sam zdejmować opony i pokaleczyć felgę. Wziąłem dętkę ze starych zapasów, uprzednio ją sprawdzając w beczce z wodą...żadnego bąbla nie było :). Wulkanizator zmienił dętkę, założyłem koło i....na drugi dzień kapeć :(. Oszaleję:D Wentyl też jest nowy :) Na razie znów za każdym razem jak chcę pojeździć pompuję koło - na szczęście mam samochodowy kompresor, ale znów będę musiał rozebrać koło...szkoda, że tył, a nie przód, bo miałbym łatwiej :)

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: chomik » 2012-09-11, 23:08

Jak napompujesz koło to sprawdzasz, czy powietrze nie ucieka wentylem.?
BTW. Nie zakładałbym starej dętki z nadzieją, że będzie dobrze. Z tym jest jak z oponami-w końcu to guma, która ulega starzeniu i mimo wszystko nie jest jak wino, a wręcz przeciwnie-im młodsze dętki i opony, tym lepsze.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: zmyngut » 2012-09-11, 23:16

A w oponie nie ma jakiegoś nieproszonego gwoździa lub czegoś podobnego? Czasami opona potrafi "szczypać" dętkę.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-14, 12:53

chomik pisze:Jak napompujesz koło to sprawdzasz, czy powietrze nie ucieka wentylem.?
BTW. Nie zakładałbym starej dętki z nadzieją, że będzie dobrze. Z tym jest jak z oponami-w końcu to guma, która ulega starzeniu i mimo wszystko nie jest jak wino, a wręcz przeciwnie-im młodsze dętki i opony, tym lepsze.
Wentyl jest nowy, zakładany przez wulkanizatora :). Nowe dętki są cienkie jak bibuła, stara jest z grubej gumy. I tak źle i tak nie dobrze....:)
zmyngut pisze:A w oponie nie ma jakiegoś nieproszonego gwoździa lub czegoś podobnego? Czasami opona potrafi "szczypać" dętkę.
Niby oglądaliśmy oponę, ale być może mało dokładnie.... sam nie wiem. Przed odstawieniem motocykla na zimowanie muszę się tym zająć, bo nie chciałbym aby całą zimę sprzęt stał bez powietrza (szkoda nowej opony)

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: chomik » 2012-09-14, 22:42

To, że wentyl nowy, nie znaczy, że dobry. Zaworek może się zacinać i po troszę puszcza powietrze.
Ja tam zwykle wolę dla pewności sprawdzić po napompowaniu ;)

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-09-15, 09:48

Grzaniec pisze:Przed odstawieniem motocykla na zimowanie muszę się tym zająć, bo nie chciałbym aby całą zimę sprzęt stał bez powietrza (szkoda nowej opony)

Nie lepiej jest stawiać na jakichś klockach ?

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-15, 12:38

Kubek pisze:Nie lepiej jest stawiać na jakichś klockach ?
Hmm...może faktycznie lepiej. Jak podstawić klocki, by oba koła były w powietrzu? We wtorek odstawiam motocykl na zimowanie, więc każda uwaga cenna..:)

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-09-15, 14:24

Hm, spróbuj pod podnóżkami centralnymi - postaw ją na jakimś klocku i jak się przechyli na któreś koło podeprzyj jakąś klepką czy czymś do równości :P

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: andy2004f » 2012-09-15, 16:25

Co tak wcześnie to zimowanie? Jeszcze kalendarzowa jesień się nie zaczęła :D

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-15, 17:38

Ale pogoda już średnia, wieczór coraz wcześniej...sprzęt trzymam w miejscu, gdzie trochę obawiam się wizyt nieproszonych gości. Spokojniejszy będę jak przewiozę go już do firmy, do suchego garażu, gdzie bezpieczny doczeka przyszłego sezonu.
Przed odstawieniem do garażu chcę jeszcze zdemontować błotniki, zbiornik i boczki. W zimie pójdą ponownie w lakier, bo obecne malowanie nie jest idealne. Poza tym błotniki muszą mieć szparunki. W przyszłym sezonie Wieśka będzie jeszcze ładniejsza :)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-09-18, 19:35

Moto przygotowane do zimy. Chromy zabezpieczone, sprzęt umyty i....częściowo rozebrany :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Łańcuch i zębatka zabezpieczone:
Obrazek

Cylinder zalałem olejem.

Zbiornik, błotniki i boczki będą w zimie ponownie lakierowane, bo nie jest idealnie. Wiosną mam nadzieję, że już będzie :)
Więcej na blogu :)

Grzaniec

Update!

Post autor: Grzaniec » 2012-12-13, 10:58

Moto w końcu otrzymało nową tablicę rejestracyjną. Zależało mi, aby przerejestrować WSK na siebie przed końcem roku, bo OC kończy mi się 31.12.2012 i nową polisę chciałbym już zawrzeć na nowe nr rejestracyjne. Mimo, że musiałem trochę pobiegać - panienka z okienka w WK wysłała mnie do skarbowego, mimo, że kwota na umowie była sporo poniżej 1000zł (kwota wolna od podatku). Ale chodziło o pieczątkę na umowie. Z pieczątką wróciłem do WK i tym sposobem mam:

Obrazek

Teraz czekam już tylko na odbiór zbiornika i błotników od lakiernika. Mam nadzieję, że przed świętami się wyrobi :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości