WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Chciałbym pokazać Wam moją WSK 175. Długo zwlekałem z tą decyzją ponieważ moje moto nie jest już w oryginalnym stanie...
Może na wstępie trochę historii Niestety brak zdjęć z tamtego okresu
WSK zakupiłem w 1996 roku od drugiego właściciela z przebiegiem 6860 km. Jako że były to czasy w których nikt w mojej okolicy nie przywiązywał uwagi co do oryginalności WSK, następnego dnia po zakupie motocykl został lekko przerobiony. Z czasem tych przeróbek przybywało. Po zrobieniu prawa jazdy w 1997 r WSK od razu została zarejestrowana. Dzielnie i bezawaryjnie mi służyła i nabijała kilometry. Niestety mocy zaczęło brakować i zakupiłem MZ ETZ 250 a moją ulubioną WSK sprzedałem kuzynowi
Ciężko mi było się z nią rozstać ale niestety kwestie finansowe przeważyły o sprzedaży. Po około pół roku męczarni psychicznej odkupiłem moje ulubione moto Niestety kuzyn zdążył już urwać korbowód
W 2002 roku postanowiłem zrobić kapitalny remont całego motocykla. W silniku zawitał nowy wał, skrzynia biegów, sprzęgło z łańcuszkiem i zębatką za wale, cylinder otrzymał 1 szlif do tego wszystkie łożyska, zmieniacz biegów i gaźnik. Oczywiście wszystko na oryginalnych częściach. Na szczęście nie było wtedy jeszcze chińskich podróbek Przy okazji wszystkie kanały wewnętrzne zostały wypolerowane i wyrównane połączenia. Zmienione zostały również cewki na 12V i przednie zawieszenie z MZ.
Pierwsze zachowane zdjęcie pochodzi z 2004 r ze złożonym silnikiem. Kolejne zdjęcie to już 2005 r Kilka elementów przybyło np tylne kolo zaplecione na feldze od MZ. Przygotowane zostały również części do lakierowania. Gdy wszystko zostało pomalowane, WSK została złożona. Przez 7 lat nic sie nie zmieniło z powodu notorycznego braku czasu a motocyklem przejechałem może z 20 km aż do momentu gdy znalazłem Wasze forum Wspomnienia wróciły, WSK została odkopana, niektóre zamontowane wcześniej części poszły na śmietnik a moto powoli zaczyna wracać do formy W tej chwili na warsztat poszła instalacja elektryczna a motocykl obecnie wygląda tak: Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was tak długim opisem
Wszelkie uwagi mile widziane
Chciałbym pokazać Wam moją WSK 175. Długo zwlekałem z tą decyzją ponieważ moje moto nie jest już w oryginalnym stanie...
Może na wstępie trochę historii Niestety brak zdjęć z tamtego okresu
WSK zakupiłem w 1996 roku od drugiego właściciela z przebiegiem 6860 km. Jako że były to czasy w których nikt w mojej okolicy nie przywiązywał uwagi co do oryginalności WSK, następnego dnia po zakupie motocykl został lekko przerobiony. Z czasem tych przeróbek przybywało. Po zrobieniu prawa jazdy w 1997 r WSK od razu została zarejestrowana. Dzielnie i bezawaryjnie mi służyła i nabijała kilometry. Niestety mocy zaczęło brakować i zakupiłem MZ ETZ 250 a moją ulubioną WSK sprzedałem kuzynowi
Ciężko mi było się z nią rozstać ale niestety kwestie finansowe przeważyły o sprzedaży. Po około pół roku męczarni psychicznej odkupiłem moje ulubione moto Niestety kuzyn zdążył już urwać korbowód
W 2002 roku postanowiłem zrobić kapitalny remont całego motocykla. W silniku zawitał nowy wał, skrzynia biegów, sprzęgło z łańcuszkiem i zębatką za wale, cylinder otrzymał 1 szlif do tego wszystkie łożyska, zmieniacz biegów i gaźnik. Oczywiście wszystko na oryginalnych częściach. Na szczęście nie było wtedy jeszcze chińskich podróbek Przy okazji wszystkie kanały wewnętrzne zostały wypolerowane i wyrównane połączenia. Zmienione zostały również cewki na 12V i przednie zawieszenie z MZ.
Pierwsze zachowane zdjęcie pochodzi z 2004 r ze złożonym silnikiem. Kolejne zdjęcie to już 2005 r Kilka elementów przybyło np tylne kolo zaplecione na feldze od MZ. Przygotowane zostały również części do lakierowania. Gdy wszystko zostało pomalowane, WSK została złożona. Przez 7 lat nic sie nie zmieniło z powodu notorycznego braku czasu a motocyklem przejechałem może z 20 km aż do momentu gdy znalazłem Wasze forum Wspomnienia wróciły, WSK została odkopana, niektóre zamontowane wcześniej części poszły na śmietnik a moto powoli zaczyna wracać do formy W tej chwili na warsztat poszła instalacja elektryczna a motocykl obecnie wygląda tak: Mam nadzieję, że nie zanudziłem Was tak długim opisem
Wszelkie uwagi mile widziane
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Tragedii nie ma, ale kurde parę rzeczy wiejskiego tuningu zostało
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
- GG: 28788170
- Moje maszyny: WSK 125 80'
- Lokalizacja: Cegielnia
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Konsola przy kierownicy od czego ? Oponka na tyle słabo wygląda. Wypadało by coś szerszego;)
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Fajne nawet . Zaplecenie na obręcz MZ poszło bez problemów?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Dziękuje za komentarze
Niestety parę rzeczy zostało i na razie zostanie ze względu na brak czasu. Może kiedyś się wróci do oryginału bo nie jest to jakaś drastyczna przeróbkaAudioBas pisze:Tragedii nie ma, ale kurde parę rzeczy wiejskiego tuningu zostało
Konsola jest od MZ. Opona słabo wygląda bo felga od MZ jest szersza ale w przyszłości się to zmieniLukas pisze:Konsola przy kierownicy od czego ? Oponka na tyle słabo wygląda. Wypadało by coś szerszego;)
Szczerze mówiąc to już tego nie pamiętamSavier pisze:Fajne nawet . Zaplecenie na obręcz MZ poszło bez problemów?
Poszło PWiron_bird pisze:psl? gadaj gdzie mieszkasz!
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Dziś dzięki uprzejmości Iron_Bird-a stałem się posiadaczem Royalowego wirniczka
Przy dobrych wiatrach na następny sezon przybędzie kolejna 175 na CDI
Przy dobrych wiatrach na następny sezon przybędzie kolejna 175 na CDI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Pamiętaj tylko o innym podłączeniu cewekrobik pisze:Dziś dzięki uprzejmości Iron_Bird-a stałem się posiadaczem Royalowego wirniczka
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Na razie tylko kompletuje części. Temat podłączeń będę przerabiał pewnie w następnym sezonie. Jak mi kiepsko pójdzie to może zlecę Tobie uruchomienie CDI Twoje doświadczenie w tym temacie jest dużo większe niż moje, a poza tym do Wrocławia aż tak daleko nie mamAudioBas pisze:Pamiętaj tylko o innym podłączeniu cewek
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Przybyły kolejne części do WSK-i
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Co to za szprychy?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
To samo co ja mam, chromowane za 24zł/jedno koło z allegro.AudioBas pisze:Co to za szprychy?
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Iron_bird wie najlepiej bo to on mi je kupiłiron_bird pisze:To samo co ja mam, chromowane za 24zł/jedno koło z allegro.AudioBas pisze:Co to za szprychy?
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
To przepłaciliście pany.
Ja identyko szprychy po 20zł/koło kupowałem
Ja identyko szprychy po 20zł/koło kupowałem
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Podobuje mi się tłumik Choć ja umieściłbym go niżej niż jest teraz ale jednak wyżej niż oryginał. Ogólnie z tymi set-ami ciekawie się prezentuje.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
chomik pisze:To przepłaciliście pany.
Ja identyko szprychy po 20zł/koło kupowałem
To przeplaciłeś panie bo kupilem za 38zl komplet na 2 kola. Dla Robika niestety został komplet na jedno koło za 24zł. Bierze się to co jest dostępne.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Stwierdzam, że niektórzy mają jakiś kompleks małej rakiety chyba.
Szkoda że 060 a nie 059
Szkoda że 060 a nie 059
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Dziękuję wszystkim za komentarze
Nie jestem aż tak obeznany odnośnie montażu poszczególnych podzespołów w danym roczniku , ale wydaje mi się, że silnika 059 nie montowano w 1982r.
Gdybym w tej chwili go przerabiał to też bym go umieścił niżejirek pisze:Podobuje mi się tłumik Choć ja umieściłbym go niżej niż jest teraz ale jednak wyżej niż oryginał. Ogólnie z tymi set-ami ciekawie się prezentuje.
Zapewniam Cię kolego, że w czasach kiedy używałem tego motocykla na co dzień to była bardzo DUŻA rakieta i do tego bez kompleksówSkinder pisze:Stwierdzam, że niektórzy mają jakiś kompleks małej rakiety chyba.
Szkoda że 060 a nie 059
Nie jestem aż tak obeznany odnośnie montażu poszczególnych podzespołów w danym roczniku , ale wydaje mi się, że silnika 059 nie montowano w 1982r.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Co do kompleksu małej rakiety to miałem na myśli te spekulacje na temat różnicy w cenie 059 zakładali do 1977, i stwierdzam, że ten silnik jest poprostu ładniejszy. Mimo to podoba mi się maszyna, i z ciekawością dalej będę śledził temat
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Kobuz by Robik
Zgadzam się w 100%Skinder pisze: 059 zakładali do 1977, i stwierdzam, że ten silnik jest poprostu ładniejszy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości