Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2012-10-30, 23:09

Kartery i wszystko posprawdzam , mam czas , powiedzcie mi o tych wałach to nie będę katował
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: piotrBe » 2012-10-31, 10:50

Witaj.

Miałem podobną prace swojego silnika na wiosnę. Wina zatkany wydech oraz simmery.

wszystko pozmieniałem wyczyściłem gaźniki, świeże paliwo itp itd i za cholerę dojść nie mogłem tak jak Ty. na wolnych chodziła a wysokie już nie :] Dodam, że zmieniłem tylko pierścienie. Cylek na nominale był jeszcze, ale dostał meteorytem we wrześniu.

Co zrobiłem.
1 ustawiłem książkową przerwę platynek,
2 opóźniłem zapłon o jakieś 2mm na kreskach z magneta. odpalam tak samo. (metody prób i błędów większa mniejsza przerwa nic. A na światłach to już gasła.)
3 w akcie desperacji ustawiłem mikro przerwę na platynkach, załączam zapłon wraz ze światłami. kop i pali i jeszcze wkręca.
Niby banał ale jednak. Jak zmierzyłem przezwę to wyszło poniżej 0,15 :!:


co do wału jak szybkim sposobem sprawdzić przestawienie czopu w wypadku gdy mamy wał wyjęty z silnika.(jak złożony silnik też jest sposób ;) )

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IHyPN6Ro ... e=youtu.be[/youtube]

kręcone 10 min temu i na szybkiego. To nowy wał zmd, nigdy nie latany więc mam pewność że jest dobrze z czopami.
PS: pod koniec widać komarka, a na stole tłok w zalewie w garczku i reszta pier*olnika :D

Klin powinien być zwrócony w dół. Można się jeszcze bawić domowym sposobem, dorobić listewkę długości ok 15cm i wsadzić w miejsce klina i wtedy będzie widać odchylenie. Dla upartych pomiary poziomnicą oraz na ścianie prostą w pionie linie strzelić :D

Dołączam dwie foty.
1. wał który dojechał do Saviera
korba obecna.jpg
2. wał nowy zmd
korba nowa.jpg
.


jeszcze pytanie do Ciebie.
- Jakiej produkcji masz platynki? Jeśli obecnej to powodzenia w ustawianiu ja znalazłem jeszcze jakieś stare i sie kręci. Audio kiedyś wkleił filmik jak "nowe" platynki pracują :]
- wyjeździła 5L paliwa, dobrze wyczytałem w temacie? Wtedy silnik pracował jak trzeba?

Nie ma zasady na WSK trzeba po*urwić!! :-D

Powodzenia w nierównej walce!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2012-10-31, 14:16

Czyli wychodzi na to że chinol się przestawił bo jak rozbierałem silnik to czopy weszły do środka wału , symeryngów jestem prawie pewien tak jak tłumika że jest ok , piskanie w silniku to chyba nieszczelność na uszczelkach w komorze wału , przy ustawianiu zapłonu była końcówka regulacji na przerywaczu i myślałem ze to krzywka teraz jestem prawie pewien ze to przestawiony wał , skombinuje dobry wał zlepie to do kupy i dam znać co się dzieje.
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: Halski » 2012-10-31, 21:01

Jak będziesz składał to zamiast zwykłego silikonu zastosuj masę uszczelniającą Dirko

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-01-28, 19:52

Ok , rozebrałem i złożyłem jeszcze raz , wchodzi na obroty dopóki nie włączę świateł :) , w momencie przełączenia kluczykiem na światła np krótkie jest kilkusekundowy brak iskry bo silnik przestaje pracować , gazuje on buczy i po chwili się " budzi " i pracuje nie równo.Czego to jest wina? zwarcie przy silniku w karterze z wyprowadzeń kabli czy coś w lampie?instalacja jest nowa z allegro i robiona według schematu.
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: iron_bird » 2013-01-28, 22:52

Ja miałem dokładnie to samo przy źle ustawionym zapłonie.

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-01-29, 07:06

No ale ona pali od kopa bez problemów ?
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: wafelson » 2013-01-29, 11:07

Na kacu nie chce mi się czytać całego tematu, ale jeśli przy zgaszonych światłach jest ok, a przy zapalonych nie chce chodzić i nie ma żadnego zwarcia to zostają platyny. ;-)

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: Muciek » 2013-01-29, 12:41

Jak gaśnie po załączeniu świateł to za duża przerwa na przerywaczu jest.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: iron_bird » 2013-01-29, 16:31

BobsoN pisze:No ale ona pali od kopa bez problemów ?
No to co, moja też zapalała z kopa. I też była za duża przerwa na przerywaczu ;)

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-01-29, 21:35

ok popatrzę jutro platynki i sprawdzę jeszcze raz przerwę
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-01-31, 06:58

Zrobiłem tak : od górnego położenia tłoka cofnąłem na kole 4 cm , przerwa na 0,4 mm , platynki schodzą się równo a ona dalej nie wchodzi na obroty , ledwo pyrka :!:
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: AudioBas » 2013-01-31, 22:04

0,4 to za dużo.

Książka w łapę i poczytaj jak poprawnie ustawić zapłon.
I najlepiej 3 mm od GMP, a nie na jakieś cm :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-02-01, 20:05

teraz się okazało że po kolejnej zmianie wału jest znowu problem , teraz jest luz wzdłużny i lata w silniku :-? czeka mnie kolejne rozbieranie silnika , wcześniej zaraz po złożeniu było ok bez luzów , dobrze ze mam już kilka wałów na podmiankę to mam w czym wybierać :-/
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-02-07, 18:26

Wczoraj był ktoś u mnie z forum,nie wiem kto bo zapomniałem zapytać o nick.Problem tkwił w tym że chiński przerywacz w chińskim zapłonie był ciasno obsadzony i nie wyrabiał na obrotach,dlatego tez nie chciała wskoczyć na wyższe obroty,drugi problem z tym że przy zapaleniu świateł obroty spadały i gasła to prawdopodobnie złe już magnesy w kole zamachowym ponieważ trzeba było ustawiać bardzo małą przerwę niewidoczna dla oka,ustawiana była za pomocą żarówki i wtedy coś tam Wieśka gadała,ładnie pracowała ale tez do momentu włączenia świateł,ja osobiście chyba nie posiadam dobrego magneta chociaż mam trzy sztuki jeszcze ale sprawdzę dopiero dzisiaj czy będzie lepiej na innych.Ma ktoś może sprawne stuprocentowo magneto i chciałby sprzedać :?:
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: iron_bird » 2013-02-07, 20:24

Ja na twoim miejscu bym już się nie bawił w szukanie nowego magneta tylko zmianę na cdi. Akumulator + cdi i się powinieneś w 200zł zmieścić, a różnicę w pracy silnika i światłach odczujesz znaczną.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: wafelson » 2013-02-07, 21:10

Też bym przeszedł na cdi chyba. Za jakiś czas znowu platyny będą na śmieci, kupisz nowe i znowu problemy. A minusami cdi chyba jest tylko zabawa przy pierwszej adaptacji.

bear

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: bear » 2013-02-07, 21:16

Nie ma zadnych zabaw ;) Wszystko jest proste jak drut

Awatar użytkownika
BobsoN
Posty: 60
Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
GG: 6139878
Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: BobsoN » 2013-02-07, 21:46

Założyłem inne magneto i Wieśka jak nowa,wszystko ok ładnie wkręca na obroty na światłach pali od kopa jest git :D , dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie koledze z Radzynia Podlaskiego.
Wsk-a + Unitra to wszystko co mi potrzeba ;)
www.unitra.eu.org
Odnawiam kolumny Tonsil :mad:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125

Post autor: Alien » 2013-02-07, 23:03

Motor ma palić tak samo na platynach i na CDI. Jak ktoś nie może dojść do ładu na standardzie to pchanie się w modyfikacje tylko pogarsza sprawę.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości