Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Kartery i wszystko posprawdzam , mam czas , powiedzcie mi o tych wałach to nie będę katował
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Witaj.
Miałem podobną prace swojego silnika na wiosnę. Wina zatkany wydech oraz simmery.
wszystko pozmieniałem wyczyściłem gaźniki, świeże paliwo itp itd i za cholerę dojść nie mogłem tak jak Ty. na wolnych chodziła a wysokie już nie
Dodam, że zmieniłem tylko pierścienie. Cylek na nominale był jeszcze, ale dostał meteorytem we wrześniu.
Co zrobiłem.
1 ustawiłem książkową przerwę platynek,
2 opóźniłem zapłon o jakieś 2mm na kreskach z magneta. odpalam tak samo. (metody prób i błędów większa mniejsza przerwa nic. A na światłach to już gasła.)
3 w akcie desperacji ustawiłem mikro przerwę na platynkach, załączam zapłon wraz ze światłami. kop i pali i jeszcze wkręca.
Niby banał ale jednak. Jak zmierzyłem przezwę to wyszło poniżej 0,15
co do wału jak szybkim sposobem sprawdzić przestawienie czopu w wypadku gdy mamy wał wyjęty z silnika.(jak złożony silnik też jest sposób
)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IHyPN6Ro ... e=youtu.be[/youtube]
kręcone 10 min temu i na szybkiego. To nowy wał zmd, nigdy nie latany więc mam pewność że jest dobrze z czopami.
PS: pod koniec widać komarka, a na stole tłok w zalewie w garczku i reszta pier*olnika
Klin powinien być zwrócony w dół. Można się jeszcze bawić domowym sposobem, dorobić listewkę długości ok 15cm i wsadzić w miejsce klina i wtedy będzie widać odchylenie. Dla upartych pomiary poziomnicą oraz na ścianie prostą w pionie linie strzelić
Dołączam dwie foty.
1. wał który dojechał do Saviera 2. wał nowy zmd .
jeszcze pytanie do Ciebie.
- Jakiej produkcji masz platynki? Jeśli obecnej to powodzenia w ustawianiu ja znalazłem jeszcze jakieś stare i sie kręci. Audio kiedyś wkleił filmik jak "nowe" platynki pracują![:]](./images/smilies/splash.gif)
- wyjeździła 5L paliwa, dobrze wyczytałem w temacie? Wtedy silnik pracował jak trzeba?
Nie ma zasady na WSK trzeba po*urwić!!
Powodzenia w nierównej walce!
Miałem podobną prace swojego silnika na wiosnę. Wina zatkany wydech oraz simmery.
wszystko pozmieniałem wyczyściłem gaźniki, świeże paliwo itp itd i za cholerę dojść nie mogłem tak jak Ty. na wolnych chodziła a wysokie już nie
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Co zrobiłem.
1 ustawiłem książkową przerwę platynek,
2 opóźniłem zapłon o jakieś 2mm na kreskach z magneta. odpalam tak samo. (metody prób i błędów większa mniejsza przerwa nic. A na światłach to już gasła.)
3 w akcie desperacji ustawiłem mikro przerwę na platynkach, załączam zapłon wraz ze światłami. kop i pali i jeszcze wkręca.
Niby banał ale jednak. Jak zmierzyłem przezwę to wyszło poniżej 0,15

co do wału jak szybkim sposobem sprawdzić przestawienie czopu w wypadku gdy mamy wał wyjęty z silnika.(jak złożony silnik też jest sposób

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IHyPN6Ro ... e=youtu.be[/youtube]
kręcone 10 min temu i na szybkiego. To nowy wał zmd, nigdy nie latany więc mam pewność że jest dobrze z czopami.
PS: pod koniec widać komarka, a na stole tłok w zalewie w garczku i reszta pier*olnika

Klin powinien być zwrócony w dół. Można się jeszcze bawić domowym sposobem, dorobić listewkę długości ok 15cm i wsadzić w miejsce klina i wtedy będzie widać odchylenie. Dla upartych pomiary poziomnicą oraz na ścianie prostą w pionie linie strzelić

Dołączam dwie foty.
1. wał który dojechał do Saviera 2. wał nowy zmd .
jeszcze pytanie do Ciebie.
- Jakiej produkcji masz platynki? Jeśli obecnej to powodzenia w ustawianiu ja znalazłem jeszcze jakieś stare i sie kręci. Audio kiedyś wkleił filmik jak "nowe" platynki pracują
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- wyjeździła 5L paliwa, dobrze wyczytałem w temacie? Wtedy silnik pracował jak trzeba?
Nie ma zasady na WSK trzeba po*urwić!!

Powodzenia w nierównej walce!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Czyli wychodzi na to że chinol się przestawił bo jak rozbierałem silnik to czopy weszły do środka wału , symeryngów jestem prawie pewien tak jak tłumika że jest ok , piskanie w silniku to chyba nieszczelność na uszczelkach w komorze wału , przy ustawianiu zapłonu była końcówka regulacji na przerywaczu i myślałem ze to krzywka teraz jestem prawie pewien ze to przestawiony wał , skombinuje dobry wał zlepie to do kupy i dam znać co się dzieje.
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Jak będziesz składał to zamiast zwykłego silikonu zastosuj masę uszczelniającą Dirko
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Ok , rozebrałem i złożyłem jeszcze raz , wchodzi na obroty dopóki nie włączę świateł
, w momencie przełączenia kluczykiem na światła np krótkie jest kilkusekundowy brak iskry bo silnik przestaje pracować , gazuje on buczy i po chwili się " budzi " i pracuje nie równo.Czego to jest wina? zwarcie przy silniku w karterze z wyprowadzeń kabli czy coś w lampie?instalacja jest nowa z allegro i robiona według schematu.

- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Ja miałem dokładnie to samo przy źle ustawionym zapłonie.
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
No ale ona pali od kopa bez problemów ?
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Na kacu nie chce mi się czytać całego tematu, ale jeśli przy zgaszonych światłach jest ok, a przy zapalonych nie chce chodzić i nie ma żadnego zwarcia to zostają platyny. 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Jak gaśnie po załączeniu świateł to za duża przerwa na przerywaczu jest.
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
No to co, moja też zapalała z kopa. I też była za duża przerwa na przerywaczuBobsoN pisze:No ale ona pali od kopa bez problemów ?

- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
ok popatrzę jutro platynki i sprawdzę jeszcze raz przerwę
- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Zrobiłem tak : od górnego położenia tłoka cofnąłem na kole 4 cm , przerwa na 0,4 mm , platynki schodzą się równo a ona dalej nie wchodzi na obroty , ledwo pyrka 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
0,4 to za dużo.
Książka w łapę i poczytaj jak poprawnie ustawić zapłon.
I najlepiej 3 mm od GMP, a nie na jakieś cm
Książka w łapę i poczytaj jak poprawnie ustawić zapłon.
I najlepiej 3 mm od GMP, a nie na jakieś cm

- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
teraz się okazało że po kolejnej zmianie wału jest znowu problem , teraz jest luz wzdłużny i lata w silniku
czeka mnie kolejne rozbieranie silnika , wcześniej zaraz po złożeniu było ok bez luzów , dobrze ze mam już kilka wałów na podmiankę to mam w czym wybierać 


- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Wczoraj był ktoś u mnie z forum,nie wiem kto bo zapomniałem zapytać o nick.Problem tkwił w tym że chiński przerywacz w chińskim zapłonie był ciasno obsadzony i nie wyrabiał na obrotach,dlatego tez nie chciała wskoczyć na wyższe obroty,drugi problem z tym że przy zapaleniu świateł obroty spadały i gasła to prawdopodobnie złe już magnesy w kole zamachowym ponieważ trzeba było ustawiać bardzo małą przerwę niewidoczna dla oka,ustawiana była za pomocą żarówki i wtedy coś tam Wieśka gadała,ładnie pracowała ale tez do momentu włączenia świateł,ja osobiście chyba nie posiadam dobrego magneta chociaż mam trzy sztuki jeszcze ale sprawdzę dopiero dzisiaj czy będzie lepiej na innych.Ma ktoś może sprawne stuprocentowo magneto i chciałby sprzedać 

- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Ja na twoim miejscu bym już się nie bawił w szukanie nowego magneta tylko zmianę na cdi. Akumulator + cdi i się powinieneś w 200zł zmieścić, a różnicę w pracy silnika i światłach odczujesz znaczną.
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Też bym przeszedł na cdi chyba. Za jakiś czas znowu platyny będą na śmieci, kupisz nowe i znowu problemy. A minusami cdi chyba jest tylko zabawa przy pierwszej adaptacji.
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Nie ma zadnych zabaw
Wszystko jest proste jak drut

- BobsoN
- Posty: 60
- Rejestracja: 2012-09-12, 17:19
- GG: 6139878
- Moje maszyny: Wsk M06 B3 "Garbuska"
Shl M11 W2 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Założyłem inne magneto i Wieśka jak nowa,wszystko ok ładnie wkręca na obroty na światłach pali od kopa jest git
, dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie koledze z Radzynia Podlaskiego.

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Lublin problem z ustawieniam zapłonu WSK 125
Motor ma palić tak samo na platynach i na CDI. Jak ktoś nie może dojść do ładu na standardzie to pchanie się w modyfikacje tylko pogarsza sprawę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość