WSK 125 M06B3 by Bear
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Co zamierzasz zrobić z zerwanym gwintem pod zębatką?
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Jako iż checi wrocily a dość pokazna sumka wplynela na moje konto można kontynuowal remonotwanie wiesi.
Jak na razie wieska stoi w garażu i czeka na lepsze jutro. Po ostatniej podrozy do Radomia wrocilem z calkiem galantym błotnikiem oraz uchwytem mocowania lampy wraz z resztkami lampy jakie się na nim znajdowaly. Niestety nadal sa male braki w składzie ramy w tym wspomniany na początek ucięty uchwyt mocowania siedzenia, który dorobiłem na szybkiego z kątownika. Albo skas dokupię od kogos te kawałki w wspawal/wyszpifuje albo będę szukal drugiej ramy w ostateczności.
Jak na razie przygotowywuje się do remontu silnika który prawodopodnie będzie skladal piotrBe (brak z mojej strony czasu)
Jak na razie wieska stoi w garażu i czeka na lepsze jutro. Po ostatniej podrozy do Radomia wrocilem z calkiem galantym błotnikiem oraz uchwytem mocowania lampy wraz z resztkami lampy jakie się na nim znajdowaly. Niestety nadal sa male braki w składzie ramy w tym wspomniany na początek ucięty uchwyt mocowania siedzenia, który dorobiłem na szybkiego z kątownika. Albo skas dokupię od kogos te kawałki w wspawal/wyszpifuje albo będę szukal drugiej ramy w ostateczności.
Jak na razie przygotowywuje się do remontu silnika który prawodopodnie będzie skladal piotrBe (brak z mojej strony czasu)
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Prace powoli idą do przodu. Zostały zakupione potrzebne części do złożenia silnika który myśle, że troche dla mnie pojezdzi. W silniku wymieniłem:
-nowe łożyska
-nowe simeringi
-nowe uszczelki
-nowe śruby
-nowe tarcze sprzęgłowe
-nowy łańcuszek
-wal w idealnym stanie lub bliski idealnemu
-nowa tuleja w korbie
-idealne kartery (0 sladów wytarcia/wybicia pochodzą z bardzo mało zjeżdzonego silnika)
-cała skrzynia nówka (zmd)
-wałek zdawczy (zmd)
-zębatka na zdawczy (zmd)
-nowy koszyk sprzęgłowy (zmd)
-nowy tryb pod koszyk (zmd)
-nowe blachy koszyka sprzęgłowego (zmd)
-nowa mała zębatka sprzęgła (zmd)
-kilka rzeczy do CDI
Teraz zostaje zrobienie 1 szlifu i upolowaniu gorzyckiego tłoka. Jeśli nie dam rady czegoś kupić za normalne pieniądze to wsadzę sklepowego na którym kilka motorów już jeździ i na zacierkę nie narzekają.
Co do samej ramy i reszty to narazie stoi i kompletuje czesci. Ostatnio udalo mi sie kupic:
-nowe szkło przód+odbłyśnik (prl)
-uchwyty odblasków przód (prl)
-nowa manetka gazu (prl)
-nowa obejma manetki gazu (prl)
-kluczyk stacyjki (dostałem w prezencie)
-korki do przykręcania boczków razem z blaszkami (prl)
-błotnik tył
-uchwyt lampy tył tzw "stringi"
Do kupienia zostało (tak z grubsza):
-przełącznik świateł
-klamka hamulca+obejma
-klakson
-uchwyt klaksonu
-boczki
-uchwyt obejmy tłumnika
-uchwyt odblasków tył
-szkło lampy tył
Co do samej ramy to około lutego zostanie rozebrana, rama i wszystkie metalowe części pójdą do piaskowania i malowania proszkowego. Resztę odpowiednich rzeczy zostanie ocynkowana. Nad kołami na razie nie myślałem
Wiecej fotek w sobotę.
-nowe łożyska
-nowe simeringi
-nowe uszczelki
-nowe śruby
-nowe tarcze sprzęgłowe
-nowy łańcuszek
-wal w idealnym stanie lub bliski idealnemu
-nowa tuleja w korbie
-idealne kartery (0 sladów wytarcia/wybicia pochodzą z bardzo mało zjeżdzonego silnika)
-cała skrzynia nówka (zmd)
-wałek zdawczy (zmd)
-zębatka na zdawczy (zmd)
-nowy koszyk sprzęgłowy (zmd)
-nowy tryb pod koszyk (zmd)
-nowe blachy koszyka sprzęgłowego (zmd)
-nowa mała zębatka sprzęgła (zmd)
-kilka rzeczy do CDI

Teraz zostaje zrobienie 1 szlifu i upolowaniu gorzyckiego tłoka. Jeśli nie dam rady czegoś kupić za normalne pieniądze to wsadzę sklepowego na którym kilka motorów już jeździ i na zacierkę nie narzekają.
Co do samej ramy i reszty to narazie stoi i kompletuje czesci. Ostatnio udalo mi sie kupic:
-nowe szkło przód+odbłyśnik (prl)
-uchwyty odblasków przód (prl)
-nowa manetka gazu (prl)
-nowa obejma manetki gazu (prl)
-kluczyk stacyjki (dostałem w prezencie)
-korki do przykręcania boczków razem z blaszkami (prl)
-błotnik tył
-uchwyt lampy tył tzw "stringi"
Do kupienia zostało (tak z grubsza):
-przełącznik świateł
-klamka hamulca+obejma
-klakson
-uchwyt klaksonu
-boczki
-uchwyt obejmy tłumnika
-uchwyt odblasków tył
-szkło lampy tył
Co do samej ramy to około lutego zostanie rozebrana, rama i wszystkie metalowe części pójdą do piaskowania i malowania proszkowego. Resztę odpowiednich rzeczy zostanie ocynkowana. Nad kołami na razie nie myślałem

Wiecej fotek w sobotę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Powoli ale do celu
Mimo wszystko szprychy(chociaż nyple) staraj się jakoś ocalić chyba że są wżery jak nie to ocynk .

Mimo wszystko szprychy(chociaż nyple) staraj się jakoś ocalić chyba że są wżery jak nie to ocynk .
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Szprychy z przody wydaje mi sie ze beda ok i je zostawie bo wsk byla garazowana, zadnych oznak rdzy nie miala a w dodatku szprychy zostaly pomalowane 
Mały update tematu. Prace jako tako idą do przodu, silnik się składa i w miedzy czasie kompletuje części do swojej wsk. Niestety dość trudno mi je kupić w jakiś normalnych cenach jeśli się już gdzieś pojawią aczkolwiek jestem dobrej nadziei.
Ostatnio udało mi się zakupić 2 zębatki nowe ZMD w bardzo atrakcyjnej cenie. No i kilka fotek

Mały update tematu. Prace jako tako idą do przodu, silnik się składa i w miedzy czasie kompletuje części do swojej wsk. Niestety dość trudno mi je kupić w jakiś normalnych cenach jeśli się już gdzieś pojawią aczkolwiek jestem dobrej nadziei.
Ostatnio udało mi się zakupić 2 zębatki nowe ZMD w bardzo atrakcyjnej cenie. No i kilka fotek

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Uff, należy coś dodać do tematu. Od 3 tygodni w końcu zagościłem w domu. Oczywiście pierwsze co to sprawdzenie czy wszystko mi przyszło i od razu do garażu. Kupiłem ostatnio kilka ciekawych fantów za pół darmo.
-wałek główny zmd
-2 zębatki na tył
-uchwyt klaksonu/odblasków
-obejmy na króciec
-kapa od oleju "zm"
-klamka hamulca
-uszczelniacze na tył od Aliena (sa ***zajeb***)
Później pomęczyłem się z amorami tył i rozebrałem trochę wsk. Segregacja co do ocynku a co do chromu. Foty trochę słabe ale nie mam kiedy odebrać aparatu od dziewczyny.
-wałek główny zmd
-2 zębatki na tył
-uchwyt klaksonu/odblasków
-obejmy na króciec
-kapa od oleju "zm"
-klamka hamulca
-uszczelniacze na tył od Aliena (sa ***zajeb***)
Później pomęczyłem się z amorami tył i rozebrałem trochę wsk. Segregacja co do ocynku a co do chromu. Foty trochę słabe ale nie mam kiedy odebrać aparatu od dziewczyny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Up z mojej strony.
Części od Matej`a
Nawet w ciepłym pokoju ruda łapie
Czekam na pomalowanie cylindra i leci do szlifu... odbiore to składam.
Reszta szpargałów co u mnie leżą są na zdjęciach wyżej
Pozdro
Części od Matej`a
Nawet w ciepłym pokoju ruda łapie

Czekam na pomalowanie cylindra i leci do szlifu... odbiore to składam.
Reszta szpargałów co u mnie leżą są na zdjęciach wyżej

Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Będziesz gotował Misiowi CX'a ?
Te wałki to srebrzanką są pociągnięte czy taki efekt?

- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Skinder pisze:Będziesz gotował Misiowi CX'a ?
Raczej nie choć jeszcze jest to do ustalenia. Ale jak już to przed szlifem trzeba to zrobić.
nie wnikałem w nie dokładniejSkinder pisze:Te wałki to srebrzanką są pociągnięte czy taki efekt?


- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Łożyska FŁT/PPL? 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
A co jest złego w tych łożyskach? Coś poza tym, że nie mają obcojęzycznej nazwy?Łukasz S. pisze:Łożyska FŁT/PPL?
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Jeśli się na lewo i prawo głosi, że się wszystkie części w silniku ma nowe, w idealnym stanie, zmd,zmd,zmd,zmd to wydaje mi się, że i o łożyskach lepszych powinno się pomyśleć, nic więcej. Miałem te łożyska w romecie na wale i dość szybko je wytłukło... Wiadomo, że nawet takie łożyska w wsce wytrzymają, ale lepsze jest wrogiem dobrego czy jakoś tak...
PS Misiu mówiłeś, że masz nierdzewkę na silnik
PS Misiu mówiłeś, że masz nierdzewkę na silnik

-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Widzę, że wsk robiona z wielkim zapałem. A co do łożysk dlaczego są one zamknięte?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Jak Ci wytłukło łożyska to znaczy że wał był niewycentrowany i bił, albo źle zamontowałeś, albo luźne gniazdo czy też luźny czop...Biorąc pod uwagę obroty jakie kręci silnik 125 i przebiegi jakie osiągają inne podzespoły silnika to polskie łożyska są w sam raz. Bo akurat Kraśnik to jest przyzwoita, średnia półka światowa, nie mówimy tu o CX czy innych no-name.Miałem te łożyska w romecie na wale i dość szybko je wytłukło...
Kupiłeś KOYO dla siebie to bardzo dobrze, świetne łożyska. Ale śmiem twierdzić że nigdy nie wykorzystasz jakości za którą zapłaciłeś. To tak jak wsiąść do autobusu i kupić 3 bilety jednorazowe, tak na wszelki wypadek. Tak więc Twoje sugestie, że "jak ktoś montuje tańsze to już masakra" są trochę nie na miejscu.
Re: WSK 125 M06B3 by Bear
Jesli sie dogadam z kolegą to w silniku wyląduje gorzyc. Jeśli nie to zostanie cx.Będziesz gotował Misiowi CX'a ?
Tak jest. Zanim te łożyska padną to coś innego się prędzej posypie. Moim zdaniem wystarczające do WSK.Łożyska FŁT/PPL?
Pomyłka, ocynk.PS Misiu mówiłeś, że masz nierdzewkę na silnik
Będą otwierane od strony wewnętrznej.Widzę, że wsk robiona z wielkim zapałem. A co do łożysk dlaczego są one zamknięte?
Ogólnie dziś rozebrałem wsk na części pierwsze aczkolwiek zostało mi jeszcze trochę do roboty. W dodatku kupiłem druga ramę która jest w 100% originalna, bez żadnych agro-tuningow jak w mojej. Dałem za nią cale 20zł wiec jestem ucieszony. W dodatku rama ma już zdarty lakier wiec roboty z piaskowaniem będzie mniej.
@up. Dziś do końca został rozebrany stary silnik. Niestety połowa silnika to złom. Dobrze się składa bo ostatnio zamówiłem trochę gratów do silnika i będzie powolne składanie drugiego serca dla wsk, od tak co by się części nie poniewierały.
Jak na razie czeka mnie jeszcze rozbiórka kolejnego silnika widocznego na zdjęciach. Aczkolwiek z niego odratuje się więcej bo był nie wiele jeżdzony. Trochę słabe foty ale zawsze coś. WSK po częściowej rozbiórce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości