WSK 125 M06B3 by Bear

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Adrian. » 2012-08-17, 14:17

Co zamierzasz zrobić z zerwanym gwintem pod zębatką?

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2012-08-19, 11:48

Zamierzam wymienic oczywiscie. Zadnego spawania nie bedzie :)

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2012-12-26, 01:31

Jako iż checi wrocily a dość pokazna sumka wplynela na moje konto można kontynuowal remonotwanie wiesi.
Jak na razie wieska stoi w garażu i czeka na lepsze jutro. Po ostatniej podrozy do Radomia wrocilem z calkiem galantym błotnikiem oraz uchwytem mocowania lampy wraz z resztkami lampy jakie się na nim znajdowaly. Niestety nadal sa male braki w składzie ramy w tym wspomniany na początek ucięty uchwyt mocowania siedzenia, który dorobiłem na szybkiego z kątownika. Albo skas dokupię od kogos te kawałki w wspawal/wyszpifuje albo będę szukal drugiej ramy w ostateczności.
Jak na razie przygotowywuje się do remontu silnika który prawodopodnie będzie skladal piotrBe (brak z mojej strony czasu)

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2013-01-14, 19:32

Prace powoli idą do przodu. Zostały zakupione potrzebne części do złożenia silnika który myśle, że troche dla mnie pojezdzi. W silniku wymieniłem:
-nowe łożyska
-nowe simeringi
-nowe uszczelki
-nowe śruby
-nowe tarcze sprzęgłowe
-nowy łańcuszek
-wal w idealnym stanie lub bliski idealnemu
-nowa tuleja w korbie
-idealne kartery (0 sladów wytarcia/wybicia pochodzą z bardzo mało zjeżdzonego silnika)
-cała skrzynia nówka (zmd)
-wałek zdawczy (zmd)
-zębatka na zdawczy (zmd)
-nowy koszyk sprzęgłowy (zmd)
-nowy tryb pod koszyk (zmd)
-nowe blachy koszyka sprzęgłowego (zmd)
-nowa mała zębatka sprzęgła (zmd)
-kilka rzeczy do CDI :evil:

Teraz zostaje zrobienie 1 szlifu i upolowaniu gorzyckiego tłoka. Jeśli nie dam rady czegoś kupić za normalne pieniądze to wsadzę sklepowego na którym kilka motorów już jeździ i na zacierkę nie narzekają.

Co do samej ramy i reszty to narazie stoi i kompletuje czesci. Ostatnio udalo mi sie kupic:
-nowe szkło przód+odbłyśnik (prl)
-uchwyty odblasków przód (prl)
-nowa manetka gazu (prl)
-nowa obejma manetki gazu (prl)
-kluczyk stacyjki (dostałem w prezencie)
-korki do przykręcania boczków razem z blaszkami (prl)
-błotnik tył
-uchwyt lampy tył tzw "stringi"

Do kupienia zostało (tak z grubsza):
-przełącznik świateł
-klamka hamulca+obejma
-klakson
-uchwyt klaksonu
-boczki
-uchwyt obejmy tłumnika
-uchwyt odblasków tył
-szkło lampy tył

Co do samej ramy to około lutego zostanie rozebrana, rama i wszystkie metalowe części pójdą do piaskowania i malowania proszkowego. Resztę odpowiednich rzeczy zostanie ocynkowana. Nad kołami na razie nie myślałem :)
Wiecej fotek w sobotę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Jakub » 2013-01-14, 20:25

Powoli ale do celu :D
Mimo wszystko szprychy(chociaż nyple) staraj się jakoś ocalić chyba że są wżery jak nie to ocynk .
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2013-01-14, 20:26

Szprychy z przody wydaje mi sie ze beda ok i je zostawie bo wsk byla garazowana, zadnych oznak rdzy nie miala a w dodatku szprychy zostaly pomalowane ;)

Mały update tematu. Prace jako tako idą do przodu, silnik się składa i w miedzy czasie kompletuje części do swojej wsk. Niestety dość trudno mi je kupić w jakiś normalnych cenach jeśli się już gdzieś pojawią aczkolwiek jestem dobrej nadziei.
Ostatnio udało mi się zakupić 2 zębatki nowe ZMD w bardzo atrakcyjnej cenie. No i kilka fotek :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2013-02-09, 00:19

Uff, należy coś dodać do tematu. Od 3 tygodni w końcu zagościłem w domu. Oczywiście pierwsze co to sprawdzenie czy wszystko mi przyszło i od razu do garażu. Kupiłem ostatnio kilka ciekawych fantów za pół darmo.
-wałek główny zmd
-2 zębatki na tył
-uchwyt klaksonu/odblasków
-obejmy na króciec
-kapa od oleju "zm"
-klamka hamulca
-uszczelniacze na tył od Aliena (sa ***zajeb***)
Później pomęczyłem się z amorami tył i rozebrałem trochę wsk. Segregacja co do ocynku a co do chromu. Foty trochę słabe ale nie mam kiedy odebrać aparatu od dziewczyny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: piotrBe » 2013-02-09, 14:33

Up z mojej strony.
100_1328.jpg
100_1330.jpg
100_1331.jpg
100_1332.jpg
100_1333.jpg
100_1334.jpg
100_1335.jpg
100_1336.jpg

Części od Matej`a
100_1342.jpg
100_1343.jpg
100_1344.jpg
Nawet w ciepłym pokoju ruda łapie :roll:

Czekam na pomalowanie cylindra i leci do szlifu... odbiore to składam.

Reszta szpargałów co u mnie leżą są na zdjęciach wyżej ;)
Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Skinder » 2013-02-09, 14:45

Będziesz gotował Misiowi CX'a ? ;-) Te wałki to srebrzanką są pociągnięte czy taki efekt?

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: piotrBe » 2013-02-09, 14:49

Skinder pisze:Będziesz gotował Misiowi CX'a ? ;-)


Raczej nie choć jeszcze jest to do ustalenia. Ale jak już to przed szlifem trzeba to zrobić.
Skinder pisze:Te wałki to srebrzanką są pociągnięte czy taki efekt?
nie wnikałem w nie dokładniej :hyhy: , są ok. Matej`a pytaj co z nimi robił ;D

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-09, 15:03

Łożyska FŁT/PPL? :roll:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Alien » 2013-02-09, 15:18

Łukasz S. pisze:Łożyska FŁT/PPL? :roll:
A co jest złego w tych łożyskach? Coś poza tym, że nie mają obcojęzycznej nazwy?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-09, 15:24

Jeśli się na lewo i prawo głosi, że się wszystkie części w silniku ma nowe, w idealnym stanie, zmd,zmd,zmd,zmd to wydaje mi się, że i o łożyskach lepszych powinno się pomyśleć, nic więcej. Miałem te łożyska w romecie na wale i dość szybko je wytłukło... Wiadomo, że nawet takie łożyska w wsce wytrzymają, ale lepsze jest wrogiem dobrego czy jakoś tak...

PS Misiu mówiłeś, że masz nierdzewkę na silnik :?:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Seba_830 » 2013-02-09, 19:21

Widzę, że wsk robiona z wielkim zapałem. A co do łożysk dlaczego są one zamknięte?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: Alien » 2013-02-09, 19:50

Miałem te łożyska w romecie na wale i dość szybko je wytłukło...
Jak Ci wytłukło łożyska to znaczy że wał był niewycentrowany i bił, albo źle zamontowałeś, albo luźne gniazdo czy też luźny czop...Biorąc pod uwagę obroty jakie kręci silnik 125 i przebiegi jakie osiągają inne podzespoły silnika to polskie łożyska są w sam raz. Bo akurat Kraśnik to jest przyzwoita, średnia półka światowa, nie mówimy tu o CX czy innych no-name.

Kupiłeś KOYO dla siebie to bardzo dobrze, świetne łożyska. Ale śmiem twierdzić że nigdy nie wykorzystasz jakości za którą zapłaciłeś. To tak jak wsiąść do autobusu i kupić 3 bilety jednorazowe, tak na wszelki wypadek. Tak więc Twoje sugestie, że "jak ktoś montuje tańsze to już masakra" są trochę nie na miejscu.

bear

Re: WSK 125 M06B3 by Bear

Post autor: bear » 2013-02-09, 20:33

Będziesz gotował Misiowi CX'a ?
Jesli sie dogadam z kolegą to w silniku wyląduje gorzyc. Jeśli nie to zostanie cx.
Łożyska FŁT/PPL?
Tak jest. Zanim te łożyska padną to coś innego się prędzej posypie. Moim zdaniem wystarczające do WSK.
PS Misiu mówiłeś, że masz nierdzewkę na silnik
Pomyłka, ocynk.
Widzę, że wsk robiona z wielkim zapałem. A co do łożysk dlaczego są one zamknięte?
Będą otwierane od strony wewnętrznej.

Ogólnie dziś rozebrałem wsk na części pierwsze aczkolwiek zostało mi jeszcze trochę do roboty. W dodatku kupiłem druga ramę która jest w 100% originalna, bez żadnych agro-tuningow jak w mojej. Dałem za nią cale 20zł wiec jestem ucieszony. W dodatku rama ma już zdarty lakier wiec roboty z piaskowaniem będzie mniej.

@up. Dziś do końca został rozebrany stary silnik. Niestety połowa silnika to złom. Dobrze się składa bo ostatnio zamówiłem trochę gratów do silnika i będzie powolne składanie drugiego serca dla wsk, od tak co by się części nie poniewierały.
Jak na razie czeka mnie jeszcze rozbiórka kolejnego silnika widocznego na zdjęciach. Aczkolwiek z niego odratuje się więcej bo był nie wiele jeżdzony. Trochę słabe foty ale zawsze coś. WSK po częściowej rozbiórce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości