WSK Kobuz 198? Odbudowa
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
WSK Kobuz 198? Odbudowa
Witam,
W grudniu wraz z kolegą (Mitek) zakupiliśmy od znajomego dwa motocykle WSK 175. Wspomniany kolega zakupił kobuza z papierami za 1000 zł . A ja wybrałem tańszy egzemplarz za 500 zł. Motocykle przestały w szopie parę lat.
Moja WSK była nieudolnie odpicowana zbiornik i boczki pomalowane bez wcześniejszego oczyszczenia na kolor czerwony a część ramy oraz błotniki na czarny. Ogólnie stan oceniam na dostateczny:
Wady:
- siedzenie w stanie fatalnym, pokrowiec założony przy pomocy sznurka gąbka w stanie dobrym, blacha pod siedzeniem to sama rdza
- brak kierunkowskazów, przerywacza oraz włącznika
- elektryka masakra podłączone na krótko bez akumulatora iskra bardzo mizerna
-kranik niesprawny
-gaźnik niekompletny i zapchany brak trzpienia do podpompowania paliwa i tulejki ssania
-prawa klamka połamana
-opony w stanie agonalnym
-uszkodzony mechanizm kopniaka (brak sprężyny wyszczerbiony wałek)
Zalety:
-silnik w dobrym stanie kompresja OK
-skrzynia ok
-motocykl jest w miarę kompletny
-korozja tylko powierzchowna
-cena
Motocykl mam zamiar odbudować najlepiej jak potrafię, lecz na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie przywrócić WSK do stanu w jakim wyjechała z fabryki. Niektórzy zapewne powiedzą że lepiej to robić powoli przez lata, jednak dla mnie priorytetem jest doprowadzenie jej do stanu użyteczności zarejestrowanie i rozkoszowanie się jazdą. A z czasem przyjdzie czas na przywrócenie do stanu pierwotnego.
WSK w stodole u poprzedniego właściciela: WSK w garażu: WSK jest pierwszym motocyklem który mam zamiar odbudować.
Dotychczas odrestaurowałem jedynie motorower Komar :
W lutym z racji ferii rozpocząłem odbudowę motocykla.
Pracę rozpocząłem od rozebrania motocykla na części pierwsze : Następnie zakupiłem najpotrzebniejsze części : Widziałem na forum opinie iż uszczelki papierowe przeciekają. Stosowałem je podczas remontu Komara smarowałem je wtedy towotem przed założeniem i jak na razie nie widać aby coś się pociło.
Rama rozebrana na części i zabezpieczona trafiła do piaskowania i malowania proszkowego: Koło były w opłakanym stanie tymczasowo zostały pomalowane proszkowo w całości bez rozbierania w przyszłości planuję zakupić komplet szprych oraz nowe obręcze. Gaźnik po remoncie : nowe uszczelki, trzpień pompki paliwa oraz tulejka ssania. Wszystko umyte i wyczyszczone, nowe linki.
W grudniu wraz z kolegą (Mitek) zakupiliśmy od znajomego dwa motocykle WSK 175. Wspomniany kolega zakupił kobuza z papierami za 1000 zł . A ja wybrałem tańszy egzemplarz za 500 zł. Motocykle przestały w szopie parę lat.
Moja WSK była nieudolnie odpicowana zbiornik i boczki pomalowane bez wcześniejszego oczyszczenia na kolor czerwony a część ramy oraz błotniki na czarny. Ogólnie stan oceniam na dostateczny:
Wady:
- siedzenie w stanie fatalnym, pokrowiec założony przy pomocy sznurka gąbka w stanie dobrym, blacha pod siedzeniem to sama rdza
- brak kierunkowskazów, przerywacza oraz włącznika
- elektryka masakra podłączone na krótko bez akumulatora iskra bardzo mizerna
-kranik niesprawny
-gaźnik niekompletny i zapchany brak trzpienia do podpompowania paliwa i tulejki ssania
-prawa klamka połamana
-opony w stanie agonalnym
-uszkodzony mechanizm kopniaka (brak sprężyny wyszczerbiony wałek)
Zalety:
-silnik w dobrym stanie kompresja OK
-skrzynia ok
-motocykl jest w miarę kompletny
-korozja tylko powierzchowna
-cena
Motocykl mam zamiar odbudować najlepiej jak potrafię, lecz na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie przywrócić WSK do stanu w jakim wyjechała z fabryki. Niektórzy zapewne powiedzą że lepiej to robić powoli przez lata, jednak dla mnie priorytetem jest doprowadzenie jej do stanu użyteczności zarejestrowanie i rozkoszowanie się jazdą. A z czasem przyjdzie czas na przywrócenie do stanu pierwotnego.
WSK w stodole u poprzedniego właściciela: WSK w garażu: WSK jest pierwszym motocyklem który mam zamiar odbudować.
Dotychczas odrestaurowałem jedynie motorower Komar :
W lutym z racji ferii rozpocząłem odbudowę motocykla.
Pracę rozpocząłem od rozebrania motocykla na części pierwsze : Następnie zakupiłem najpotrzebniejsze części : Widziałem na forum opinie iż uszczelki papierowe przeciekają. Stosowałem je podczas remontu Komara smarowałem je wtedy towotem przed założeniem i jak na razie nie widać aby coś się pociło.
Rama rozebrana na części i zabezpieczona trafiła do piaskowania i malowania proszkowego: Koło były w opłakanym stanie tymczasowo zostały pomalowane proszkowo w całości bez rozbierania w przyszłości planuję zakupić komplet szprych oraz nowe obręcze. Gaźnik po remoncie : nowe uszczelki, trzpień pompki paliwa oraz tulejka ssania. Wszystko umyte i wyczyszczone, nowe linki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-02-28, 16:38 przez Flarion, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arek19973
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
- Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Wska w fajnym stanie do remontu . Co do uszczelek, to jeżeli kartery będą miały powierzchnię przylegającą pokrzywioną, to taka uszczelka nic nie da, nawet hermetyk tu nie pomoże Jeżeli chcesz zrobić raz, a porządnie warto kupić gambit, dostaniesz go w chyba każdym sklepie rolniczym Ogólnie to życzę powodzenia
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Pompka przyśpieszająca w wsk
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Sorka chodziło mi o trzpień do pod pompowania paliwa. Jakiej grubości ten gambit ? Czy boczki w mojej WSK są od 175 ? Ktoś wie jaki to może być rocznik ? Czy na zbiorniku powinny być gumy jeżeli tak to jaki kształt ?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Kwadratowe błotniki - 82-83r? Zajrzyj pod automat stopu, tam jest data produkcji - jeśli nie był zmieniany oczywiście. Na sygnale też powinna być data produkcji. Boczki masz dobre zamień się tylko z kimś napisami bo masz od 125tki. Jedziesz z remontem
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
W 84 też były kwadratowe
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Jakiej grubości gambit na uszczelki ?
Czy na zbiorniku powinny być gumy jeżeli tak to jaki kształt ?
A więc czas na kolejne zakupy:
Potrzebuję blachę pod siedzenie, emblematy komplet oraz przełącznik kierunków. Jeżeli ktoś posiada te części niech pisze na priv.
Czy amortyzatory tylne mam kompletne ? Nie powinny tam być jakieś szklanki ?
Zastanawiam się nad kolorem zbiornika boczków oraz błotników. Mam dylemat między całą czarną (bardzo mi się podoba) lub taki jak w oryginale tzn pomarańczowo biała. Co sądzicie ?
Czy na zbiorniku powinny być gumy jeżeli tak to jaki kształt ?
A więc czas na kolejne zakupy:
Potrzebuję blachę pod siedzenie, emblematy komplet oraz przełącznik kierunków. Jeżeli ktoś posiada te części niech pisze na priv.
Czy amortyzatory tylne mam kompletne ? Nie powinny tam być jakieś szklanki ?
Zastanawiam się nad kolorem zbiornika boczków oraz błotników. Mam dylemat między całą czarną (bardzo mi się podoba) lub taki jak w oryginale tzn pomarańczowo biała. Co sądzicie ?
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
- Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Amorki są ok , gum na baku nie powinno być , odnośnie kolorystyki- to Twój motocykl
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Kobuz bez gum? Gumy jak najbardziej mile widziane!motolis pisze: gum na baku nie powinno być
Rok obstawiam 83-84.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Pomalowana dźwignia hamulca!
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Jaka powinna być ? Chromowana ? Jeżeli tak to musi poczekać na lepsze czasy aktualnie nie planuję niczego chromować.AudioBas pisze:Pomalowana dźwignia hamulca!
Kierownica także jest malowana ;/ Cybanty prawdopodobnie też pomaluję. A w przyszłości tak jak napisałem w pierwszym poście będę się starał doprowadzić do stanu w jakim wyjechała z fabryki i wtedy przyjdzie pora na chromy.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Mogłeś dać w ocynk:
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
W jakiej firmie to robiłeś ?
Ile zapłaciłeś ?
Trzeba samemu przygotowywać powierzchnię ?
Ile zapłaciłeś ?
Trzeba samemu przygotowywać powierzchnię ?
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Polecam się jak coś. (Patrz podpis )
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Mały update. A więc :
-wyczyściłem sprężyny tylnych amortyzatorów
Górny przed czyszczeniem dolny po.
Na razie tylko sprężyny, amortyzatory (malowanie) muszą poczekać na cieplejsze dni. -wyczyściłem kratery i obudowy boczne
Kąpiel w gorącej wodzie + płyn a następnie czyściwo stalowe. -wymieniłem łożysko i uszczelniacz -złożyłem wstępnie skrzynie Skrzynie rozebrałem ponieważ na wałku głównym miałem sporu luz osiowy, dzięki wymianie łożyska i odpowiedniemu jego osadzenie pozbyłem się go. Przed rozebraniem wchodziła tylko 1 0 2 i 3. Aktualnie wskakują 1 0 2 0 3 0 4.
-poza tym umyłem cylinder i głowicę preparatem do czyszczenia silników muszę przyznać że efekt całkiem niezły jak na środek za 13zł. Zdjęcia cylindra wstawię kolejnym razem.
-wyczyściłem sprężyny tylnych amortyzatorów
Górny przed czyszczeniem dolny po.
Na razie tylko sprężyny, amortyzatory (malowanie) muszą poczekać na cieplejsze dni. -wyczyściłem kratery i obudowy boczne
Kąpiel w gorącej wodzie + płyn a następnie czyściwo stalowe. -wymieniłem łożysko i uszczelniacz -złożyłem wstępnie skrzynie Skrzynie rozebrałem ponieważ na wałku głównym miałem sporu luz osiowy, dzięki wymianie łożyska i odpowiedniemu jego osadzenie pozbyłem się go. Przed rozebraniem wchodziła tylko 1 0 2 i 3. Aktualnie wskakują 1 0 2 0 3 0 4.
-poza tym umyłem cylinder i głowicę preparatem do czyszczenia silników muszę przyznać że efekt całkiem niezły jak na środek za 13zł. Zdjęcia cylindra wstawię kolejnym razem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Ładna baza do odbudowy Powodzenia w pracach. Widzę że masz napis na boczku 125 jak chcesz mogę się wymienić za napis 175.
- Jekub
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-03-21, 21:46
- GG: 2703112
- Moje maszyny: 6x Komar
4x Jawa
3x Romet
2x Simson
WSK 125
Tomos
126pe - Lokalizacja: Radomsko
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
czym czyściłeś sprężyny?
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Sprężyny czyściłem czyściwem stalowym + pasta aluchrom a w środku to czyściwo nawijałem na szczotkę do mycia słoików smarowałem pastą i szorowałem.
WSK powinna mieć znaczek po obydwu stronach czy tylko z jednej ?krzysiek200 pisze:Ładna baza do odbudowy Powodzenia w pracach. Widzę że masz napis na boczku 125 jak chcesz mogę się wymienić za napis 175.
- Flarion
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa) - Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Kolejny mały update:
-silnik złożony trochę się pomęczyłem ale jakoś się udało, łożysko igiełkowe to koszmar
Niestety nie obyło się bez strat, podczas zakładania cylindra pękł jeden pierścionek. Macie może jakiś dobry patent na wkładanie tłoka do cylindra ? -założyłem też nowe fartuchy dętki i oponki a oto efekt :
-silnik złożony trochę się pomęczyłem ale jakoś się udało, łożysko igiełkowe to koszmar
Niestety nie obyło się bez strat, podczas zakładania cylindra pękł jeden pierścionek. Macie może jakiś dobry patent na wkładanie tłoka do cylindra ? -założyłem też nowe fartuchy dętki i oponki a oto efekt :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa
Sposób jest opisany w książce Załęskiego, można się też ratować opaskami skręcanymi.Flarion pisze:Kolejny mały update:
Macie może jakiś dobry patent na wkładanie tłoka do cylindra ?
najlepiej taką:
Ale w sklepach typu "ziarno" z metalami głównie są te:
Będzie kolejny sprzęt przywrócony do życia. Powodzenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości