M21MM250

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

M21MM250

Post autor: Skinder » 2012-12-30, 01:08

Witam. Pozwoliłem sobie założyć temat o mojej WSK, ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. Powinno być w profesjonalnych, ale poczekam na jakiegoś założyciela. WSK, a raczej to co z niej zostało wpadło w moje ręce podczas zlotu w Działdowie, upolowałem sobie złom za 70zł na allegro (rama, przód kos, jakieś śmieci jawy, kiera z osprzętem), pojechałem na zlot, zostawiłem dudka, pojechałem do Mławy odebrać złom i wysiadłem w Gródkach. Po głębszych oględzinach okazało się, że rama jest od 175 z 81r, ktoś zeswapował do niej silnik od rometa albo coś w te deseń. Pozatym, wszędzie pełno powierconych otworów, poobcinanych elementów i patentów. Stwierdziłem dzisiaj, że zanim zrobie sobie ramę do ES'a tak na tip top to ogarne sobie te ramę tak, żeby można było w czymś przetestować silnik. Oś wahacza poszła lekko, więc nie będzie większych problemów z poskładaniem tego, ogółem po ok 40 minutach wszystko było rozebrane. Załatałem pare dziur, odciąłem resztki jakiś kikutów, zeszlifowałem wszystko na równo, i urwałem przednie mocowania silnika - spawy zrobiły na mnie całkiem pozytywne wrażenie, coś w stylu filmu "Spawanie z Wrocławia" :mrgreen: Wczoraj przygotowałem silnik do odpału, odnalazłem iskrę, wyczyściłem i przygotowałem gaźnik, ogółem zostało tylko podpięcie akumulatora, dostarczenie paliwa i ogień, ale wszystko w swoim czasie. Plany? Zapodać EM250, zmienić promień skrętu poprzez cofnięcie zbiornika i siedzenia do tyłu, odchudzić i wzmocnić ramę, załatać i wyprostować resztę niedomagań. Pare spust-fotek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:roll:

Awatar użytkownika
roberto
Posty: 125
Rejestracja: 2012-10-29, 00:05
GG: 3876029
Moje maszyny: WSK 175 X 3
Lokalizacja: CAL / Aleksanadrów Kujawski
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: roberto » 2012-12-30, 01:15

jestem ciekaw co z tego wyjdzie . ale pracy to masz od groma przy tym

sebek123
Posty: 13
Rejestracja: 2012-02-12, 17:13
GG: 0
Moje maszyny: Junak m10
Lokalizacja: sokołów podlaski

Re: M21EM250

Post autor: sebek123 » 2012-12-30, 17:03

Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Grabar96 » 2012-12-30, 17:30

sebek123 pisze:Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
Trzeba być dobrej myśli że jednak to monstrum wytoczy się z garażu o własnych siłach :mrgreen: .
albo rama znowu poleci w kąt.
Nie mam czasu tracić czas

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: z-tomek » 2012-12-30, 17:33

Pokaż zdjęcia tych spawów

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: wujcio » 2012-12-30, 18:19

dołączy do gniotów skindera :D

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2012-12-30, 19:48

Zdjęć spawów nie mam bo zeszlifowałem je, aby te kawałki mocowań gdzieś mam. Co do poprzednich ram, cały czas szukam materiału na główki i kogoś kto je u mnie wytoczy. To samo tyczy się belki w obu ramach, które żeby zrobić muszę mieć na czym, bo wiertarką odręcznie jest raczej z góry skazanym na niepowodzenie pomysłem.
:roll:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-01-22, 22:34

Korzystając z dostępu do laseru stwierdziłem, że warto sprawdzić co i jak. Wykonałem więc projekt przednich mocowań boczków i oddałem do firmy. Wyszło całkiem fajnie, mocowanka zostały dogięte i przyspawane w nowym miejscu - zbiornik, kanapa i boczki są cofnięte o ok 12mm. W międzyczasie rama schudła jeszcze pare gram o reszte złomu i mocowań, połatałem pare pozostałych otworów i loch, zaprojektowałem do wycięcia tylne mocowania silnika oraz skołowałem do nich tuleje. Projektują się przednie mocowania silnika, ale o tym innym razem. W planie jest jeszcze podwieszenie silnika za głowicę tak jak w mz. Póki co pare fot, ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:roll:

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: peter125-175 » 2013-01-22, 22:43

Fajnie wyglądają mocowania boczków.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Alien » 2013-01-22, 23:06

ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami :roll:
Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:

W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur :) także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)

Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-01-22, 23:32

Alien pisze:Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co :?:
Wybacz, ale jak już się czepiamy to wiedz, że ja nie pije ;-)
Alien pisze:W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend :)
A to nie stanowi różnicy, dalej spawam w ciemnym garażu, nie mam innych warunków póki co. Detale ułatwiają prace i znacząco skracają czas, teraz mam możliwości praktycznie na miejscu i od ręki, więc grzechem by było nie korzystać :)
Alien pisze:Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
Oczywiście wszystko wcześniej zostało dokładnie sprawdzone i opomiarowane. Prototyp wykonany z drewna zostawał przywiązany do fundamentu a siła to nic innego jak wóz z koniem po drugiej stronie :) Całość oczywiście została opomiarowana 40 letnią wagą łazienną wskazującą z dokładnością do ok 10kg, więc dokładność jest w zupełności wystarczająca. :roll:

A tak poważnie, spodziewałeś się jakiegoś profesjonalnego wywodu? ;-) Po 4 dniach pracy w autocadzie i solidworksie ciężko jest oczekiwać jakiś konkretów, a skoro mam już wykonany projekt, to dlaczego by nie oznaczyć go i w formie jaj/żartu/zabawy nie zobaczyć jak się zachowa pod jakimś obciążeniem i nie zrobić zrzutu? Oczywiście jednak zapewniam - oba przednie mocowania są bezpieczne w użyciu :roll: Traktuje to jako hobby i na takim poziomie mnie to w zupełności wystarcza i satysfakcjonuje, wiedza jest jaka jest, zdrowie też jak i warunki także dziękować Bogu za dary i nic innego nie pozostaje jak robić ;) Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy, i nie ukrywam, że mam cichą nadzieję, że będziesz tutaj zaglądał częściej coby można się nauczyć nieco na swoich lub dobrze by było - i cudzych błędach ;-)
:roll:

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Alien » 2013-01-23, 00:08

Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy
Panie, to że się o coś pytam nie jeszcze znaczy że próbuję Cię zgasić. Pytałem z czystej ciekawości. W każdym razie będę temu tematowi będę kibicował, na laserze można cuda zrobić do wueski i taką robotę lubię.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: AudioBas » 2013-01-23, 00:24

Wrocław czeka na dokończenie projektu i kibicuje!

Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz? :P
Szukałem!

Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-04-24, 21:46

Panowie bez spamu :roll: Apropo lasera to dzisiaj dostałem mocowania silnika, które wreszcie w poniedziałek zachciało mi się podrzucić. Tuleje dorobione już wcześniej, na dniach ogarnę tulejki na przód i będzie można pospawać. Zostanie w sumie kupienie poduch i można przymierzyć silnik :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:roll:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Skinder » 2013-05-03, 01:49

Przepychu w temacie nie ma, ciekawe dlaczego :oops: Jestem po pierwszych przymiarkach, dystansowanie wstępnie ogarnięte, wszystko wyda i pasuje, muszę tylko wytoczyć tuleje dodatkowe i tył skończony :) Poduchy na przód też już jest wstępna koncepcja, jutro rozrysuje projekt i w poniedziałek postram się podrzucić laserowcom. Górna poducha niestety niebardzo zgrywa się ze zbiornikiem, będzie trzeba ciut podnieść do góry.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:roll:

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: jannex » 2013-05-03, 06:41

Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: auriol77 » 2013-05-03, 09:11

Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: krzysiek127 » 2013-05-03, 11:40

Eksperymentowanie z customem, to własnie zabawa z niestandardowymi rozwiazaniami.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: M21EM250

Post autor: Sebastian440 » 2013-05-03, 11:50

Gaźnik na ramie to detal, małe spawanie i niema problemu :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2226
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21MM250

Post autor: Skinder » 2013-05-03, 13:26

jannex pisze:Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
Faktycznie, dzięki ;)
auriol77 pisze:Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
Powiedz to komuś kto do E30 wrzucił V8 :mrgreen: Gaźnik nie jest problemem, wystarczy zmienić kruciec od TS i będzie grało, mam taki ale niestety pęknięty. I tak będę jeszcze raz zrzucał dolot to zamienie krućce na próbę i dam foto jak leży :cool:
:roll:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości