
M21MM250
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
M21MM250
Witam. Pozwoliłem sobie założyć temat o mojej WSK, ale nie wiedziałem gdzie to umieścić. Powinno być w profesjonalnych, ale poczekam na jakiegoś założyciela. WSK, a raczej to co z niej zostało wpadło w moje ręce podczas zlotu w Działdowie, upolowałem sobie złom za 70zł na allegro (rama, przód kos, jakieś śmieci jawy, kiera z osprzętem), pojechałem na zlot, zostawiłem dudka, pojechałem do Mławy odebrać złom i wysiadłem w Gródkach. Po głębszych oględzinach okazało się, że rama jest od 175 z 81r, ktoś zeswapował do niej silnik od rometa albo coś w te deseń. Pozatym, wszędzie pełno powierconych otworów, poobcinanych elementów i patentów. Stwierdziłem dzisiaj, że zanim zrobie sobie ramę do ES'a tak na tip top to ogarne sobie te ramę tak, żeby można było w czymś przetestować silnik. Oś wahacza poszła lekko, więc nie będzie większych problemów z poskładaniem tego, ogółem po ok 40 minutach wszystko było rozebrane. Załatałem pare dziur, odciąłem resztki jakiś kikutów, zeszlifowałem wszystko na równo, i urwałem przednie mocowania silnika - spawy zrobiły na mnie całkiem pozytywne wrażenie, coś w stylu filmu "Spawanie z Wrocławia"
Wczoraj przygotowałem silnik do odpału, odnalazłem iskrę, wyczyściłem i przygotowałem gaźnik, ogółem zostało tylko podpięcie akumulatora, dostarczenie paliwa i ogień, ale wszystko w swoim czasie. Plany? Zapodać EM250, zmienić promień skrętu poprzez cofnięcie zbiornika i siedzenia do tyłu, odchudzić i wzmocnić ramę, załatać i wyprostować resztę niedomagań. Pare spust-fotek:

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- roberto
- Posty: 125
- Rejestracja: 2012-10-29, 00:05
- GG: 3876029
- Moje maszyny: WSK 175 X 3
- Lokalizacja: CAL / Aleksanadrów Kujawski
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
jestem ciekaw co z tego wyjdzie . ale pracy to masz od groma przy tym
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-02-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak m10
- Lokalizacja: sokołów podlaski
Re: M21EM250
Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom
- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Trzeba być dobrej myśli że jednak to monstrum wytoczy się z garażu o własnych siłachsebek123 pisze:Wyjdzie tak jak zawsze niedokończony złom

albo rama znowu poleci w kąt.
Nie mam czasu tracić czas
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Pokaż zdjęcia tych spawów
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
dołączy do gniotów skindera 

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Zdjęć spawów nie mam bo zeszlifowałem je, aby te kawałki mocowań gdzieś mam. Co do poprzednich ram, cały czas szukam materiału na główki i kogoś kto je u mnie wytoczy. To samo tyczy się belki w obu ramach, które żeby zrobić muszę mieć na czym, bo wiertarką odręcznie jest raczej z góry skazanym na niepowodzenie pomysłem.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Korzystając z dostępu do laseru stwierdziłem, że warto sprawdzić co i jak. Wykonałem więc projekt przednich mocowań boczków i oddałem do firmy. Wyszło całkiem fajnie, mocowanka zostały dogięte i przyspawane w nowym miejscu - zbiornik, kanapa i boczki są cofnięte o ok 12mm. W międzyczasie rama schudła jeszcze pare gram o reszte złomu i mocowań, połatałem pare pozostałych otworów i loch, zaprojektowałem do wycięcia tylne mocowania silnika oraz skołowałem do nich tuleje. Projektują się przednie mocowania silnika, ale o tym innym razem. W planie jest jeszcze podwieszenie silnika za głowicę tak jak w mz. Póki co pare fot, ostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po coostatnio moda jest na takie z projektów, to też wrzucam, dodatkowo kilka kolorowych z obciążeniami

W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur


Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Wybacz, ale jak już się czepiamy to wiedz, że ja nie pijeAlien pisze:Czasami nie wiem do czego Ty tak właściwie pijesz i po co![]()

A to nie stanowi różnicy, dalej spawam w ciemnym garażu, nie mam innych warunków póki co. Detale ułatwiają prace i znacząco skracają czas, teraz mam możliwości praktycznie na miejscu i od ręki, więc grzechem by było nie korzystaćAlien pisze:W każdym razie ja się bardzo cieszę że poszedłeś w stronę projektowania detali komputerowo - lepsze to niż spawanie w ciemnym garażu kolejnego egzemplarza z serii Murzyn/Gniot/Paszczur także ja chętnie pooglądam takie zdjęcia skoro już mamy taki trend

Oczywiście wszystko wcześniej zostało dokładnie sprawdzone i opomiarowane. Prototyp wykonany z drewna zostawał przywiązany do fundamentu a siła to nic innego jak wóz z koniem po drugiej stronieAlien pisze:Co do zdjęć z kolorkami i mocowań silnika to nie rozumiem np. w jaki sposób tam zostało zadane obciążenie i skąd wziąłeś wartości sił/momentów. Możesz to rozwinąć?


A tak poważnie, spodziewałeś się jakiegoś profesjonalnego wywodu?




- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Panie, to że się o coś pytam nie jeszcze znaczy że próbuję Cię zgasić. Pytałem z czystej ciekawości. W każdym razie będę temu tematowi będę kibicował, na laserze można cuda zrobić do wueski i taką robotę lubię.Mimo to cieszy mnie to, że poświęciłeś swój czas aby mnie zgasić tutaj we własnym temacie - piaskownicy
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Wrocław czeka na dokończenie projektu i kibicuje!
Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz?
Szukałem!
Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
Czemu się nie chwaliłeś, że na laserze palisz?

Szukałem!
Może wypalisz kilka ciekawych rzeczy do Naszych sprzętów?
Np tą blaszkę od napędu ślimaka, podkładki dystansujące skrzynię chyba za cieniutkie na laser?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Panowie bez spamu
Apropo lasera to dzisiaj dostałem mocowania silnika, które wreszcie w poniedziałek zachciało mi się podrzucić. Tuleje dorobione już wcześniej, na dniach ogarnę tulejki na przód i będzie można pospawać. Zostanie w sumie kupienie poduch i można przymierzyć silnik 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Przepychu w temacie nie ma, ciekawe dlaczego
Jestem po pierwszych przymiarkach, dystansowanie wstępnie ogarnięte, wszystko wyda i pasuje, muszę tylko wytoczyć tuleje dodatkowe i tył skończony
Poduchy na przód też już jest wstępna koncepcja, jutro rozrysuje projekt i w poniedziałek postram się podrzucić laserowcom. Górna poducha niestety niebardzo zgrywa się ze zbiornikiem, będzie trzeba ciut podnieść do góry.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.
- krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Eksperymentowanie z customem, to własnie zabawa z niestandardowymi rozwiazaniami.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.
Podoba mi się, kibicuję projektowi.
Moja Wueska -> viewtopic.php?f=72&t=10182
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: M21EM250
Gaźnik na ramie to detal, małe spawanie i niema problemu 

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21MM250
Faktycznie, dziękijannex pisze:Masz błąd w oznaczeniu tematu. Silnik EM250 był stosowany w Mz ETZ 250 a tym masz silnik z tropika z garem i głowicą ts więc jego oznaczenie to MM250/2 albo mm250/3.

Powiedz to komuś kto do E30 wrzucił V8auriol77 pisze:Za duży gabarytowo silnik do tej ramy. Wygląda to trochę karykaturalnie. Gaźnik prawie o ramę się opiera.


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości