Witam wszystkich. Chciałbym zaprezentować moją WSK-ę. Motocykl kupiłem rok temu od starszego faceta , który wcisnął mi bajerkę , że jest pierwszym właścicielem itd itp. WSK nie była rewelacyjna , ale silnik który dostałem do niej gratis zrekompensował jej stan. Po zakupie przyjechawszy nią do domu zrobiłem szybki przegląd stanu technicznego. Motor miał wszystko oryginalne lecz długo stał i w krótkim czasie jego eksploatacji zaczęły wychodzić problemy. Opony z 84r rozkleiły się , zastąpiłem je nowymi (chińskimi ) , łańcuch napędowy był też dość stary ponieważ rozkruszył się po tygodniu. Następnie stacyjka nie łączyła więc kupiłem nową. Sprzęgło ślizgało , to wymieniłem tarcze lecz problem do końca nie ustąpił. Tylni błotnik był nie zbyt profesjonalnie zamalowany dlatego postanowiłem pomalować go na swój sposób tj podkład + lakier w spreju. Obecnie borykam się z luzem na sworzniu tłokowym. Po sezonie 2013 biorę się ostro za naprawę OBYDWU silników. Wszystko chciałbym robić na oryginalnych częściach z epoki. W planach : szlif cylindra, regeneracja wału, wymiana łożysk na SKF , tłok pójdzie r2 oryginalny kompletny z epoki, łańcuszek sprzęgłowy prawdopodobnie też wymienię lecz nie wiem jeszcze na jaki dokładnie, zapłon zostanie fabryczny.Wymienię także amortyzatory tył ponieważ leją olejem , prawdopodobnie zastosuje pełne. W planach mam także zakup nowego koła na tył. Poniżej kilka zdjęć mojej WSK.
Zapraszam do komentowania. Wątek co jakiś czas będę aktualizował.
WSK 175 M21W2 1983r.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
WSK 175 M21W2 1983r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tony
- Posty: 352
- Rejestracja: 2009-05-25, 17:46
- GG: 1927416
- Moje maszyny: WSK M06B3 83r.M06B3 "Bąk"76r.JAWATS350 87r.MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Sobków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
Ładna czwórka powodzenia w pracach 

Moje byłe moto
-> viewtopic.php?f=72&t=8095 <-

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
Piękna czwóra dbaj o nią i remontuj na oryginałach gdybyś potrzebował coś z oryginału do silnika chętnie służę
zapraszam do mnie przy okazji zobaczysz sobie wał po regeneracji na starej korbie nie polecam tych nowych no chyba ze tulejkę zmienisz na brązową i łożysko na lepsze 


-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
ciekawa baza
Dobrze zrobiona czwórka jest fajnym motorem 


- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
W końcu udało mi się zdobyć gaźnik od teścia 
Zalety : w końcu sucho pod gaźnikiem , dłuższe biegi , lepiej odpala jak zimny
Wkrótce sprawdzę spalanie i zdam relacje. V-max jest mniejszy niż na poprzednim gaźniku.
Gdyby dało się zamontować kruciec od panoni który dostałem wraz z gaźnikiem , mieszanka paliwowo-powietrzna dostała by się szybciej do komory spalania. Ale zostanę przy oryginalnym krućcu.

Zalety : w końcu sucho pod gaźnikiem , dłuższe biegi , lepiej odpala jak zimny

Wkrótce sprawdzę spalanie i zdam relacje. V-max jest mniejszy niż na poprzednim gaźniku.
Gdyby dało się zamontować kruciec od panoni który dostałem wraz z gaźnikiem , mieszanka paliwowo-powietrzna dostała by się szybciej do komory spalania. Ale zostanę przy oryginalnym krućcu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
Witam po krótkiej przerwie :-> Ostatnio opisywałem nowy nabytek gaźnik" teścia" . Po 100km okazało się , że szału nie ma i dupy nie urywa
Dlatego ze starego założyłem korpus a komorę pływakową dałem z nowego. Motor pali średnio 3,5L/100km v max = 100km/h
mogłoby być lepiej. Dzisiaj zrobiłem polerkę całemu motocyklowi ,bo spod błota go nie było widać
Wymieniłem też olej na hipol GL-4 80W-90
Efektem tego zabiegu jest prawidłowa praca sprzęgła ( zero poślizgu). WSK ma obecnie 21122km przebiegu i prawdopodobnie do 25kkm nie będzie robione nic przy silniku
Dopiero zimą się za niego wezmę.
Wrzucam kilka fotek. Panowie czego mi brakuje w tłumiku? Mam tą wkładkę z otworami ale chyba powinna być jeszcze jedna?



Wymieniłem też olej na hipol GL-4 80W-90


Wrzucam kilka fotek. Panowie czego mi brakuje w tłumiku? Mam tą wkładkę z otworami ale chyba powinna być jeszcze jedna?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
Panowie czego mi brakuje w tłumiku? Mam tą wkładkę z otworami ale chyba powinna być jeszcze jedna?
[/quote]
Tak brakuje Ci jednej wkładki którą w czasach ,gdy olejopodobne mazidło omyłkowo chyba nazywane luxem dolewane z przekonaniem im więcej tym lepiej skutecznie zapychało ten właśnie element to kto umiał to to wydzierał a kto nie umiał w sobote przed klubokawiarnią zawsze znalazł kogoś kto umiał się pozbyć dziurawej rurki dławiącej motór. A nawet jeśli komuś nie dławiła to kiedyś dziewczyny leciały na chłopaków śmigających głośnymi czwórkami umiejących jeszcze tańczyć.. Poszukaj na forum gdzieś widziałem zdjęcia tych wkładek jeśli tłumik nie zapchany to z wkładką piękny ma dzwięk ale bez niej przyjemny bas kwestia gustu.
Ps. ludzie jezdzą na 15W40 czy orlenowskim luxie i im nie ślizga sprzęgło chyba tarcze i sprężyna będą klękać ew. nieprawidłowo wyregulowane.

Tak brakuje Ci jednej wkładki którą w czasach ,gdy olejopodobne mazidło omyłkowo chyba nazywane luxem dolewane z przekonaniem im więcej tym lepiej skutecznie zapychało ten właśnie element to kto umiał to to wydzierał a kto nie umiał w sobote przed klubokawiarnią zawsze znalazł kogoś kto umiał się pozbyć dziurawej rurki dławiącej motór. A nawet jeśli komuś nie dławiła to kiedyś dziewczyny leciały na chłopaków śmigających głośnymi czwórkami umiejących jeszcze tańczyć.. Poszukaj na forum gdzieś widziałem zdjęcia tych wkładek jeśli tłumik nie zapchany to z wkładką piękny ma dzwięk ale bez niej przyjemny bas kwestia gustu.
Ps. ludzie jezdzą na 15W40 czy orlenowskim luxie i im nie ślizga sprzęgło chyba tarcze i sprężyna będą klękać ew. nieprawidłowo wyregulowane.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 M21W2 1983r.
Dawno mnie tu nie było. Dzisiaj jadąc na przejażdżkę miałem pierwszą poważniejszą awarię WSK-i . Łańcuch napędowy jadąc 100km/h urwał się co uniemożliwiło dalszej jazdy. Na szczęście wożę ze sobą zestaw naprawczy wsk
Kumpel na MZ 150 skoczył po spinkę łańcucha do pobliskiego sklepu i po 15 minutach można było kontynuować jazdę. Zrobiliśmy ponad 120km. WSK spaliła 4 litry benzyny. I najważniejsza rzecz : WSK-a wyjechała pod górę" Grzywacką "
Poniżej zdjęcia z wyprawy
Widok jest wspaniały



Widok jest wspaniały

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość