WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Odpowiedz
Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2012-11-11, 18:09

Witam wszystkich użytkowników Chciałbym przedstawić wam moją WSK M06B3 z 1983r. Zacznę może od początku ;D Jak jeszcze byłem w gimku dowiedziałem się od znajomego że ma na sprzedaż silnik do WSK ;D to jadąc do niego wpadłem po drodze do kumpla by mi pokazał drogę i zauważyłem że u niego w garażu stoi WSK ;D Pokazał mi ją spodobała mi się i po krótkiej rozmowie z jego dziadkiem wiedziałem że ona musi być moja ;D Po dwóch tygodniach dokładnie 23.04.2011r. spisaliśmy umowę i stałem się szczęśliwym posiadaczem tej WSK( przebieg 48938km :-D ) Zapłaciłem za nią 500zł i na flakach pchałem ją do domku jakieś 3.5km Dziadek twierdził że po wyminie patynek będzie działać Ciekawostką było to iż w latach 90-tych Wieśka dostała nowy silniczek ;D który jeszcze posiadał Plomby Po wymianie platynek chciałem ją uruchomić ale miała tak słabą kompresje że na starter nie udało jej sie uruchomić ale po zapchnieciu odezwała sie lecz była strasznie słaba zrobiłem nią może z 0.5km i silnik stanął co sie poźniej okazało pękł pierscien i zblokował silnik to zabrałem sie wraz z braciszkiem za remont do wymiany był tryb zdawczy wiadomo kpl łożysk i simeringów zrobiony został szlif i tak po dobrych 2 tygodniach silniczek znów był w ramie i przepięknie pracował z miesiąc :-( aż do pewnego słonecznego dnia gdy podczas docierania wybrałem sie wraz z kumplem i kuzynem na przejażdzke i tak z 7 km od domku jadąc może 40km/h 2 raz stanął silnik po zapchnieciu jej do domu i zdjęciu cylindra okazało sie że wyskoczyło zabezpieczenie i narobiło trochę rysek :-( ale nie zniechęciło mnie to zakupiłem z allegro nowy kpl cylinder tłok i pierścionki ( drugi raz tego zestawu nie kupił bym gdyż wydaje mi się że nie ma tej mocy co na org )zrobiony został przegląd techniczny który przeszła bez zarzutu (koszt 72zł) i dnia 13.07.2011r. dostała białą blaszkę i nowy dowód. Tak po dotarciu jeździłem nią dość sporo kompletowałem części by doprowadzić ja bardziej do oryginalnego stany gdyż było w niej troszkę części pozmienianych i byłem bardzo zadowolony ;D aż do pewnego dnia a było to w czerwcu 2012r. nie chciała odpalić coś hamowało silnik :-( okazało sie że wał przestawił sie na czopach i w jednym karterze tuleja od łożysk była pęknięta Wał był poddany regeneracji a kartery zmieniłem chodzi tak jak poprzednio bardzo dobrze lecz jest problem nie idzie redukować z 3 podczas jazdy gdy zgaszę silnik to idzie bez problemów ale w trakcie jazdy nie da sie zredukować na dwójkę :-( I tak z dniem wczorajszym zdecydowałem sie zabrać za jej renowacje silnik jeszcze raz zamierzam wydostać zrobić szlif na fabrycznym cylindrze i zrobić coś z tymi biegami jak i położyć nowy lakier Liczę na komentarze i pomoc z waszej strony ;D
A teraz czas na jakieś fotki :-D
Z dwa miesiące po kupnie
IMG_0151 [800x600].JPG
IMG_0157 [800x600].JPG
IMG_0165 [800x600].JPG
A tak wygląda teraz
DSC00613 [800x600].JPG
DSC00610 [800x600].JPG
DSC00609 [800x600].JPG
Z tego co pamiętam wymienione przez ten czas w kwestii oprócz silnika było:
Zbiornik, zakupione nowe emblematy z PRL amortyzatory tył boczek z napisem 125(stary był pęknięty) jeden odblask dokupiłem gdyż jeden był nie oryginalny) klamkę z uchwytem do hamulca przedniego (gdyż był od komara) gumy na stópki jakieś linki rączkę pasażera zakupiłem akumulator klosz tylnej lampy nowy z PRL-u oponę do tylu org kluczyk stacyjki inna osłonę łańcucha (stara nie miała uchwytu ) jak coś sobie przypomnę to jeszcze dodam
Postaram sie na bieżąco dodawać nowe informacje i fotki
A jak narazie mam do was 2 pytanka a mianowicie
Co myślicie o tym tylnym bagażniku zostawiać go czy wywalić mi osobiście wizualnie średnio podchodzi ale jest funkcjonalny jest gdzie kask położyć i pasażer ma sie o co oprzeć
A drugie co mogło sie stać z tymi biegami ? Czyżbym złożone miał coś nie tak czy może coś z automatem sie stało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: AudioBas » 2012-11-11, 20:12

Piękna, mój ulubiony model :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-11, 20:17

Powodzenia z remontem. Będe zaglądał. Obyś tylko często fotaski wrzucał ;D
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
brendi10
Posty: 167
Rejestracja: 2012-08-18, 17:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51
, Junak, wsk M06 b1 remont
Lokalizacja: Krosno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: brendi10 » 2012-11-11, 21:20

Spoko Wieśka czekam na postepy
viewtopic.php?f=70&t=13002 - remont mojej wsk

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: peter125-175 » 2012-11-11, 22:57

Życzę powodzeniach w pracach nad wiesią :D

Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2012-11-17, 17:36

witam ;D Prace powoli ruszyły do przodu WSK praktycznie rozebrana jeszcze przód wahacz i koła i powoli zabieram sie za wyczyszczenie elementów ze starego lakieru zajmie to troche czasu ale cóz Czego sie nie robi dla WSK narazie wszystko chce wyczyścić do gołego metalu
na dzien dzisiejszy jest tak
DSC00594.JPG
DSC00596.JPG
DSC00600.JPG
DSC00598.JPG
małą dziurka
DSC00597.JPG
ktoś robił otwór do bagażnika i tak zostało :-(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2013-05-25, 18:23

Prace nad WSK zakończone Poniżej kilka foto:
DSC_0049 [1280x768].jpg
DSC_0048 [1280x768].jpg
DSC_0055 [1280x768].jpg
Zdjęcia słabej jakości w rzeczywistości jest całkiem inaczej Niedlugo jak postaram sie dodać jeszcze kilka lepszych fotek Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: Savier » 2013-05-25, 18:31

Wygląda porządnie, ale do kół mógłbyś bardziej się przyłożyć ;). Tylko to i bardzo ładna maszynka!

Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2013-05-25, 18:35

wiem wiem kola będą odnowione w przyszłym roku porządnie na 100% narazie są tak zrobione jak mnie było stać :-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: Savier » 2013-05-25, 18:43

To kolego zrobiłeś sobie dodatkowej roboty i kasy, bo usunięcie farby z piast nie jest prostą sprawą :). A tak to koszt malowania + szprych = 30zł koło (u mnie). :->

Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2013-05-25, 18:45

narobił bym sobie dodatkowej kasy i roboty ale nie mam problemu nic nie będę musiał usuwać gdyż mam jeszcze jeden kpl kół do niej więc drugie koła poddam porządnej renowacji a narazie pojeżdżę na tych

Awatar użytkownika
seba 1
Posty: 22
Rejestracja: 2013-04-19, 15:05
GG: 0
Moje maszyny: mz etz 150
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: seba 1 » 2013-05-26, 14:40

Ładna WSK . Ile kosztował cię remont ?

Awatar użytkownika
mielon115
Posty: 17
Rejestracja: 2011-10-30, 22:00
GG: 106861
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3'83
Romet Ogar 200 '85
Romet komar'86
Lokalizacja: Cekcynek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: mielon115 » 2013-05-26, 20:53

szczerze to nie liczyłem ale w granicach 600 zł dobre to że przed remontem już miałem wszystko po kompletowane bo po kupnie trochę odbiegała od oryginału bo tak jak od początku ją mam to ponad 1000 zł na pewno w nią włożyłem

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06B3'83 Zaczynamy Renowacje

Post autor: daroohd » 2013-06-05, 18:21

napisz jaką farbą ja psiknąłeś bo kolor wyszedł piękny.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości