Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-05-09, 18:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Komarki
Motorynka
KOBUZ
Romet - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam zgromadziłem chyba wszystkie elementy niezbędne do CDI w moim KOBUZie jednaj pomimo szczegółowego opisu i tak nie za bardzo wiem jak to podłączyć.
Tutaj zdjęcie zgromadzonych prze zemnie części
Mam następujące problemy :
1. Kompletnie nie wiem jak podłączyć moduł oznaczony na zdjęciu numerem 2 myślałem że będą jakieś kabelki , schemat czy cokolwiek a tu na nim jedynie jakieś oznaczenia : ZL120220 Pomoże ktoś i powie ci gdzie podłączyć ? Bo z lektury tego wątku wiem jedynie że gdzieś trzeba mu podpiąć tą drugą cewkę z drobnego drutu.
2. Stabilizator napięcia zgadza się z opisem 2 zółte do 2 końców przewiniętej cewki (rozumiem że obojętnie który żóty do obojętnie którego końca)i czerwony do AKU a zielony MASA tak jak w opisie wcześniej.
3.Pod co podłączyć cewkę od świecy i ona ma 2 złącza czy to obojętnie gdzie podłącze impulsator? A pod drugą blaszkę ... no właśnie co ? prąd z akumulatora ? jakieś wyjście z modułu zapłonowego ?
4.Pozostałe nieużyte 4 cewki mam po prostu jeden koniec do masy podłączyć a drugi do żarówki 12v o jakiejś niskiej mocy ? Ale czy z tych 4 pozostałych cewek nawiniętych grubym drutem wraz z obrotami napięcie w pewnym momencie nie przekroczy tych 12V ?
5. Impulsator czy też przerywacz zapłonu zastępujący platynki oznaczony na zdjęciu cyfrą 1 podłącza się go do cewki dającej iskrę na świecę czy do modułu zapłonowego ? jeśli do modułu to w które miejsce ?
Błagam was koledzy o pomoc a jeszcze lepiej jak bym mógł zadzwonić do kogoś i pogadać o tym.
Tutaj zdjęcie zgromadzonych prze zemnie części
Mam następujące problemy :
1. Kompletnie nie wiem jak podłączyć moduł oznaczony na zdjęciu numerem 2 myślałem że będą jakieś kabelki , schemat czy cokolwiek a tu na nim jedynie jakieś oznaczenia : ZL120220 Pomoże ktoś i powie ci gdzie podłączyć ? Bo z lektury tego wątku wiem jedynie że gdzieś trzeba mu podpiąć tą drugą cewkę z drobnego drutu.
2. Stabilizator napięcia zgadza się z opisem 2 zółte do 2 końców przewiniętej cewki (rozumiem że obojętnie który żóty do obojętnie którego końca)i czerwony do AKU a zielony MASA tak jak w opisie wcześniej.
3.Pod co podłączyć cewkę od świecy i ona ma 2 złącza czy to obojętnie gdzie podłącze impulsator? A pod drugą blaszkę ... no właśnie co ? prąd z akumulatora ? jakieś wyjście z modułu zapłonowego ?
4.Pozostałe nieużyte 4 cewki mam po prostu jeden koniec do masy podłączyć a drugi do żarówki 12v o jakiejś niskiej mocy ? Ale czy z tych 4 pozostałych cewek nawiniętych grubym drutem wraz z obrotami napięcie w pewnym momencie nie przekroczy tych 12V ?
5. Impulsator czy też przerywacz zapłonu zastępujący platynki oznaczony na zdjęciu cyfrą 1 podłącza się go do cewki dającej iskrę na świecę czy do modułu zapłonowego ? jeśli do modułu to w które miejsce ?
Błagam was koledzy o pomoc a jeszcze lepiej jak bym mógł zadzwonić do kogoś i pogadać o tym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-03-08, 19:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Janki
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Ten zapłon jest pod jaką instalację12V czy 6V? Jeśli pod 12V to co trzeba zmienić/przerobić by działała na 6V?
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jeżeli chce zrobić tak: 4 cewki- swiatła, 1- cdi, 1- ładowanie to czy mogę podłaczyć pod te jedna cewke prostownik z 4 diód a potem do regla a nastepnie do aku?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jeśli masz regulator ze skutera to nie musisz dawać mostka bo w regulatorze jest
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Zabieram się za przerabianie zapłonu, ale nie jestem pewien kilku rzeczy.
Przede wszystkim podzespoły. Polecany tu był sklep NelMoto. Znalazłem u nich:
- impulsator - http://allegro.pl/nelmoto-impulsator-4t ... 77634.html
- moduł - http://allegro.pl/nelmoto-modul-zaplono ... 45378.html
- cewkę - http://allegro.pl/nelmoto-cewka-zaplono ... 62214.html
Czy te części są OK?
Regulator też mają, ale typu z kostką na wyjściu, który ponoć się nie nadaje. Czy w zamian można zastosować taki - http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.html ? Nie ma dwóch żółtych przewodów, ale nie mogę na allegro znaleźć takiego co by miał. Jeśli ktoś niedawno kupował regulator do CDI, to byłbym wdzięczny za link.
Kolejna sprawa - cały czas się gubię jak to będzie z tym ładowaniem. Mam prądnicę 6V, ale wolałbym ją przerobić na 12V. Pytanie - czy przy okazji montażu CDI da się to zrobić, jeśli tak to czy jest sens i czy jest to trudne? A może któryś ze schematów podłączenia cewek w pierwszym poście już załatwia tę sprawę?
Być może pytania są banalne i ktoś na nie już wcześniej odpowiedział, ale uwierzcie - czytałem te tematy o CDI już kilka razy i nie idę na łatwiznę pisząc tę wiadomość.
Przede wszystkim podzespoły. Polecany tu był sklep NelMoto. Znalazłem u nich:
- impulsator - http://allegro.pl/nelmoto-impulsator-4t ... 77634.html
- moduł - http://allegro.pl/nelmoto-modul-zaplono ... 45378.html
- cewkę - http://allegro.pl/nelmoto-cewka-zaplono ... 62214.html
Czy te części są OK?
Regulator też mają, ale typu z kostką na wyjściu, który ponoć się nie nadaje. Czy w zamian można zastosować taki - http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.html ? Nie ma dwóch żółtych przewodów, ale nie mogę na allegro znaleźć takiego co by miał. Jeśli ktoś niedawno kupował regulator do CDI, to byłbym wdzięczny za link.
Kolejna sprawa - cały czas się gubię jak to będzie z tym ładowaniem. Mam prądnicę 6V, ale wolałbym ją przerobić na 12V. Pytanie - czy przy okazji montażu CDI da się to zrobić, jeśli tak to czy jest sens i czy jest to trudne? A może któryś ze schematów podłączenia cewek w pierwszym poście już załatwia tę sprawę?
Być może pytania są banalne i ktoś na nie już wcześniej odpowiedział, ale uwierzcie - czytałem te tematy o CDI już kilka razy i nie idę na łatwiznę pisząc tę wiadomość.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Moduł i cewka są dobre lecz impulsator najprawdopodobniej nie wejdzie Ci pod kape (jest za wysoki) są 2 rodzaje impulsatorów, musisz mieć taki http://allegro.pl/impulsator-czujnik-sk ... 80339.html, co do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-05-09, 18:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Komarki
Motorynka
KOBUZ
Romet - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
A czy ktoś rozświetli troszkę kwestię moich problemów ?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Odp. 2 : połączenia tak jak piszesz.M4rcinSZ pisze:. Stabilizator napięcia zgadza się z opisem 2 zółte do 2 końców przewiniętej cewki (rozumiem że obojętnie który żóty do obojętnie którego końca)i czerwony do AKU a zielony MASA tak jak w opisie wcześniej.
Odp. 3 : normalnie przy cewce wychodzą 2 kable - jeden to masa, drugi idzie do modułu do kabla czarno-czerwonego. A jak go podłączyć do twojego modułu? Nie wiem
Odp. 5 : impulsator masz trochę za duży, może nie wejść pod dekiel zapłonu... Normalnie przy impulsatorze masz 2 kable, jeden dajesz do masy(zielono-biały), drugi dajesz do modułu do kabla czerwono-białego(jest to niebiesko-biały kabel z impulsatora). Jak go podłączyć do twojego modułu? Nie wiem
Nie dostałeś żadnego opisu do tego modułu?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-05-09, 18:23
- GG: 0
- Moje maszyny: Komarki
Motorynka
KOBUZ
Romet - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
No właśnie zamawiałem moduł tak jak w instrukcji a tutaj przysłali taki . Sprzedawca napisał jedynie że w wysłał lepszy moduł z powodu likwidacji działalności. No i mam problem 0 opisu co gdzie i jak podłączyć
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-03-08, 19:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Janki
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Witam, mam pytanie czy może być drut z pojedynczą emalią?
EDIT
Wie ktoś gdzie można kupić taki drut? Bo na allegro nie ma, a w sklepach internetowych życzą sobie za szpule 0.25g ok 80zł
Ewentualnie jakiej można by użyć innej grubości i ile potrzeba by jej było?
EDIT
Wie ktoś gdzie można kupić taki drut? Bo na allegro nie ma, a w sklepach internetowych życzą sobie za szpule 0.25g ok 80zł
Ewentualnie jakiej można by użyć innej grubości i ile potrzeba by jej było?
Ostatnio zmieniony 2013-07-18, 18:05 przez maverick32, łącznie zmieniany 2 razy.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Lepiej z podwójną...
- Kamil*
- Posty: 164
- Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
- GG: 4510460
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98' - Lokalizacja: Świeżawy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
1 - zasilanie, cewka w prądnicyM4rcinSZ pisze:A czy ktoś rozświetli troszkę kwestię moich problemów ?
2 - gaszenie
3 - masa
4 - cewka WN
5 - masa
6 - impulsator
Jedna z mas, to masa impulsatora jeśli masz impulsator z dwiema kablami, jeśli z jednym to dajesz oba masy to ramy.
Nawet jak masz impulsator z dwoma kablami to możesz impulsator dać do masy motoru i moduł też dajesz i będzie hulać.
Myślę że pomogłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- andy2004f
- Posty: 208
- Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
- Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
1. Znalazłem schematy AudioBasa, ale do regulatora nic nie rysował. Więc nie wiem jak podłączyć regulator. Taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.htmlco do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego) :)
2. Od impulsatora idą dwa przewody - zielono-biały i niebiesko-biały. Niebiesko-biały z tego co zrozumiałem idzie do modułu. Drugi to masa?
3. Cewka od NelMoto bierze masę spod śrubki?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
1. download/file.php?id=14545&mode=viewandy2004f pisze:1. Znalazłem schematy AudioBasa, ale do regulatora nic nie rysował. Więc nie wiem jak podłączyć regulator. Taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 38606.htmlco do regulatora to też powinien być dobry, podłączaj go według schematu AudioBasa (są takie same kolory jak u niego)
2. Od impulsatora idą dwa przewody - zielono-biały i niebiesko-biały. Niebiesko-biały z tego co zrozumiałem idzie do modułu. Drugi to masa?
3. Cewka od NelMoto bierze masę spod śrubki?
2. Tak drugi to masa.
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Panowie, podłaczająć cewke cdi do stojana moge obojetnie jak ja ustawić? Tzn bo mam cewke i kawałek drucika, ktory odchodzi od poczatku cewki mi sie urwał, musiałem bardzo blisko tego plastikowego czegoś przylutować kabel aby go do masy podłaczyć i boje sie ze magneto moze mi go poprostu wyrwać. Moge te cewke odwrócić o 180* w lewo?
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
możesz ja zamontować jak chcesz bedzie dialać:) posmaruj czymś lut aby od drgań nie pękł za parę kilometrów.Kamillos pisze:Panowie, podłaczająć cewke cdi do stojana moge obojetnie jak ja ustawić? Tzn bo mam cewke i kawałek drucika, ktory odchodzi od poczatku cewki mi sie urwał, musiałem bardzo blisko tego plastikowego czegoś przylutować kabel aby go do masy podłaczyć i boje sie ze magneto moze mi go poprostu wyrwać. Moge te cewke odwrócić o 180* w lewo?
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa
Wysłane z mojego Laptopa
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Np czym? Topnik jakiś? Bedzie lipa bo mam tylko kalafonie.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
bardziej chodzi mi o zasmarowanie polutowanej części klejem albo chociaż silikonem aby zamortyzować drgania polutowanego kabelka.Kamillos pisze:Np czym? Topnik jakiś? Bedzie lipa bo mam tylko kalafonie.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa
Wysłane z mojego Laptopa
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Tab bedzie ciezko cokolwiek zakleić
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Mam problem z zapłonem CDI w mojej czwórce .
Otóż cewkę zasilająca CDI wykonałem z trochę cieńszego drutu więc jej oporność wynosi około 140 Ohm .
Do budowy zapłonu wykorzystałem cewko moduł ze skutera Piaggio . Impulsator kupiłem taki jak był zalecany czyli z dwoma przewodami . Blaszkę wykonałem z blachy o grubości około 2,5mm , według wytycznych z pierwszego postu tego tematu .
Poskładałem to wszystko tak jak powinno być i niestety nie mogę ustawić dobrego punktu pracy silnika , mianowicie ustawiam blaszkę (target) naprzeciwko impulsatora i odpalam motor po pierwszym czasami drugim kopnięciu wykona jeden cykl pracy i gaśnie . Następnie opóźniając zapłon czyli blaszkę przesuwam w przeciwna stronę obrotu wału . Wykonuję następną próbę odpalenia i oczywiście w końcu załapała ale niestety chodzi tylko na wolnych obrotach pomimo dodawania gazu kręcenia śrubą od mieszanki obroty nie wzrastają . Potem znowu przesuwam blaszkę w przeciwną stronę obrotu wału i dalej to samo aż do momentu niezapalania silnika . Natomiast jeżeli zacznę przesuwać blaszkę zgodnie z kierunkiem obracania wału czyli przyspieszać zapłon , to tak bije w starter że mało co nogi mi nie urwie , zrobi jeden niepełny cykl pracy i gaśnie .
Oto film na którym jest ukazana cała sytuacja .
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nhvM5yMD6MM[/youtube]
Otóż cewkę zasilająca CDI wykonałem z trochę cieńszego drutu więc jej oporność wynosi około 140 Ohm .
Do budowy zapłonu wykorzystałem cewko moduł ze skutera Piaggio . Impulsator kupiłem taki jak był zalecany czyli z dwoma przewodami . Blaszkę wykonałem z blachy o grubości około 2,5mm , według wytycznych z pierwszego postu tego tematu .
Poskładałem to wszystko tak jak powinno być i niestety nie mogę ustawić dobrego punktu pracy silnika , mianowicie ustawiam blaszkę (target) naprzeciwko impulsatora i odpalam motor po pierwszym czasami drugim kopnięciu wykona jeden cykl pracy i gaśnie . Następnie opóźniając zapłon czyli blaszkę przesuwam w przeciwna stronę obrotu wału . Wykonuję następną próbę odpalenia i oczywiście w końcu załapała ale niestety chodzi tylko na wolnych obrotach pomimo dodawania gazu kręcenia śrubą od mieszanki obroty nie wzrastają . Potem znowu przesuwam blaszkę w przeciwną stronę obrotu wału i dalej to samo aż do momentu niezapalania silnika . Natomiast jeżeli zacznę przesuwać blaszkę zgodnie z kierunkiem obracania wału czyli przyspieszać zapłon , to tak bije w starter że mało co nogi mi nie urwie , zrobi jeden niepełny cykl pracy i gaśnie .
Oto film na którym jest ukazana cała sytuacja .
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nhvM5yMD6MM[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości