CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
kraku123
Posty: 6
Rejestracja: 2013-07-21, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: Jedna trójka
Lokalizacja: Łukowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kraku123 » 2013-07-25, 15:05

Cześć
Posiadam zapłon cdi lecz nie mam iskry. Zapłon mi działał dawał iskrę lecz teraz nie daje i nie wiem co może być tego przyczyna.
Moduł zapłonowy i cewkę zmieniłem i nic to nie dało jeśli macie jakiś pomysł to proszę napiszcie.

Awatar użytkownika
lordzloty
Posty: 102
Rejestracja: 2011-10-16, 15:35
GG: 2815975
Moje maszyny: Wsk m06B1/68
Wsk m06b3/82
Mz es 250/0/60
Mz ts 150/83
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: lordzloty » 2013-07-25, 22:19

Może masz jakieś przebicie do masy na kablach ?

Awatar użytkownika
hanson15
Posty: 23
Rejestracja: 2013-05-14, 11:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Yamaha WR 400F
Yamaha XC 300 Versity
Yamaha PW 50
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hanson15 » 2013-07-26, 09:51

Na szybko zmontowane CDI i fajnie działa :) ładnie trzyma wolne obroty, szybko się wkręca. Teraz czas na testy drogowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kraku123
Posty: 6
Rejestracja: 2013-07-21, 21:50
GG: 0
Moje maszyny: Jedna trójka
Lokalizacja: Łukowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kraku123 » 2013-07-26, 10:21

Kable posprawdzałem przebicia nie ma żadnego. Może iskrownik się popsuł a dokładnie cewka WN?
Bo już nic mi innego do głowy nie przychodzi :/

kazik30
Posty: 6
Rejestracja: 2013-06-26, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b3 1979
Lokalizacja: częstochowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kazik30 » 2013-07-26, 10:22

kraku123 może poszła cewka zasilająca cdi?podmień iskrownik na jakiś inny

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2013-07-26, 10:24

Czy tak trudno jest wziąć miernik do ręki i zmierzyć napięcia wychodzące z cewki ładującej CDI i impulsatora?

Sobieski
Posty: 6
Rejestracja: 2012-09-09, 11:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 Kos, Mz Trophy z koszem, Junak M10, Derbi GPR 125
Lokalizacja: Grójec, Bartodzieje
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Sobieski » 2013-07-26, 22:40

Hanson15
Widzę, że chiński cylinder w WSK? ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2013-07-26, 23:08

To jest oryginał.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1964
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Sebastian440 » 2013-07-26, 23:55

test
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Sobieski
Posty: 6
Rejestracja: 2012-09-09, 11:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 Kos, Mz Trophy z koszem, Junak M10, Derbi GPR 125
Lokalizacja: Grójec, Bartodzieje
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Sobieski » 2013-07-27, 14:03

Oryginał, który ma 7 żeberek, nie powinien mieć 9? :-)
Wydaje mi się, że cylindry ZMD miały też charakterystyczne przecięcia w dolnych żeberkach w dwóch miejscach, z obu stron, ale mogę się mylić ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2013-07-27, 14:08

Chinole nie mają wkładek wyciszających - to jest ostatni typ cylindra stosowany od 1985 i później jako części zamienne. A może tylko jako części zamienne?

Awatar użytkownika
hanson15
Posty: 23
Rejestracja: 2013-05-14, 11:42
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Yamaha WR 400F
Yamaha XC 300 Versity
Yamaha PW 50
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: hanson15 » 2013-07-27, 15:00

Założyłem ten cylinder jakieś 10 lat temu , a był już używany. Nie wiem czy wtedy Chińczycy słyszeli o WSK ;) W oryginale w tym motorze był żeliwny, zmieniłem go bo miałem wrażenie, że alu będzie się lepiej chłodził jak jeździłem w terenie. :)

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kamil* » 2013-07-27, 16:33

Może mi ktoś zmierzyć szerokość cewek iskrownika pod magneto 3XG, ponieważ mam magneto a nie wiem jaki dokładnie iskrownik kupić ;-)

Piotrek25
Posty: 55
Rejestracja: 2012-10-14, 20:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Kos
Lokalizacja: skierniewice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Piotrek25 » 2013-07-27, 23:52

Magneto 3XG ma 82mm, a średnica iskrownika - 80 mm (na pewno jest 2 mm mniejsza średnica iskrownika od tego magneta). Piszę z głowy (Teraz Ci nie zmierzę niestety, bo miałem awarię silnika i Kos został 14 km ode mnie :-( ), bo parę dni temu mierzyłem, a zainspirował mnie manual kolegi bigsoft'a o tym jak przerabiał iskrownik w Charcie 210 Elektronik'u na 12v 120W. Jak masz jakieś pytania odnośnie CDI, to pisz- będe starał się odpowiadać na tyle, na ile potrafię :). Jak ktoś jest w temacie to czy mógłby na przykład rozkminić jakie są połączenia w iskrowniku z 1 cewką CDI i 6-ma cewkami od świateł i ładowania... Z moich obserwacji i doświadczeń wynika, iż wszystkie cewki są ze sobą jakoś połączone. Na światłach ( teraz testuję H4 60/55W) muszę wyżej kręcić, aby mieć 14,5V, gdzie bez obciążenia mam te 14,5 przy leciutkim dodaniu gazu albo bez dodawania gazu (zależy jaki humor ma G20M2A). Wydawało mi się, że są 4 cewki od ładowania aku, a 2 od świateł - przynajmniej takie były tu informacje). Wiem, że da się przewinąć cewki na bezmasowe, odpowiedni regler i wszystko z aku. Także jeżeli ktoś ma odrobinę chęci i to przerobił, to mógłby w wolnym czasie coś o tym napisać ( cewki, kierunek nawijania) : )

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: iron_bird » 2013-08-07, 16:28

Skończyłem cdi u siebie, Magneto 3xg, ori podstawka stoczona + dorobiona tulejka do niej wg schematu w tym temacie. Moduł, cewka z fajka oraz regulator 4ro pinowy siwy w kształcie pudełka od zapałek, ogółem wszystko zakupione na allegro od napraw_skuter(no może poza magneto, które zakupiłem innej osoby). Zmieściłem się w 150zł za wszystko, toczenie ori podstawki wykonał ojciec na tokarce u znajomego ;)

Iskrownik jaki miałem :
3380331018.jpg
Podczas montażu spotkałem się z trzema problemami, jeden z nich to impulsator z jednym kablem.

Jak w temacie już wielokrotnie wspomniano, jest to loteria jak chińczycy wyprowadzili w nim połączenia i dlatego też miałem iskrę wyzwalaną na końcu znacznika. Niestety całość miałem już wymierzoną i zamontowaną, więc musiałem podmienić impulsator z dwoma kablami od kobuza(tam nie będzie to robiło różnicy przy znaczniku nad krzywką i łatwą regulacją.

Drugi problem to było magneto ocierające nitami o cewki. Roznitowaliśmy kosz i zastosowaliśmy śruby z łbem stożkowym głęboko wpuszczone, z zewnątrz zaklepaliśmy gwint na nakrętkach i jest elegancko.

Trzeci problem to oczywiście regulator 4ro pinowy - ludziska, masę można znaleźć sprawdzając przejście z obudowy regla do któregoś z pinów. Resztę niestety trzeba eksperymentować. Wygląda na to, że żółtki wyprowadzali piny losowo i jeśli się podłącza wg jednego schematu to nie zawsze może to działać.
Schemat połączenia z tego tematu i motocdi :
IMG 2540.jpg
U mnie masa oraz ładowanie się zgadzało, trzeba było zamienić aku wraz z wyjściem od świateł.

Napięcia są ok, może nawet trochę za niskie bo na full manetce ładowanie to około 13.5v oraz światła na prądzie zmiennym około 13.3v na full manetce, jednakże żarówka R2 w odbłyśniku ursusowskim świeci ładnie na średnich/wysokich obrotach.
Wszystkie części oczywiście zamontowane w karterze. Jak coś się upali to dam znać ;)
Fotki :
download/file.php?id=27165&mode=view
download/file.php?id=27163&mode=view
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2013-08-07, 16:49

Kolego zbadałem te regulatory i kolejność pinów zależy od koloru kostki regulatora, najlepszy regulator ma kostkę czarną a połączenia są takie jak ty pokazałeś na foto, biały ma nieco inaczej ale zdarzają się takie same , podobnie też zielony ale pwnie z nim też jest zabawa .Nie wiem dlaczego tak jest ale miałem już trzy regulatory i musiałem do tego dojść , pewnie trzeba było by to szukać po nr katalogowych.
Panowie strona w linku pokazuje jak różną kombinację mają różne regulatory
http://www.scooter-elektrik.de/phpkit/S ... egung.html

Skoro dyskutujemy to zapytam czy to normalne dla tych regulatorów że ładowanie bez świateł dochodzi do 17 V, a na światłach do prawie 15 V ????
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: guziec583 » 2013-10-08, 22:06

Może ktoś fachową ręką powiedzieć czy wszystko w tym zestawie jest ok ? Wiem ze już to było ale chcę się upewnić bo niektórzy wymieniali niektóre części bo były złe i nie chce popełnić tego samego błędu ;-)

http://allegro.pl/quantum-keeway-jog-50 ... 83125.html
http://allegro.pl/iskrownik-stator-yama ... 12304.html
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-minar ... 74362.html
http://allegro.pl/keeway-longjia-sharpy ... 26623.html
http://allegro.pl/longija-l-evo-regulat ... 53006.html
http://allegro.pl/skuter-quantum-zipp-k ... 73054.html
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 05289.html

Z góry dzięki i sorka za zamieszanie lekkie .
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-10-08, 23:41

Chyba magneto wrzuciłeś z małym stożkiem, zmierz na wale czy się nie mylę (gwint na czopie chyba M12 jest)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2013-10-09, 00:08

Z magnetami loteria:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APo8vKwUWr4[/youtube]
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-10-09, 00:40

Najlepiej powiedzieć sprzedawcy, że potrzebujesz z dużym stożkiem, albo szukać takiej aukcji w której są podane wymiary stożka, magneta z małym stożkiem można zawsze przetoczyć na większy(mnie ta przyjemność kosztowała 10zł)
Ściągacza do magneta nie kupowałbym dopóki nie miał bym magneta w ręce- zmierzyć gwint suwmiarką, i sprawdzić czy jest prawy czy lewy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości