CDI W WSK 125
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-07-21, 21:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Jedna trójka
- Lokalizacja: Łukowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Cześć
Posiadam zapłon cdi lecz nie mam iskry. Zapłon mi działał dawał iskrę lecz teraz nie daje i nie wiem co może być tego przyczyna.
Moduł zapłonowy i cewkę zmieniłem i nic to nie dało jeśli macie jakiś pomysł to proszę napiszcie.
Posiadam zapłon cdi lecz nie mam iskry. Zapłon mi działał dawał iskrę lecz teraz nie daje i nie wiem co może być tego przyczyna.
Moduł zapłonowy i cewkę zmieniłem i nic to nie dało jeśli macie jakiś pomysł to proszę napiszcie.
- lordzloty
- Posty: 102
- Rejestracja: 2011-10-16, 15:35
- GG: 2815975
- Moje maszyny: Wsk m06B1/68
Wsk m06b3/82
Mz es 250/0/60
Mz ts 150/83 - Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Może masz jakieś przebicie do masy na kablach ?
- hanson15
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-05-14, 11:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Yamaha WR 400F
Yamaha XC 300 Versity
Yamaha PW 50 - Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Na szybko zmontowane CDI i fajnie działa
ładnie trzyma wolne obroty, szybko się wkręca. Teraz czas na testy drogowe.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-07-21, 21:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Jedna trójka
- Lokalizacja: Łukowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Kable posprawdzałem przebicia nie ma żadnego. Może iskrownik się popsuł a dokładnie cewka WN?
Bo już nic mi innego do głowy nie przychodzi
Bo już nic mi innego do głowy nie przychodzi

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-06-26, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m06b3 1979
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
kraku123 może poszła cewka zasilająca cdi?podmień iskrownik na jakiś inny
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Czy tak trudno jest wziąć miernik do ręki i zmierzyć napięcia wychodzące z cewki ładującej CDI i impulsatora?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-09-09, 11:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 Kos, Mz Trophy z koszem, Junak M10, Derbi GPR 125
- Lokalizacja: Grójec, Bartodzieje
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Hanson15
Widzę, że chiński cylinder w WSK?
Widzę, że chiński cylinder w WSK?

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-09-09, 11:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 Kos, Mz Trophy z koszem, Junak M10, Derbi GPR 125
- Lokalizacja: Grójec, Bartodzieje
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Oryginał, który ma 7 żeberek, nie powinien mieć 9?
Wydaje mi się, że cylindry ZMD miały też charakterystyczne przecięcia w dolnych żeberkach w dwóch miejscach, z obu stron, ale mogę się mylić

Wydaje mi się, że cylindry ZMD miały też charakterystyczne przecięcia w dolnych żeberkach w dwóch miejscach, z obu stron, ale mogę się mylić

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Chinole nie mają wkładek wyciszających - to jest ostatni typ cylindra stosowany od 1985 i później jako części zamienne. A może tylko jako części zamienne?
- hanson15
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-05-14, 11:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
Yamaha WR 400F
Yamaha XC 300 Versity
Yamaha PW 50 - Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Założyłem ten cylinder jakieś 10 lat temu , a był już używany. Nie wiem czy wtedy Chińczycy słyszeli o WSK
W oryginale w tym motorze był żeliwny, zmieniłem go bo miałem wrażenie, że alu będzie się lepiej chłodził jak jeździłem w terenie. 


- Kamil*
- Posty: 164
- Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
- GG: 4510460
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98' - Lokalizacja: Świeżawy
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Może mi ktoś zmierzyć szerokość cewek iskrownika pod magneto 3XG, ponieważ mam magneto a nie wiem jaki dokładnie iskrownik kupić 

-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2012-10-14, 20:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 Kos
- Lokalizacja: skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Magneto 3XG ma 82mm, a średnica iskrownika - 80 mm (na pewno jest 2 mm mniejsza średnica iskrownika od tego magneta). Piszę z głowy (Teraz Ci nie zmierzę niestety, bo miałem awarię silnika i Kos został 14 km ode mnie
), bo parę dni temu mierzyłem, a zainspirował mnie manual kolegi bigsoft'a o tym jak przerabiał iskrownik w Charcie 210 Elektronik'u na 12v 120W. Jak masz jakieś pytania odnośnie CDI, to pisz- będe starał się odpowiadać na tyle, na ile potrafię
. Jak ktoś jest w temacie to czy mógłby na przykład rozkminić jakie są połączenia w iskrowniku z 1 cewką CDI i 6-ma cewkami od świateł i ładowania... Z moich obserwacji i doświadczeń wynika, iż wszystkie cewki są ze sobą jakoś połączone. Na światłach ( teraz testuję H4 60/55W) muszę wyżej kręcić, aby mieć 14,5V, gdzie bez obciążenia mam te 14,5 przy leciutkim dodaniu gazu albo bez dodawania gazu (zależy jaki humor ma G20M2A). Wydawało mi się, że są 4 cewki od ładowania aku, a 2 od świateł - przynajmniej takie były tu informacje). Wiem, że da się przewinąć cewki na bezmasowe, odpowiedni regler i wszystko z aku. Także jeżeli ktoś ma odrobinę chęci i to przerobił, to mógłby w wolnym czasie coś o tym napisać ( cewki, kierunek nawijania) : )


- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Skończyłem cdi u siebie, Magneto 3xg, ori podstawka stoczona + dorobiona tulejka do niej wg schematu w tym temacie. Moduł, cewka z fajka oraz regulator 4ro pinowy siwy w kształcie pudełka od zapałek, ogółem wszystko zakupione na allegro od napraw_skuter(no może poza magneto, które zakupiłem innej osoby). Zmieściłem się w 150zł za wszystko, toczenie ori podstawki wykonał ojciec na tokarce u znajomego 
Iskrownik jaki miałem : Podczas montażu spotkałem się z trzema problemami, jeden z nich to impulsator z jednym kablem.
Jak w temacie już wielokrotnie wspomniano, jest to loteria jak chińczycy wyprowadzili w nim połączenia i dlatego też miałem iskrę wyzwalaną na końcu znacznika. Niestety całość miałem już wymierzoną i zamontowaną, więc musiałem podmienić impulsator z dwoma kablami od kobuza(tam nie będzie to robiło różnicy przy znaczniku nad krzywką i łatwą regulacją.
Drugi problem to było magneto ocierające nitami o cewki. Roznitowaliśmy kosz i zastosowaliśmy śruby z łbem stożkowym głęboko wpuszczone, z zewnątrz zaklepaliśmy gwint na nakrętkach i jest elegancko.
Trzeci problem to oczywiście regulator 4ro pinowy - ludziska, masę można znaleźć sprawdzając przejście z obudowy regla do któregoś z pinów. Resztę niestety trzeba eksperymentować. Wygląda na to, że żółtki wyprowadzali piny losowo i jeśli się podłącza wg jednego schematu to nie zawsze może to działać.
Schemat połączenia z tego tematu i motocdi : U mnie masa oraz ładowanie się zgadzało, trzeba było zamienić aku wraz z wyjściem od świateł.
Napięcia są ok, może nawet trochę za niskie bo na full manetce ładowanie to około 13.5v oraz światła na prądzie zmiennym około 13.3v na full manetce, jednakże żarówka R2 w odbłyśniku ursusowskim świeci ładnie na średnich/wysokich obrotach.
Wszystkie części oczywiście zamontowane w karterze. Jak coś się upali to dam znać
Fotki :
download/file.php?id=27165&mode=view
download/file.php?id=27163&mode=view

Iskrownik jaki miałem : Podczas montażu spotkałem się z trzema problemami, jeden z nich to impulsator z jednym kablem.
Jak w temacie już wielokrotnie wspomniano, jest to loteria jak chińczycy wyprowadzili w nim połączenia i dlatego też miałem iskrę wyzwalaną na końcu znacznika. Niestety całość miałem już wymierzoną i zamontowaną, więc musiałem podmienić impulsator z dwoma kablami od kobuza(tam nie będzie to robiło różnicy przy znaczniku nad krzywką i łatwą regulacją.
Drugi problem to było magneto ocierające nitami o cewki. Roznitowaliśmy kosz i zastosowaliśmy śruby z łbem stożkowym głęboko wpuszczone, z zewnątrz zaklepaliśmy gwint na nakrętkach i jest elegancko.
Trzeci problem to oczywiście regulator 4ro pinowy - ludziska, masę można znaleźć sprawdzając przejście z obudowy regla do któregoś z pinów. Resztę niestety trzeba eksperymentować. Wygląda na to, że żółtki wyprowadzali piny losowo i jeśli się podłącza wg jednego schematu to nie zawsze może to działać.
Schemat połączenia z tego tematu i motocdi : U mnie masa oraz ładowanie się zgadzało, trzeba było zamienić aku wraz z wyjściem od świateł.
Napięcia są ok, może nawet trochę za niskie bo na full manetce ładowanie to około 13.5v oraz światła na prądzie zmiennym około 13.3v na full manetce, jednakże żarówka R2 w odbłyśniku ursusowskim świeci ładnie na średnich/wysokich obrotach.
Wszystkie części oczywiście zamontowane w karterze. Jak coś się upali to dam znać

Fotki :
download/file.php?id=27165&mode=view
download/file.php?id=27163&mode=view
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Kolego zbadałem te regulatory i kolejność pinów zależy od koloru kostki regulatora, najlepszy regulator ma kostkę czarną a połączenia są takie jak ty pokazałeś na foto, biały ma nieco inaczej ale zdarzają się takie same , podobnie też zielony ale pwnie z nim też jest zabawa .Nie wiem dlaczego tak jest ale miałem już trzy regulatory i musiałem do tego dojść , pewnie trzeba było by to szukać po nr katalogowych.
Panowie strona w linku pokazuje jak różną kombinację mają różne regulatory
http://www.scooter-elektrik.de/phpkit/S ... egung.html
Skoro dyskutujemy to zapytam czy to normalne dla tych regulatorów że ładowanie bez świateł dochodzi do 17 V, a na światłach do prawie 15 V ????
Panowie strona w linku pokazuje jak różną kombinację mają różne regulatory
http://www.scooter-elektrik.de/phpkit/S ... egung.html
Skoro dyskutujemy to zapytam czy to normalne dla tych regulatorów że ładowanie bez świateł dochodzi do 17 V, a na światłach do prawie 15 V ????
Ekipa Południe®
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Może ktoś fachową ręką powiedzieć czy wszystko w tym zestawie jest ok ? Wiem ze już to było ale chcę się upewnić bo niektórzy wymieniali niektóre części bo były złe i nie chce popełnić tego samego błędu
http://allegro.pl/quantum-keeway-jog-50 ... 83125.html
http://allegro.pl/iskrownik-stator-yama ... 12304.html
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-minar ... 74362.html
http://allegro.pl/keeway-longjia-sharpy ... 26623.html
http://allegro.pl/longija-l-evo-regulat ... 53006.html
http://allegro.pl/skuter-quantum-zipp-k ... 73054.html
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 05289.html
Z góry dzięki i sorka za zamieszanie lekkie .

http://allegro.pl/quantum-keeway-jog-50 ... 83125.html
http://allegro.pl/iskrownik-stator-yama ... 12304.html
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-minar ... 74362.html
http://allegro.pl/keeway-longjia-sharpy ... 26623.html
http://allegro.pl/longija-l-evo-regulat ... 53006.html
http://allegro.pl/skuter-quantum-zipp-k ... 73054.html
http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 05289.html
Z góry dzięki i sorka za zamieszanie lekkie .
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Chyba magneto wrzuciłeś z małym stożkiem, zmierz na wale czy się nie mylę (gwint na czopie chyba M12 jest)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Z magnetami loteria:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APo8vKwUWr4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=APo8vKwUWr4[/youtube]
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Najlepiej powiedzieć sprzedawcy, że potrzebujesz z dużym stożkiem, albo szukać takiej aukcji w której są podane wymiary stożka, magneta z małym stożkiem można zawsze przetoczyć na większy(mnie ta przyjemność kosztowała 10zł)
Ściągacza do magneta nie kupowałbym dopóki nie miał bym magneta w ręce- zmierzyć gwint suwmiarką, i sprawdzić czy jest prawy czy lewy.
Ściągacza do magneta nie kupowałbym dopóki nie miał bym magneta w ręce- zmierzyć gwint suwmiarką, i sprawdzić czy jest prawy czy lewy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość