WSK 175 '77 by Dominik

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2013-12-22, 11:08

Tak to jest 100% 77r.Jesteście pewni że to jest jakaś przeróbka??Silnik powinien być oryginalny przeglądałem wczoraj książkę i też gdzieś na forum wyszukałem i charakteryzuje się wszystkimi cechami odpowiednio do tego modelu.Może była to sztuka pokazowa gdzieś na targach lub pokazach i miała małe zmiany?Bo naprawdę kolor niebiesko turkusowy osłony jest 100% pierwszym lakierem i ta naklejka?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Savier » 2013-12-22, 11:44

W cuda wierzysz? ;D
Do 1977 nie pasuje: lampa przednia (powinna być plastikowa jednoczęściowa), boczki (powinny być takie same, tylko plastikowe), kierownica (powinna być standardowa), albo silnik, albo osłona łańcucha - ten silnik ma mocowanie pod krótką osłonę, więc nie jestem pewien juz sam...
Tyle co zauważyłem, jeśli interesuje Cię specyfikacja na 1977 :)

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Grabar96 » 2013-12-22, 15:20

Daj sobie spokój z tą naklejką. To nie ma nic wspólnego z wsk. Zwykły dodatek tjuningowy stosowany w tamtych czasach. W polonezie mojego wuja były 2 naklejki wośp na desce rozdzielczej . To nie oznacza że to był pojazd wośp, tylko oznacza że właściciel kupił se naklejkę i miał fanaberię ją przykleić. Tu jest tak samo.
A teraz pytanie: Co masz zamiar z tą 175 zrobić? Lecisz w profesjonal renowację, czy chcesz zachować klimat?
Nie mam czasu tracić czas

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2013-12-22, 19:59

Oczywiście chce ja restaurować profesjonalnie :-) Dlatego potrzebuje dowiedzieć się jaki to dokładnie model żeby przywrócić jej oryginalny stan.Lampa jest plastikowa,pokrywy faktycznie metalowe

Awatar użytkownika
ewaldino
Posty: 170
Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: ewaldino » 2013-12-22, 21:53

Poczytaj troche o tym modelu, poszperaj po forum i necie, pooglądaj wueski kolegów z forum i tematy o remontach. Żeby ją odrestaurować musisz mieć WIEDZĘ. Niestety nie da się tego nabyć w 5 minut na forum oraz nikt nie jest w stanie Ci tego wypunktować w jednym poście. Znając życie i widząc kombinacje w tym egzemplarzu, remontując ją napotkasz na nie jeden patent który trzeba będzie poprawiać. Tak więc od siebie zapraszam do lektury forum ;-)

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2013-12-27, 22:25

Czytając wasze uwagi i rady Bardzo dużo czasu poświeciłem na czytaniu i oglądaniu różnych modeli i wersji wsk.Tak wiec wywnioskowałem że silnik 060 w moim egzemplarzu jest prawidłowy wyczytałem że montowane były już od roku 75.

"M21W2 - motocykl marki WSK produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku.w latach 1972 - 1984 . Wraz z modelem WSK M21W2-Ex były to pierwsze produkowane w Świdniku motocykle klasy 175 cm3. Konstrukcja modelu M21W2 opierała się na pojedynczej zamkniętej ramie spawanej z rur stalowych. Montowano w nich silniki 059 ( po roku 1975 - 060) typu W2 konstrukcji inż. Wiesława Wiatraka (znane z wcześniejszej konstrukcji SHL M17)."
Jeszcze zostały do rozgryzienia takie rzeczy jak kierownica i pokrywy boczne ponieważ w tym roku wprowadzano zmiany i ciężko jednoznacznie ustalić które części się zmianiły ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Savier » 2013-12-27, 22:33

Savier pisze:W cuda wierzysz? ;D
Do 1977 nie pasuje: lampa przednia (powinna być plastikowa jednoczęściowa), boczki (powinny być takie same, tylko plastikowe), kierownica (powinna być standardowa), albo silnik, albo osłona łańcucha - ten silnik ma mocowanie pod krótką osłonę, więc nie jestem pewien juz sam...
Tyle co zauważyłem, jeśli interesuje Cię specyfikacja na 1977 :)
Przeczytałeś to? :) Rocznik 1977 to rok przejściowy pomiędzy silnikami 059->060, dlatego nie jestem pewien. Musiałbyś podać numer ramy (może być bez ostatnich dwóch cyfr), może wtedy coś bym wywnioskował :).
Tutaj masz prawie "poprawną" 1977. Spójrz na lampę, kierownicę, boczki.

Obrazek

1977 to mój ulubiony rocznik, trochę już się o nim zdążyłem dowiedzieć :mrgreen:

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: krzysiek200 » 2013-12-27, 22:36

W moim Kobuzie z 77 jest 059, jestem na 100% pewny że jest to oryginalny silnik i dokładny rocznik.

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2013-12-28, 04:20

Ło ale dziś zaszalałem do 2:30 w garażu :P Savier czytałem wszystko ;-) Nawet już wcześniej widziałem zdjęcie tej wueski :-) Tyle że widziałem mnóstwo zdjęć wuesek z tym rocznikiem i bywa bardzo różnie z tymi detalami.Nr. ramy S01698915.Kierownica na 90% powinna być raczej zwykła,no i w sumie szkoda bo ta mi się bardziej podoba :-/

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2014-01-04, 11:27

Silnik i większość elementów aluminiowych trafiły do szkiełkowania.Części już też zamówione ,niektóre już dotarły.Staram się co się kupować oryginalne z czasów PRL,jednak nie wszystko sie da mianowicie części gumowe,uszczelniacze i łożyska zostały zakupione nowe teraźniejsze.We wtorek zostaną zawiezione elementy do ocynku.Nie wiem gdzie dać elementy do pochromowania.Polecicie mi coś?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Savier » 2014-01-04, 12:46

Kolega filip (dział usługi), Danex - są tani, dlatego ja z nich korzystałem. Robiłem też porównanie innych zakładów, znajdziesz to bodajże w dziale Warsztat->Powłoki galwaniczne.

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2014-01-06, 16:24

Dzięki za podpowiedź. :-) Dźwig motocyklowy już ukończony, wyszło zadowalająco podnosi 140cm czyli dużo więcej niż te z allegro :-) W tygodniu mam odbiór części z piaskowania i szkiełkowania.Prawdopodobnie w weekend zacznie się lakierowanie przynajmniej elementów ramy ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: krzysiek200 » 2014-01-06, 18:14

Czym zasilasz ten siłownik? Masz jakieś mocowanie dla motocykla żeby nie spadł z tego?

Dominik0806
Posty: 18
Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1977r
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 '77 by Dominik

Post autor: Dominik0806 » 2014-01-26, 00:08

Normalnie zasilam pompką hydrauliczną którą pompuje ręcznie.Mocowanie to szczegół w tej chwili będzie mocowanie poprzeczne do ramy motocykla i do boczków stelaża stołu, a później z przodu będą takie jak by szczeki wygięte tak _/ do przedniego koła ale to zrobię dopiero jak mi będzie to potrzebne.Postępy z motocyklem to wypiaskowana rama,wyszkiełkowane elementy aluminiowe,Dokupiony tłok na 1 szlif oraz pierścienie PRL nowe,kupiona głowica używana,łożyska FAG na wał i skrzynia biegów,cała nowa skrzynia biegów PRL,simeringi wału,wszystkie linki,kpl. rozrusznik nowy(wałek półksiężyc)nowe PRL,lampa tylna nowa PRL,świeca zapłonowa nowa PRL,korbowód nowy i niby pisze ZMD ale to na pewno współczesny produkt,kosz sprzęgłowy i łańcuszek nowy,dźwignia zmiany biegów używana ale miała być jak nowa a przyszła z prze polerowanym chromem:/ wrrr...eh to allegro,opona używana ale jak nowa oryginalna PRL,kpl. szprych chromowanych,korek wlewu paliwa używany, zębatkę zabierakową nowa PRL.Potrzebuje jeszcze odbłyśnik przedniej lamy,obwódkę chromowana licznika,kopniak,czachę przedniej lampy,lewa dźwignie sprzęgła,rączki na kierownice,osłony boczne,obudowę filtra powietrza,kanapę,łożyska kół, łańcuch, zębatkę znawczą,kranik zbiornika paliwa, gaźnik,amortyzatory tylne,śruby silnika.A reszta chromowanych el. trafi do pochromowania.Jak by ktoś chciał sprzedać lub sie pozbyć tych el. które potrzebuję to prosze o kontakt :-D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości