WSK 175 '77 by Dominik
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Tak to jest 100% 77r.Jesteście pewni że to jest jakaś przeróbka??Silnik powinien być oryginalny przeglądałem wczoraj książkę i też gdzieś na forum wyszukałem i charakteryzuje się wszystkimi cechami odpowiednio do tego modelu.Może była to sztuka pokazowa gdzieś na targach lub pokazach i miała małe zmiany?Bo naprawdę kolor niebiesko turkusowy osłony jest 100% pierwszym lakierem i ta naklejka?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
W cuda wierzysz? 
Do 1977 nie pasuje: lampa przednia (powinna być plastikowa jednoczęściowa), boczki (powinny być takie same, tylko plastikowe), kierownica (powinna być standardowa), albo silnik, albo osłona łańcucha - ten silnik ma mocowanie pod krótką osłonę, więc nie jestem pewien juz sam...
Tyle co zauważyłem, jeśli interesuje Cię specyfikacja na 1977

Do 1977 nie pasuje: lampa przednia (powinna być plastikowa jednoczęściowa), boczki (powinny być takie same, tylko plastikowe), kierownica (powinna być standardowa), albo silnik, albo osłona łańcucha - ten silnik ma mocowanie pod krótką osłonę, więc nie jestem pewien juz sam...
Tyle co zauważyłem, jeśli interesuje Cię specyfikacja na 1977

- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Daj sobie spokój z tą naklejką. To nie ma nic wspólnego z wsk. Zwykły dodatek tjuningowy stosowany w tamtych czasach. W polonezie mojego wuja były 2 naklejki wośp na desce rozdzielczej . To nie oznacza że to był pojazd wośp, tylko oznacza że właściciel kupił se naklejkę i miał fanaberię ją przykleić. Tu jest tak samo.
A teraz pytanie: Co masz zamiar z tą 175 zrobić? Lecisz w profesjonal renowację, czy chcesz zachować klimat?
A teraz pytanie: Co masz zamiar z tą 175 zrobić? Lecisz w profesjonal renowację, czy chcesz zachować klimat?
Nie mam czasu tracić czas
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Oczywiście chce ja restaurować profesjonalnie
Dlatego potrzebuje dowiedzieć się jaki to dokładnie model żeby przywrócić jej oryginalny stan.Lampa jest plastikowa,pokrywy faktycznie metalowe

- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Poczytaj troche o tym modelu, poszperaj po forum i necie, pooglądaj wueski kolegów z forum i tematy o remontach. Żeby ją odrestaurować musisz mieć WIEDZĘ. Niestety nie da się tego nabyć w 5 minut na forum oraz nikt nie jest w stanie Ci tego wypunktować w jednym poście. Znając życie i widząc kombinacje w tym egzemplarzu, remontując ją napotkasz na nie jeden patent który trzeba będzie poprawiać. Tak więc od siebie zapraszam do lektury forum 

-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Czytając wasze uwagi i rady Bardzo dużo czasu poświeciłem na czytaniu i oglądaniu różnych modeli i wersji wsk.Tak wiec wywnioskowałem że silnik 060 w moim egzemplarzu jest prawidłowy wyczytałem że montowane były już od roku 75.
"M21W2 - motocykl marki WSK produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku.w latach 1972 - 1984 . Wraz z modelem WSK M21W2-Ex były to pierwsze produkowane w Świdniku motocykle klasy 175 cm3. Konstrukcja modelu M21W2 opierała się na pojedynczej zamkniętej ramie spawanej z rur stalowych. Montowano w nich silniki 059 ( po roku 1975 - 060) typu W2 konstrukcji inż. Wiesława Wiatraka (znane z wcześniejszej konstrukcji SHL M17)."
Jeszcze zostały do rozgryzienia takie rzeczy jak kierownica i pokrywy boczne ponieważ w tym roku wprowadzano zmiany i ciężko jednoznacznie ustalić które części się zmianiły
"M21W2 - motocykl marki WSK produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku.w latach 1972 - 1984 . Wraz z modelem WSK M21W2-Ex były to pierwsze produkowane w Świdniku motocykle klasy 175 cm3. Konstrukcja modelu M21W2 opierała się na pojedynczej zamkniętej ramie spawanej z rur stalowych. Montowano w nich silniki 059 ( po roku 1975 - 060) typu W2 konstrukcji inż. Wiesława Wiatraka (znane z wcześniejszej konstrukcji SHL M17)."
Jeszcze zostały do rozgryzienia takie rzeczy jak kierownica i pokrywy boczne ponieważ w tym roku wprowadzano zmiany i ciężko jednoznacznie ustalić które części się zmianiły

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Przeczytałeś to?Savier pisze:W cuda wierzysz?
Do 1977 nie pasuje: lampa przednia (powinna być plastikowa jednoczęściowa), boczki (powinny być takie same, tylko plastikowe), kierownica (powinna być standardowa), albo silnik, albo osłona łańcucha - ten silnik ma mocowanie pod krótką osłonę, więc nie jestem pewien juz sam...
Tyle co zauważyłem, jeśli interesuje Cię specyfikacja na 1977


Tutaj masz prawie "poprawną" 1977. Spójrz na lampę, kierownicę, boczki.

1977 to mój ulubiony rocznik, trochę już się o nim zdążyłem dowiedzieć

- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
W moim Kobuzie z 77 jest 059, jestem na 100% pewny że jest to oryginalny silnik i dokładny rocznik.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Ło ale dziś zaszalałem do 2:30 w garażu
Savier czytałem wszystko
Nawet już wcześniej widziałem zdjęcie tej wueski
Tyle że widziałem mnóstwo zdjęć wuesek z tym rocznikiem i bywa bardzo różnie z tymi detalami.Nr. ramy S01698915.Kierownica na 90% powinna być raczej zwykła,no i w sumie szkoda bo ta mi się bardziej podoba 




-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Silnik i większość elementów aluminiowych trafiły do szkiełkowania.Części już też zamówione ,niektóre już dotarły.Staram się co się kupować oryginalne z czasów PRL,jednak nie wszystko sie da mianowicie części gumowe,uszczelniacze i łożyska zostały zakupione nowe teraźniejsze.We wtorek zostaną zawiezione elementy do ocynku.Nie wiem gdzie dać elementy do pochromowania.Polecicie mi coś?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Kolega filip (dział usługi), Danex - są tani, dlatego ja z nich korzystałem. Robiłem też porównanie innych zakładów, znajdziesz to bodajże w dziale Warsztat->Powłoki galwaniczne.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Dzięki za podpowiedź.
Dźwig motocyklowy już ukończony, wyszło zadowalająco podnosi 140cm czyli dużo więcej niż te z allegro
W tygodniu mam odbiór części z piaskowania i szkiełkowania.Prawdopodobnie w weekend zacznie się lakierowanie przynajmniej elementów ramy 



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Czym zasilasz ten siłownik? Masz jakieś mocowanie dla motocykla żeby nie spadł z tego?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2013-12-21, 00:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1977r
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175 '77 by Dominik
Normalnie zasilam pompką hydrauliczną którą pompuje ręcznie.Mocowanie to szczegół w tej chwili będzie mocowanie poprzeczne do ramy motocykla i do boczków stelaża stołu, a później z przodu będą takie jak by szczeki wygięte tak _/ do przedniego koła ale to zrobię dopiero jak mi będzie to potrzebne.Postępy z motocyklem to wypiaskowana rama,wyszkiełkowane elementy aluminiowe,Dokupiony tłok na 1 szlif oraz pierścienie PRL nowe,kupiona głowica używana,łożyska FAG na wał i skrzynia biegów,cała nowa skrzynia biegów PRL,simeringi wału,wszystkie linki,kpl. rozrusznik nowy(wałek półksiężyc)nowe PRL,lampa tylna nowa PRL,świeca zapłonowa nowa PRL,korbowód nowy i niby pisze ZMD ale to na pewno współczesny produkt,kosz sprzęgłowy i łańcuszek nowy,dźwignia zmiany biegów używana ale miała być jak nowa a przyszła z prze polerowanym chromem:/ wrrr...eh to allegro,opona używana ale jak nowa oryginalna PRL,kpl. szprych chromowanych,korek wlewu paliwa używany, zębatkę zabierakową nowa PRL.Potrzebuje jeszcze odbłyśnik przedniej lamy,obwódkę chromowana licznika,kopniak,czachę przedniej lampy,lewa dźwignie sprzęgła,rączki na kierownice,osłony boczne,obudowę filtra powietrza,kanapę,łożyska kół, łańcuch, zębatkę znawczą,kranik zbiornika paliwa, gaźnik,amortyzatory tylne,śruby silnika.A reszta chromowanych el. trafi do pochromowania.Jak by ktoś chciał sprzedać lub sie pozbyć tych el. które potrzebuję to prosze o kontakt 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości