WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Byłem u pana Henryka osobiście, wszytko oglądałem i wypytywałem się. Ode mnie wziął za wał 80zł od trójki, a te czary mary co na czopach robił to jakieś spawanie łukowe, czy napawanie elektro coś tam. Nie pytajcie szczegółowo, bo inżynierem nie jestem
Do 175 jak robiłem (W2A) to bodajże 90zł.
Do 175 jak robiłem (W2A) to bodajże 90zł.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Mi to nazwał jakoś sprawniem sprężyną czy czymś...Savier pisze:to jakieś spawanie łukowe,
Nie wiem ogólnie jak, ale mówił, że daje rady...
Dodatkowo daje Locittle więc koleś idzie z duchem czasu!
Naprawdę sympatyczny Pan! Pozdrowiłem go od forum
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
również miłą rozmowę z nim miałem
- piter_dzn
- Posty: 449
- Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
- GG: 9801466
- Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50 - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Też wysłaliśmy swoje wały do niego razem z kolegą ziorkiem i również nam odradził nowe korbowodyAudioBas pisze:Dzwoniłem, bardzo sympatyczny Pan...
Niestety nie chwali tych nowych korbowodów z igłą w główce...
Mówi, ze są zrobione ze słabego materiału...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Abstrahując w ogóle od roboty fachmana z Iławy to stwierdzenie że stare korby są lepsze padło już tyle razy że wypada mi powiedzieć:
Nie zgodzę się z tym że luźne igły na przeszlifowanej korbie są lepszym rozwiązaniem niż nowe łożysko z koszykiem
Nie zgodzę się z tym że luźne igły na przeszlifowanej korbie są lepszym rozwiązaniem niż nowe łożysko z koszykiem
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Pasowanie wg niego jest OK na stopie, sam to odpowiednio dobiera. Także o luźnych igłach raczej nie ma mowy... Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Nie chodzi o to że igły są luźno, tylko o to że bezpośrednio się ze sobą stykają .W koszyczku masz oddzielone materiałem.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Na podstawowe badanie twardości jest taki stary, prosty sposób - niezwykle skuteczny. Weź sobie wkręta do drewna lub cokolwiek z ostrym końcem i spróbuj zarysować powierzchnie. W nieutwardzonym materiale od razu zostawisz ślad - na nawęglonej powierzchni nie masz szans. Macałem ostatnio tę korbę Duellsa, twarda w ch*j.Savier pisze:Może ktoś z dostępem do sprzętu zmierzy twardość tych nowych korb?
I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.
Koszyk sam w sobie daje możliwość prowadzenia igły, jak są luzem to mają skłonności żeby się ukosować. Jak układ złapie luzy to później takie igły wyciąga się z rowków smarujących, widziałem multum korbowodów które zakończyły żywot w ten sposób.
Sorry Klakier za offtopic w Twoim temacie.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
To nie tylko mentalność użytkowników, bo i samych warsztatów, gdzie jak się przyzwyczają do jednej metody to twierdzą ,że nie ma lepszej. Jak zawiozłem korbę duelsa to zaraz majster przekonywał mnie, że on zaufania do tej korby nie ma jak i samego łożyska igiełkowego w główce itd. Skwitowałem tylko, że ma montować i za dużo się nad tym nie zastanawiać, bo ja tym będę jeździł i wolę się sam przekonać.Alien pisze:
I nie mogę się nadziwić mentalności użytkowników: od lat wszyscy lamentują, że nie ma dobrych korb, jak się pojawi gotowy zestaw plug&play na igiełkowym które jest luksusem w WSK i to wszystko w mega przystępnej cenie to i tak większość woli archaiczną metodą regenerować na starej, krzywej korbie co ma 30 lat i nosi blizny po każdym Heńku, który sworzeń tłokowy wbijał młotkiem.
Skończyło się na "Jak pan chce, bo mi wszystko jedno, ale żeby nie było, że nie ostrzegałem"
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
W cenniku warsztatu samo przebicie korby na nową jest sporo tańsze niż regeneracja. Do tego przy igle nie rozwierca się tulejki brązowej co jest kolejną operacją za którą się nie płaci. Czysta kalkulacja
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK GIL 79'
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
40zł za nominalne gorzyckie tłoki do 125 to dużo? Czy lepiej brac póki są?
- Kermit
- Posty: 221
- Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
- Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie - Lokalizacja: Boska Wola
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
A po co ci nominalne tłoki? Masz oryginalne nowe cylindry? Zazwyczaj przy remoncie silnika, nawet przy ładnym nominalnym cylindrze, robi się szlif. W takim wypadku te tłoki są bezużyteczne, no chyba, że masz te nowe cylindry albo chcesz wkładać je w współczesne wyroby, ale one nie są przyzwoitej jakości.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK GIL 79'
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Panowie jak wygląda składanie wyszkiełkowanego silnika tzn. jak sie zmywa taka powierzchnie, czym zmyć resztki hermrtyku?
kolejny problem to połączenie współczesnego cylindra i org gorzyckiego tłoka, ma ktoś taki mix u siebie?
niestety nie posiadam nadwymiarowego gorzyckiego tłoka i tak kombinuje co tu zrobić...
kolejny problem to połączenie współczesnego cylindra i org gorzyckiego tłoka, ma ktoś taki mix u siebie?
niestety nie posiadam nadwymiarowego gorzyckiego tłoka i tak kombinuje co tu zrobić...
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Dostać nadwymiarowego gorzyca . Chyba, że kwestię pasowania wolisz zostawić pani Kryski Losowej z pod trójki.
Mi szkiełkowane części pięknie się czyściły jak je uwaliłem smarem itp, ale nie wiem jak z hermetykiem
Mi szkiełkowane części pięknie się czyściły jak je uwaliłem smarem itp, ale nie wiem jak z hermetykiem
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK GIL 79'
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
pochromowane dekle z ciekawości, miał być cały silnik ale odpuściłem bo dekle nie problem wymienić a z karterami już gorzej.
Nie jestem do nich przekonany... mam pod ręką szkiełkowane.
Nie jestem do nich przekonany... mam pod ręką szkiełkowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
ja bym zostawił takie
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- qpa
- Posty: 617
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
ile pln taka przyjemnosc?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Czemu miałby nie wytrzymać???krzysiek200 pisze:Ciekawe ile taki efekt się utrzyma na silniku.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu.
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 GIL '79 by Klakier
Chrom powinien być ładny, polerka bardzo nie lubi benzyny i oleju no i sama w sobie po czasie przestanie się błyszczeć. Ile dałeś za pochromowanie dekli i gdzie to robiłeś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości