WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: T3rroR » 2014-06-21, 21:54

Najlepiej według schematu :

viewtopic.php?f=125&t=9938
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-22, 00:56

Bazując T3rroR na Twoim schemacie powinienem poprowadzić dwa kable " ~ " do silnika, ale przecież mamy tylko jedną cewkę ładowania. Mimo to Dzieki za chęć pomocy.

Po przestudiowaniu forum prawdopodobnie podłączę następująco:
1 - to "+" plus do akumulatora +
2 - brak oznaczenia zaizoluję nie podpiętego
3 - to " - " minus podłączę gdzieś do ramy motocykla
4 - to " ~ " prąd zmienny do cewki ładowania

za dodatkowe dalsze uwagi Wielkie dzięki.

Po dzisiejszej cało nocnej analizie wypowiedzi forumowiczów na temat elektryki w WSK.
W celu polepszenia efektywności ładowania akumulatora zastąpię prostownik selenowy, diodą prostowniczą.
Podłączę go zgodnie z poniższym rysunkiem, zobaczymy jaki będzie efekt :
dioda.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-06-23, 03:56 przez Slawek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: T3rroR » 2014-06-22, 11:44

Przepraszam Cię bardzo , pomyliłem schematy.
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-24, 22:07

Słuchajcie czy od:
- lampy przedniej,
- lampy tylnej,
- automatu stopu,

masa musi być odprowadzona do ramy motoru ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Skinder » 2014-06-24, 22:26

Tak

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-28, 18:01

Możecie mi powiedzieć jak bezinwazyjnie przełożyć tą "zaślepkę" do drugiego gaźnika ?
Muszę to zrobić ponieważ mam uszkodzony gwint w gaźniku.

Jak poradzić sobie z tym klinem ? A może to dwa inne gaźniki i takiej zamiany nie mogę zrobić ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-28, 23:40

znacie odp. na powyższe ??

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: KoSzU » 2014-06-29, 09:38

Spróbuj wygrzać opalarką korpus i stuknąć delikatnie przez jakieś drewienko :)
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-06-29, 12:59

czyli tego zabezpieczenia nie wyciągać ? i pewnie masz na myśli wybicie dołu od środka korpusu ?

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: KoSzU » 2014-06-29, 13:22

Dokładnie. To zabezpieczenie to tylko ustalające.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-07-09, 22:29

Słuchajcie mam znowu problem , tym razem z kołem przednim.

Pokrywa bębna haczy środek bębna . Wygląda to tak jakby bęben wchodził za głęboko w swoją pokrywę .
Tak jak wspominałem wcześniej w poście nie maiłem kół w motorze i nie mogę dojść co mi brakuje. Elementy ze schematem się zgadzają.
P.S. nie są to zdjęcia moich elementów .

Dzięki za pomoc.

540x405_x-beben-szczeki-wsk-wfm-jawa-shl-26253647.jpg
bęben front 2.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Skinder » 2014-07-09, 22:38

Brakuje osłony łożyska i tulejki wewnątrz.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-07-10, 10:33

dzięki

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-07-10, 22:23

dzisiaj odbyła się próba odpalenia motoru WSK :).

Motor z relacji żonki tylko trochę zakopcił :(.
Mam piękną iskrę , świeca nowa ( ciężko wyczuć ale chyba za sucha ) , a paliwo mocno cofa mi się do filtra powietrza .
Tak jakby paliwo wylewało się przez jedną z dziurek od strony filtra powierza.

Wie ktoś co robić , gdzie jest problem . Pewnie to wina gaźnika .

Proszę Was o pomoc , pozdro.

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: misiolek » 2014-07-10, 23:00

Pewnie już zalany sprzęt, że tylko pchanie pomoże, ale ? Sprawdzałeś świece po tej "próbie"? Jeżeli nowa świeca to masz problem na dzień dobry. Do takiego odpalenia weź jakaś starą, ale sprawdzoną. Nową założysz jak zrobisz jakąś dłuższą jazde, a nie tylko pierwszy odpał.
"o święty benzyniarzu ... "

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-07-10, 23:08

nie mam starej świecy .
Jak pisałem świeca nie wygląda na zalaną, ciężko to dostrzec ale nie jest zalewana. Dodatkowo za każdą próbą przesuszam świecą nad ogniem . Jest prawdopodobnie za sucha, paliwo nie idzie z gaźnika .

Problem w tym dlaczego paliwo przelewa się do filtra powietrza ?? Gdzie szukać rozwiązania w gaźniku, w jakim jego elemencie ?

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-07-20, 23:27

Nadal mam problem z odpaleniem złożonego motoru. Nie odpala nawet przy podaniu dawki paliwa bezpośrednio do tłoka, dodam że iskra na świecy jest bardzo widoczna a tłok blisko GMP.

Zastanawiam się nad powodem powyższego i co myslicie nad :
- zaciąga "lewe powietrze " JAK TO SPRAWDZIĆ
- słaba kompresja JAK TO SPRAWDZIĆ

Dzięki z góry za pomoc

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: DarAss » 2014-07-25, 00:43

mam przy swojej podobnie. I też mam nową świecę. Muszę poszukać starej i tobie też to radzę zrobić. Z tym że ja zrobię to dopiero po remoncie silnika, za jakieś 2 tygodnie.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-01, 08:06

nie wiem co jest

mam nowy wał, nowy tłok , nowe pierścienie, nowe uszczelki i simmeringi
stary cylinder "nominalny" i starą głowicę
gaźnik stary
nowy iskrownik i jest iskra na nowej świecy

Paliwo pryszcze / przelewa się przez jeden otwór z kierunku filtra powietrza a świeca tak jakby za sucha. To świadczy pewnie o błędzie w złożeniu gaźnika (?) .

Co myślicie o użyciu paliwa w sprayu , mam na myśli np: K2 SAMOSTART " SUPER START" ?

Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 149
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: km1979wsk » 2014-08-01, 10:04

Wystarczy zwykły PLAK do tapicerki samochodowej. Zdejmij gumę z gaźnika, unieś przepustnicę i pryśnij 2-3 razy tym PLAKIM do środka gaźnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości