WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-09, 22:49

dzisiaj posiedziałem dłużej przy iskrowniku , i jest efekt .

WSK odpaliła !!! super sprawa :)

mam jednak znowu pytanie : jak włączę pierwszy bieg to motor gaśnie
na wolnych obrotach pracuję równo , idealnie.


gdzie szukać przyczyny ??

Awatar użytkownika
Wojtek3362
Posty: 198
Rejestracja: 2013-07-13, 17:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Wojtek3362 » 2014-08-10, 00:35

W sprzęgle.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 16:00

Dzięki Wojtek3362 za pomoc , faktycznie pomogło i motor jedzie :).

Radość nie trwała długo bo pękła mi sprężyna startera.
Przy wymianie powyższej sprężyny zauważyłem, że mam znaczny ( 5mm) luz na koszu sprzęgła mimo mocnego dokręcenia śruby.

Moje pytanie :
1. jak duży luz jest dopuszczalny ?
2. czy coś mi brakuje do kompletu:
a) kosz sprzęgła ( nie rozbierałem go ) działa i wygląda poprawnie
P1040525.JPG
b) następnie miałem taką tulejkę
P1040526.JPG
c) podkładka pod tulejką :
P1040527.JPG
d) pozostaje zabezpieczenie łożyska:
P1040530.JPG
Wie ktoś z Was co tu może brakować. Wiem że są schematy ale nie wiem czego szukać, jak ten element wygląda ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mistrzunioss
Posty: 331
Rejestracja: 2012-06-05, 17:56
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 125 Bąk 75'
M06B3 125 Kos 85'
M06B3 73' Garbuska
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: mistrzunioss » 2014-08-12, 20:36

Slawek pisze:Dzięki Wojtek3362 za pomoc , faktycznie pomogło i motor jedzie :).

Radość nie trwała długo bo pękła mi sprężyna startera.
Przy wymianie powyższej sprężyny zauważyłem, że mam znaczny ( 5mm) luz na koszu sprzęgła mimo mocnego dokręcenia śruby.

Moje pytanie :
1. jak duży luz jest dopuszczalny ?
2. czy coś mi brakuje do kompletu:
a) kosz sprzęgła ( nie rozbierałem go ) działa i wygląda poprawnie
P1040525.JPG
b) następnie miałem taką tulejkę
P1040526.JPG
c) podkładka pod tulejką :
P1040527.JPG
d) pozostaje zabezpieczenie łożyska:
P1040530.JPG
Wie ktoś z Was co tu może brakować. Wiem że są schematy ale nie wiem czego szukać, jak ten element wygląda ??

Brakuje miseczki oraz sprężyny po kosz.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 22:06

masz może zdjęcia ?

Maniac
Posty: 32
Rejestracja: 2012-02-19, 10:25
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Maniac » 2014-08-12, 22:14

mistrzunioss pisze:Brakuje miseczki oraz sprężyny po kosz.
Przecież miseczka i sprężyna są na koszu.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 22:19

no właśnie , teraz patrzę na zdjęcia w necie i Maniac masz rację , brakuje czegoś innego

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: zmyngut » 2014-08-12, 22:37

A czy jak odkręcałeś kosz- wyjąłeś zabierak (to okrągłe z rowkami na tarcze sprzęgłowe ;-) ) to czy pod nim była taka duża podkładka?

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 22:45

tak wyjołem jedną podkładkę , była ona na szerokość zagłębienia w środku kosza
ta podkładka była jednak bardzo cieńka

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: zmyngut » 2014-08-12, 23:01

Ten luz to jest osiowy ja zrozumiałem- jak złożysz to wszystko do kupy- patrząc od strony karterów- mniejsza podkładka (ta na łożysku)- tulejka z koszem- ta większa podkładka- to brzeg tulejki powinien być równo z tą duża podkładką- generalnie chodzi o to, że po skręceniu z zabierakiem- to całość ma się oprzeć na łożysku i lekko kręcić niezależnie od tego jak mocno to skręcisz i nie mieć luzu osiowego- zobacz czy ta tulejka nie jest za długa- nie wiem- może ktoś tam coś kiedyś wtrynił jaką od 175 (nie wiem czy by pasowała nawet- tak se gdybam).

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 23:16

Tak jest to luz osiowy , ma on ok 5mm . Jak patrzę na łąńcuszek ( jak mi się wydaje ) to ten luz powinien być skasowany pomiędzy koszem a zabezpieceniem łożyska. W tej pozycji widać że łańcuszek patrzy równolegle względem kartera i jest oddalony bardziej od startera . Logicznie wydaje mi się że tak powinno być.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: zmyngut » 2014-08-12, 23:22

W takim razie trzeba zdystansować kosz- ja u siebie musiałem dołożyć podkładek na 3,4mm- między tulejkę a łożysko żeby obydwa kola łańcuchowe były w linii.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-08-12, 23:29

no właśnie , ale te podkładki sam sobie zwymiarowałeś ? nie jest to oryginalnie .
nie miałeś problemu z popychaczem sprzęgła lub regulacja sprzęgła ?

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: zmyngut » 2014-08-12, 23:44

podkładki kupiłem na allegro- miał je ten użytkownik http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=21083354 - 0,4 i 0,3 grubości plus druga taka jak jest (grubo musiało być- aż się balem czy mi się nakrętka dobrze nakręci) - popychacz sprzęgła długi dorobiłem- nieco dłuższy.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2014-09-14, 18:32

Zalewa mi świece , co robić ?

Po nocy jest paliwo w wężyku,
Motor po nocy odpala za pierwszym razem,
Jak pracuje silnik to mocno kopci.

pochodzi 5min i po dodaniu gazu gaśnie, i tak:
-świeca mocno mokra(zalana) i mocno okopcona
- motor nie chce odpalić


Iskra jest bardzo jasna i wyraźna a wyprzedzenie zaplonu ustawiłem suwiarką po zdjęciu głowicy 3mm przed GMP (nie uwzględniająć gróbości uszczelki pod głowicę).
Gaźniki mam dwa (oryginalny i współczesny ), i na każdym podobna sytuacja. Śrubę regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach mam wkręconą max. jak mocniej dokręce to boję się że przekręce gwint.

Pomóżcie !! motor dostaje za dużą ilośc paliwa .

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: kwijatkowski » 2014-09-14, 20:38

Mi się dzisiaj udało wyregulować współczesny gaźnik:) Na którym rowku masz iglicę? U mnie drugi od góry jest ok. Śruba pozioma wkręcona na maxa i odkręcona ze 2 obroty. Ukośna wykręcona na tyle żeby nie gasł. Musi działać. Może nie perfekcyjnie ale musi ;-) Btw przed regulacją wkręć tą śrubkę na górze, w którą wchodzi pancerz linki tak żeby był luźny. Po regulacji skasuj luz. Ekspertem nie jestem, ale w ten sposób dzisiaj udało mi się motóra wyregulować:) Idzie jak zły a świeca ceglana :-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Savier » 2014-09-14, 20:39

Więc jest dobrze wyregulowany + musi się fajnie wkręcać na luzie z niskich do wysokich obrotów. :-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości