
Renowacja WFM 1960 KONIEC
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Odebrałem dzisiaj silnik ze szkiełkowania. Wyszło bardzo fajnie. Trochę mój telefon nie poradził sobie z blaskiem bijącym od silnika i fotki wyszły średnio.Oto efekty.
Kicha na maksa
Cylinder został wypiaskowany i dzisiaj go pomalowałem farbą 650 stopni do kominków. Cylinder ma ułamane jedno żeberko. Tak już było jak kupiłem. Jakoś to przeżyję. Elementy nie pomalowane przetarłem olejem.
Żeby nie było tak kolorowo to jest przykra niespodzianka. Pokrywa nie wytrzymała szkiełkowania. Aluminium zaczęło się rozwarstwiać i wyszła kicha. Ponoć dzieję się tak jak już materiał jest bardzo zmęczony albo odlew ma wady. Czeka mnie kupno nowej pokrywy niestety 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kwijatkowski
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Będzie piękna maszyna!
Co do pokrywy to ciekawy efekt
Trzymam kciuki żebyś wyrobił się do wiosny!


Mój motór: viewtopic.php?f=71&t=19480
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Takie żeberko dospawasz zwykłym migo-matem
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki. Planuje wyjazd na majówkę wiec chyba się wyrobię. Nerwa mam przez tą pokrywę strasznego 

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Tylko nie mam tego żeberkaHalski pisze:Takie żeberko dospawasz zwykłym migo-matem

- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kurde bez tego żeberka będzie strasznie szpeciło całokształt 
Z tą pokrywą niezłe jaja, nie widziałem jeszcze czegoś takiego.

Z tą pokrywą niezłe jaja, nie widziałem jeszcze czegoś takiego.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Żeberko przeżyję. Będę robił drugi silnik a ten będzie na zapas. Jeden sezon wytrzymam.
Co do pokrywy. Jaja to mało powiedziane. Goście mówili, że ze dwa przypadki takie mieli. I ku.wa akurat ja muszę mieć 3:(
Co do pokrywy. Jaja to mało powiedziane. Goście mówili, że ze dwa przypadki takie mieli. I ku.wa akurat ja muszę mieć 3:(
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Z innej beczki, widziałem, że w dziale Sprzedam ktoś ma na zbyciu nowy filtr powietrza do gaźnika,
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Żeberko odcina się z cylindra który tylko na dawcę tychże się nadaje- na złomie można spokojnie trafić. Ależ mi się ta Twoja fuma podoba
.

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki za miłe słowa. Niestety nie mam czasu na chodzenie po złomach. Aż tak bardzo mi to żeberko nie przeszkadza. Bardziej póki co, nadal wku..ia mnie ta pokrywa.
Dzięki texas za czujność i obecność w wątku.
Studiuję schematy silnika cały czas i się pilnie uczę. W lakiernictwie i blacharce mam zdecydowanie więcej do powiedzenia.
Dzięki texas za czujność i obecność w wątku.
Studiuję schematy silnika cały czas i się pilnie uczę. W lakiernictwie i blacharce mam zdecydowanie więcej do powiedzenia.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Filtr powietrza nowy sprzedaje kolega z forum tylko cena... http://allegro.pl/nowy-filtr-powietrza- ... 56059.html
Pokrywę niestety trzeba będzie wymienić ale nie jest to jakiś niespotykany rarytas
http://allegro.pl/kapa-pokrywa-dekiel-o ... 40878.html
http://allegro.pl/kapa-pokrywa-dekiel-o ... 41797.html
Wszystko kwestia kasy - jak zawsze zresztą.
Pokrywę niestety trzeba będzie wymienić ale nie jest to jakiś niespotykany rarytas
http://allegro.pl/kapa-pokrywa-dekiel-o ... 40878.html
http://allegro.pl/kapa-pokrywa-dekiel-o ... 41797.html
Wszystko kwestia kasy - jak zawsze zresztą.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Filtr licytuję. Pokrywy są tylko teraz mam pietra, że kupię drugą i znowu wyjdzie kicha.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Nic w ostatnich dniach, fizycznie, przy motorze nie zrobiłem. Kupiłem pokrywę i w poniedziałek pewnie będzie u mnie. Znowu szykuje się wycieczka do tokarza na przeróbkę, a później do szkiełkowania.
Zrobiłem dzisiaj zakupy w SD. Oprócz akumulatora i lampy tylnej to same pierdoły do silnika. Podkładki zabezpieczające, dystansowe, łańcuch i zębatka i wiele innych rzeczy. Klej do łożysk też już zamówiony wiec jak tylko przyjdzie paczka ze skutera to zabieram się za składanie silnika.
Oddałem do chromowania dorobiony uchwyt włącznika stop i miseczkę od stacyjki. Jeszcze tylko muszę kopnik dokupić bo mam nieoryginalny składany i to już wszystko chyba. Pewnie wyjdą jakieś pierdoły ale już raczej jestem na finiszu
Zrobiłem dzisiaj zakupy w SD. Oprócz akumulatora i lampy tylnej to same pierdoły do silnika. Podkładki zabezpieczające, dystansowe, łańcuch i zębatka i wiele innych rzeczy. Klej do łożysk też już zamówiony wiec jak tylko przyjdzie paczka ze skutera to zabieram się za składanie silnika.
Oddałem do chromowania dorobiony uchwyt włącznika stop i miseczkę od stacyjki. Jeszcze tylko muszę kopnik dokupić bo mam nieoryginalny składany i to już wszystko chyba. Pewnie wyjdą jakieś pierdoły ale już raczej jestem na finiszu

-
- Posty: 109
- Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 62 rok
- Lokalizacja: Opolo opolski
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Jaki koszt szkielkowania ?
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Normalnie 180-200 zł. Dostałem rabat na nową pokrywę i zapłaciłem 150 zl .
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem zabrać się za skrzynię biegów.
Przed remontem miałem problem z 2 biegiem. Żeby go wbić trzeba było chwilkę przytrzymać dźwignię biegów bo inaczej nie wskakiwał. Jak już wskoczył to nie było problemów.
Prześledziłem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, obejrzałem filmik ze składania skrzyni zrobiony przez Skindera i zabrałem się do pracy
Obejrzałem dokładnie wałki i wszystkie zębatki wraz z kłami na nich. Nie ma się do czego przyczepić.
Podejrzewam, że skrzynia była źle złożona. Nie było tej podkładki z podtoczeniem przy trybie zdawczym. To na ogół stwarza problemy z wyskakującą 3, ale może i na 2 mam wpływ. Zmieniacz biegów też wygląda ok.
Założę podkładkę z podtoczeniem, zrobię dystansowanie skrzyni i zobaczymy.
Przed remontem miałem problem z 2 biegiem. Żeby go wbić trzeba było chwilkę przytrzymać dźwignię biegów bo inaczej nie wskakiwał. Jak już wskoczył to nie było problemów.
Prześledziłem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, obejrzałem filmik ze składania skrzyni zrobiony przez Skindera i zabrałem się do pracy

Obejrzałem dokładnie wałki i wszystkie zębatki wraz z kłami na nich. Nie ma się do czego przyczepić.
Podejrzewam, że skrzynia była źle złożona. Nie było tej podkładki z podtoczeniem przy trybie zdawczym. To na ogół stwarza problemy z wyskakującą 3, ale może i na 2 mam wpływ. Zmieniacz biegów też wygląda ok.
Założę podkładkę z podtoczeniem, zrobię dystansowanie skrzyni i zobaczymy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzisiaj przyszła wreszcie pokrywa i klej do łożysk. W oczekiwaniu na paczkę z SD, zawiozę ponownie pokrywę do tokarza i szkiełkowania. Mam nadzieję, że ta pokrywa wytrzyma.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 2015-02-24, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 62 rok
- Lokalizacja: Opolo opolski
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Zastanawiam sie nad tym patentem z ta tuleja bo silnik nam praktycznie ten sam bo to główne poto żeby olej nie wyciekal?
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Tak. W 90 % silników leci tam olej. Wstawiasz simmering i masz sucho. Temat opisany jest na forum: http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=9025
Odnalazłem dzisiaj na forum super poradnik:
http://jawa-cz.site90.com/resume/Skrzyn ... S01-XX.pdf
Odnalazłem dzisiaj na forum super poradnik:
http://jawa-cz.site90.com/resume/Skrzyn ... S01-XX.pdf
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Ja do łożysk kupiłem Loctite 638. Ciekawe czy jest jakaś różnica między 638 a 648 ? Trzeba poczytać w necie
.
Może poprostu zależy od luzu/pasowania łożyska w gnieździe.

Może poprostu zależy od luzu/pasowania łożyska w gnieździe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości