WSK - Akcja reaktywacja.

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
Awatar użytkownika
CrazyMario
Posty: 284
Rejestracja: 2013-04-26, 22:43
GG: 7935765
Moje maszyny: M06-64
Lokalizacja: Stolno
Kontaktowanie:

WSK - Akcja reaktywacja.

Post autor: CrazyMario » 2015-08-28, 13:40

Kod: Zaznacz cały

"Akcja reaktywacja. Kultowy polski motocykl ponownie wyjedzie na drogi"

W zakładach PZL Świdnik planowane jest uruchomienie produkcji nowej wersji kultowej wueski. Nowy model będzie mocno inspirowany pierwowzorem, którego wyprodukowano łącznie ponad dwa miliony sztuk.

Motocykl WSK w różnych wersjach produkowany był aż do roku 1985. Popularny jednoślad doczekał się wielu pseudonimów, legend, a nawet piosenki śpiewanej przez Danutę Rinn.


Reaktywacji kultowego motocykla podjęli się pasjonaci marki z Klubu Miłośników Techniki, Lubelski Park Naukowo-Technologiczny i Politechnika Lubelska. Projekt aktywnie wspiera także burmistrz Świdnika Waldemar Jakson.

WSK2„Motocykle WSK są jednym z symboli naszego miasta. To będzie ich sentymentalna reaktywacja” opowiadał z dumą dziennikarzom burmistrz. Z wypiekami na twarzy śledzić będziemy losy narodzin nowej legendy motocykl, który zmotoryzował miliony Polaków. Trzymamy kciuki za powodzenie tej inicjatywy!
http://motovoyager.net/2015/08/akcja-re ... -na-drogi/

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK - Akcja reaktywacja.

Post autor: Savier » 2015-08-28, 16:40

Żubr, specjalisto za dyche :D. Ten GIL jest robiony - nikt tego nie ukrywa, jest nawet niedawno dodany filmik na YT z jego reaktywacji. Masz rację co do osłony łańcucha - co do reszty rzuć okiem na prospekt gila z 1975... A w zasadzie 1974, bo wtedy wypuszczono serię informacyjną Kobuzs i Gila :).
Całą akcję skomentowałem już na fejsie - jestem pesymistą :D. Nie da się, a jeśli - to za gruuuby hajs ;-).

Awatar użytkownika
irena41
Posty: 290
Rejestracja: 2015-01-02, 21:41
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Dudek, Bąk, pare innych, Junak M10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK - Akcja reaktywacja.

Post autor: irena41 » 2015-08-28, 16:42

jak to im wypali to ja wystartuję WSKą na DAKARZE :-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK - Akcja reaktywacja.

Post autor: Savier » 2015-08-28, 19:59

Widocznie z wiekiem wiedzy Ci nie przybyło kolego :D.
http://www.wueska.pl/photos/4ab/4f4/ddb ... 82e58d.png
Znam jeszcze jeden egzemplarz takiego Gila, stoi aktualnie w muzeum. Jego fotki są w temacie o Gilu właśnie ;-).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK - Akcja reaktywacja.

Post autor: Savier » 2015-08-28, 21:13

Zdjęcie jest z tygodnika motor, masz rację :-). Ale czy nie widziałeś fotek z tematu o gilu?

http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view

Sam potem wrzucałem drugie zdjęcie. Konkretnie ten motocykl stoi w jakimś muzeum w Krakowie, musiałbym poszperać.
Savier masz super wiedze tylko pochodzi ona z jakiegoś źródła, którego dziwnym trafem nie chcesz tu umieścić żeby było ono dla wszystkich, tylko zgrywasz wyrocznię i nie szanujesz starszych kolegów.
Dzięki, miłe, że ktoś mnie docenia. Jednocześnie nie wiem po czym wnosisz, że mam wiedzę z jakiegoś tajemnego źródła - i na dodatek nie chcę się nią podzielić! Widział ktoś mnie, żebym powiedział: "wiem, ale nie powiem!" ? Sam nigdy nie uważałem się za alfe i omegę w temacie, kiedy czegoś nie wiem to piszę jak jest ;-).

Ogólnie zaczynasz się robić śmieszny, ale muszę Cię prostować, bo jeszcze ktoś przyjdzie, przeczyta i weźmie to za prawdę :D.
A propo wieku... Taka mała sugestia, żebyś nie robił złej reputacji starszakom :D mogą mieć Ci to za złe!
Poza tym jak zdążyłem zauważyć ta wiedza dotyczy tylko jednoramówek.
Gratuluję spostrzegawczości! Na pewno też zauważyłeś, że mam tylko jednoramówki i one interesują mnie najbardziej... Ale to może jakaś część teorii spiskowej :shock:

[quoteMoja wiedza natomiast dotyczy przekrojowo wszystkich seryjnych wuesek i pochodzi z własnych wieloletnich doświadczeń. ][/quote]

No, no, słucham dalej... ;-)
Tak więc mamy w porywach 2 egzemplarze gila w pierwszej specyfikacji i nawet u Burego nie widziałem takiego, no ale może przeoczyłem.
Tak z ciekawości, widziałeś gila na tarkach z wąskim zbiornikiem, nową kierą, starą lampą przednią? :) Ja na tę chwilę nie mogę sobie przypomnieć.
Z moich obserwacji najczęściej tarki są w garbatych gilach. Pierwszej specyfikacji nieremontowanej jak na lekarstwo...

Inna kwestia, co rozumiec za oryginalność? Każdy ma inne podejście... Powiem Ci, że zaprzestałem analizować ten temat już jakiś czas temu. Uznałem za bezsensowne wdawanie się w szczegóły takie jak konkretne numery ram i przejścia między np. narzędziówką, stopkami centralnymi (tak, w mojej 175 są nieoryginalne :( ) - bo to raczej ułatwianie procesu technologicznego a nie zmienienie wizji produkcyjnej projektanta.

Za naprawdę oryginalny można uznać motocykl, który był w zasadzie nieruszany i mało jeżdżony. Po jakiejkolwiek odnowie nie da się uzyskać takiego samego efektu... Niestety :D. 100% oryginał nie istnieje, podobno ;-).

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości