http://www.fotosik.pl/zdjecie/e68d02a33296a824
Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
-
Lukasz89
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-09-30, 14:36
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 Garbuska
- Lokalizacja: Gołdap
- Kontaktowanie:
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Tak przeglądam sobie temat i coś mi tu nie gra. Ja w swojej oryginalnie miałem 2x a w nowej kupionej już nie było 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jak było z dwiema to kombinacja 
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Może źle się wyraziłem, na każdej konsoli jeden odbój.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
No to ja napiszę jeszcze raz, kombinacja
.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
A wygląda oryginalnie nawet spawu nie widać, przy kupnie odboi kupiłem komplet i gość przysłał 2szt 
I mam odpowiedź od człowieka który kolekcjonuje wski ok 30 szt (niestety nie sprzedaje
) konsola długa również bywała z miejscem na odbój, dodatkowo pewien złomiaż u którego kupuję na olx również odpisał że za 35 zł ("normalna" 25 zł)ma takowe i to kilka sztuk.
I mam odpowiedź od człowieka który kolekcjonuje wski ok 30 szt (niestety nie sprzedaje
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Lukasz89 - dzięki za link ....czyli obicie zwykłe proste bez kedry ze srebrnymi nitami ... hmm....sam nie wiem jakie obicie w końcu zrobić .... macie jakieś propozycje ?
Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76
możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....
Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76
-
Lukasz89
- Posty: 2
- Rejestracja: 2015-09-30, 14:36
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 Garbuska
- Lokalizacja: Gołdap
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jakbys potrzebowal jakies foty albo jakies info konkretne o garbusce to pisz smialo, mam rocznik 1975, 2800km przebiegu, wszystko 100% oryginal fabryczny oprocz wspanialego niebieskiego lakieru ktory walnalem pedzlem 15 lat temu 
- T_NIK
- Posty: 104
- Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Miałem to samo w DR był rocznik 1973 a na tabliczce 1974 motocykl zarejestrowany był 1.01.1974 roku. Powodowało to kłopoty na stacji diagnostycznej przy przeglądach i dla świętego spokoju zmieniłem rok produkcji w DR na 74 teraz nikt się nie czepia przy przeglądzie a wystarczyło do tego zrobić adnotacje przy przeglądzie i w wydziale komunikacji wprowadzili stosowna zmianę z dokumentach. Diagnosta na podstawie tabliczki znamionowej zgodności numeru ramy i numeru silnika z tabliczka napisał że prawidłowy rocznik to 74 .maniek_wroc pisze:Lukasz89 - dzięki za link ....czyli obicie zwykłe proste bez kedry ze srebrnymi nitami ... hmm....sam nie wiem jakie obicie w końcu zrobić .... macie jakieś propozycje ?
Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....
Swoja droga wygląda na to że pod koniec 73 roku produkowano już motocykle z tabliczką znamionowa na 74, u Ciebie może być podobna sytuacja.
-
tolman
- Posty: 4
- Rejestracja: 2015-03-23, 11:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 1982
- Lokalizacja: Lipno+
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Ja mam początek nr ramy S0155**** także przed twoim numerem i jest z 1976 roku.maniek_wroc pisze:
Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Uzmysłowić sobie należy jedno, co powtarzam przy każdej okazji postów dotyczących "czy to i owo jest z tego modelu/rocznika", w tamtych czasach to czy coś co jest zamontowane jest z tego czy innego modelu miało średnie znaczenie, liczyła się że wyjechała sztuka i wszystko w temacie. Ojciec i stryj,pracowali w WSK Świdnik, nikt nie przejmował się jakąś pierdułą typu blacha siedzenia czy amortyzator. To przecież prawie zamach na Ludową Ojczyznę i ład społeczny gdyby przez brak elementu do danego modelu stanęła produkcja, nie było "tego" a zostało jeszcze "tamto" to ładowali "tamto"
W odrestaurowywaniu motocykli takich jak WSK chodzi moim zdaniem o to aby doprowadzać je wyglądem do stanu najbardziej zbliżonego do oryginału ale bez przesady, nigdy nie uzyskamy pewności że taka jaka jest przed remontem nie wyszła przypadkiem z fabryki.Swoja droga wygląda na to że pod koniec 73 roku produkowano już motocykle z tabliczką znamionowa na 74, u Ciebie może być podobna sytuacja.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Słuchajcie ... znam historię tego motoru od jego narodzin aż po dzień dzisiejszy .... motor został zakupiony przez Policję ...(Która wtedy nazywała się Milicją) ...i był motocyklem służbowym .... patrolował starą trasę E12 Wrocław - Warszawa ...pracował w tzw. "Lotnej" ... kiedy wymieniali motocykle na MZ -tki jego poprzedni właściciel zakupił go i użytkował już prywatnie ... niestety motor nigdy nie był zarejestrowany w cywilu ...
...posiadam dokumenty wykupu od MO na których jest właśnie wpisany rok produkcji '75 .....po remoncie chciałbym go zarejestrować na podstawie umowy kupna - sprzedaży z poprzednim cywilnym już właścicielem ... mam nadzieję , że nie będą się czepiać w wydziale komunikacji ...bo w tamtych czasach chyba nie było obowiązku rejestracji ...ale będę musiał jechać na przegląd .... i teraz powiedzcie...muszę mieć oryginalną tabliczkę znamionową czy mogę zrobić już teraźniejszą i wybić na niej rocznik '75 żeby się zgadzało z papierami ?
Oryginalna tabliczka zdjęta z ramy przed malowaniem:
Nastąpił też mały postęp w pracach mam już zaplecione i wycentrowane koła:
teraz trzeba założyć porządne oponki ... chyba kupię Mitas 18x3.00 z bieżnikiem H03 polecane na forum ...fajnie wyglądają tylko ta cena ....trochę duża...
Oryginalna tabliczka zdjęta z ramy przed malowaniem:
Nastąpił też mały postęp w pracach mam już zaplecione i wycentrowane koła:
teraz trzeba założyć porządne oponki ... chyba kupię Mitas 18x3.00 z bieżnikiem H03 polecane na forum ...fajnie wyglądają tylko ta cena ....trochę duża...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Jeśli nr ramy na tabliczce i na ramie jest zgodny to idź do wydziału komunikacji i poproś o nabicie tabliczki (dostaniesz najprawdopodobniej dokument umożliwiający legalne nabicie nr.) albo wpiszą ci adnotacje w DR o innym roku produkcji. Jeśli sam nabijesz i nie daj Boże będzie widać że sam nabijałeś możesz mieć kłopoty.

Art. 306. Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Samowolne dokonanie zmian cech identyfikacyjnych to przestępstwo, chyba art.306 kodeksu karnego.Wymagane dokumenty
1. wniosek o skierowanie na nadanie i wybicie numeru lub wykonania tabliczki znamionowej zastępczej
2. dokument (dokumenty) potwierdzający konieczność nadania i wybicia numeru znamionowego lub wykonania tabliczki znamionowej zastępczej np. fakturę VAT na zakup nowych zespołów itd.
3. dokumenty niezbędne do pełnej identyfikacji pojazdu przed nabiciem numerów (np. zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, opinia biegłego lub rzeczoznawcy z zakresu oznakowań pojazdu)
Art. 306. Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Marek - zostawię oryginalną i będę się tym martwił przy rejestracji ... pewnie wydają dowód z prawidłowo wpisanym rokiem produkcji ....zobaczymy ..
- T_NIK
- Posty: 104
- Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
maniek_wroc pisze:Marek - zostawię oryginalną i będę się tym martwił przy rejestracji ... pewnie wydają dowód z prawidłowo wpisanym rokiem produkcji ....zobaczymy ..
Musisz podjechać na stacje i zabrać zaświadczenie. Badanie zgodności danych kosztuje chyba 60 pln więc bardziej opłaca się zrobić normalny przegląd gdzie w rubryce uwagi diagnosta wpisze dane z motocykla nr ramy i rok z tabliczki znamionowej. Na podstawie tego w wydziale komunikacji dostaniesz DR zgodny z danymi motocykla. Nie kombinował bym z tabliczką lepiej chyba mieć legalnie rok młodszy motocykl nić ryzykować spore problemy.
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
T_NIK - czyli muszę przypilnować diagnosty na przeglądzie technicznym .... ta wersja mi się podoba ...
Zamontowałem w koła oryginalne uszczelnienia i tulejki dystansowe ...oraz przymierzam się do zmontowania zabieraka tylnego koła i mam prośbę ...luknijcie na zdjęcia i powiedzcie czy wszystko będzie w prawidłowej kolejności ... bo nie pamiętałem jak to wszystko było zmontowane ...a w temacie Audiobasa który też miał z tym problem wyparowały fotki ... może się kiedyś komuś przyda taka fotorelacja krok po kroku..... a więc zaczynamy :
1. Uszczelnienia filcowe oraz dekielki i tulejki dystansowe kół:
2. Wkładamy uszczelnienia filcowe w dekielki:
3. W środek wkładamy tulejki dystansowe - 2 niskie w dekielki a to trochę wyższe w blaszkę od prędkościomierza:
4. Montujemy uszczelnienie i zabierak prędkościomierza w przednie koło:
5. Z drugiej strony zakładamy dekielek z uszczelnieniem i niską tulejką:
6. Teraz koło tylne ...od wewnątrz dekielek i uszczelnienie z niska tulejką:
7. Z drugiej strony dekielek z filcem i tuleją dystansową koła:
8. Teraz zakładamy zabierak z łożyskiem w środku:
9. Na łożysko wkładamy tuleje dystansową:
10. Zębatka
11. Na tuleje dystansowa zakładamy uszczelnienie filcowe:
12. A na koniec dekielek / osłona zębatki:
Wydaje się, że wszystko pasuje ...potwierdźcie czy ta kolejność jest prawidłowa.... łożysko w moim zabieraku jest luźne więc chyba wkleję je na klej ....
Zamontowałem w koła oryginalne uszczelnienia i tulejki dystansowe ...oraz przymierzam się do zmontowania zabieraka tylnego koła i mam prośbę ...luknijcie na zdjęcia i powiedzcie czy wszystko będzie w prawidłowej kolejności ... bo nie pamiętałem jak to wszystko było zmontowane ...a w temacie Audiobasa który też miał z tym problem wyparowały fotki ... może się kiedyś komuś przyda taka fotorelacja krok po kroku..... a więc zaczynamy :
1. Uszczelnienia filcowe oraz dekielki i tulejki dystansowe kół:
2. Wkładamy uszczelnienia filcowe w dekielki:
3. W środek wkładamy tulejki dystansowe - 2 niskie w dekielki a to trochę wyższe w blaszkę od prędkościomierza:
4. Montujemy uszczelnienie i zabierak prędkościomierza w przednie koło:
5. Z drugiej strony zakładamy dekielek z uszczelnieniem i niską tulejką:
6. Teraz koło tylne ...od wewnątrz dekielek i uszczelnienie z niska tulejką:
7. Z drugiej strony dekielek z filcem i tuleją dystansową koła:
8. Teraz zakładamy zabierak z łożyskiem w środku:
9. Na łożysko wkładamy tuleje dystansową:
10. Zębatka
11. Na tuleje dystansowa zakładamy uszczelnienie filcowe:
12. A na koniec dekielek / osłona zębatki:
Wydaje się, że wszystko pasuje ...potwierdźcie czy ta kolejność jest prawidłowa.... łożysko w moim zabieraku jest luźne więc chyba wkleję je na klej ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Świetna robota!!! To była moja pięta Achillesowa te tulejki mnie osobiście mieszały się. Oglądaj odcinek z kołem na moim kanale, wspomogę się twoim opisem jeśli pozwolisz.
P.S
Zakupiłem filc do uszczelek i będę wykraiwał nowe więc jeśli chcesz... będę również wykraiwał uszczelki lag ze skóry.
P.S
Zakupiłem filc do uszczelek i będę wykraiwał nowe więc jeśli chcesz... będę również wykraiwał uszczelki lag ze skóry.
- T_NIK
- Posty: 104
- Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
maniek_wroc pisze:T_NIK - czyli muszę przypilnować diagnosty na przeglądzie technicznym .... ta wersja mi się podoba ...![]()
Dokładnie
- maniek_wroc
- Posty: 93
- Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Marek - nie ma problemu możesz wspomagać się tym opisem ...śledzę twój kanał filmiki są super ... a jak będziesz kroił te uszczelki to piszę się na komplecik 
- robik
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)
Fajnie działasz! Podoba mi się. Moja też jest z 75r i czeka na remont. Na pewno będę tu zaglądał żeby porównać części 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości