WSK M21W2 Kobuz 175
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2011-09-14, 21:53
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak, Gazela, M21W2 1974, M21W2 1981, Cezet 350, Jawa 20
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Hej. Powiedzcie mi bo się nie doszukałem, jakie kierunkowskazy mają Kobuzy z 1981r?
- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Na początku '77 montowano boczki małe metalowe z napisem kobuz/ kalkomanią z logo ptaka. W drugiej połowie (czas bliżej nieokreślony) montowano już boczki plastikowe z malowanym napisem kobuz. W boczkach metalowych emblematy plastikowe 175 po obu stronach, w plastikowych emblemat tylko na lewym boczku.Aker12 pisze: ↑2017-08-23, 20:16Wiesz co, doszedłem do tego że różnie to było z Kobuzami z `77. Wszystkie wersje które widziałem (oryginalne zdjęcia z tamtych lat) są z symbolem 175. Niektóre są z napisem KOBUZ, niektóre tylko ze znaczkiem (chyba naklejonym albo malowanym - nie wiem) a niektóre bez znaczka. Wszystkie mają metalowe boczki bez wytłoczek. Lampy też są różne, są z wysokim i niskim kominkiem.
To chyba były lata wprowadzania zmian i dlatego są takie różnice.
Kwestia sporna, rok 1974 powinien być jeszcze wyposażony w siedzenie z otworem w blasze, poprzecznymi przeszyciami na pokrowcu i listwą. We wszystkich s1, s2, i wersjach exportowych tak to wygląda. Według mnie lepiej mu będzie z siedzeniem z blachą bez otworumarkus20x pisze: ↑2017-09-26, 08:34Wie ktoś dokładnie jaki typ siedzenia występował w Kobuzie z 74r? chodzi mi o tak zwaną "zerówkę" z samego początku produkcji. Powinno być nowszego typu z zadartym tyłem, czy starszego typu z dziurą na błotnik? Kupiłem takiego w częściach ale niestety nie było siedzenia więc nie mam pewnego punktu odniesienia, a zdjęć Kobuzów z samego początku produkcji jest w necie jak na lekarstwo;(

Plastikowe - czarne
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Dodam, że plastikowe boczki były robione z masy czarnej i pomarańczowej. Pozdrawiam
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
W końcu po zebraniu dostępnych zdjęć i artykułów udało mi się złożyć Kobuza w specyfikacji w jakiej opuścił fabrykę. To jest pierwsza specyfikacja i "nie może" być innej:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2011-09-14, 21:53
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak, Gazela, M21W2 1974, M21W2 1981, Cezet 350, Jawa 20
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Orientujecie się, czy Kobuz w 81r. miał odblaski. Jeśli tak to z przodu i z tyłu?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-11-27, 20:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki Burgman 650
WSK 175 kobuz '77 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
... jak z książki H. Załęskiego
jedna uwaga... przednie kierunki powinny być skierowane bardziej w niebo 
Ładna maszyna.
Na moim monitorze kolor wychodzi czerwony, takie wychodziły w oryginale??


Ładna maszyna.
Na moim monitorze kolor wychodzi czerwony, takie wychodziły w oryginale??
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Kierunki ustawiłem w jednej linii z przednią lampą, ale faktycznie je przestawię.
Kolor to czerwień meksykańska i tylko taki kolor wychodził w zestawieniu z czarnymi błotnikami ze szparunkiem.
Dodaję zdjęcie z hostingu, bo na tej miniaturce nie wiele widać

Kolor to czerwień meksykańska i tylko taki kolor wychodził w zestawieniu z czarnymi błotnikami ze szparunkiem.
Dodaję zdjęcie z hostingu, bo na tej miniaturce nie wiele widać

- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Widziałem kilka ogłoszeń pierwszych kobuzów w kolorze "standardowym" czyli pomarańczowo-popielate, roczniki 1975-1976, masz jakieś potwierdzenie że pierwsze serie wychodziły w takim zestawieniu kolorystucznym jak twoja? W takich kolorach widziałem późniejsze, ale łzawych jeszcze nie. Pytam z ciekawości, bo koboz w takiej specyfikacji lezy i czeka na swoją kolej. Wygląda świetnie i jeśłi faktycznie takie wychodziły to może bym się skusił na taką kolorystykę.
Przy okazji mógłbyś podać kod czerwieni? Nie widzę takiego koloru w palecie RAL.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Dołączam zdjęcia oryginałów tej wersji
O tym że to jest sam początek produkcji w 74r. świadczy też to, że ma jeszcze instalację 12V, mały licznik starszego typu, wahacz "brazylijski" i jest ubrany na bogato jak wersje eksportowe czyli tylne uchwyty kierunkowskazów gięte jak w Paku, eksportowy korek zbiornika, aluminiowa ramka tylnej lampy i metalowa fajka świecy.
widziałem jeszcze artykuł z tygodnika motor z 74/75r. o wprowadzeniu wersji 175 Kobuz z wysoką kierownicą i nowym typem siedzenia i kierunkowskazami, ale nie mam już do niego dostępu.
Słyszałem, że w tej wersji kolorystycznej i wyposażenia wyszło kilkanaście pierwszych egzemplarzy, potem już zaczęli robić pomarańczowe i yellow bahama z szarymi i kremowymi błotnikami, ale one już były na 6V instalacji. Poza tym samym gięciem tylnych uchwytów kierunkowskazów nie miały już "eksportowych" dodatków. Ale to są już tylko opowieści których nie można podeprzeć żadnym dowodem.
Trafiały się też chyba w 76r. całe czarne kobuzy ze szparunkami na czarnych błotnikach, ale ich też było jak na lekarstwo.
A kolor czerwieni dobrałem z palety ferrari, bo żaden z RAL nie był zbyt podobny do oryginału.
O tym że to jest sam początek produkcji w 74r. świadczy też to, że ma jeszcze instalację 12V, mały licznik starszego typu, wahacz "brazylijski" i jest ubrany na bogato jak wersje eksportowe czyli tylne uchwyty kierunkowskazów gięte jak w Paku, eksportowy korek zbiornika, aluminiowa ramka tylnej lampy i metalowa fajka świecy.
widziałem jeszcze artykuł z tygodnika motor z 74/75r. o wprowadzeniu wersji 175 Kobuz z wysoką kierownicą i nowym typem siedzenia i kierunkowskazami, ale nie mam już do niego dostępu.
Słyszałem, że w tej wersji kolorystycznej i wyposażenia wyszło kilkanaście pierwszych egzemplarzy, potem już zaczęli robić pomarańczowe i yellow bahama z szarymi i kremowymi błotnikami, ale one już były na 6V instalacji. Poza tym samym gięciem tylnych uchwytów kierunkowskazów nie miały już "eksportowych" dodatków. Ale to są już tylko opowieści których nie można podeprzeć żadnym dowodem.
Trafiały się też chyba w 76r. całe czarne kobuzy ze szparunkami na czarnych błotnikach, ale ich też było jak na lekarstwo.
A kolor czerwieni dobrałem z palety ferrari, bo żaden z RAL nie był zbyt podobny do oryginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-11-27, 20:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki Burgman 650
WSK 175 kobuz '77 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
markus20x
zdjęcie które przedstawiłeś jest mega!!!! takie samo jak w książce. Jedyna rzecz która mi się rzuca w oczy to znaczek "175" - w książce jest biały. Taki szczegół który zaobserwowałem. Ogólnie super, świetnie, mega wygląda. Zrób więcej zdjęć, nagraj filmik na yt jak odpalasz i jak jeździsz bo będzie do czego wracać.
PS dotyczące pamięci. Nigdy nie będziemy wiedzieć jak moto wyglądało w chwili produkcji bo musielibyśmy go produkować i żyć w tamtych czasach
Mój Tato mówił często że ile to się on naczyścił sprężyn w tylnych amortyzatorach by super wyglądały, całymi wieczorami podobno czyścił. Ze zdjęć okazało się ze amory były pełne

zdjęcie które przedstawiłeś jest mega!!!! takie samo jak w książce. Jedyna rzecz która mi się rzuca w oczy to znaczek "175" - w książce jest biały. Taki szczegół który zaobserwowałem. Ogólnie super, świetnie, mega wygląda. Zrób więcej zdjęć, nagraj filmik na yt jak odpalasz i jak jeździsz bo będzie do czego wracać.
PS dotyczące pamięci. Nigdy nie będziemy wiedzieć jak moto wyglądało w chwili produkcji bo musielibyśmy go produkować i żyć w tamtych czasach



-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Czy w WSK M21W2 lata 1972/3 nie było łapki do automatu stopu? Proszę o pomoc posiadaczy. Z góry dziękuje 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DominikWSK
- Posty: 64
- Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka sztuk wuesek :D
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Nie było , bo automat stopu był w tarczy kotwicznej (bębnie tylnym).
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
To prawda, ale znalazłem ramę z 1972 i ona posiada tą blaszkę. Może jest tu osoba która posiada ten model i ma możliwość sprawdzenia? Z góry dziękuję za pomoc.DominikWSK pisze: ↑2019-08-30, 20:28Nie było , bo automat stopu był w tarczy kotwicznej (bębnie tylnym).
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
ale w 72 był dmuchany wahacz
- magma
- Posty: 78
- Rejestracja: 2016-11-17, 03:30
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S1 Export
M21W2 LUX - Lokalizacja: Winnipeg, Kanada
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Mam dwie WSKi z 73 i obie mają te blaszki mimo czujnika w piaście.
If everything seems under control,
you're not going fast enough.
you're not going fast enough.
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Przez ten okres, udało mi się zobaczyć na żywo dużo motocykli WSK M21W2 z lat produkcji 1972-1974. Większość z nich nie posiadało tej blaszki. Dodatkowo zauważyłem, że na przestrzeni lat zmieniały się blaszki mocujące podnóżki centralne, zaobserwowałem 3 rodzaje. Dodam później zdjęcia. Pozdrawiam
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 2017-05-19, 20:13
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M11
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Witam
Panowie, szukam motocykla WSK 175, jedno-ramówki, ale z wyłączeniem Garbuski. Na jakie elementy charakterystyczne mam patrzeć? Czy w typowych Kobuzach, a Gabruskach występowały jakieś różnice nie licząc baku? Lata produkcji te same?
Pozdrawiam
Panowie, szukam motocykla WSK 175, jedno-ramówki, ale z wyłączeniem Garbuski. Na jakie elementy charakterystyczne mam patrzeć? Czy w typowych Kobuzach, a Gabruskach występowały jakieś różnice nie licząc baku? Lata produkcji te same?
Pozdrawiam
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 2016-02-07, 22:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk z2 1960
Wsk 1958
Shl m11 1966
Jawa 250 1960 - Lokalizacja: Skoczów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Kobuz 175
Mógłby ktoś napisać kto ma fabrycznego kobuza w którym miejscu był mocowany przerywacz kierunkowskazów dzieki
- piter_dzn
- Posty: 449
- Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
- GG: 9801466
- Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50 - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość