WSK M06B3 '78 Grzaniec

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: WSK » 2011-11-15, 22:43

Savier pisze:Jak wypolerowałeś chrom na lagach ruchomych?
Polecam pastę "Autosol", skubana potrafi wyczynić niezłe cuda z powierzchowną rdzą na chromie ;-)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-16, 09:27

Udało się wczoraj zamontować przednie zawieszenie. Moto zaczyna przypominać jedną całość:)
lag2.jpg
Podczas składania zdarzył się też mały wypadek.....ale o tym na blogu :)

EDIT:
Właśnie się dopatrzyłem, że zamontowałem odwrotnie przednie lagi.... ;( Odwrotnie, tzn prawa na lewą, lewa na prawą stronę....ma to duże znaczenie? Będę miał problem z zamontowaniem napędu prędkościomierza, z hamulcem przednim?? A może to nie ma żadnego znaczenia? Pomóżcie, bo nie wiem, czy mam przekładać lagi - łatwo nie bedzie, nie chciałbym tego robić...:/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Karlicek » 2011-11-16, 20:23

Ma to bardzo duże znaczenie. Porównaj średnice otworu na ośkę w obu lagach a zobaczysz, że trzeba poprawiać. Niemiła niespodzianka.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-18, 10:11

Rozumiem, że zamontowanie odwrotnie ośki jest niemożliwe - musiałbym chyba odwrócić piastę :D ale wtedy hamulec będzie nie po właściwej stronie :) - dobrze kombinuję?
Jeżeli tak jest - to czeka mnie ponowne rozbieranie przodu...:/

Irek.S.

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Irek.S. » 2011-11-18, 10:27

Musisz rozbierać nic z tego nie bedzie

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-18, 10:50

No cóż...płaci się gapowe. Nie chciało mi się wracać do domu, by spojrzeć na zdjęcia. Zastanawiałem się, która laga gdzie i nie wiem dlaczego ale tak mi bardziej pasowało :). Miałem 50% szans na trafienie :D.
Nic....rozbieramy :(

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: zmyngut » 2011-11-19, 22:42

ale samo wyjęcie i zamiana miejscami przednich teleskopów to takie proste zajęcie. swoją drogą nauczka jest ;-). mi się też kiedyś "nie chciało" to z latarką w zębach na czworakach szukałem w nocy w trawie przed garażem podkładki dystansowej tej między napędem prędkościomierza a piastą (koło czyściłem i stwierdziłem że na resztkach smaru się trzyma to nie zgubię)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-22, 21:53

Rozebrałem to zawieszenie ponownie. Niestety jeszcze nie złożyłem, bo czekam na przesyłkę z nowym odbojem gumowym -mój jest pęknięty.
Ale nie marnuję czasu - poleruję detale i w końcu zaplotłem koła.
1.jpg
2.jpg
Każdy nypel polerowałem z osobna :D, ale warto było. Zastanawiałem się nad zakupem nowych szprych, jednak zostałem przy oryginalnych - między innymi z powodu mosiężnych nypli.
a.jpg
Kapy silnika po delikatnej polerce:
b.jpg
Więcej zdjęć na blogu z podpisu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-11-30, 10:18

Trochę do przodu...Rozebrałem i złożyłem ponownie, już tym razem poprawnie przednie zawieszenie. Zregenerowałem kilka detali - ramkę reflektora, kierownicę, klakson)
u2.JPG
u5.JPG
Założyłem też, oczywiście tymczasowo stare koło przednie... coraz ciężej mi było nosić Wieśkę :)
w4.jpg
Teraz czekam na osłonę przewodów i biorę się za instalację. Muszę też zamówić opony i wtedy Wiesia stanie na własnych kołach.
Kolejny etap to silnik - jest już prawie złożony, ale jeszcze chwilę czasu trzeba mu poświęcić.

Co koledzy polecają z opon?? Przeznaczenie motocykla to kilka letnich przejażdżek na niedługich dystansach w piękne letnie dni....


P.S. Więcej zdjęć tradycyjnie na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-12-03, 19:22

Hmmm....jak sądzicie, zostawić tak, czy jednak jak w oryginale - czarny kolor??
A może by tak się rozpędzić i siedzenie też zrobić w jasnej skórce?

Znalazłem podczas porządków spory kawałek kremowej skórki, którą wykańczałem kiedyś swoje poprzednie auto. Poszedłem po zbiornik WueSKi i sam nie wiem...jest to odejście od oryginału, ale wygląda chyba nieźle....
bak1.JPG
bak3.JPG
P.S. Skąd wziąć kedry na zbiornik (te gumy) - macie jakiś pomysł? Moje stopiły się w pożarze :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2011-12-03, 19:27

Nie, nie, nie! Wyglądałoby to bardzo brzydko. Tylko czarna skóra :) W oryginale była wytłoczona brama krakowska w Lublinie.
Kedry na bak tylko z innego baku.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-12-18, 21:47

Posłuchałem rady, że kremowa skórka nie jest OK. Już jest czarna, jeszcze nie do końca wykończona, ale już coś widać:)
zb3.JPG
Kupiłem też nowe opony, dorobiłem sobie stojak do centrowania kół i przednie koło jest już prawie gotowe do montażu. Prawie, bo nie ma powietrza :D. Pojechałem na stację benzynową, by je napompować i jak wróciłem, znów nie było wiatru :D. Zapamiętać - nie pompuje się kół, gdy wentyl jest niedokręcony :D
st1.JPG
st3.JPG
k4.JPG
Więcej na blogu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2011-12-18, 21:53

Pięknie wyszło: i koła, i bak. Masz nawet ori korek ;).
Jak się centrowało? To trudna sprawa? Masz klucz do szprych specjalny czy inaczej?

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-12-18, 22:07

Centrowanie nie jest trudne, trzeba mieć tylko sporo czasu i cierpliwości :D. klucz też sobie dorobiłem, kawałek płaskownika ze stali narzędziowej z wypiłowanym kanałkiem 5x5 mm. Przy tylnym kole chcę pójść dalej i właśnie pracuję nad uchwytem do mojego stojaka na czujnik zegarowy. Przednie koło centrowałem za pomocą flamastra :D. Stojak robiłem tak, by weszło koło z oponą, więc nawet podczas eksploatacji motocykla będzie można sprawdzić czy wycentrować koło bez zdejmowania opony (a przynajmniej skorygować bicie boczne).
Korek oryginalny od mojej WSK stopił się w pożarze - ale udało się zdobyć drugi oryginał:)
Pocieszające jest to, że moja robota podoba się nie tylko mnie :D. Dziękuję za motywację do dalszej pracy :D

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: 35C2S1P » 2011-12-18, 22:19

Jakbym miał dodatkowe koło do swojej B3 to bym się nie wahał. Generalnie to idzie to tak samo jak w rowerze. Ja akurat mam klucz do szprych od roweru dopasowani do motocyklowego nypla, z tym że nadają się tylko takie klucze co mają dużo mięsa, czyli produkty z Tajwanu.

Jak grzaniec napisał, idzie w cholerę czasu na takie koło. Koła do roweru centruję na co dzień, ale ostatnio przestałem. Nie wiem czemu, czy to ja tak ostro jeżdżę rowerem, czy to szprychy są tak słabe w rowerowych kołach, że na nowo powstaje centra i tak w kółko.

Najgorsze jest bicie góra-dół. Da się to zrobić na równo, ja zazwyczaj zostawiam 1mm bicia, bo tego nie czuć w jeździe(rowerem).

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-12-28, 10:08

W końcu Wiesia stanęła na własnych, nowych kołach.
na kolach.JPG
Zaczyna już przypominać motocykl, ale jeszcze dłuuuuga droga przed nami :)
Wkrótce bierzemy się za instalację elektryczną :)

Zapraszam na blog - tam większa fotorelacja:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2011-12-28, 13:25

Wygląda coraz ładniej, ale nie przypasowały mi jakoś półkryte pomalowane amortyzatory.
Przeleć czarnidłem od zderzaków samochodowych itp. przednią lampę, zobaczysz, że od razu będzie błyszczeć :).

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2011-12-28, 14:16

Amortyzatory to jedyna rzecz, z którą odszedłem od oryginału. Fabrycznie w moim modelu były całkowicie odkryte, z malutkim chromowanym dekielkiem na górze. Jednak te dekielki nie miały idealnego chromu, stąd taka zmiana. Ale powiem szczerze, że mnie osobiście bardziej pasują takie jak obecnie.
Co do lampy - tak, muszę coś z tym zrobić, bo nie pasuje do reszty. Czernidło to dobry pomysł, nawet chyba mam jakieś. Generalnie cała Wiesia nie jest jeszcze doczyszczona - trochę kurzu z piwnicy, trochę zatłuszczone lagi przednie podczas składania. Na razie jednak składam - nie pieszczę :D

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-01-03, 23:24

Motór ożył!!! Instalacja elektryczna - 100% complete :-D
1.JPG
2.JPG
Niestety - okazało się, że jedyna sprawna żarówka, to ta od światła pozycyjnego, więc tylko ta się zaświeciła :)

Więcej info na blogu - o tym, że musiałem podprowadzić dziecku akumulator - również :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-01-24, 00:00

Mała aktualizacja - dokupiłem brakujące żarówki, kolega zrobił mi zasilacz 6V, dzięki któremu mogłem sprawdzić instalację elektryczną - jest dobrze - wszystko działa - począwszy od klaksonu, przez światła pozycyjne, mijania, drogowe aż po światło stop. Zabrałem się też w końcu za silnik, który leżał pewnie około roku z zamontowaną skrzynią i wałem, ale bez sprzęgła i zapłonu. W tej chwili zostało jeszcze tylko pomalować cylinder i można będzie wrzucać silnik w ramę.
a.JPG
b.JPG
1.JPG
Większa relacja na blogu, kto chce, niech rzuci okiem :)

EDIT:
Tak się zastanawiam, czy ktoś to czyta? Piszę post pod postem i nikt nawet słowem nie skomentuje? Nie liczę na ochy i achy - liczyłem na konstruktywną krytykę - chętnie wysłucham, jeżeli robię coś nie tak, pozwoliłoby mi to na unikniecie ewentualnych błędów....ale nikt zupełnie nic?? :( To nie warto pisać...Wiesię robię dla siebie, to i relacja z odbudowy nie potrzebna :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości