CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: RaPi » 2014-02-14, 17:06

iron_bird pisze:Rysunek wzięty z tego tematu :
download/file.php?id=23560&mode=view
download/file.php?id=23561&mode=view
Czy ktoś według tego wykonywał z powodzeniem?
:)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: iron_bird » 2014-02-14, 18:19

Ja wykonałem tulejkę wg tego rysunku.

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: miuosh1 » 2014-02-15, 11:59

Ja również wykonałem tą tulejkę pasowała idealnie :)

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: jannex » 2014-02-15, 14:08

rafalgb pisze:
arthek pisze:Witam,
Mam taki dylemat.
Chciałbym zamontować CDI w motocyklu ale najpierw chciałem ten układ przetestować na "sucho", czyli chcę sprawdzić na stole czy układ daje iskrę .Źródłem zasilania jest akumulator 12V.
Składowe zestawu na zdjęciu.
Jak to wszystko podłączyć pod akku , żeby uzyskać iskrę i przy okazji niczego nie spalić /popsuć ?
Schemat podpięcia modułu i cewki mam z netu ale największy kłopot mam z masą .Masę od modułu , od cewki i masę od impulsatora ( czyli płytkę iskrownika do której jest zamocowany ) podpinam do minusa w akumulatorze ?
Gdzie mam zbliżyć koniec przewodu WN od cewki zapłonowej żeby uzyskać przeskok iskry ?
Rozumiem ,że jesli wszystko podłącze to wystarczy zbliżyć metalowy np.srubokręt do impulsatora aby wywołać przeskok iskry ? czy tak ?
Dziekuję z góry za pomoc.
Ty chcesz zrobić TCI nie CDI więc to jest całkiem inny temat. Do zasilania modułu TCI potrzebny jest prąd staly z AQ jak chcesz a CDI to jest zasilanie modułu prądem AC zmiennym (prosto z cewki nie potrzebne AQ) i w tym temacie właśnie ten wątek jest omawiany
NIe, zasilane z aq to dc-cdi, tci to inna bajka :)
Robię dc cdi do mz ale narazie tylko skompletowałem elementy, może jutro wpasuję impulsator na stojan. Ale nie o tym temat ;-)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2014-02-15, 15:47

jannex pisze:
rafalgb pisze:
arthek pisze:Witam,
Mam taki dylemat.
Chciałbym zamontować CDI w motocyklu ale najpierw chciałem ten układ przetestować na "sucho", czyli chcę sprawdzić na stole czy układ daje iskrę .Źródłem zasilania jest akumulator 12V.
Składowe zestawu na zdjęciu.
Jak to wszystko podłączyć pod akku , żeby uzyskać iskrę i przy okazji niczego nie spalić /popsuć ?
Schemat podpięcia modułu i cewki mam z netu ale największy kłopot mam z masą .Masę od modułu , od cewki i masę od impulsatora ( czyli płytkę iskrownika do której jest zamocowany ) podpinam do minusa w akumulatorze ?
Gdzie mam zbliżyć koniec przewodu WN od cewki zapłonowej żeby uzyskać przeskok iskry ?
Rozumiem ,że jesli wszystko podłącze to wystarczy zbliżyć metalowy np.srubokręt do impulsatora aby wywołać przeskok iskry ? czy tak ?
Dziekuję z góry za pomoc.
Ty chcesz zrobić TCI nie CDI więc to jest całkiem inny temat. Do zasilania modułu TCI potrzebny jest prąd staly z AQ jak chcesz a CDI to jest zasilanie modułu prądem AC zmiennym (prosto z cewki nie potrzebne AQ) i w tym temacie właśnie ten wątek jest omawiany
NIe, zasilane z aq to dc-cdi, tci to inna bajka :)
Robię dc cdi do mz ale narazie tylko skompletowałem elementy, może jutro wpasuję impulsator na stojan. Ale nie o tym temat ;-)
I tu janex ma racje moja pomyłka DC-CDI to jest poprawna nazwa zasilania cdi z aq
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2014-02-16, 01:38

Też mam podstawkę z tego rysunku-pasuje.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2014-02-23, 16:36

Mam dwa pytania:
Gdzie wsadziliście regler 5-pinowy(jest całkiem spory, pod zapłonem się nie mieści, pod bakiem trochę za daleko, najbardziej by pasowało w miejsce narzędziówki :D)
Jakim kluczem dokręcacie nakrętkę przy chińskim magnecie? Strasznie ciasno tam jest

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: zmyngut » 2014-02-23, 17:06

Ja kupiłem w markecie taki kluczyk http://sklep-narzedziowy.eu/3349-large/ ... 19-215.jpg i jest w sam raz.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-23, 17:08

Możesz umieścić tam,gdzie jest narzędziówka. Koło normalnie nasadowym dokręca się. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: miuosh1 » 2014-02-23, 18:25

Musisz kupić nakrętkę na klucz 17 , bo najczęściej na gwint M12 jest 19nastka .

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2014-02-23, 18:53

Szymon, tyle że wtedy nie będę miał narzędziówki
@Zmyngut- spróbuję, próbowałem tylko grzechotką z nasadką 19 i lipa była, a gdzieś taką fajkę powinienem mieć.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2014-02-23, 19:41

AndrzejJ pisze:Mam dwa pytania:
Gdzie wsadziliście regler 5-pinowy(jest całkiem spory, pod zapłonem się nie mieści, pod bakiem trochę za daleko, najbardziej by pasowało w miejsce narzędziówki :D)
Jakim kluczem dokręcacie nakrętkę przy chińskim magnecie? Strasznie ciasno tam jest
Regulator schowany w lampie

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-23, 20:25

miuosh1 pisze:Musisz kupić nakrętkę na klucz 17 , bo najczęściej na gwint M12 jest 19nastka .
Ja mam na 19 i nasadka normalnie wchodzi. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AndrzejJ » 2014-02-23, 20:33

Dobra, wsadziłem go między narzędziówkę a puszkę filtra, pod ceownikiem, całkiem dobrze pasuje.
Obawiam się, że w lampie miał by za słabe chłodzenie.
Na następny weekend przewidywane upalanie.

Awatar użytkownika
miuosh1
Posty: 216
Rejestracja: 2013-07-19, 18:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B1
Lokalizacja: Krępsko
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: miuosh1 » 2014-02-24, 09:51

U mnie na 19stka za chiny nie wchodziła :D

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: ziorko » 2014-02-24, 10:16

Jeżeli nie będziecie wozić pompki w wsk to sprawdźcie w moim temacie jak mam zamontowany regler :) viewtopic.php?f=71&t=16817&start=80
z drugiej strony mocowania dałem blaszke z dwoma otworami i skręciłem przez co tak sie zacisło, ze nawet nie drgnie oczywiście obeszło się bez jakiegokolwiek wiercenia i ingerowania w rame :)

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: BizonekM06 » 2014-02-24, 13:25

W moim Kosie, do zamontowania dodatkowych części posłużył wylot z puszki filtra powietrza.
Wystarczyło wywiercić dwa otwory i przymocować elementy śrubkami.
Regulator z modułem wygląda tak:
http://mojemoto.pl/moto:1927#photo:29860ceeb0bf1e3a
Cewkę zapłonową zmieściłem pod ceownikiem ramy, pomiędzy filtrem a puszkę na klucze,
którą mam w pełni do dyspozycji.
Wygląda to tak: http://mojemoto.pl/moto:1927#photo:08bea9c4dbc70dd7
Cała inwencja to wywiercenie 3 otworów, kable i kostki spokojnie się mieszczą nad filtrem powietrza.

przemo22
Posty: 47
Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: przemo22 » 2014-02-24, 21:36

witam
Założyłem ten regulator z linku ( kilka stron wcześniej )
przeszedł trochę inny miał inna kostkę i kolory (biały czarny czerwony zielony i żółty) ale poradziłem sobie z tym :)
i przerobiłem iskrownik tak jak tu kolega Szymon_1998 doradził i ładnie opisał dwie strony wcześniej.
i mam takie pytanie dwa kable z iskrownika które trzeba podpiąć do reglera mają dawać +12 ?
bo umnie tylko jeden daje prąd w sumie i tak fajnie świeci :) ale chce mieć dobrze :)


a drugie pytanie czy regulator ma działać bez masy ? bo jak odłącze od niego masę to tez światła świecą
i to dużo mocniej nawet na wolnych obrotach :)
regulator po pół godz pyrkania na jałowych zrobił się lekko ciepły nie wiem czy to dobrze :) ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szymon_1998 » 2014-02-27, 20:20

Zdaje mi się,że masz zły regulator. Ten Twój jest do układu wyposażonego w umasowione cewki. ;) Patrz na poniższy link tam to jest opisane.

http://www.motocdi.com/schematy-i-inne-t13.html
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

przemo22
Posty: 47
Rejestracja: 2012-02-09, 16:48
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: przemo22 » 2014-02-27, 23:35

ale kupiłem taki jak z linku no i światła dzialaja tylko że słabo :(
i jak przemieniam żołty przewód od statora (ten co ma prąd) to swiatlo swieci jak w jednym tak i w drugim pinie regulatora
ps mój też jest czarny :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość